Naam geven zonder schaamte

13-02-2019 10:01 737 berichten
In het afgrijselijke namen topic kwam net het onderwerp naar boven hoe je je kind zou noemen als je geen rekening hoeft te houden met sociale conventies. Dat je zonder na te denken of zonder te schikken je kind een naam zou geven. Gewoon omdat je de naam heel mooi vindt.

Welke namen zouden dat voor jullie zijn? :)
Alle reacties Link kopieren
Talullah, geweldig. Ik zou er zelfs Talullah-Belle van maken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
13-02-2019 10:44
Ik wilde wel een roedel stoere brede zonen en ze dan Russische unisex namen geven. Sasha, Ilja, Dimi. En dochters Sam, Alex en Mick. De echtgenoot vond van niet.
Echtgenoten/vaders zijn wel vaker een obstakel hier zo te lezen :biggrin: .
Uiteindelijk hebben wij onze zoon wel een (eerste) mooie klassieke naam gegeven overigens.
Alle reacties Link kopieren
Marre Hasse, Josephine, Heloïse, Dagmar, Loveday (wel heul erg Puriteins maar als kind vond ik dat zó mooi!), Siobhan, Morgaine, Meave en Tesselschade voor de niet bestaande meisjes.
Adam, Arthur, Robin, Gijs, Merijn of Merlijn, Noam, Joav, Joram en Alexander voor de niet bestaande jongens.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Betty_Slocombe schreef:
13-02-2019 10:19

Te dramatisch: Catharina
Zeg zoek je ruzie? Zo heet ik :thunder:
Lady*Voldemort schreef:
13-02-2019 10:46
Zeg zoek je ruzie? Zo heet ik :thunder:
Ik vind het toch een mooie naam, maar ik zou bang zijn dat mijn Catharina-dochter heel dramatisch zou zijn. Weet ik veel, dat ze steeds ruzie zou zoeken op diverse internetfora of een groot rijk zou gaan verdedigen.
Chrysovalanda. Griekse meisjesnaam, erg lang maar ik vind hem prachtig.
Hasse88 schreef:
13-02-2019 10:46
Marre Hasse, Josephine, Heloïse, Dagmar, Loveday (wel heul erg Puriteins maar als kind vond ik dat zó mooi!), Siobhan, Morgaine, Meave en Tesselschade voor de niet bestaande meisjes.
Adam, Arthur, Robin, Gijs, Merijn of Merlijn, Noam, Joav, Joram en Alexander voor de niet bestaande jongens.
Tessel stond ook op mijn verlanglijstje. En Franka. In theorie vind ik het echt een goed idee hoor, samen beslissingen maken in een relatie, maar dit bleek praktisch wel een Dingetje.
Betty_Slocombe schreef:
13-02-2019 10:47
Ik vind het toch een mooie naam, maar ik zou bang zijn dat mijn Catharina-dochter heel dramatisch zou zijn. Weet ik veel, dat ze steeds ruzie zou zoeken op diverse internetfora of een groot rijk zou gaan verdedigen.


:lol: :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochter had ik Elettra of Elektra als naam, maar dat vond ik toch wat te dramatisch (goede omschrijving van Betty Slocombe!) . Ik vind het echter nog steeds een fantastische naam. Ik heb zelf een voorkeur voor Elektra trouwens, maar zou denk ik kiezen voor Elettra.
Am Yisrael Chai!
RegretteRien schreef:
13-02-2019 10:50
Tessel stond ook op mijn verlanglijstje. En Franka. In theorie vind ik het echt een goed idee hoor, samen beslissingen maken in een relatie, maar dit bleek praktisch wel een Dingetje.


Oh ja Franka, van de strips :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Felicia

Als kind mijn nummer één naam, nu ik ouder ben zie ik dat het niet meer echt kan. Maar voor dit topic kan het wel
Veritas vos liberabit
Betty_Slocombe schreef:
13-02-2019 10:47
Ik vind het toch een mooie naam, maar ik zou bang zijn dat mijn Catharina-dochter heel dramatisch zou zijn. Weet ik veel, dat ze steeds ruzie zou zoeken op diverse internetfora of een groot rijk zou gaan verdedigen.
In die omschrijving herken ik me helemaal niet :nope:
Alle reacties Link kopieren
Charlotte717 schreef:
13-02-2019 10:53
Felicia

Als kind mijn nummer één naam, nu ik ouder ben zie ik dat het niet meer echt kan. Maar voor dit topic kan het wel
Oh, stel je voor, dan hoor je de hele dag Bye, Felicia en krijg je dagelijks die memes om je oren. Arm kind.
Am Yisrael Chai!
Ik heb vroeger een boek gelezen met een personage genaamd Kathinka. Dat personage vond ik zo leuk dat ik mijn kind wel zo wilde noemen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-02-2019 10:53
In die omschrijving herken ik me helemaal niet :nope:
Mijn oma heette ook zo, hele mooie naam :heart: . En zeker geen dramatische dame :P .
Charlotte717 schreef:
13-02-2019 10:53
Felicia

Als kind mijn nummer één naam, nu ik ouder ben zie ik dat het niet meer echt kan. Maar voor dit topic kan het wel


Wij hebben dus 3 Felicia’s in de vriendengroep :-| Als er weer een baby geboren wordt zeggen de mannen ook heel flauw tegen elkaar ‘gefeliciateerd’ :facepalm:
Tessel vind ik ook mooi, maar niet schaamtevol. Het past zelfs prima bij de namen die ik mijn kinderen zonder enige gêne gegeven heb.

Wat wel erg is: ik vind Delano stiekem een leuke naam, en Django. Daar ben ik dus toch maar niet aan begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Morgenster, Aurore, Eleni en Magali. Allemaal elfjesnamen, vind ik superleuk. Overigens vind ik Catharina (naam van mijn moeder) ook prachtig en heb m als tweede naam gegeven. Tesselschade vond mijn man dan weer geweldig.
madamejean wijzigde dit bericht op 13-02-2019 10:58
11.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-02-2019 10:54
Oh, stel je voor, dan hoor je de hele dag Bye, Felicia en krijg je dagelijks die memes om je oren. Arm kind.

Ja, dat zou erg zuur zijn inderdaad ;) maar vind hem toch nog mooi, net als Fiona
Veritas vos liberabit
Cooper, ik vind dat zo'n mooie naam. Maar volgens zo ongeveer elke Nederlander een hondennaam.
Alle reacties Link kopieren
Zonne voor een meisje is mijn guilty pleasure.

Voor een jongen vind ik Birk stiekem heel leuk maar te raar :biggrin:

Verder op de lijst ‘te excentriek’ beland:
- Idun (meisjesnaam)
- Thor idd
- Nao (Japanse meisjesnaam maar 0 Japanse roots)
- Corneel

En zo’n beetje elke Engelse naam vind ik te tokkie in NL maar in het Engels super leuk. Zie me zelf zo in Engeland wonen met James, Drew en Charlie als zonen en Lily, Maisie en Chloë als dochters.

Maar in NL? Meh. Nederlanders spreken Engels te lelijk uit. DROE! Brr.
lux- wijzigde dit bericht op 13-02-2019 11:00
5.30% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Solange heeft heel lang op mijn lijstje gestaan, maar verpest door die Knowles-trut. Magali is ook prachtig.
Ik vergeet Imogen nog.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 11:01
10.00% gewijzigd
Ik heb mijn nummer één niet aan kind gegeven vanwege achternaam man.
Denk zoiets als voornaam Winnie achternaam Winner.
Verder had ik als twintiger een naam bedacht die ik perfect bij mijn achternaam vond passen.
En dacht even zwanger te zijn en zou het kindje gaan opvoeden met mijn beste vriend, die het ook een fantastische naam vond.
Denk zoiets als voornaam Briesje achternaam Boom.
Wij vonden het echt briljant en UniEk.
Ik denk dat de ongeboren Briesje bij het horen van die naamplannen al heel snel dacht laat maar, ik was vrijwel direct ineens toch ongesteld.
GinnyJones schreef:
13-02-2019 10:59
Cooper, ik vind dat zo'n mooie naam. Maar volgens zo ongeveer elke Nederlander een hondennaam.

Dat heb ik met Max.
Ooh wat een leuk topic is dit al geworden Glitter!

In mijn volgende leven krijg ik honderd kinderen, alleen om ze allemaal een naam te kunnen geven. Sientje, Cateautje, Poppy, Holly, Molly, Summer, Tiffany, Deveny, Scarlett, Samantha zijn er maar een paar.

Duncan voor een jongen vind ik ook te gek. En misschien kan die gewoon wel? Ik zou de jongens in ieder geval Romeo, Jozef, IJsbrandt en Rembrandt noemen. En Iskander. Die laatste vind ik nu ook nog wel kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven