Moeder laat peuter alleen achter in auto

26-10-2020 08:57 393 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,

Ik zit met een lastig dilemma.
Op de sport van mijn kind mogen we nu niet meer meekijken ivm corona. We mogen de kinderen nog wel opvangen na afloop en snel helpen met omkleden.

Nu is het me al een aantal keer opgevallen dat er 1 vrouw is die naar binnen gaat om haar kind te helpen, maar tegelijkertijd haar peuter (ik gok dat het jochie zo’n 2 jaar oud is) alleen achterlaat in de auto op het parkeerterrein. Ze is zeker wel zo’n 5 a 10 minuten weg.
Vorige keer vroeg een andere moeder me of het me wel eens opgevallen is, het was haar de vorige keer namelijk opgevallen. Ik probeer niet teveel te oordelen over hoe anderen hun moederschap invullen, maar ik vind het echt niet ok om je peuter 5 tot 10 minuten alleen in een auto op een parkeerplaats achter te laten.
De andere moeder wilde deze moeder er de volgende keer iets over vragen/op aanspreken en vroeg of ik haar daarbij wilde steunen, maar, daar voel ik me eerlijk gezegd ook niet heel prettig bij.
Wat zouden jullie doen?
fashionvictim schreef:
26-10-2020 12:23
Ja, dat is eigenlijk waarom ik er zelf ook geen moeite mee heb. Ik heb wat in de auto gewacht als kind. Vond ik ook helemaal niet erg, ik nam gewoon een boek mee en bleef dan lekker in de auto lezen ipv saai mee te moeten naar whatever mijn moeder ging doen.

Mijn kinderen denken er kennelijk ook zo over want allebei zeggen ze met zeer grote regelmaat uit zichzelf "ga jij maar, ik blijf wel in de auto zitten" of "mag ik in de auto wachten?"

Van mij mag het ook altijd, dan kan ik zelf tenminste ook lekker opschieten.
Ja nu je het zegt, ik ook hoor. Geen zin om mee te gaan boodschappen doen, dan bleef ik gewoon in de auto zitten met een boek.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
26-10-2020 12:34
Waarom duh? We zijn het juist eens toch :)
Oh, sorry, was meer een “ben het helemaal met je eens, duh” waarbij duh dus bedoeld is voor de reactie waar jij ook op reageert.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
26-10-2020 13:46
Oh, sorry, was meer een “ben het helemaal met je eens, duh” waarbij duh dus bedoeld is voor de reactie waar jij ook op reageert.

Ah zo 😁
Alle reacties Link kopieren
Blóm schreef:
26-10-2020 08:59
Ik vind een peuter te jong om in de auto achter te laten. Je kunt ipv aanspreken ook hulp aanbieden; haar kind helpen met omkleden oid?
Te jong voor wat eigenlijk?
De.drank en drugs die de peuter worden aangeboden door een kabouter in het handschoenenkastje?

Die peuter wacht 5 minuten in een droge warme afgesloten auto bij het zwembad op zijn liefhebbende moeder.
Oei oei wat zielig en gevaarlijk.
Beide totaal niet.

TO, natuurlijk niet mee bemoeien, zou zot zijn. Die moeder doet niets verkeerd en dat jij het zelf niet zou doen, boeit haar niet.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
26-10-2020 21:03
Te jong voor wat eigenlijk?
De.drank en drugs die de peuter worden aangeboden door een kabouter in het handschoenenkastje?

:HA:
Am Yisrael Chai!
permis schreef:
26-10-2020 21:03
Te jong voor wat eigenlijk?
De.drank en drugs die de peuter worden aangeboden door een kabouter in het handschoenenkastje?

Die peuter wacht 5 minuten in een droge warme afgesloten auto bij het zwembad op zijn liefhebbende moeder.
Oei oei wat zielig en gevaarlijk.
Beide totaal niet.

TO, natuurlijk niet mee bemoeien, zou zot zijn. Die moeder doet niets verkeerd en dat jij het zelf niet zou doen, boeit haar niet.
Het risico dat er wel is, is dat de peuter zichzelf losmaakt en ofwel uitstapt ofwel de handrem eraf weet te krijgen.
Daar gebeuren wel eens ongelukken mee. Die kabouter in het handschoenenkastje is meestal geen probleem. En de auto die met kind en al gestolen wordt, is ook redelijk een exoot.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
26-10-2020 21:07
Het risico dat er wel is, is dat de peuter zichzelf losmaakt en ofwel uitstapt ofwel de handrem eraf weet te krijgen.
Daar gebeuren wel eens ongelukken mee. Die kabouter in het handschoenenkastje is meestal geen probleem. En de auto die met kind en al gestolen wordt, is ook redelijk een exoot.
Ja, daar zou ik ook wel huiverig voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Auto in de eerste versnelling/P zetten dan. Boeit die handrem ook niet meer. Lijkt mij stug dat een peuter de koppeling/rem kan intrappen en tegelijkertijd kan schakelen.

Zolang dat kind geen gevaar loopt (draaiende motor, Houdini met gordeltjes, kwik onder nul/tropisch) en er zelf senang mee is (niet keihard of angstig stilletjes zit te huilen) zou ik mij er niet mee bemoeien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
26-10-2020 21:07
Het risico dat er wel is, is dat de peuter zichzelf losmaakt en ofwel uitstapt ofwel de handrem eraf weet te krijgen.
Daar gebeuren wel eens ongelukken mee. Die kabouter in het handschoenenkastje is meestal geen probleem. En de auto die met kind en al gestolen wordt, is ook redelijk een exoot.
Peuter kan zichzelf losmaken maar niet zelf uitstappen, daar heb je kindersloten voor(achterportieren)
Auto in de eerste versnelling
Met de auto van man heb je echt een pasje of een app nodig om wat te kunnen.

Dus nee niks aan de hand.
ardni schreef:
26-10-2020 21:43

Met de auto van man heb je echt een pasje of een app nodig om wat te kunnen.

Dus nee niks aan de hand.
Hier ook. Zit niet eens meer een ouderwetse handrem in. Alleen een knopje. Handrem eraf halen gaat alleen als je het rempedaal induwt. Dat lukt een peuter echt niet.
-jolijn- schreef:
26-10-2020 21:07
Het risico dat er wel is, is dat de peuter zichzelf losmaakt en ofwel uitstapt ofwel de handrem eraf weet te krijgen.
Daar gebeuren wel eens ongelukken mee. Die kabouter in het handschoenenkastje is meestal geen probleem. En de auto die met kind en al gestolen wordt, is ook redelijk een exoot.
Kinderslot.

En handrem losmaken als peuter? Ofwel het is zo’n ouderwetse en dat kost teveel kracht, ofwel het is een normale en dan moet je het juiste knopje indrukken plus op de rem staan. Ook niet erg waarschijnlijk bij een peuter.
ardni schreef:
26-10-2020 21:43
Peuter kan zichzelf losmaken maar niet zelf uitstappen, daar heb je kindersloten voor(achterportieren)
Auto in de eerste versnelling
Met de auto van man heb je echt een pasje of een app nodig om wat te kunnen.

Dus nee niks aan de hand.
Model 3? ;)
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-10-2020 21:52
Model 3? ;)
Hoef je echt geen Tesla voor te rijden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Eigenhuisentuin schreef:
26-10-2020 11:03
Wij mogen niet mee naar binnen met zwemles. We moeten onze kinderen (ook die van 4 jaar) bij de ingang afleveren en dan moeten ze het zelf verder doen. Na afloop bij de uitgang weer ophalen. Ik trok m'n kind in de zomer dan een badjas aan en droogde hem bij de auto af en hielp m daar met opkleden. Dat wordt nu wel een probleem nu het kouder wordt. Afgelopen les heb ik hem voor het eerst een tasje kleren meegegeven met enkel een losse trui en joggingbroek en Crocs, alles om het makkelijk te maken, maar het lukte hem niet. Plakkerig lichaam, niet willen uitkleden bij allemaal vreemden, broek kwijtgeraakt... ik vind het verre van ideaal :-(
Mischien thuis eens oefenen?
lemoos2 schreef:
26-10-2020 21:53
Hoef je echt geen Tesla voor te rijden.
Vraagteken over het hoofd gezien?

Overigens ken ik verder geen andere auto die met pasje en app werkt, zo gebruikelijk is het in ieder geval niet.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-10-2020 22:15
Vraagteken over het hoofd gezien?

Overigens ken ik verder geen andere auto die met pasje en app werkt, zo gebruikelijk is het in ieder geval niet.

Polestar?
Alle reacties Link kopieren
Eigenhuisentuin schreef:
26-10-2020 11:03
Wij mogen niet mee naar binnen met zwemles. We moeten onze kinderen (ook die van 4 jaar) bij de ingang afleveren en dan moeten ze het zelf verder doen. Na afloop bij de uitgang weer ophalen. Ik trok m'n kind in de zomer dan een badjas aan en droogde hem bij de auto af en hielp m daar met opkleden. Dat wordt nu wel een probleem nu het kouder wordt. Afgelopen les heb ik hem voor het eerst een tasje kleren meegegeven met enkel een losse trui en joggingbroek en Crocs, alles om het makkelijk te maken, maar het lukte hem niet. Plakkerig lichaam, niet willen uitkleden bij allemaal vreemden, broek kwijtgeraakt... ik vind het verre van ideaal :-(

Maar wat ik me dan afvraag, is dit niet juist een uitgelezen moment, als Alle kinderen dit moeten, dat ze juist hier een btje zelfvertrouwen van krijgen? Ze kunnen het samen als kinderen ook wel regelen (mits er geen ouders bij zijn)
Kittenxx schreef:
26-10-2020 22:01
Mischien thuis eens oefenen?
Zal ze vast nooit doen nee :roll:
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
26-10-2020 22:33
Zal ze vast nooit doen nee :roll:

Vast wel, maar dan is er altijd een ouder op de achtergrond, ik ben er van overtuigd dat heel veel kinderen heel veel meer kunnen als ze met Peers zijn en er geen ouder in de buurt is. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Ik denk ook dat ze zich prima veilig kunnen voelen met peers naast zich
Poeszie schreef:
26-10-2020 22:40
Vast wel, maar dan is er altijd een ouder op de achtergrond, ik ben er van overtuigd dat heel veel kinderen heel veel meer kunnen als ze met Peers zijn en er geen ouder in de buurt is. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard. Ik denk ook dat ze zich prima veilig kunnen voelen met peers naast zich
Ja hoor tuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
26-10-2020 22:56
Ja hoor tuurlijk.

Niet dus, in jouw beleving? Mag ook. Je kunt ook gewoon inhoudelijk reageren zodat iedereen snapt wat je bedoelt, daar is een forum voor, ieder zijn mening ook enzo.
Goh, dan ben ik helemaal een inslechte moeder. Ik liet laatst mijn kind van 3 en mijn baby van 3 maanden alleen in de auto om even snel een brood te kopen . En wat denk je? Niks gebeurd hoor. De auto stond er nog. De kinderen zaten nog gewoon in hun stoeltje en ze huilden ook niet. Ik neem aan dat die moeder heus wel zelf goed genoeg kan inschatten of dit kan of niet.
Wat een gezeik om niks..
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
26-10-2020 22:15
Vraagteken over het hoofd gezien?

Overigens ken ik verder geen andere auto die met pasje en app werkt, zo gebruikelijk is het in ieder geval niet.
Miauwwwww. Want er zijn zoveel andere merken met een model genaamd ‘model 3’...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je kent je eigen kind toch?

Ik heb een kleine houdini die niet graag alleen blijft én zich zelf uit zn stoeltje kan werken dus die kan dit niet. Mijn nichtje kan het dan juist weer prima.

Bovendien heb je ook geen idee hoe oud dat kind echt is. Als ik 1 ding geleerd heb van zelf een kind hebben is dat het met regelmaat bijna onmogelijk is om leeftijd goed is te schatten.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik mijn iphone op de bijrijderstoel in mijn auto achter. Nee.

Mijn MacBook. Nee.

Mijn tas. Nee.

Mijn portemonnee of bankpas. Ook niet.

Mijn kind van 2. Ja!

Hahah nee natuurlijk niet!
Ik laat niks van waarde in mijn auto achter. Dus zeker geen kind!
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven