Moe van de zorgen om zoon

14-01-2018 00:04 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
De nacht gaat bijna in en ik heb nog geen oog dicht gedaan, zo gaat het de laatste weken.
Zoon van 3 gaat savonds naar bed en valt in slaap, na een uurtje begint hij met huilen/krijsen alsof zijn leven er vanaf hangt. En dit stopt maar niet. Uiteindelijk is hij zo moe dat hij tegen de ochtend (uur of 5) wel in slaapt valt.

Zoon is al bekend bij de KA vanwege groeiproblemen. Laatst hadden wij een afspraak om een hartruis te laten controleren (gelukkig alles in orde). Maar de KA vroeg mij om nog even te gaan ze zitten. Hij vertelde dat na de nodige onderzoeken en de klachten die mijn zoon vanaf geboorte heeft, hij uiterlijke kenmerken vertoont van een syndroom.
Die kwam even hard aan, gewoon om het feit dat ik er vanuit ging dat hij “gezond” was. Ik heb de afgelopen drie jaar wel gemerkt dat hij laat was met alles, maar thats it!

Hij vind het niet meer bij het normale horen dat kinderen van drie iedere nacht zo huilen en heeft medicatie gegeven voor reflux, misschien zou mijn zoon last hebben van maagzuur.

Maar het gekrijs de laatste weken valt mij even zwaar. Mijn zoon kan niet praten en dus ook niet vertellen of hij bv pijn/dorst heeft.
Wij proberen iedere nacht opnieuw om iets te ontdekken, paracetamol ook gegeven mocht hij toch pijn hebben.

Communicatie is ontzettend moeilijk. Zoon lijkt niet alles te begrijpen wat wij vragen en hij kan geen reactie teruggeven.

Hij heeft al een tijdje logopedie en zijn oren zijn in orde.

Sorry voor de lange opening, maar moest het even ergens kwijt.
:hug: Wat ontzetten zielig.. En wat zwaar voor je.
Kan het zijn dat hij droomt?

Is hij wakker als hij zo krijst?
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 14-01-2018 00:10
17.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik heb geen tips of advies, maar wil je gewoon even een hart onder de riem steken. Zorgen om je kinderen kunnen je echt opvreten. Sterkte met je zoon en zorg dat je zelf overeind blijft. :hug:
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Wat lijkt me dat schrikken. Gaan jullie nu onderzoek doen of laat je het nog even bezinken?
Voor het praktische deel: lijkt je zoontje afbeeldingen te begrijpen? Zou je daarmee kunnen communiceren?
Alle reacties Link kopieren
Pff dat lijkt me heel heftig TO! Slecht slapen is echt zo killing, kan me voorstellen dat dat je opvreet! En dan ook nog de zorgen er bij of hij wel gezond is...

Is er iets dat hem 's nachts kan helpen ontspannen? Bij jullie liggen, filmpje kijken, in bad, iets eten, muziek, luisterboekje, een huisdier... Nouja, geen idee, en ik ben zelf altijd enorm bang dat als ik met mijn dochter iets anders ga doen 's nachts dat ze dan nóóit meer gaat slapen. Maar ik ben ook wel van 'wat werkt dat werkt' en wij gaan hier altijd voor dat wat het meeste slaap oplevert voor iedereen. Ook al is dat een boterham of een bad midden in de nacht.

Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor de reacties! Ana Isabel, hij is echt wakker als hij zo krijst. Klinkt gek maar heb het opgenomen om aan de KA te laten horen.

Verder onderzoek gaat wel gebeuren, we willen graag weten wat het is. Sommige syndromen hebben een kortere levensverwachting en of verhoogde kans op verschillende aandoeningen.

Niet alle plaatjes begrijpt hij, zijn niveau is ook lager dan gemiddeld. Maar thnx voor de tip. Ik ga er zeker wat mee doen.
Gebarentaal is wel al opgestart
De picto’s vind ik een goed idee.

Heel veel sterkte. Zorgen om je kind en niet slapen zijn slopend.
Alle reacties Link kopieren
GSleutel, zo sta ik er ook in. Meestal geef ik snachts een flesje melk/water . En als hij honger heeft een koekje/rijstwafel/ hij heeft wel eens een handje Chips gekregen van man omdat hij het echt niet meer wist,en Chips vinden ze hier enorm lekker
:hug:
Ik kan je helaas niet helpen, TO, maar ik voel met je mee. Wat vreselijk als je de KA hoort zeggen dat hij zich zorgen maakt om de ontwikkeling van je kind. Ken je het boek Wonderkind? Misschien is het herkenbaar voor je, maar het zou ook te heftig kunnen zijn.

Nogmaals :hug: .
Alle reacties Link kopieren
Wil je vertellen van welk syndroom hij de uiterlijke kenmerken heeft?
Trek je het zelf nog een beetje? Heb je de mogelijkheid om eens eem keertje bij te slapen? Je zult wel kapot zijn inmiddels...
Alle reacties Link kopieren
Thnx fashionvictim en moiren
Alle reacties Link kopieren
Het boek ken ik niet, zal het eens opzoeken.

Kenmerken zijn heel specifiek en zet ik liever niet hierop misschien ben ik dan te herkenbaar. Maar een berichtje sturen staat je vrij.

Soms logeert hij een nachtje bij goede vrienden. Dus dan kan ik een nacht goed slapen
Alle reacties Link kopieren
Bekend. Mijn zoon kon ook niet communiceren Wijzen, dat wel maar verder.... Nu is hij 16 en gaat het nog mondjesmaat Wel lukt het als ik hem meerkeuze vragen geef maar daar heb jij nu niets aan.
Klinkt raar maar heb je al eens een andere kamer geprobeerd? Mijn zoon had een schattig kamertje maar hij heeft er zodra hij baby af was nooit meer lekker geslapen. Zo erg dat ik wel eens sochtends hem aantrof met zijn bovenlijfje hangend op de bank en steenkoud. Ik heb een bed bij mij in de kamer er bij gezet . Eerst een tijdje bij mij in bed want ik dacht "een faaaase" maar iedere keer raak. Het bed er bij ging prima. Het lag, hoe vreemd ook, echt aan het kamertje.
Dokter dacht aan van alles van reflux tot nacht terrors maar zijn bed op een andere plek bleek hier de oplossing.

Ik weet uit ervaring hoe frustrerend het kan zijn als je kind wel wil maar het je niet kán vertellen.
Rustig dingen in één woordszinnen vragen en met ja en nee kwam ik er dan nog wel eens uit
Sterkte en neem hem voor nu gewoon lekker bij je in bed. Iig voelt hij zich dan veilig.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Nina, ik herken het wijzen wel. Moeilijk lijkt mij dat voor je, dikke knuffel.

Jouw zoon is 16, praat hij nu wel wat meer?

Vragen die met ja of nee beantwoord kunnen woorden lukt hem niet. Hij schud nee en bedoelt ja en andersom
Alle reacties Link kopieren
Slaapt hij bij die vrienden ook niet?
als hij achterloopt in zijn ontwikkeling kan het zijn dat zijn prikkelverwerking ook moeizamer verloopt. Het is helemaal geen slecht idee om eens te kijken of hij meer rust heeft als hij bij jullie op de kamer slaapt in een eigen bedje. Hij hoort jullie dan en voelt de aanwezigheid.
Alle reacties Link kopieren
Ovelix, nee ook niet, maar zij vinden het niet erg voor een nacht. En mijn zoon kunt hun goed. Het is heel vertrouwd voor hem om daar te zijn
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Konijn, ga ik eens proberen.
Quepasa1989 schreef:
14-01-2018 00:40
Dankjewel Konijn, ga ik eens proberen.
Het is nieuw dan he, dus je moet t echt een weekje proberen om te kijken of het verbetert. Vindt hij veranderingen ook moeilijk?
Als t goed is heb je een PB. (Altijd de vraag of t aankomt...)
Laat hij zich wel troosten als hij zo over zijn toeren is?
Alle reacties Link kopieren
Quepasa1989 schreef:
14-01-2018 00:31
Dankjewel Nina, ik herken het wijzen wel. Moeilijk lijkt mij dat voor je, dikke knuffel.

Jouw zoon is 16, praat hij nu wel wat meer?

Vragen die met ja of nee beantwoord kunnen woorden lukt hem niet. Hij schud nee en bedoelt ja en andersom
Tot 4 sprak hij alleen brabbeltaal Dat hij er wat mee bedoelde kregen we toen pas door.
Zoon kan gelukkig wel nee en ja beamen, hij was toen hij kleiner was ook altijd heel opgelucht als je noemde wat hij bedoelde, zo zielig. Vooral met vervelende dingen.

Nu kan hij zich iig een beetje redden Kan wat bestellen in een winkel die hij kent bv. Het is wel een slimmerik. Bij de verhuizing vroeg ik hem om patat te halen (die kennen hem al vanaf baby) 2 grote, 1 middel... Mamma wacht, en hij pakt zijn telefoon Kon ik het zelf inspreken :rofl: Dat verzint hij dan zelf Dat had ik met 4 5 echt niet gedacht en zeker niet verwacht. Hij ontwikkeld zich nog steeds wat door alleen de spraak zal waarschijnlijk niet beter worden, die blijft al een paar jaar hangen op hetzelfde niveau.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Hier wat herkenning.
Co-sleepen is hier het enige wat werkt om er voor te zorgen dat wij allebei meer slaap krijgen. Verder vroeg naar bed om toch zoveel mogelijk uren slaap te pakken. Maar het krijsen blijft slopend.
Alle reacties Link kopieren
Quepasa1989 schreef:
14-01-2018 00:31
Dankjewel Nina, ik herken het wijzen wel. Moeilijk lijkt mij dat voor je, dikke knuffel.

Jouw zoon is 16, praat hij nu wel wat meer?

Vragen die met ja of nee beantwoord kunnen woorden lukt hem niet. Hij schud nee en bedoelt ja en andersom
Klinkt als dyspraxie , wat mijn zoon dus ook heeft.
Wilde een doekje en vroeg om koetje bv Eerst dus alleen geluiden, toen langzaam wat woorden al ziezo (vliegtuig) en gookelie (nog een keer) en daarna vaak verkeerde woorden.
Bij zoon bleek het spraakgedeelte dus niet goed te werken maar liedjes en rijmpjes gingen wel , net als bij stotteraars Dus ben ik toen dingen in rijm en of ritme gaan doen en dat ging beter Dat gedeelte van zijn hersens, wat dus een ander gedeelte is dan spraak, was /is minder aangetast.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet van dit forum dat baby's met koemelkallergie overdag nergens last van lijken te hebben, om dan vervolg de hele nacht te brullen van de pijn. Is een allergie uitgesloten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven