Naar de middelbare!

20-01-2017 15:43 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit, bijna 12 jaar geleden begon hier een groepje dames te schrijven in een gloednieuw zwangerschapstopic! Jeetje wat heb ik daar toen veel aan gehad! Nu is het twaalf jaar verder en zitten we midden in de schooladviezen, Cito's en open dagen.

Wie praat er mee?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de eerste indruk voor allemaal goed is! Weer een zorg minder, ik denk dat het stiekem toch wel heel spannend is :whoops:
Ja, zeker spannend. Zoon begon er vandaag weer over dat ie hoopt vrienden te krijgen. Ik: tuurlijk, je hebt nu toch ook heel veel vrienden. Hij: ja, maar dit is toch niet de middelbare school.

Ik geloof dat de kennismaking het VO ineens wel heel dichtbij bracht... Nog minder dan twee weken basisschool.
Dochter heeft gistermiddag ook de kennismaking op haar nieuwe school gehad. Ze vond het spannend. Ze kent in haar klas nog niemand en in zulke situaties is ze dan erg verlegen. Gelukkig is de eerste schoolweek een kennismakingsweek. Binnenkort krijgen we een mail waarin staat wat dochter allemaal nodig heeft voor school. Ben benieuwd. Ze heeft er veel zin in en dan vooral in Latijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vorige week een kennismakingsochtend. Dochter vond het heel leuk en ook erg spannend om haar nieuwe klas te leren kennen.
Ze kwam na afloop helemaal blij terug. Ze komt in de klas bij een vriendinnetje van haar sportclub, maar had ook met heel veel andere kinderen gepraat en ze hebben zelfs al een groepsapp aangemaakt :-)

Die ochtend heeft een hoop spanning weggenomen en het haalt ook een beetje de scherpe kantjes af van het afscheid van groep 8 (nog steeds jammer om weg te gaan, maar op de middelbare school wordt het nog veel leuker, dat gevoel overheerst nu).
Ze heeft zin in het nieuwe schooljaar!
Hier ook de kennismaking gehad en een groepsapp aangemaakt. De meiden hebben onderling ook een groepsapp aangemaakt en voor volgende week al afgesproken om samen wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Zoon kreeg gisteren de klasselijst , heeft een berichtje op instagram gezet " hoi ik ben Zit jij ook in mijn klas stuur me dan een berichtje, heeft bijna hele klas gedaan, en nu ook al volop aan het appen , as week kennismaking
Komende weken elk weekend een afscheids feest .
Alle reacties Link kopieren
Handig in zo'n geval, de sociale media. Hier pas over een week de kennismaking.
Ik ben benieuwd. Ik hoop dat dochter het naar haar zin krijgt. Ze is er echt aan toe om van de basisschool te gaan.
Ik krijg de indruk, dat ze het afscheid van het oude team en de nieuwe samenstelling van haar sportteam, belangrijker vindt, dan het afscheid van groep 8 ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kennismaking gehad, zoon is dol enthousiast, ze zijn
Met de hele klas nog een ijsje gaan eten bij de mac, groeps app aangemaakt en afgesproken om te gaan zwemmen .
Alle reacties Link kopieren
Vanavond de eindviering gehad. Het is een superleuke voorstelling geworden, heel creatief en mooi samengewerkt. Ook mooi om te zien hoe betrokken veel mensen zijn.
Morgen laatste dag! En dan zes weken niiiiiiikkkkkssss....... Wat zijn ze eraan toe, jongste ook.
Oudste is duidelijk toe aan meer uitdaging. Na de vakantie dan :D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk!! Hier nog een ruime week naar school, met de daarbij horende musical en afscheidsactiviteiten. Dochter kijkt er naar uit, en ik ook :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hier was dinsdag de musical, woensdag de afscheidsavond en donderdag de laatste halve dag. Ze mochten met een buikschuifbaan de basisschooltijd uitglijden. Ik had verwacht dat het best emotioneel zou zijn, maar het was alleen maar leuk! Terwijl hij de laatste week een paar keer heel verdrietig was omdat hij zijn vrienden gaat missen. Donderdagavond was er nog een fuif van een van zijn beste vrienden en daar ging het mis, ik kreeg een uur voordat het was afgelopen al een app of ik hem wilde komen halen. Hij was helemaal in tranen, misselijk en hoofdpijn. Zo verdrietig dat hij er gewoon ziek van was...... gelukkig heeft hij daarna goed uitgeslapen en gisteren ging het weer een stuk beter. Nu even lekker genieten van de vakantie en op 2 september heeft hij alweer een soort klassenfeestje van twee kinderen die in de vakantie jarig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Aaaah :heart: Het is ook echt wel ff heftig voor ze, drukte, spanning voor de musical, afscheid nemen...
Alle reacties Link kopieren
Ja, is zeker heftig voor ze.
En voor zijn gevoel is hij zijn vrienden die hij al 8 jaar kent straks allemaal kwijt.
Nu pas komt het besef dat hij als enige van zijn basisschool naar deze opleiding gaat.
Ik probeer hem steeds te vertellen dat er alleen maar vrienden bij komen en dat hij met zijn beste vrienden écht wel contact kan blijven houden. Maar hij zal het toch zelf moeten ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een achtbaan is die laatste schoolweek, zeg! De musical was zó leuk, hij speelde een glansrol. Trots! Het afscheid daarna eigenlijk heel ontspannen en gemoedelijk. Bij mij zaten de tranen wel hoog deze laatste week met allemaal laatste keren. Zoon geniet intussen al lekker van zijn vakantie en onderneemt van alles met zijn vriendjes.
En? Zijn er al brugpiepers naar school geweest? De mijne begint morgen in een totaal onbekende klas en vindt het erg spannend. Gelukkig kan hij wel met een groep vrienden samen fietsen.
Alle reacties Link kopieren
De mijne ook morgen! Maar niet helemaal alleen gelukkig. Met haar bff en ze hebben voor de vakantie al een dag samen gedaan.
Maar wel ook gespannen! En dat is het gewoon natuurlijk ook :heart:
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier voor al jullie lieve bruggers!
Heel veel succes aan alle nieuwe brugklassers :-) Ze zullen vast wel wat nerveus zijn en het zal vast ook heel erg wennen zijn voor ze.
Veel succes :cheer2:

Hier wel regio midden, maar dochter begint maandag pas (school moet nog gedeeltelijk verbouwd worden).
Zoon (klas 2, andere school) begint zometeen weer.
Alle reacties Link kopieren
Succes voor alle brugpiepertjes die vandaag echt starten! Ben erg benieuwd naar jullie verhalen de komende dagen. Mijn zoon moet vrijdag zijn boeken ophalen start dan volgende week dinsdag. Eerst nog een paar dagen vakantie!
Mijn dochter heeft vandaag de eerste lessen gehad. Ik heb haar even aan de telefoon gehad (ik moest werken en dochter is nu trainen) en ze klonk vooral moe. De 6 km heen en 6 km terug hakken er nog in. Dit zal snel wennen, verwacht ik.
Ze gaf aan morgen met een meisje uit haar klas af te willen spreken. Heel fijn, want ze heeft de neiging zich terug te trekken in nieuw gezelschap. In haar klas kent ze nog niemand. Wel fietst ze met iemand van haar vroegere basisschool samen.

Ik vond het zelf ook spannend hoor, toen ze vanmorgen vertrok!
Dochter begint morgen op haar nieuwe school. Ze is er behoorlijk zenuwachtig over omdat ze van haar klas nog niemand kent. Gelukkig zijn de eerste dagen vooral kennismakingsdagen. Dan zal ze haar klasgenoten wel een beetje leren kennen.
Spannend allemaal
De eerste dag is goed verlopen. Mijn zoon is de enige die niemand kent, maar dat gaat wel goed komen als ik het zo hoor. Morgen nog een dag introductie.
Wat leuk. Hier ook vandaag naar school. Gisteravond voor de hele week kleren klaar gelegd en dat vannacht nog een keer veranderd :hihi:
Ze heeft een leuke ochtend gehad en is helemaal blij met haar kluisje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon begint maandag. Fietsen met zijn vrienden zit er helaas nog even niet in, hij heeft in de vakantie (opnieuw) zijn arm gebroken, dus dat wordt nog 2 weken halen/brengen of als dat niet kan, met de bus.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven