Naam geven zonder schaamte

13-02-2019 10:01 737 berichten
In het afgrijselijke namen topic kwam net het onderwerp naar boven hoe je je kind zou noemen als je geen rekening hoeft te houden met sociale conventies. Dat je zonder na te denken of zonder te schikken je kind een naam zou geven. Gewoon omdat je de naam heel mooi vindt.

Welke namen zouden dat voor jullie zijn? :)
Ik had ooit eens een leerling die Damaris heette. Vond ik ook zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Deirdre
Appollonia
Sergei
En de hond heet gewoon Gijs hier hahaha
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik zie allemaal namen voorbij komen van kinderen die ik ken, inclusief mijn eigen kind.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
En de naam die mijn dochter gekregen zou hebben als ze een zoon was geweest is ook al genoemd. Kennelijk heb ik weinig tot geen schaamte :rofl: .
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Titus een geweldige naam, maar doe dit mijn zoon echt niet aan. (Afkorting tiet?)
Voor een meisje vind ik Bonny leuk maar dit heeft man verboden.
Oh ja.
Darius
Dat vind ik echt een goede naam.
Star² schreef:
13-02-2019 10:28
Delilah, ook zo mooi.
Ja!
Gabriel, Darwin, Icarus nog op de lijst voor jongens.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-02-2019 10:11
Yekaterina
Ophelia
Skylar
Dante
Phoenix
Avalon
Dante hebben wij gewoon gedaan :) (als tweede naam).
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
13-02-2019 10:02
TO trapt af. Ik vind sommige namen een hele mooie klank hebben maar de betekenis is not done. Of het is een ‘sorry hóé heet je?!’ naam.

Mijn lijst uit het blote bolletje:

Lucifer
Horatio
Thor
Tyr
Augustus
April
Dio
Faust
Vos
Artemis
Lilaea
Aurora
Bor (Boreas)
D’angelo
Een aantal van deze namen zijn in Italië heel gewone namen. Orazio, Augusto, Fausto, Aurora. Lucifer zou ik niemand willen noemen en Dio betekent God.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
13-02-2019 10:34
Gabriel, Darwin, Icarus nog op de lijst voor jongens.
Gabriel! heel mooi
Stressed is just desserts spelled backwards
fashionvictim schreef:
13-02-2019 10:31
En de naam die mijn dochter gekregen zou hebben als ze een zoon was geweest is ook al genoemd. Kennelijk heb ik weinig tot geen schaamte :rofl: .
Ik zou ook niet weten waarom je het niet zou doen.

Behalve wanneer je je kind bokkenpootje, of stoeptegel zou willen noemen
Alle reacties Link kopieren
Stijn. Initialen waren dan SS geworden.
Maleficent schreef:
13-02-2019 10:35
Gabriel! heel mooi

Op z'n Engels dan, niet Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
Niet vanwege schaamte, maar omdat ik graag wou dat de namen van de kinderen bij elkaar pasten viel dit rijtje af:

Mackenzie
Jackson
Wyatt
Beckett
Emmett
Rhett
Georgia
Honey
Daisy
Poppy


Als ik in een volgend leven weer kinderen krijg dan neem ik er sowieso een stuk meer en geef ik ze dit soort namen.

Edit: een meisjesdrieling met de namen Honey Daisy en Poppy, blijer kan je toch niet worden? Dat moeten wel zielsgelukkige vrolijke meisjes worden.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 13-02-2019 10:38
19.74% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
13-02-2019 10:31
En de naam die mijn dochter gekregen zou hebben als ze een zoon was geweest is ook al genoemd. Kennelijk heb ik weinig tot geen schaamte :rofl: .

Ik ook niet, maar niet meewerkende wederhelft ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
13-02-2019 10:34
Een aantal van deze namen zijn in Italië heel gewone namen. Orazio, Augusto, Fausto, Aurora. Lucifer zou ik niemand willen noemen en Dio betekent God.
Lucifer heb ik op mijn lijst staan voor als ik ooit nog een keer een kater in huis krijg die zwart of zwart/wit is :rofl:
zo heet de gemene kat uit Assepoester in de Disney film. Briljante naam.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een hoop genoemde namen leuk! En een aantal daarvan zou ik gewoon doen als het echt mijn smaak zou zijn en man is het eens( Florian of Floris).

Wij kregen destijds een buurmeisje Salomé, vond ik ook heel mooi. Ik hou van dat soort namen.
Alle reacties Link kopieren
Miguel. Het is een normale (veeeel voorkomende) naam in Brazilië. Maar hier toch wel een beetje ordinair.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sterre stiekem een prachtige naam, maar ook weer heel erg fout. Ik hou helemaal niet van die namen als Zon, Vlinder, Maan, etc, maar Sterre vind ik gewoon mooi.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik begin 20 was, was ik overtuigd dat ik een zoon Didier (uitspraak DJ) zou gaan noemen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Salome en Gabriel vind ik ook prachtig.

ik had naast mijn rijtje in het thema Southern Chic ook altijd een rijtje in het thema Extreem Orthodox en als dat het was geworden waren Salome en Gabriel goede kanshebbers geweest.

Andere namen in dat thema:

Ezechiel
Gideon
Samuel
Israel
Abigail
Rebecca
Leah
Am Yisrael Chai!
En natuurlijk gewoon ook southern names als Clementine, Jolene (en Dolly :proud:), Talullah, Georgia, Dixie, Ruby.
Ik wilde wel een roedel stoere brede zonen en ze dan Russische unisex namen geven. Sasha, Ilja, Dimi. En dochters Sam, Alex en Mick. De echtgenoot vond van niet.
fashionvictim schreef:
13-02-2019 10:36
Niet vanwege schaamte, maar omdat ik graag wou dat de namen van de kinderen bij elkaar pasten viel dit rijtje af:

Mackenzie
Jackson
Wyatt
Beckett
Emmett
Rhett
Georgia
Honey
Daisy
Poppy


Als ik in een volgend leven weer kinderen krijg dan neem ik er sowieso een stuk meer en geef ik ze dit soort namen.

Edit: een meisjesdrieling met de namen Honey Daisy en Poppy, blijer kan je toch niet worden? Dat moeten wel zielsgelukkige vrolijke meisjes worden.

Te Jamie Oliver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven