Naar de middelbare!

20-01-2017 15:43 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit, bijna 12 jaar geleden begon hier een groepje dames te schrijven in een gloednieuw zwangerschapstopic! Jeetje wat heb ik daar toen veel aan gehad! Nu is het twaalf jaar verder en zitten we midden in de schooladviezen, Cito's en open dagen.

Wie praat er mee?
Alle reacties Link kopieren
Ha Kess!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, de musical! Zoon is er al de hele week mee bezig, sinds ze weten welke musical ze gaan doen.

Hij wil heel graag een bepaalde rol en zet alles op alles om die te krijgen . Dat had ik nooit verwacht van hem. Gelukkig heeft hij daarmee even wat afleiding.



Hier op school geen Cito voor het eerste jaar, ze hebben gekozen voor de Route 8 toets. Die is digitaal en maken ze op de tablets die ze ook gebruiken op school. Het voordeel van deze toets is dat die zich aanpast aan het niveau. Hij wordt gemakkelijker als er veel fouten gemaakt worden en moeilijker als alles goed is. Maar eerlijk gezegd hechten wij nog weinig waarde aan die eindtoets, die voegt voor de meeste kinderen niets meer toe, ze weten toch al naar welk niveau, welke school ze gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:KessAgain schreef op 28 maart 2017 @ 07:42:

Wat een verschillen alllemaal! Wel/niet loten, grote schoolkeuze/nauwelijks keuze, meteen aangenomen of bericht/wekenlang wachten... Ik geloof dat wij enorm geboft hebben met kunnen kiezen uit >10 scholen en niet hoeven loten.

We zitten nu echt in zo'n tussenperiode. Zoon weet waar hij naartoe gaat, en over een paar weken is er nog de Cito, schoolkamp, musical, afscheid... Daar heeft hij echt enorm veel zin in.



En: hoi Suze!





Hier vooral heel veel rust en toch wel een erg leuke tijd op school.

De druk is er vanaf en er is meer duidelijkheid, voordat de brugklas stress begint hiervan genieten
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Nog één week wachten!!!
Alle reacties Link kopieren
Nou kak, er volgt een loting hier wegens teveel inschrijvingen

Het zou dus ipv gymnasium ook nog havo/vwo of vwo kansklas (whatever that may be...) kunnen worden. Lekker dan
Alle reacties Link kopieren
Wat stom, Suze! Wanneer wordt er geloot? Dochter teleurgesteld?
Alle reacties Link kopieren
Balen! Zijn er veel kinderen die moeten afvallen?
Alle reacties Link kopieren
Balen Suze. Hoeveel aanmeldingen en hoeveel plekken zijn er?

Hier hebben de kinderen (van de beoogde middelbare school) nog steeds niks gehoord. Gelukkig niet alleen mijn zoon
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Loting is ergens volgende week. Er is wel een fiks overschot helaas. 75 ingeschreven, 60 plaatsen...
Alle reacties Link kopieren
Iedereen van de wap hier trouwens: alle vwo klassen moeten loten. Ook TTO dus.
Suze, dat is wel balen, zeg! Helaas kun je nu niks anders doen dan afwachten.

Maar kijkt de school dan niet naar het schooladvies van de basisschool? Of maakt het niet uit wat betreft de brugklas?



Nou, duimen maar dat je dochter ingeloot wordt voor gymnasiumklas.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben dus allemaal hetzelfde advies van de basisschool gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Gatverkakzooi!! Ik ga duimen!!
Alle reacties Link kopieren
Hij is afgewezen

Zoon is bij een vriendje afspreken, heb hem net geappt of hij naar huis komt omdat er post is.

Ik hoop dat hij het beter oppakt als ik, ik zit zelf gewoon een potje te janken.
Mida, wat balen zeg

Hoe reageerde hijzelf? Had hij ook al een tweede keus?



Hier aankomende donderdag loting (heel Utrecht) en woensdag om 17.00 wordt bekend, welke scholen op welk niveau geloot moet worden.



Suze, ook nog even afwachten dus .......
Alle reacties Link kopieren
Oh Mida wat rot!!! Ik snap helemaal dat jij er ook van de wap van bent. Helemaal logisch: ze komen aan je kind, zo niet leuk!



En nu??
Alle reacties Link kopieren
Plan B lukt dat??
Alle reacties Link kopieren
Ooooh nee!! Wat vreselijk balen! Hoe reageerde hij?
Alle reacties Link kopieren
Hij was in eerste instantie een beetje verbaasd, voor zijn gevoel was hij al 'binnen'. Maar toen het even later toch doordrong was hij wel even erg verdrietig. Hij is nogal een binnenvetter, dus ik ga morgen wel proberen of ik hem aan het praten krijg.



Plan B is een totaal andere richting, een school met een horeca-richting.

Op zich een school die wel bij hem past, veel structuur en duidelijkheid. Maar of hij iets met koken heeft weet ik eerlijk gezegd niet........

We zijn daar vorige week al op gesprek geweest en dat was een fijn gesprek, ik denk oprecht dat het een fijne school voor hem is, maar ja hij moet er naar toe en niet ik! Daar wordt hij zeer waarschijnlijk wel aangenomen, er waren niet teveel aanmeldingen. En we hebben géén plan C!

We laten het nieuws eerst maar eens bezinken.
Alle reacties Link kopieren
Oei Mida! Wat een rotbericht! Het zou bij mij ook eerst even moeten bezinken, hoor. Is er tijd om toch nog op een andere school te gaan kijken? Zodat hij nog de keuze heeft tussen een plan B en plan C?
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niets anders. We hebben het er ook al met hem over gehad om dan naar een 'gewone' mavo of vmbo-t school te gaan. Maar hij wil echt iets met praktijkvakken. Dan is er in onze stad nog één optie behalve plan A en B en dat is een groenschool, met praktijkvakken met planten, bloemen en dieren. Maar daar zijn we op de open dag geweest en hij heeft er een workshopavond gedaan en het is niet zijn ding. Dus plan B gaat het worden.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat, is er al iets bekend?
Volgens mij wordt het bij hangmat vandaag bekend ......



Hier vandaag ook spannend. Om 17.00 wordt bekend gemaakt op welke scholen geloot gaat worden op welk nivo. Daadwerkelijke loting is dan morgen.
Mida, is het al een beetje geland bij hem, dat het keuze B gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
Veel succes allemaal, spannend hoor. Hopelijk komt iedereen op een fijne school terecht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven