Mijn zoontje (3) wordt komende week geopereerd. De neus- en

18-01-2020 20:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje (3) wordt komende week geopereerd. De neus- en keelamandelen gaan eruit en z'n trommelvliezen worden doorgeprikt. Ik hoor wisselende reacties over hoe lang ze er daarna last van hebben. Hoe ging dat bij jullie? Wat is handig om in huis te hebben behalve pcm en ijsjes? Graag jullie tips en ervaringen!
Bij alle 4 mijn kinderen zijn de keel- en neusamandelen verwijderd. Herstel duurde circa een week. Bij de eerste keer hadden we een goede verpleegkundige die erop stond dat mijn kind na de operatie om de 10 minuten wat koude limonade dronk. Dat is erg goed voor de vermindering van de pijn. Er zijn ook verpleegkundigen die dat niet zo doen en die kinderen hebben langer pijn, zei ze.
Het klinkt raar, maar ze kunnen chips eten, wel alleen de Cheetos Nibbits ringetjes of staafjes!
Succes en sterkte met de ingreep!
De operatie zelf gaat heel snel. Ik mocht bij hem blijven op de operatiekamer toen hij in slaap werd gebracht, dat was wel fijn. Onze zoon werd rustig wakker, beetje verward, daarna begon hij te bloeden en daar raakte hij van in paniek, dus toen heb ik hem al bloedend uit bed gepakt. Hij moest perse ijs eten maar wilde dat echt niet. Smeet die ijsco van zich af :hihi: Toen hij rustig was mocht hij mee terug naar de afdeling. Daar dronk ie direct een bekertje melk. Binnen een halfuur was ie op de speelkamer en moest er zelfs op letten dat ie t niet te bond maakte :mrgreen:
Omdat hij wel bleef nabloeden kreeg hij daar neusdruppels. Eerst moest het bloeden weg blijven en toen mochten we naar huis. Al met al viel het erg mee allemaal :-D
(Hij was nog geen 2 jaar oud toen! Hij kreeg ook buisjes en die zitten er nog altijd in :mrgreen: )
anoniem_63972f32e201f wijzigde dit bericht op 18-01-2020 21:51
6.32% gewijzigd
Hier alledrie gehad, herstel duurde enkele dagen. Veel vloeibare dingen maar geen zuivel, vonden ze het lekkerste.
Voor de zekerheid, omdat ik het niet uit je bericht haal: koop zetpillen of oplosbare pcm.

Zelf, op latere leeftijd, mijn keelamandelen laten verwijderen. Ik heb echt flink last gehad en dat hield ook wel een week aan. Tips:
IJsjes hielpen bij mij niet, koude drankjes (water, limo, appelsap) was fijner
Alles waar stukjes in zaten deed zeer. Ik nam drinkbare brinta, smoothie, soep etc.
En ik heb echt nog weken last gehad van een branderig gevoel in mijn keel bij het eten van tomaat en citrusvruchten.

En ik herinner me ook dat ik na de operatie opeens heel misselijk werd en bloed overgaf. Ik schok daar flink van. De verpleegkundige gaf aan dat dit altijd gebeurt. Ik had het fijn gevonden als ik dat had geweten. Nu is dat voor een 3-jarige anders. Maar wel handig als jij het weet, zodat je er rustig op kan reageren.

Succes!
Vraag naar het beleid tav pijnbestrijding. Mijn jongste kreeg diclofenac en dat was een wereld van verschil tov het amandelen knippen van mijn oudste die het met alleen paracetamol moest doen.
Tips zoals hierboven: veel drankjes koudzetten en drinken stimuleren. Niet elk kind wil de ijsjes, maar limo en appelsap wel. Of koude appelmoes zonder stukjes.
En zetpillen inderdaad!
Beterschap voor de kleine.
Ah goede tips, dankjulliewel! Ik heb inderdaad alleen nog kauwtabletjes in huis 🙈
Geen ervaringen met weghalen, maar bij flinke keelontstekingen vond ik smoothies met diepvries fruit altijd fijn. Lekker koud en kan je ook nog wat vulling in verstoppen. (B.V. havermout) mee blenden. Ik werd altijd naar van het weinige eten. Succes iig!
Mijn ervaring (van mijn zoontje) is dat het bijkomen uit de narcose het meest vervelende is en dat de pijn meeviel.

Na de operatie moest hij wel drie of vier dagen binnen blijven, dus mijn tip zou zijn om hem als cadeautje na de operatie iets te geven waar hij zich een tijdje mee kan vermaken.
Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven