Moederdag en oma is boos

29-04-2024 16:19 382 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een am I the asshole vraag.

Is het in jullie ogen raar dat mijn moeder van inmiddels achter in de 60 nog steeds een big deal maakt van moederdag ?

In mijn ogen is dat meer een ding waarop je basisschool kind haar gekleide kralen aan haar moeder cadeau doet met een plakkerige zoen en een goedbedoeld ontbijtje.

Mijn moeder woont op ruim 2 uur rijden en verwacht dat we op de dag zelf alles om haar laten draaien inclusief cadeau. Een etentje is niet voldoende nee er moet ook een cadeau komen. De afgelopen jaren indien ik vrij was met moederdag met oudste dochter dan toch maar tijdens het moederdag weekend die kant op. Gescheiden dus er werd voor mij toch niet echt wat georganiseerd. Bij oma ook niet behalve dan cadeau van mijn kind aan mij maar verder dus de grote oma show.

Al eens eerder slaande ruzie gehad inclusief pruillip bij oma toen ik geen zin had in de rit en mijn voorstel om op een dag dat we elkaar sowieso zouden zien ergens lekker op mijn kosten te gaan eten werd afgeslagen 'want dan is het geen moederdag'.

Afijn. Ik heb nu een baby van drie maanden en mijn oudste dochter gaat al een paar dagen in de meivakantie daar logeren. Dus ik stelde voor om dan op
de vrijdag voor moederdag wat te doen want dan haal ik haar op. Zaterdag moeten we weer thuis zijn want paardrijden van dochter. En nu is ze dus boos. Want ik moet het paardrijden maar afzeggen en het hele weekend dan maar daar blijven zitten want zondag moederdag.

Heb gezegd dat ik dat niet ga doen. En nu zijn de rapen gaar. Wie is er hier nou de gekkie? Ze haalt erbij dat ik haar niet waardeer en krachttermen a la 'kijk eens naar alles wat ik voor jou heb gedaan heel je leven'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen tips maar ik ben ineens heel dankbaar dat mijn moeder moederdag niet zo belangrijk vindt. Sterkte!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
Slaande ruzie vind ik wel heel gek…
En ja Moederdag mag je skippen
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik de k niet dat je haar op andere gedachten kan brengen, maar dat wil niet zeggen dat je er maar aan moet toegeven.
Daarbij ben jij ook moeder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welnee joh. Als ze niet wil wat jij aanbiedt (en dat vind ik heeeeeeel ruimhartig) dat weekend dan laat je het toch lekker?

Je hoeft er niet in mee te gaan he ;)

Vrijdag dochter halen, nogmaals voorstellen om ergens te gaan lunchen want je bent er zondag niet. Wil ze niet? Ook goed, dan lekker weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent zeker niet de asshole!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder heeft moederdag gelukkig eigenhandig afgeschaft toen we 15 waren omdat ze het idd onzin vond.

Dat jouw moeder er wellicht meer waarde aan hecht, dat mag natuurlijk.
Maar boos worden en eisen dat jij je hele weekenden omgooit omdat het moederdag is....tsja, dat zou ik straal negeren idd. Dan maar een boze moeder, maar dat is toch echt wel aanstellerij van de bovenste plank

Is zij altijd zo veeleisend?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is geen normaal gedrag nee. Maar dit zal vast niet het enige aan emotionele chantage van je moeder zijn. Uiteraard niet gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bulbul schreef:
29-04-2024 16:22
Ik heb geen tips maar ik ben ineens heel dankbaar dat mijn moeder moederdag niet zo belangrijk vindt. Sterkte!
Vroeger met moederdag was het ook een hele happening hoor. Dan moest mijn vader ook een cadeau hebben en werd er echt een luxe ontbijt in elkaar gezet op een dienblad met bloemen en moest "een vrouw zoals jij" van Hans de Booij worden gedraaid op de draagbare cassette recorder die mijn broer dan vast mocht houden en zo schreden we de slaapkamer binnen.

Allemaal leuk en aardig maar ik heb nu zelf twee kinderen en wil in mijn eigen huis in mijn eigen bed met mijn eigen kinderen mijn versie van moederdag vieren en zeker niet de halve dag in de auto naar haar. Zeker niet met een kleine baby.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poof schreef:
29-04-2024 16:25
Welnee joh. Als ze niet wil wat jij aanbiedt (en dat vind ik heeeeeeel ruimhartig) dat weekend dan laat je het toch lekker?

Je hoeft er niet in mee te gaan he ;)

Vrijdag dochter halen, nogmaals voorstellen om ergens te gaan lunchen want je bent er zondag niet. Wil ze niet? Ook goed, dan lekker weer naar huis.
Dat is ook het plan maar ik kreeg al naar mijn hoofd "als jij een keer met zieke opvang zit of onverwacht oppas nodig hebt dan hoef je mij ook niet van stal te halen" echt zo'n vuile onder de gordel alsof ze alleen daar goed genoeg voor zou zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze vindt moederdag dus belangrijk.
Waarom gun je dat haar niet?
Edit- met een baby van drie maanden snap ik dat je een jaar overslaat.
We kunnen allemaal wel roepen dat het heel kinderachtig en flauw is, en straks komt het hele Viva forum weer vertellen dat zij het een commercieel stom feest vinden en het liefst geschopt en genegeerd worden die dag.
Maar het is wel jouw moeder.
En zij wil dus graag moederdag in vol ornaat.
Vind je dat ze dat niet verdient, is het de rest van het jaar ook haar show, kom je zelf iets tekort? Bespreek dat dan met haar. Maar niet op moederdag is mijn tip.
surebaby wijzigde dit bericht op 29-04-2024 16:32
7.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Merkimer schreef:
29-04-2024 16:28
Vroeger met moederdag was het ook een hele happening hoor. Dan moest mijn vader ook een cadeau hebben en werd er echt een luxe ontbijt in elkaar gezet op een dienblad met bloemen en moest "een vrouw zoals jij" van Hans de Booij worden gedraaid op de draagbare cassette recorder die mijn broer dan vast mocht houden en zo schreden we de slaapkamer binnen.

Allemaal leuk en aardig maar ik heb nu zelf twee kinderen en wil in mijn eigen huis in mijn eigen bed met mijn eigen kinderen mijn versie van moederdag vieren en zeker niet de halve dag in de auto naar haar. Zeker niet met een kleine baby.
🤣🤣🤣 Omg, ik heb een nieuwe wens ik wil dat ook! (Ik zie mijn norse tienjarige al vol cringe staan)
Alle reacties Link kopieren Quote
Merkimer schreef:
29-04-2024 16:30
Dat is ook het plan maar ik kreeg al naar mijn hoofd "als jij een keer met zieke opvang zit of onverwacht oppas nodig hebt dan hoef je mij ook niet van stal te halen" echt zo'n vuile onder de gordel alsof ze alleen daar goed genoeg voor zou zijn.
Prima dan toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
@surebaby ik wil inderdaad op moederdag zelf niks meer richting haar in vol ornaat. Maar op een andere dag die daar in de buurt ligt. Ik ben zelf moeder van inmiddels twee kinderen en verdien mijn eigen moederdag. Dat had ik al toen alleen de oudste er was maar nu helemaal. Ik vind het prima om wat te gaan eten en een cadeau te kopen en dan bijvoorbeeld op moederdag zelf een bos bloemen laten bezorgen maar de logistiek van het gebeuren op die dag zelf staat me tegen.

Ik vind het heel kinderachtig van haar dat het persee op die ene dag moet en dat ze me wegzet als dochter die niets voor haar over heeft en niks waardeert. Want dat maakt ze ervan. Elke luier die ze me ooit heeft verschoond wordt er bij wijze van uit de kast getrokken. En ik ben ondankbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt meer als dat er meer aan de hand is dan dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt een beetje sneu, alsof oma een groots meeslepend leven had gewild en het nu maar zelf allemaal organiseert.
Herkenbaar hier hoor. Ik ben ook zo sneu.
Ik eiste van mijn man af en toe romantiek, het was jaren nogal karig. Nu we ouder worden heb ik ineens een oude softie in huis dus is bij mij de stress rond dat soort dagen ook weg.
Maar ik voelde me soms echt wel wat tekort komen hoor. Alsof alles teveel was wat ik wilde ofzo.
Geen leuk gevoel.
En niet iets wat je bij je kinderen moet neerleggen, vind ik.
surebaby wijzigde dit bericht op 29-04-2024 16:37
6.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder vind het ook erg belangrijk, maar die zou zeker niet zo reageren. Dus op vrijdag iets doen voor moederdag, zou ze echt ontzettend leuk vinden.

Of als ik er niet ben, stuur ik een bloemetje oid.
tinytiny wijzigde dit bericht op 29-04-2024 16:37
14.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
29-04-2024 16:30
Ze vindt moederdag dus belangrijk.
Waarom gun je dat haar niet?
Edit- met een baby van drie maanden snap ik dat je een jaar overslaat.
We kunnen allemaal wel roepen dat het heel kinderachtig en flauw is, en straks komt het hele Viva forum weer vertellen dat zij het een commercieel stom feest vinden en het liefst geschopt en genegeerd worden die dag.
Maar het is wel jouw moeder.
En zij wil dus graag moederdag in vol ornaat.
Vind je dat ze dat niet verdient, is het de rest van het jaar ook haar show, kom je zelf iets tekort? Bespreek dat dan met haar. Maar niet op moederdag is mijn tip.
Waarom moet het per se op die dag?? TO stelt voor op de vrijdag ervoor iets te doen. Dat zou m.i. voldoende moeten zijn. Meer dan voldoende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
29-04-2024 16:31
🤣🤣🤣 Omg, ik heb een nieuwe wens ik wil dat ook! (Ik zie mijn norse tienjarige al vol cringe staan)
Geloof me dat vonden wij als kind al enorm cringe want Hans zong dingen a la lekkere kont en benen om nog steeds de rillingen van te krijgen.

En mijn vader maar blij lachen erbij. Op een gegeven moment heb je er beeld bij als kind zullen we maar zeggen. Toen had ik inmiddels in het bezit van een portable cd speler als puber de CD van de Spice Girls gekocht en het nummer 'mama' aangezet.

She was not amused....
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
29-04-2024 16:35
Klinkt meer als dat er meer aan de hand is dan dit.
Nou nogal. Ik ben echt verbaast over een daadwerkelijke fysieke ruzie. Dat doen ‘normale’ volwassen mensen niet.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
29-04-2024 16:30
Ze vindt moederdag dus belangrijk.
Waarom gun je dat haar niet?
Edit- met een baby van drie maanden snap ik dat je een jaar overslaat.
We kunnen allemaal wel roepen dat het heel kinderachtig en flauw is, en straks komt het hele Viva forum weer vertellen dat zij het een commercieel stom feest vinden en het liefst geschopt en genegeerd worden die dag.
Maar het is wel jouw moeder.
En zij wil dus graag moederdag in vol ornaat.
Vind je dat ze dat niet verdient, is het de rest van het jaar ook haar show, kom je zelf iets tekort? Bespreek dat dan met haar. Maar niet op moederdag is mijn tip.
Eens. Er zijn oudere generaties die daar gewoon erg veel aan hechten. Generatie daarvoor moest je vaak nog elke zondag op bezoek bij je ouders. Ik zou daar ook geen oorlog om starten als de rest enigszins okay is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook zo’n moeder. Gelukkig woont ze in Spanje, verwacht dus niet dat we langskomen op Moederdag.
Maar ze vindt wel dat ze recht heeft op van alles omdat ‘zij haar leven voor ons heeft opgeofferd ‘.
Alsof wij daarom gevraagd hebben. Dat heb ik haar ook al vaak duidelijk proberen te maken. Maar dat dringt niet door.
En zo’n leuke moeder was ze ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merkimer schreef:
29-04-2024 16:38
Geloof me dat vonden wij als kind al enorm cringe want Hans zong dingen a la lekkere kont en benen om nog steeds de rillingen van te krijgen.

En mijn vader maar blij lachen erbij. Op een gegeven moment heb je er beeld bij als kind zullen we maar zeggen. Toen had ik inmiddels in het bezit van een portable cd speler als puber de CD van de Spice Girls gekocht en het nummer 'mama' aangezet.

She was not amused....
Free pass voor een jaar niet en daarna een paar vervangende dagen in de plaats van zondag denk ik.
Je hebt je Moederdagduty meer dan gedaan 🤣🤣

Nee maar ik zou het inderdaad doen wat jou nu uitkomt en daarna eens met haar gaan praten. Want hier speelt iets anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
29-04-2024 16:33
Prima dan toch?
Ja qua oppassen wel maar ze klaagt er vervolgens dan via een omweg over tegen mijn dochter. Ik wil haar ook geen oma ontzeggen of het logeer partijtje cancellen waar ze zich op verheugt. Dus ik voel me lichtelijk met mijn rug tegen de muur gezet en zie het als een vorm van manipulatie van haar uit. En daar ga ik best wel slecht op. Als ik geen kinderen had gehad dan had ik het contact jaren geleden al op een stuk lager pitje gezet denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vergeet jouw moeder voor het gemak dat jij zelf ook moeder bent en misschien wel thuis wil zijn ?
Godzijdank was mijn moeder daar heel makkelijk in . Mijn schoonmoeder heeft iets meer moeite gehad maar die snapt het nu ook;)
Mijn kinderen zijn volwassen en ik eis niets ze hebben ook partners die hebben ook moeders en prima als ze daar heen gaan . Of lekker iets anders doen die dag .

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven