Nachtje weg met dochter van 5

23-02-2024 22:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Suggesties?
Het hoeft allemaal niet zo luxe maar het gaat meer om de ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou vooral voor een bijzondere accommodatie gaan
Bijvoorbeeld een sprookjeshuis:
https://www.airbnb.nl/rooms/40205858?ad ... c3435d6136
of een boomhut:
https://www.airbnb.nl/rooms/42451949?so ... BQYcbXYLx6
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk hoor! Ik ben zo'n muts die het misschien te groot maakt. Ooit ging ik met 5-jarige naar de musical van de kleine zeemeermin in Utrecht en sliepen we die nacht in een eenvoudig hotel. En een jaar later zaten we in Den Haag bij K3 en logeerden we vooraf in Scheveningen. Wel dierbare herinneringen aan. Afijn, aan zoiets zou ik denken, maar dat valt niet in de categorie 'eenvoudig'.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben met onze dochter van 5 naar de SS Rotterdam geweest. Niet heel goedkoop, wel heel erg leuk. En in Rotterdam kan je het verder zo gek maken als je zelf wil natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een sterrenkubus op Erfgoed Bossem. https://www.bossem.nl/

Onze kleuters vonden het fantastisch, huisje op het erf van een koeien boerderij, met een sterrenplafond en een bed op de vide. En zelf zit je prima, 's avonds, van alle gemakken voorzien. Lekker ontbijt ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat een hotel en een hotelontbijt op zich al super interessant is voor een 5 jarige. Ik zou de meer bijzondere dingen bewaren voor later een keer. Anders leg je de lat al meteen heel hoog en moet het steeds gekker/beter/spannender.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben met mijn dochter van toen 4 naar Arnhem geweest. IBIS hotel naast het station. Super simpel maar heel leuk. De beleving van de lift, de hotelkamer, ontbijtbuffet was voldoende.

Het hotel ligt naast het station ideaal als je met de trein wil. Maar er is ook een grote parkeergarage onder het station.
Je loopt zo het centrum in. Taartje eten ergens. De pathe en Mac Donalds zitten naast het hotel. Ook een kleine spar om wat lekkers te halen. Wij keken voor het slapen een film op de kamer.
In Arnhem ook genoeg te beleven als je een groter uitstapje wil. Burger Zoo. Openluchtmuseum.

Maar ik zou gewoon bedenken wat je wil. Naar een stad, bos, zee etc. Hotel hoeft niet spectaculair. Mijn kleuter vond het grote bed, tv aan de muur, de badkamer met inloopdouche en fohn al geweldig. En sochtends vanuit je kamer, met de lift naar het ontbijtbuffet waar ze zelf kon kiezen wat ze wilde eten. Dat vind je eigenlijk in elk hotel wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kamerplant_ schreef:
23-02-2024 23:23
Ik ben met mijn dochter van toen 4 naar Arnhem geweest. IBIS hotel naast het station. Super simpel maar heel leuk. De beleving van de lift, de hotelkamer, ontbijtbuffet was voldoende.

Het hotel ligt naast het station ideaal als je met de trein wil. Maar er is ook een grote parkeergarage onder het station.
Je loopt zo het centrum in. Taartje eten ergens. De pathe en Mac Donalds zitten naast het hotel. Ook een kleine spar om wat lekkers te halen. Wij keken voor het slapen een film op de kamer.
In Arnhem ook genoeg te beleven als je een groter uitstapje wil. Burger Zoo. Openluchtmuseum.

Maar ik zou gewoon bedenken wat je wil. Naar een stad, bos, zee etc. Hotel hoeft niet spectaculair. Mijn kleuter vond het grote bed, tv aan de muur, de badkamer met inloopdouche en fohn al geweldig. En sochtends vanuit je kamer, met de lift naar het ontbijtbuffet waar ze zelf kon kiezen wat ze wilde eten. Dat vind je eigenlijk in elk hotel wel.
Dat dus :-)
.
impala schreef:
23-02-2024 23:22
Ik denk dat een hotel en een hotelontbijt op zich al super interessant is voor een 5 jarige. Ik zou de meer bijzondere dingen bewaren voor later een keer. Anders leg je de lat al meteen heel hoog en moet het steeds gekker/beter/spannender.


Eens.

TO, het is toch al heel spannend als je dochter samen met jou in een hotel gaat slapen.
Een eenvoudig hotel is prima toch?

Heel veel plezier. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen vonden het op die leeftijd geweldig om te zwemmen.
Dus ik boekte een hotel met zwembad zodat we ook na het avondeten nog even konden zwemmen.
Dat en in een groot bed met mama mogen slapen was genoeg feest :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Op die leeftijd zijn wij met de kinderen naar Berlijn geweest. Het hotelontbijt is het enige wat ze zich nog kunnen herinneren daarvan.
Ik ga met mijn ene kind elk jaar naar het strand. Luxe ontbijt, de hele dag scheppen en in zee spelen, ‘s avonds in een strandtent eten en dan nog even de zee in tot de zon onder gaat.
Met het andere kind ga ik wandelen, ‘s avonds op het kampvuur koken en in een tentje slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen vonden Preston Palace fantastisch. Daar gingen ze soms met opa en oma een weekend naartoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de stayokay in Utrecht heb je thema-kamers. Ik heb een overnachting in de treinkamer een keer gecombineerd met het treinmuseum in Utrecht. Je hebt ook Nijntje-kamers en een Nijntje-museum.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik wilde met mijn kinderen altijd nog een keer naar Stayokay in Domburg. Het is er nooit van gekomen, maar die leek me erg avontuurlijk en mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn nu twee keer in Den Haag in het Mercure hotel geweest. Fantastisch ontbijt (dat is inderdaad het summum voor peuter/kleuter).
Het kinderboekenmuseum ligt op loopafstand. Heel leuk.
Met de tram naar het strand. Ook top.
Alle reacties Link kopieren Quote
Farmcamps. Dan kan ze de kalfjes voeren, op de trekker mee, konijnen knuffelen en eieren rapen. Dat soort dingen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven