Moeder laat peuter alleen achter in auto

26-10-2020 08:57 393 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,

Ik zit met een lastig dilemma.
Op de sport van mijn kind mogen we nu niet meer meekijken ivm corona. We mogen de kinderen nog wel opvangen na afloop en snel helpen met omkleden.

Nu is het me al een aantal keer opgevallen dat er 1 vrouw is die naar binnen gaat om haar kind te helpen, maar tegelijkertijd haar peuter (ik gok dat het jochie zo’n 2 jaar oud is) alleen achterlaat in de auto op het parkeerterrein. Ze is zeker wel zo’n 5 a 10 minuten weg.
Vorige keer vroeg een andere moeder me of het me wel eens opgevallen is, het was haar de vorige keer namelijk opgevallen. Ik probeer niet teveel te oordelen over hoe anderen hun moederschap invullen, maar ik vind het echt niet ok om je peuter 5 tot 10 minuten alleen in een auto op een parkeerplaats achter te laten.
De andere moeder wilde deze moeder er de volgende keer iets over vragen/op aanspreken en vroeg of ik haar daarbij wilde steunen, maar, daar voel ik me eerlijk gezegd ook niet heel prettig bij.
Wat zouden jullie doen?
*Sally* schreef:
27-10-2020 23:15
Blader even terug.
Enig idee welke pagina ongeveer? Met lange topics lees ik de eerste en laatste twee dus dat soort dingen slippen er snel door heen.
Alle reacties Link kopieren
Ellerlilalinne schreef:
27-10-2020 23:18
Dat je nu deze draai maakt zegt genoeg.
Draai, welke draai .
Neem jezelf lekker serieus.
Turtlerain schreef:
27-10-2020 23:17
Rustig... ik zeg toch dat ik teveel slechte films heb gezien ;-)
Het is puur hypothetisch, maar ook niet geheel ondenkbaar. Zaak McCann was een andere situatie, maar waar het om gaat is dat het een terugkerend iets is. Als ik de OP lees gaat het om wekelijkse zwemlessen waar die peuter alleen in de auto achterblijft. Een oplettend iemand met kwaad in de zin kan daar misbruik van maken. Hypothetisch dan he.
Ja maar dat kan ook in de speeltuin. Als je de kinderwagen met slapende baby even achterlaat om peuter van de glijbaan te helpen of te troosten na een val.

En mijn kinderen spelen bij het huis buiten, dan zijn ze ook niet altijd in het zicht.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
27-10-2020 23:17
Rustig... ik zeg toch dat ik teveel slechte films heb gezien ;-)
Het is puur hypothetisch, maar ook niet geheel ondenkbaar. Zaak McCann was een andere situatie, maar waar het om gaat is dat het een terugkerend iets is. Als ik de OP lees gaat het om wekelijkse zwemlessen waar die peuter alleen in de auto achterblijft. Een oplettend iemand met kwaad in de zin kan daar misbruik van maken. Hypothetisch dan he.

Ik vind het o.a. daarom erg onnatuurlijk. Over je kind waak je toch.

Als je als ouder hoort dat je oppas/nanny/iemand bij de kinderopvang je kind in de auto alleen heeft gelaten, is het hek van de dam en zijn ouders boos. Als ze het zelf doen, bagatelliseren ze het.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
27-10-2020 23:21
Ja maar dat kan ook in de speeltuin. Als je de kinderwagen met slapende baby even achterlaat om peuter van de glijbaan te helpen of te troosten na een val.

En mijn kinderen spelen bij het huis buiten, dan zijn ze ook niet altijd in het zicht.
Ja maar in een speeltuin is je kinderwagen meestal wel in het zicht of binnen hoorafstand, dat kun je makkelijk organiseren.
turtlerain wijzigde dit bericht op 27-10-2020 23:27
0.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
27-10-2020 23:20
Enig idee welke pagina ongeveer? Met lange topics lees ik de eerste en laatste twee dus dat soort dingen slippen er snel door heen.
Babies in auto's en bakfietsen zijn besproken. Ouders kunnen dat zelf het beste inschatten. Als
Ik zou het niet doen, terwijl ik mijn peuter als baby ooit thuis heb gelaten,omdat ik zo nodig beschuit met muisjes wilde serveren.
Babyfoon mee en een afstand van nog geen 100 meter.
Turtlerain schreef:
27-10-2020 23:25
Ja maar in een speeltuin is je kinderwagen meestal wel in het zicht of op een binnen hoorafstand, dat kun je makkelijk organiseren.
Ja maar goed, de babykidnappers kunnen achter elke boom zitten.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
27-10-2020 23:26
Babies in auto's en bakfietsen zijn besproken. Ouders kunnen dat zelf het beste inschatten. Als
Ik zou het niet doen, terwijl ik mijn peuter als baby ooit thuis heb gelaten,omdat ik zo nodig beschuit met muisjes wilde serveren.
Babyfoon mee en een afstand van nog geen 100 meter.
Dus je zou het zelf niet doen!?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
27-10-2020 23:27
Ja maar goed, de babykidnappers kunnen achter elke boom zitten.
Dat is absoluut waar, maar maak het ze niet te makkelijk. Hoewel ik jullie punten wel begrijp hoor, maar ik vind het zo’n twijfelgeval. En het zit nou eenmaal in mijn aard om bij twijfel niet over te steken.
Ellerlilalinne schreef:
27-10-2020 23:32
Dus je zou het zelf niet doen!?
Wat is dit voor ondervragingstechniek?
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
27-10-2020 23:33
Wat is dit voor ondervragingstechniek?
Ik stel gewoon een vraag.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
*Sally* schreef:
27-10-2020 23:21
Ja maar dat kan ook in de speeltuin. Als je de kinderwagen met slapende baby even achterlaat om peuter van de glijbaan te helpen of te troosten na een val.

En mijn kinderen spelen bij het huis buiten, dan zijn ze ook niet altijd in het zicht.

Ik hield de kinderwagen inderdaad ook altijd in het zicht of ik trok de kinderwagen mee het zand over (of haalde de baby eruit).
anoniem_637d84854bd0f wijzigde dit bericht op 28-10-2020 19:10
37.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
26-10-2020 09:01
ja joh gezellig met een paar mensen haar aanspreken..zucht
Met pek en veren de parkeerplaats over jagen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Bellyflop schreef:
27-10-2020 23:38
Ik hield de kinderwagen inderdaad ook altijd in het zicht of ik trok de kinderwagen mee het zand over (of haalde de baby eruit) of ik vroeg even aan en andere moeder of ze even een oogje op mijn baby wilde houden en dan nog bleef ik binnen 5 meter ofzo.

Het zou echt niet in me opkomen om zomaar weg te lopen van de kinderwagen en zonder de baby in het oog te houden de oudste te gaan helpen. Als ze in echte nood zou verkeren misschien maar niet in ‘gewone’ situaties.

Dat is niet omdat ik bewust bezig ben met risico’s of echt bang ben voor een ontvoering, ik snap ook wel dat de kans groter is dat ik de lotto win, het is gewoon instinct ofzo.
Oh nou ja, instinct heb ik niet. Ik denk gewoon na.
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
26-10-2020 11:37
Ik zit dit ook met verbazing te lezen, maar dan juist om alle kinderen die het okay vinden om alleen in de auto te wachten. Die van mij is nu zeven, maar doet dat echt niet... Al gooi ik twintig tablets in die auto :)

Als mijn kind het zou accepteren, zou ik het misschien wel doen, maar niet met twee jaar oud... Dan zou ik hem gewoon meenemen en dan de toorn over het meenemen maar accepteren... Misschien zo vanaf een jaar of vier zou ik hem alleen in de auto laten ( ook ivm het zelf vermaken).

In dit geval zou ik ' opstookmoeder' meenemen naar de parkeerplaats en naast de auto met kind gaan staan praten. Als je de moeder ziet aankomen, ga je weg of je maakt met zijn drieën nog even een praatje. ( Niet over de auto situatie ;)) gewoon, ongevraagd beetje een oogje in het zeil houden...
Precies dit. Niet oordelen, maar ongevraagd een oogje in het zeil houden.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Lelietje-van-Dalen schreef:
27-10-2020 23:50
Precies dit. Niet oordelen, maar ongevraagd een oogje in het zeil houden.

Als ik het goed begrijp zijn de opstookmoeders ook hun kleuters aan het aankleden na de zwemles. Ze kunnen er dus niet bij gaan staan. Waarom vragen ze niet gewoon aan de moeder waarom ze het kind niet mee naar binnen neemt? En bieden ze aan te helpen? Moeilijk gedoe allemaal.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
27-10-2020 23:40
Met pek en veren de parkeerplaats over jagen
lol
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
27-10-2020 23:11
Wat vinden jullie dan van een baby die alleen in de auto gelaten word?
Lees het topic maar even, luiaard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven