Mommybag/luiertas

22-10-2021 19:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nemen jullie voor je peuter nog een luiertas mee?
Vind het zelf altijd fijn om een extra luier mee te nemen en wat schone kleding.
Schone kleding is meer voor als hij een plasongelukje krijgt of dat die bijv een beker drinken over zich heen krijgt. (Als we ergens gaan eten/lunchen)

Voor de rest iets van een boekje mee, knuffel en een speelgoedauto.
Een snack en zijn drink beker.
Alle reacties Link kopieren
Paste allemaal in mijn normale tas. Knuffels nooit meegenomen, dan kun je ze ook niet kwijtraken :P
Ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik uit de peuters ben. Mommybag, het woord alleen al :sick:
Alle reacties Link kopieren
Nee, een luier en luierdoekjes propte ik in mijn eigen tas, geldt ook voor drinkbeker en iets te eten. Heb volgens mij nooit extra kleding meegenomen. En anders heb je toch wel een rugtasje van bv kdv voor de kind?
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen de luiertas inderdaad nog mee.
Hij is net zindelijk aan het worden.

Dus er zitten schone kleren in, luiers, hydrofieldoek, natte doekjes, eten en drinken en vast nog meer 😀.

Ps ik heb nooit een eigen tas mee. Ik ben zo’n zeldzame vrouw zonder tas 😀.
sunshine35 wijzigde dit bericht op 22-10-2021 19:35
18.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik mik paar luiers en doekjes in mijn gewone tas. Speelgoedje kiest ie zelf uit en gewone waterfles zit standaard in mijn tas.
Alle reacties Link kopieren
Sinds we (godzijdank) niet meer vastzitten aan flesjes melk, poedertorentjes en na elke voeding een schone luier, heb ik die luiertas ( want ik had een heuse luiertas en deze MOEST matchend zijn met de kinderwagen.. Ik geef gewoon de hormonen de schuld!) aan de kapstok gehangen en gaat alles mee in mijn eigen tas of in de rugtas van een van beide kinderen.
Daar kunnen prima 1-2 luiers in, wat doekjes ( voor alles handig, zowel verschonen, als vieze handen/gezicht e.d.), en wat snacks. Drinken uit mijn waterfles en anders kopen we snel een flesje, mocht het nodig zijn..

Extra kleding hoeven we niet mee te nemen, oudste is gelukkig zindelijk en jongste nog niet mee begonnen. Maar ook dat paste prima in mijn eigen tas of in het rugzakje van de meiden.
Alle reacties Link kopieren
Altijd gewoon een normale tas gebruikt met een matje erin. Vind zo een tas zo suf staan.
Wij gebruikte altijd een Daddy bag.
Ik heb gewoon een rugtas die ik altijd voor alles gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Hier ging het altijd gewoon in mijn eigen tas. Luier, paar doekjes en een flesje.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
22-10-2021 19:40
Wij gebruikte altijd een Daddy bag.
:lol:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
22-10-2021 19:30
Ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik uit de peuters ben. Mommybag, het woord alleen al :sick:
Vrouwen die zichzelf mamma noemen.... :cry:
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gewoon een rugtas.
Alle reacties Link kopieren
SunShine35 schreef:
22-10-2021 19:34
Wij nemen de luiertas inderdaad nog mee.
Hij is net zindelijk aan het worden.

Dus er zitten schone kleren in, luiers, hydrofieldoek, natte doekjes, eten en drinken en vast nog meer 😀.

Ps ik heb nooit een eigen tas mee. Ik ben zo’n zeldzame vrouw zonder tas 😀.
Ja wij zijn ook bezig met zindelijkheid nu.
Laatst moest ik zoon lopend weg brengen naar oma. We waren helemaal nat geregend. Was blij dat ik een setje droge kleding altijd in de tas heb.
Hij had bij oma lekkere droge kleding aan getrokken.
Alle reacties Link kopieren
SunShine35 schreef:
22-10-2021 19:34
Wij nemen de luiertas inderdaad nog mee.
Hij is net zindelijk aan het worden.

Dus er zitten schone kleren in, luiers, hydrofieldoek, natte doekjes, eten en drinken en vast nog meer 😀.

Ps ik heb nooit een eigen tas mee. Ik ben zo’n zeldzame vrouw zonder tas 😀.
Ja wij zijn ook bezig met zindelijkheid nu.
Laatst moest ik zoon lopend weg brengen naar oma. We waren helemaal nat geregend. Was blij dat ik een setje droge kleding altijd in de tas heb.
Hij had bij oma lekkere droge kleding aan getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een katoenen zakje en daarin ging gewoon een ‘luiermap’ (ene kant twee luiers, andere kant billendoekjes), een shirtje en een joggingbroekje in. Dat ging in mijn gewone tas. Pre- kind had ik al standaard natte doekjes en hygiënische doekjes in iedere ‘hand’tas.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
ClaudiaGwendolyn schreef:
22-10-2021 19:40
Altijd gewoon een normale tas gebruikt met een matje erin. Vind zo een tas zo suf staan.
Wij hadden een hele normale. Gewoon blauwe kipling en hij was fantastisch. Volgens hebben we heb wel 4 jaar gebruikt voor álles. Wat een handig ding was dat. We hebben 2 jaar op 2 adressen gewoond, dus hij stond standaard in de grijpstand met alles erin wat handig was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo’n typische ‘mommybag’ (gewoon oversized simpele tas dus) gekregen. Vond het eigenlijk vreselijk maar moet eerlijk toegeven dat het toch wel heel handig is. Er zit standaard schone kleren, een luier, doekjes en iets van een cracker voor mijn zoontje in, maar je gooit er makkelijk nog een waterbeker of kleine boodschappen of wat er maar toevallig uitkomt bij. En je hangt hem zo over de buggy of schuin over je schouder met fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een luiertas in de vorm van een rugzak, ik krijg snel last van m'n schouder met van die schuine tassen. Voordeel van deze tov mijn gewone rugzak (die ik voor werk gebruik) is dat het open blijft staan aan de bovenkant als je iets wilt zoeken dus je kan er makkelijk alles in vinden. Zoo the is pas 1 maar de tas staat altijd ingepakt klaar dus kan zo mee ergens heen. Er zit reservekleding, luiers, doekjes, verschoonmatje, speelgoedje, beker en lepeltje in en dan poedertoren en fles als dat nodig is. En een bakje met maisfingers mocht hij ongedurig worden in de auto haha.
Alle reacties Link kopieren
Bij alle kinderen nooit gebruikt en niet gemist :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'n mini handtas en nu luiertas voor de baby. Ik denk dat ik tzt een rugzak meeneem met de spullen van, tegen die tijd, de peuter & mijn eigen spullen erin
Lady*Voldemort schreef:
22-10-2021 19:30
Ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik uit de peuters ben. Mommybag, het woord alleen al :sick:
Haha, inderdaad… dat wat ik meenam ging in mijn gewone tas. Knuffels liet ik thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ja wij hebben de luiertas bijna altijd mee, met een schoon setje kleding, luiers, doekjes, beker drinken. Zelf neem ik geen tas mee, mijn portemonnee en telefoon stop ik ook gewoon in de luiertas. We hebben een hele neutrale luiertas die ik ook als gewone tas zou kunnen gebruiken dus ik vind het geen probleem om hem mee te nemen. Het enige wat ik onhandig vind is dat het een schoudertas is, een rugzak was toch wat praktischer geweest denk ik.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Toen de kinderen nog in de luiers zaten nam ik inderdaad een luiertas mee. Is toch lullig als je zonder luiers/schone kleren zit als je ze nodig hebt.

Doet mij eraan denken dat ik die tas nog een keer weg moet brengen naar de winkel voor een volgende ronde…

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven