Naam geven zonder schaamte

13-02-2019 10:01 737 berichten
In het afgrijselijke namen topic kwam net het onderwerp naar boven hoe je je kind zou noemen als je geen rekening hoeft te houden met sociale conventies. Dat je zonder na te denken of zonder te schikken je kind een naam zou geven. Gewoon omdat je de naam heel mooi vindt.

Welke namen zouden dat voor jullie zijn? :)
JulienClerc schreef:
17-02-2019 15:40
Ik ken alleen maar donkere Abigails (uit christelijke gezinnen, dus dat verklaart een hoop), dus heb deze associatie helemaal niet.
Nooit NCIS gekeken?
Abigail ofwel Abby:
Afbeelding
Geweldig personage!
Bij mijn zoon op de peuterspeelzaal heeft een moeder haar dochter haar specifiek naar bovenstaand personage vernoemd.
NYC schreef:
17-02-2019 16:02
Bij mijn zoon op de peuterspeelzaal heeft een moeder haar dochter haar specifiek naar bovenstaand personage vernoemd.
Krijgt ze dan ook leuke gothic kleuterkleertjes aan? ;-D
redbulletje schreef:
17-02-2019 16:03
Krijgt ze dan ook leuke gothic kleuterkleertjes aan? ;-D
Nog niet gezien maar wie weet over een tijdje. Ouders zijn iig fan van de serie.
Wij hebben ons dus niet aan die sociale conventies gehouden, want we kregen vooral negatieve reacties toen we de naam vertelden, of mensen maakten er gelijk een grapje van.
Maar zodra zoon daadwerkelijk was geboren, hield dat wel op. En nu is hij 1 jaar en zeggen mensen dat de naam toch wel echt bij hem past. Maar ja, dat zeggen ze natuurlijk bijna altijd :P
Alle reacties Link kopieren
honingbijtje schreef:
17-02-2019 08:52
Moist voor een jongen
En Adorabella voor een meisje.
Havelock is ook best een goede naam.

Mara. Maar dat betekent bitter.
Een jongen vochtig noemen is dan minder erg? :|
Mara vind ik wel mooi!
PennyLane4 schreef:
17-02-2019 16:43
Een jongen vochtig noemen is dan minder erg? :|
Mara vind ik wel mooi!
Mijn zoon had Mara geheten als hij een meisje was geweest. Ik ben dus blijkbaar toch schaamtelozer dan ik dacht :).
made@kate schreef:
17-02-2019 17:07
Mijn zoon had Mara geheten als hij een meisje was geweest. Ik ben dus blijkbaar toch schaamtelozer dan ik dacht :).
Mara vind ik mooi voor 'n meisje.
Jax trouwens ook. Stoere korte naam.
redbulletje schreef:
17-02-2019 17:08
Mara vind ik mooi voor 'n meisje.
Jax trouwens ook. Stoere korte naam.
Ik kende vroeger een hele toffe Jackie. Ook erg leuk. Ik denk dat het van Jacqueline kwam wat ik een stuk minder leuk vind. Dat wordt altijd Sjakkulien.
honingbijtje schreef:
17-02-2019 08:52
Mara. Maar dat betekent bitter.
Vind Mara wel echt een hele mooie naam!
NoPepsiPlease schreef:
16-02-2019 10:05
Zehra
:heart:

Vind ik ook prachtig!
Evangelyne
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
18-02-2019 05:03
Evangelyne
Oh ja die had ik ook idd! Maar dan Evangelina .. kan op zich wel als je er Eva van maakt.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
En Alexandra / Cassandra
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
17-02-2019 17:14
Ik kende vroeger een hele toffe Jackie. Ook erg leuk. Ik denk dat het van Jacqueline kwam wat ik een stuk minder leuk vind. Dat wordt altijd Sjakkulien.
Ik ken meerdere Jackie's uit Canada, inderdaad van Jacqueline. Wat op z'n Engels uitgesproken best een prima naam is, maar in Nederland inderdaad niet zo mooi.
daneli schreef:
16-02-2019 09:51
Lijkt me heerlijk om later een klein, Hollands boerderijtje te hebben waar buiten altijd de zon schijnt en waar een hele schare kindertjes op gele regenlaarsjes tussen de kippen rond dartelt. Zij hebben dan namen als Teun, Jet, Saar, Gijs en Lies.

Op zich niks om je voor te schamen, maar man is faliekant tegen.
Waarom?
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
19-02-2019 08:58
Waarom?
Idd. Te veel keus. Hij is tegen op: zoveel kinderen? De boerderij? De namen? :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
18-02-2019 07:22
En Alexandra / Cassandra
Alexandra heeft hoog op de lijst gestaan voor mijn dochter vorig jaar. Is dat een foute naam? Hangt misschien ook een beetje van het type af?

Mijn eigen bijdrage: Nausicaa. Vond dat destijds met Grieks zo’n mooie naam, maar wat onhandig met die dubbele a. En een beetje pretentieus voor een jong kind. Dus heb ik mezelf hier maar zo genoemd :lol: .
nausicaa wijzigde dit bericht op 19-02-2019 12:53
30.27% gewijzigd
dianaf schreef:
19-02-2019 10:18
Idd. Te veel keus. Hij is tegen op: zoveel kinderen? De boerderij? De namen? :biggrin:
Je zou de namen ook aan je geiten (of cavia's) kunnen geven, dan kun je die kinderen achterwege laten ;-D
Alle reacties Link kopieren
leuk topic

Ophelia
Deliah
Frida
Alexandra
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Doeve voor een jongen, uit het boek; De Kloof.
Maar goed, hier in het oosten geen optie, aangezien het in het dialect ,duifje betekend.
Che, berber.
Marky Mark en Femke Louise.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen kinderen, maar ik weet zeker dat onderstaande namen het niet gaan halen. Ik hou van Ierse namen, maar lastig in NL. Ook hou ik wel van wat Russisch/Grieks drama ;-)

Meisje:
Niamh
Guinnevere
Anastasia
Ophelia
Artemis
Penelope

Jongen:
Iskander
Olivier
Dimitri
Ivan (Vind ik ook oprecht een hele mooie naam, die ook niet te heftig is, maar ik denk altijd direct 'de verschrikkelijke' erachter)
anoniem_119974 wijzigde dit bericht op 22-05-2019 10:19
0.12% gewijzigd
Joep, Joop, Gina of Linda.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven