Montessori speelgoed.

23-06-2021 23:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand tips voor spellen of speelgoed voor een 2 jarige. (Montessori)
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/search?q=montesso ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 06-07-2021 14:04
98.90% gewijzigd
De Grimm’s regenboog is hier een hit! Dochter is 2.5
Hier was een zelfgemaakte tafel met in een bak zand en in een bak water een groot succes. Daarnaast wat kleine spulletjes als een gietertje, schepje, oude pan enz. Hebben ze uren mee gespeeld. Ik wee niet of het perse montessori speelgoed is.
Alle reacties Link kopieren
Moedervandrie schreef:
24-06-2021 00:15
Hier was een zelfgemaakte tafel met in een bak zand en in een bak water een groot succes. Daarnaast wat kleine spulletjes als een gietertje, schepje, oude pan enz. Hebben ze uren mee gespeeld. Ik wee niet of het perse montessori speelgoed is.
Ohjaa
Maar binnen of in de tuin?
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
23-06-2021 23:56
Ik heb mijn kleine nichtje ooit blij gemaakt met zelfdoe-veters en knoopjes.

Denk je dat je dochter/zoon hiervan houdt?

https://www.bob-online.eu/product/27958 ... gheidsbord

Afbeelding
Dit is wel echt een hele leuke. Een mooie voor de vakantie om je kind onderweg bezig te houden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit op een montessorischool en eigenlijk is dat vooral heel veel eenvoudig, houten materiaal.

Stapeltorens, variaties op de vormenstoof, kralen, dingen die je moet voelen (schuurpapieren letters), kleuren. In mijn ervaring kenmerken montessorimaterialen zich door eenvoud en het ontdekken met je zintuigen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Op internet bieden dropshippers 'montesorri materiaal' aan. Komt van ali express en de kans op giftige verf / lak etc is groter.
Alle reacties Link kopieren
Op blabloom.com staat erg veel :) Niet alleen maar Montessori, maar wel veel mooi spul (en onwijs duur....)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is net 4 en schijnt deze heel mooi te vinden (maar daar is jouw kindje denk ik nog wat te klein voor, is echt een schoolmateriaal):

https://www.wish.com/product/597dfabcfc ... =mobileweb

En het idee is dan dat dat op volgorde leggen ze doet visualiseren hoe tellen werkt. En dan langzamerhand gaan ze steeds een stapje verder daarin.

Maar om montessorimaterialen te gebruiken zoals ze bedoeld zijn, moet je je als ouder dus zelf eigenlijk ook een beetje verdiepen in de gedachtengang achter het materiaal, zodat je je kind kan helpen met de ontdekking van wat je er allemaal mee kan.

Ik vind het overigens heel leuk om te zien hoe mijn zoon dingen ontdekt door middel van die materialen, onder leiding van de juf. Het is echt verbazingwekkend eenvoudig, maar juist daarom ook krachtig denk ik.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
24-06-2021 08:33
Dit is wel echt een hele leuke. Een mooie voor de vakantie om je kind onderweg bezig te houden.
Dacht ik ook, maar mijn kinderen kijken er allebei niet naar om.
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
23-06-2021 23:56
Ik heb mijn kleine nichtje ooit blij gemaakt met zelfdoe-veters en knoopjes.

Denk je dat je dochter/zoon hiervan houdt?

https://www.bob-online.eu/product/27958 ... gheidsbord

Afbeelding
Dank je! Hier ben ik al ruim een jaar naar op zoek en ik kreeg maar niet uitgelegd aan medewerkers van bepaalde speelgoedzaken wat ik bedoelde (terwijl het letterlijk een maand daarvoor nog in hun assortiment zat…).
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
CHL schreef:
24-06-2021 11:44
Dacht ik ook, maar mijn kinderen kijken er allebei niet naar om.
Het valt in ieder geval te proberen voor in het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het budget?

Grimm's is leuk, grapat ook, sarah's silk doek (mijn 2 jarige doet hem graag over zijn hoofd om er mee rond te rennen) Afbeelding Melissa and doug speelbord Afbeelding snijfruit Afbeelding
Geen idee of het Montessori is en misschien nog net niet voor een 2-jarige i.v.m. kleine onderdelen, maar mijn kinderen speelden altijd graag met een Kalaha-spel. Later, toen ze iets ouder waren daadwerkelijk het spel, maar het sorteren was al eerder heel leuk. Mijn kinderen stopten op de een of andere manier nooit wat in hun mond en speelden er al mee , toen ze twee waren. Vooral leuk met mooie, gekleurde steentjes.

https://www.vandenbroekbiljarts.nl/nl/p ... uct-images
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
24-06-2021 13:37
Geen idee of het Montessori is en misschien nog net niet voor een 2-jarige i.v.m. kleine onderdelen, maar mijn kinderen speelden altijd graag met een Kalaha-spel. Later, toen ze iets ouder waren daadwerkelijk het spel, maar het sorteren was al eerder heel leuk. Mijn kinderen stopten op de een of andere manier nooit wat in hun mond en speelden er al mee , toen ze twee waren. Vooral leuk met mooie, gekleurde steentjes.

https://www.vandenbroekbiljarts.nl/nl/p ... uct-images
Leuke tip, ik heb hem bewaard :)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al genoemd is, maar meehelpen in het huis?

Hier een 2,5 jarige die heel graag helpt met vegen, planten water geven (binnen en buiten), was opvouwen (ze mag de sokken sorteren en washandjes stapelen etc), vaatwasser helpen uitruimen, koken (uiteraard niet de gevaarlijke dingen), enz enz.

Qua speelgoed heeft Melissa en Doug leuke spullen, Grimms en Grapat (de regenboog collecties zijn prachtig), Sarahs Silks. Lidl heeft regelmatig mooi houten speelgoed, Action idem. En een bak met rijst oid vullen en laten scheppen, gieten, graaien, schuiven enz is hier ook altijd goed voor ruime tijd vermaak. Daarna samen opvegen en weer terug in de bak voor een volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
24-06-2021 13:37
Geen idee of het Montessori is en misschien nog net niet voor een 2-jarige i.v.m. kleine onderdelen, maar mijn kinderen speelden altijd graag met een Kalaha-spel. Later, toen ze iets ouder waren daadwerkelijk het spel, maar het sorteren was al eerder heel leuk. Mijn kinderen stopten op de een of andere manier nooit wat in hun mond en speelden er al mee , toen ze twee waren. Vooral leuk met mooie, gekleurde steentjes.

https://www.vandenbroekbiljarts.nl/nl/p ... uct-images
Oh wat leuk! Ik was dit spel helemaal vergeten, heb vroeger ook op een montessori school gezeten, en bedenk me ineens hoe leuk dit was! Dankjewel!
Noenoecasa schreef:
24-06-2021 07:51
Ohjaa
Maar binnen of in de tuin?
In de zomer hadden wij het in de tuin met zand en water. In de winter wel binnengehaald en dan het water vervangen door bijvoorbeeld droge pasta of gedroogde mais. Ook gingen wij in de herfst vaak naar eikeltjes en kastanjes zoeken en dat vonden de kinderen dan ook weer leuk om te gebruiken bij de tafel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven