Naar theater met kleuter

20-10-2019 08:47 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kaartjes gekocht om volgende week met kleuter van vriendin naar een kindervoorstelling te gaan, ik pas een dag op vanwege de herfstvakantie. Maar toen ik haar dat vertelde reageerde ze heel verbaasd. Zo van “theatervoorstelling met een kleuter?”.

Nu vraag me af of dat nou echt zo heel bijzonder is? Gaan jullie weleens met kind/kinderen naar een theatervoorstelling? En vanaf welke leeftijd? En naar wat voor soort kindervoorstellingen? Disney, sprookjes, verhalen uit een boek of van tv enz...?

Ik ben met mijn eigen kinderen vanaf die leeftijd ongeveer naar allerlei kindervoorstellingen in theaters geweest. Soms ook met kleuter(s) naar iets dat voor peuters bedoeld was of met een paar jaar ouder kind naar iets voor kleuters en zo. De voorstelling zelf boeide mijzelf nooit zoveel. Ik zat er voornamelijk te genieten van de lol die mijn kind/kinderen er aan had/hadden. En ging ook weleens met maar 1 van mijn kinderen om 1 op 1 tijd met ze te hebben af en toe (met 5 kinderen ook weleens fijn, als kind alleen alle aandacht krijgen). In mijn omgeving gebeurt dat volgens mij verder ook wel. Al moet ik zeggen dat we het daar nooit echt over hebben. Hooguit als er eens een vriendje of vriendinnetje mee gaat/ging.Ik ben wel benieuwd hoe de rest van Nederland dit vindt/doet (of niet).
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook veel gedaan, leuk toch juist. Zeker als ze nog nooit geweest is, is het een leuk uitje denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Leuk! Hebben wij ook altijd en gedaan en nu vinden ze naar het theater gaan nog steeds een feest.
En op school gaan ze met de groepen 1&2 ook naar het theater.
Ligt eraan denk ik of je zelf theaterganger bent. Vroeger met mijn ouders nooit meegeweest naar een kleutervoorstelling. Maar zij gaan sowieso niet naar het theater.

Nu zelf ga ik regelmatig naar het theater en ik ga dus met dochter zodra ze bijna 2 is ook! Lijkt me fantastisch!

Veel plezier hoor (Sesamstraat toevallig?) :jump:
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke leuk juist! Doe ik ook hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat gek dat je vriendin verbaasd is. Er zijn toch juist veel peuter en kleuter theater voorstellingen? Hartstikke leuk.
I wanna live my life with the volume full!
Ja super leuk juist! Ik ga met dreumes voor het eerst naar Bumba in het voorjaar. Ik kan niet wachten!
Ja hoor, leuk! Ook gedaan en nu nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Zeker doen! Toen zoon kleuter was woonden we in Engeland en gingen we daar naar theaters echt voor kinderen. Denk aan Going on a Bearhunt of de Gruffalo.
Hij was 7 toen we in NL naar de Lion King gingen. Vond hij geweldig!
sanne_a wijzigde dit bericht op 20-10-2019 09:05
Reden: Aanvulling
11.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik hield van dans dus ging naar kinderballet. IK heb mijn nichtje van 3 meegenomen naar een Sinterklaas voorstelling en ze vind het hartstikke leuk. Sommige ouders geven hun kinderen weinig mee maar waarom wel naar de film en niet naar het theater?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga geregeld met mijn zoon, hij is nu 3. Dochter is met een jaar oud ook al eens naar het theater geweest.

Natuurlijk zijn het voorstellingen die voor hun leeftijd geschikt zijn, dochter neem ik met haar 1,5 niet eens mee naar een voorstelling voor 3+, want die zet dan de hele boel op stelten.

Voorstellingen zijn voor de leeftijden gemaakr en vaak interactief, dus er wordt ook niet verwacht dat ze stil op een stoel blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Had ik een hele lange reactie geschreven. Is hij opeens weg. :roll: Ik moet nu de deur uit. Kom straks terug om te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Wij deden het ook vaak met de kinderen toen ze nog kleiner waren. Fantastisch vonden ze het. Nu gaan ze liever naar een film.
Mijn man is klassiek muzikant en ik ga al sinds de geboorte met peuter naar het theater. Soms om naar man te kijken maar meestal naar andere dingen.

Toen peuter een dreumes was moest ik wel steeds meer de voorstelling aanpassen op hem omdat hij een eigen wil begon te uiten.

Met een kleuter kan je prima naar een kindervoorstelling :thumbsup:
Dat is juist hartstikke leuk! En de voorstellingen zijn ook op het niveau van die leeftijd gemaakt, als het gek zou zijn, zouden ze dat niet doen toch?

Wij zijn in elk geval ook al meerdere keren naar voorstellingen geweest, o.a Lejo (die oogjes van Sesamstraat) en disney on ice. Het is ook een leuke manier om kinderen te leren genieten van zulke dingen; als je als kind al eens naar het theater bent gegaan zul je dat als volwassene wellicht ook sneller doen.
Alle reacties Link kopieren
Is juist super leuk om te doen.
Kindervoorstellingen zijn ook echt voor kids, beetje een open deur maar toch. Ze hoeven niet de hele tijd stil te blijven zitten, worden ‘betrokken’ bij het verhaal. Ze mogen meezingen, dansen enz.

Ik ben met m’n zoon van bijna 3 al een paar keer naar een voorstelling (Bumba, Paw Patrol) gegaan en hij vond het fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen het met onze verstandelijk beperkte en rolstoelgebonden zoon ook. Jip en Janneke, Sesamstraat, Peppa Pig, super leuk vindt hij het.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
viva-amber schreef:
20-10-2019 09:16
ik hield van dans dus ging naar kinderballet. IK heb mijn nichtje van 3 meegenomen naar een Sinterklaas voorstelling en ze vind het hartstikke leuk. Sommige ouders geven hun kinderen weinig mee maar waarom wel naar de film en niet naar het theater?
Ik ga met peuters/kleuters liever naar het theater dan naar de film. Kleutertheater is interactief en mogen ze zingen, dansen en lachen. In de bios worden ze toch geacht stil te zitten en dan is 2 uur heel lang voor zo'n kleintje.

Zijn 1x met ze naar de film geweest op een zondagochtend om 10:00. Dat was wel lekker, want de bioscoop was vrijwel leeg, dus ze konden lekker rond banjeren. Vorig jaar zijn we met kerst naar een muziektheater gegaan en binnenkort naar Woezel en pip
Alle reacties Link kopieren
Theater is hartstikke leuk voor kinderen! Ik kan me het van mijn jeugd ook herinneren. Zeker de voorstellingen van bijvoorbeeld Theatergroep Kwatta zijn geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Ik deed dit ook; Nijntje, Woezel en Pip, Dora, De kleine zeemeermin, allemaal speciaal voor kleintjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook vaak met dochter allerlei soorten voorstellingen. Eigenlijk al vanaf 1,5 jaar. Je merkt vanzelf of ze het leuk vinden : klassieke muziek, woezel en pip, kerstcircus, ballet, prentenboekjesweek, ageeth de haan. Die laatste heeft een mooie kerstvoorstelling.
Met 6 jaar naar de lion king geweest. Kind blijft zitten en is stil, anders had ik haar niet naar zo'n voorstelling meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor tijd geleden naar juf roos geweest met peuter bijna drie toen. Was fantastisch. Hou nu steeds t theater in de gaten of er weer wat leuks komt
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Vanaf een jaar of 3 zijn we geweest. Met de jongste bv naar woezel en pip. De oudsten waren uit de tijd van kabouter plop. Ook leuk.

Heb nu kaartjes voor de jongste voor Ernst en Bobbie (ze is dan bijna 6) en voor Doornroosje.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de grote stad en ben heel vaak met zoontje naar theater en muziekvoorstellingen voor de kleintjes geweest. We hebben het niet zo breed, ander zou ik nu nog steeds vaak gaan.

Er zijn inderdaad veel voorstellingen gebaseerd op tv, ook erg leuk, maar het overige Nederlandse jeugdtheater-aanbod is van een verbluffend hoog niveau. Daar ga ik nog liever heen met hem. Maar ik ben zelf dan ook een enorme theaterfan.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
20-10-2019 09:41
Mijn man is klassiek muzikant en ik ga al sinds de geboorte met peuter naar het theater. Soms om naar man te kijken maar meestal naar andere dingen.

Toen peuter een dreumes was moest ik wel steeds meer de voorstelling aanpassen op hem omdat hij een eigen wil begon te uiten.

Met een kleuter kan je prima naar een kindervoorstelling :thumbsup:

Wij gaan ook al vanaf babytijd naar voorstellingen en concerten(jes). Echt superleuk!!
Meestal onafhankelijk theater, maar we zijn ook een keer naar zo’n grote productie geweest van Van Hoorne producties, Woezel en Pip. Was echt vreselijk! Het geluid stond keihard en het was nul creatief, met het naspelen van wat er al aan materiaal is en overacterende acteurs, pfff. Het was dodelijk saai (voor volwassenen) en (toen nog) peuter zat te klagen over pijnlijke oren.

Dan ga ik liever naar kleine voorstellingen, we hebben daarin al zoooveel leuks gezien!
Doei Pippi Langkous!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven