moederdag

08-05-2011 12:11 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Men verwent nu alle moeders

En dat is ook wel verdiend

Maar toch wil ik even denken

En ook even aandacht schenken

Aan vrouwen die na lang medisch traject zitten zonder graag gewilde kinderen

Want dat mag toch ook niet verhinderen

Dat ook zij moeders zijn , even goed

In hun aderen en in hun bloed

Alleen het lot heeft zo bepaald

Dat zij het moederschap niet hebben gehaald.

Of dat zij weer terug moest geven

Haar kind dat had moeten leven

Voor hen doet het nu extra pijn

om kinderloos , geen moeder te zijn

Daarom wil ik even zeggen

Ik wil bij jullie ook een bloempje leggen.



:handkiss: :flowers:
xandora wijzigde dit bericht op 08-05-2011 12:55
Reden: zo goed dan????
% gewijzigd
quote:elninjoo schreef op 08 mei 2011 @ 13:02:

[...]



Dat zal ook niet voor iedere ongewild kinderloze opgaan he.



Als je had er van had gemaakt "aan alle vrouwen ongewild zonder kinderen" dan was dat wel voldoende geweest.





Joh, ga weg. Dan reageer je toch niet. Of vind je jezelf zo belangrijk dat je op elk topic waar het woord moeder of kind in voorkomt zo zwaar overdreven moet reageren?



Even voor TO, ik vind het lief bedoelt en het getuigt van mededogen. Daar is niet zoveel meer van op deze wereld.



M.
quote:Pelikaan schreef op 08 mei 2011 @ 13:18:

[...]





@EN: Als het topic dan niet blijkt te zijn wat je dacht, dan laat je het daarna toch met rust? Als de topic titel was geweest "ongewild kinderloos en moederdag" dan had ik m'n mond wel gehouden over de tenenkrommende tekst, maar nu lijkt 't er echt op alsof de TO iedere vrouw die geen kinderen heeft 'n zielig geval vindt.
quote:eleonora schreef op 08 mei 2011 @ 13:20:

Wilde ik losgaan over hoe leuk mijn moederdag tot nu toe is, blijkt het een ruzietopic te zijn.

Kan ik nog niet uitwijden over mijn verwendag!

Cateautje in "Hey viva-moeders..."



Je kan hier terecht.
Pelikaan, tuurlijk begrijp ik de achterliggende gedachte wel. Die wordt alleen compleet mank gedraaid door de manier waarop To zich uitdrukt. Hoe lief je het ook voor één groep bedoelt, dat betekent niet dat je andere groepen maar kan 'beledigen' in het proces.



Leo, vertel!
quote:eleonora schreef op 08 mei 2011 @ 13:20:

Wilde ik losgaan over hoe leuk mijn moederdag tot nu toe is, blijkt het een ruzietopic te zijn.

Kan ik nog niet uitwijden over mijn verwendag!







Ha!!



Hier een zelf geknutselde boekenlegger (schattig!!!), een luchtje, een kaart met een lief gedichtje en een paar dikke zoenen. Mijn derde moederdag. Heerlijk!



En jij Leo?



M.
quote:elninjoo schreef op 08 mei 2011 @ 13:22:

[...]



Als de topic titel was geweest "ongewild kinderloos en moederdag" dan had ik m'n mond wel gehouden over de tenenkrommende tekst, maar nu lijkt 't er echt op alsof de TO iedere vrouw die geen kinderen heeft 'n zielig geval vindt.Aangezien je er zo over door blijft balken heb ik het idee dat je dat zelf wel vind. Laat het toch eens los... Of laat in ieder geval topics als deze met rust en ga klagen in je bewust ongeweetikveel topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 08 mei 2011 @ 13:20:

Wilde ik losgaan over hoe leuk mijn moederdag tot nu toe is, blijkt het een ruzietopic te zijn.

Kan ik nog niet uitwijden over mijn verwendag!

Vertel Leo! Dat maakt dit topic vast een stukje fijner!
quote:Pelikaan schreef op 08 mei 2011 @ 13:20:

[...]



Ah jawel, Eleonora, dat zou juist weer een positieve draai geven aan dit topic! Ben je lekker in de watten gelegd?



Ja!

Ik lig nu te loungen, ik heb een zelfgemaakt cadeau gekregen, een ingewikkeld broodje en verse Italiaanse bollen.

Vanavond is er een verrassing.

Nou, hier is het feest!



En TO, lief bedoeld je topic, dat is duidelijk hoor. Lief dat je er aan denkt, aan vrouwen die graag moederdag zouden vieren als moeder en daartoe geen gelegenheid krijgen omdat ze ongewild geen moeder zijn geworden.



Alle reacties Link kopieren
Hier twee lieve koppies vanmorgen aan mijn bed met allebei een monsterlijk beplakt snoepdoosje. En ieder uur, als de grote wijzer bovenaan staat, krijg ik een kus- en knuffelsessie. Over een half uurtje mag ik weer!
Alle reacties Link kopieren
Zo, good-old topic-fight hierzo! *tuttuttuttut*

Ach, zou het gedichtje ook nou niet op een tegel laten drukken, maar vind het lief bedoeld, en zo jammer dat een aantal niet-moeders zo zuur reageren hierop.



Hier geen moederdag, afgezien van het bezoekje dat ik zo aan mams en schoonmams ga brengen. Tis commercieel, tuurlijk, maar ben blij dat ik ze allebei nog heb, en het met ze kan vieren.



En mocht ik ooit mama worden, dan zou ik álles leuk vinden: gekleide asbak (ben fervent niet-roker), geknutselde boekenlegger (ben op zoek naar een e-book), ontbijt op bed (en dan later de kruimels zelf weer uit het beddengoed wassen) etc etc.



Fijne moederdag iedereen! En voor iedereen die zich op deze dag niet zo happy voelt >
Alle reacties Link kopieren
@Eleonara: ingewikkeld broodje, wat moet ik me daar bij voorstellen? Heul gecompliceerd? Of in een krantje gewikkeld ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat klinkt echt heerlijk moeders Geniet ervan!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kezz schreef op 08 mei 2011 @ 13:27:

Hier twee lieve koppies vanmorgen aan mijn bed met allebei een monsterlijk beplakt snoepdoosje. En ieder uur, als de grote wijzer bovenaan staat, krijg ik een kus- en knuffelsessie. Over een half uurtje mag ik weer!

Hahaha.. das nu echt een supermoederdag .

En morgen, overmorgen en alle dagen erna blijven ze lekker door knuffelen .
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, ik vind je topic mooi!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 08 mei 2011 @ 12:51:

Bah, wat een zure verzuurde vrouwen zijn jullie zeg, om een heel topic te vergallen vanwege één verkeerd geschreven woord, getsie.



Volledig eens (en ben pas op de helft met lezen). Het is een goed bedoelde tekst/gedichtje. Dat het niet mijn smaak is en/of dat ik me niet aangesproken voel, betekent nog niet dat ik het maar af moet fakkelen.

Zeiken om het zeiken lijkt hier tot een redelijke kunst verheven inmiddels (incl. de aftroeverij natuurlijk, wie fakkelt TO het meest neer, bah).
quote:chrissiy schreef op 08 mei 2011 @ 13:30:

@Eleonara: ingewikkeld broodje, wat moet ik me daar bij voorstellen? Heul gecompliceerd? Of in een krantje gewikkeld ofzo? De uitleg staat op het 'hey viva moeders' topic op deze pijler.
Alle reacties Link kopieren
fijn dat iedereen een mening heeft,smaken verschillen,ja ik zit zelf ook in deze situatie en nee ik heb dit gedicht niet zelf bedacht.

Ik vond het toepasselijk op mezelf en er zullen mischien ook wel andere zijn die zich herkennen en ook die dit niet doen so be it.



Tuurlijk mogen er leuke moederdag verhalen verteld worden.



ik ga nu lekker in de tuin zitten en genieten van het mooie weer,boekje erbij glaasje bubbels,iedereen nog een fijne (moeder)dag.



groetjes
quote:Marels schreef op 08 mei 2011 @ 12:47:

Leuk idee inderdaad Rosanna, maar dan had TO gewoon dát moeten typen;



"het is moederdag maar ik wil toch ook even stilstaan bij de vrouwen die ongewenst kinderloos gebleven zijn, of hun kind hebben moeten afgeven. Zodat ze weten dat ook zij niet vergeten worden en dat ze juist op deze dag even een hart onder de riem verdienen"



Da's al iets heel anders dan een tenenkrommend gedichtje wat bol staat van de onwaarheden en aannames.

Dan had ik gezegd; leuk topic, fijn, goed dat je even bij die vrouwen stil staat. Nu gaan mijn nekharen overeind staan. Dit dus en dat heeft niks met egotripperij te maken.
Ach, jij hebt toch geen reden nodig, alleen maar een aanleiding. Wat istie vandaag?
quote:mjdh schreef op 08 mei 2011 @ 13:54:

Ach, jij hebt toch geen reden nodig, alleen maar een aanleiding. Wat istie vandaag?Mijn motto is een inside joke tussen mij en mijn man. En aangezien ik nog steeds mijn motto niet kan wijzigen, met dank aan Viva, zit ik er voorlopig aan vast.
Alle reacties Link kopieren
Xandora
quote:Cateautje schreef op 08 mei 2011 @ 12:59:

Ik ben nooit een kind verloren, gelukkig.

Het gedicht is duidelijk gericht aan vrouwen waarbij dat wel gebeurd is. Ik vind het vreselijk sneu om een tweedimensionale obsessie te veroorzaken op een gedicht dat helemaal niet voor jullie bedoeld is.

Maar goed, dat is een onderwerp waar blijkbaar alleen moeders kijk op hebben.



Zo lees ik het niet. Het is gericht aan ongewild kinderloze vrouwen.

Voor de rest eens met Kezz, monsterlijk gedichtje, lieve bedoeling.
Wat is er gebeurd met dichterlijke vrijheid? Even doorlezen en je weet precies voor wie het gedichtje bedoelt is en waar het over gaat. Het is een gedichtje waaruit een wens, een verlangen en verdriet spreekt. Logisch dat bewust kinderlozen dat verdriet, die wens en dat verlangen niet hebben. Jammer dat er dan zo'n discussie op gang moet komen.



Xandora, ik heb nu na vier jaar wachten een zoontje en dit is mijn eerste moederdag, hoewel mijn zoontje er nog geen weet van heeft . Ik hoop echt voor je dat jij ook ooit als moeder moederdag mag vieren.
Star: dit stukje gaat volgens mij over een kindje verliezen:



Of dat zij weer terug moest geven

Haar kind dat had moeten leven
Sorry hoor, maar waarom komen vrouwen op de 'kinderen-pijler' als ze bewust geen kinderen willen. Dan heb je hier toch niets te zoeken???



(behalve dan de mensen afzeiken die hier iets plaatsen :@)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven