Naar de middelbare!

20-01-2017 15:43 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit, bijna 12 jaar geleden begon hier een groepje dames te schrijven in een gloednieuw zwangerschapstopic! Jeetje wat heb ik daar toen veel aan gehad! Nu is het twaalf jaar verder en zitten we midden in de schooladviezen, Cito's en open dagen.

Wie praat er mee?
Wanneer krijgen jullie kinderen de uitslag van de citotoets? Neefje krijgt hem woensdag, hier werd gesproken over eind mei. Nogal een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet t niet. Ik ging eigenlijk uit van ergens deze week, maar ook alleen maar omdat ze op het journaal zeiden 'rond 10 mei'.

Maar als ik jou bericht lees... Ach uiteindelijk maakt t niet meer uit toch.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Nee, maar ik vind het wel fijn als er iemand thuis is die dag om iets uit te leggen of zo.
Morgen worden de uitslagen digitaal naar de scholen gestuurd.

Mijn school geeft donderdag de uitslag op papier mee. Ik hoop de uitslag van mijn kind morgen al te krijgen, maar verwacht ook donderdag pas.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter zegt dat ze morgen de uitslag krijgt
Oke, morgen, donderdag en vrijdag zijn we safe Dan is er een ouder thuis na school en tussen de middag. Ik weet nog dat mijn oudste er veel vragen over had en heel graag wilde begrijpen hoe hij het had gedaan. Toen was ik heel blij dat ik thuis was, maar destijds was de cito wel nog echt belangrijk. Jongste boeit het volgens mij nauwelijks, maar ik denk dat hij het toch wel spannend vindt als de envelop mee komt. En ik denk dat hij niks snapt van het uitslagenbriefje ;)
Mijn dochter is nu met de Cito bezig. Toen de rest van het land hem deed, waren hun lekker op kamp . Geen flauw idee, wanneer ze de uitslag krijgen.
Geen idee wanneer ze hem hier krijgen, de docenten zijn hier niet zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Zoon begint morgen aan zijn eindtoets.

Hij doet morgen en donderdag de route 8 toets.

Geen flauw idee eigenlijk wanneer ze daarvan de uitslag krijgen. Hij maakt zich er ook niet echt druk om, gelukkig! Toch veel fijner voor de kinderen dat die eindtoets minder belangrijk is, omdat het advies bindend is én ze toch al zijn aangenomen op school.
Ik lees net een stukje waarin staat dat de eindtoets beter is gemaakt dan ooit en dat een op de drie misschien een hoger advies zou moeten krijgen. Ik ben benieuwd of dit ook echt het geval zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 10 mei 2017 @ 08:44:

Ik lees net een stukje waarin staat dat de eindtoets beter is gemaakt dan ooit en dat een op de drie misschien een hoger advies zou moeten krijgen. Ik ben benieuwd of dit ook echt het geval zal zijn.Dat klinkt mij wel een beetje 'vreemd' in de oren. Ze bereken toch gewoon ieder jaar opnieuw hoe de toets gemiddeld is gemaakt en aan de hand daarvan krijg je een score? Dus het ene jaar is 80 vragen goed een havo advies en het andere jaar kan dat 70 vragen goed zijn? Bij wijze van spreke... of heb ik dat verkeerd begrepen
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, zo werkt het niet.



Die hele cito-toets moeten ze sowieso afschieten. Ik heb toentertijd alles in het werk gesteld om een andere eindtoets te krijgen zoals de Iep. Niet voor elkaar gekregen en welke toets hebben ze dit jaar gebruikt.... juist: de Iep
Alle reacties Link kopieren
quote:Pipo8888 schreef op 08 mei 2017 @ 22:53:

Wanneer krijgen jullie kinderen de uitslag van de citotoets? Neefje krijgt hem woensdag, hier werd gesproken over eind mei. Nogal een verschil.Toen mijn dochter in groep 8 zat kreeg ze de uitslag ook pas een week of 2 nadat school alles digitaal had binnen gekregen
Alle reacties Link kopieren
http://nos.nl/artikel/217 ... -dan-afgelopen-jaren.html

Ik zie het! Zelfs 5 kinderen met 0 fouten en vorig jaar geen een.
Alle reacties Link kopieren
Dan was de toets waarschijnlijk makkelijker dan vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat moet wel
Ik vind het maar raar dat er nu al gezegd wordt dat de centrale eindtoets beter gemaakt is dan vorig jaar terwijl nog niet alle kinderen klaar zijn met de eindtoets. Dochter moet deze week de eindtoets op de computer afmaken. Voor 12 mei moeten de digitale eindtoetsen afgerond zijn.

Van mij mogen ze de eindtoets ook afschieten. Nergens wordt er zo vroeg geselecteerd als in Nederland.
quote:girasole3 schreef op 10 mei 2017 @ 09:17:

Dan was de toets waarschijnlijk makkelijker dan vorig jaar.Nee joh, 2004/2005 was gewoon een goed jaar
Alle reacties Link kopieren
Precies! Wij hebben gewoon een stel briljante kinderen op de wereld gezet.
Alle reacties Link kopieren
Dochter komt net thuis met de mededeling dat ze volgende week pas wat horen, raar!!
Niet raar hoor. School krijgt misschien de meeste resultaten binnen vandaag maar ziekte e.d. kan betekenen dat nog niet alle scores binnen zijn. De resultaten komen pas volgende week op papier bij de scholen om mee te geven. Sommige scholen geven de digitale resultaten alvast uitgeprint mee, dat is een keuze maar hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
De juf had gisteren gezegd tegen de klas dat ze het vandaag zouden krijgen, daarom vind ik het raar, zeg dat dan niet...
Alle reacties Link kopieren
Da's inderdaad raar, zeg dan niets...

Blijkbaar is het toch nog wel spannend dan zo'n uitslag die eigenlijk nergens meer om gaat.

Of zijn er hier nog mensen die het advies willen laten aanpassen als de Cito-uitslag een beter resultaat geeft?
Alle reacties Link kopieren
Nee de uitslag doet er niet meer toe maar toch vindt ze het nu opeens toch wel spannend of de uitslag overeen komt met haar advies, toch die 'bevestiging' blijkbaar
Alle reacties Link kopieren
...en voor haar beste vriendin maakt het veel uit want die kan niet naar haar gewenste school omdat het advies lager was dan ze had verwacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven