Mijn kind weigert te gaan slapen.

19-01-2021 22:05 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ik ben inmiddels de wanhoop aardig nabij.

Hij blijft uit bed komen. Wil niet slapen. Hij is 6.

Heeft lekker gedoucht, heb hem ingesmeerd met lavendel olie. Verhaaltje gelezen.


Ik geloof niet dat hij niet moe is. We stond vanmorgen om 7 uur naast ons bed. Hij is de hele dag naar school en de bso geweest. Volop buiten gespeeld en uitgedaagd.

Hij zegt dat hij bang is voor weerwolven. Uitgelegd dat die niet bestaan en dat mensen soms enge dingen bedenken omdat ze het spannend vinden om spannende verhalen te lezen.

Al het speelgoed laatst al uit zn slaapkamer gehaald.
In de avond geen tv meer.
Extra uitgebreid de dag doorspreken en knuffelen.
Hem dingen ontnemen...
Niks lijkt te werken. Het is 10 uur en ik hoor hem weer uit z’n bed komen.

Voel me ook met vlagen echt een waardeloze moeder. Dat ik mijn kind niet optijd in slaap krijg.
Alle reacties Link kopieren
Toch even een update.

Zo er zit flink verbetering in. Sinds een paar dagen. Ik heb even overleg met school gehad. En het lijkt erop dat hij aan het einde van de middag moe is en dan druk wordt. En daarmee eigenlijk door zijn vermoeidheid breekt.

De lange BSO dagen was hij helemaal hyper. Nu geven ze zoon in de loop van de middag meer rustige dingen om te doen. Buiten lekker ravotten en binnen een beetje tot rust komen. En dat lijkt echt te werken. Hij komt rustig binnen, helpt lief met koken, ipv dat hij het halve huis afbreekt en gaat dus netjes naar bed. Komt er nog wel een x uit voor een glaasje water of even naar de wc. Maat thats it.

Hopelijk houden we dit zo vol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven