Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
O shit zeg Biaha......balen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb ook geen rijbewijs en dat zit me nu wel eens dwars met de derde op komst.

Anira, Ik zit nu in week 28 en ben nog steeds niet aangekomen, geen gram.Nu ben ik natuurlijk wel met een hoger gewicht begonnen ivm overgewicht. Maar het kindje krijgt wel wat ie nodig heeft, bij jou ook.

Ieder lichaam is anders. Maar ik snap je bezorgheid wel vooral omdat je van jezelf al slank bent.

Ik heb een heeeeeeeeeeelllllllllleeeeee grote megabuik, alleen van voren, al mijn taillevet is verwerkt in die buik dus er is gewoon verplaatsing van het vet wat ik al had.

Vandaag ter afleiding maar een kastje geverfd.

Nog meer aanwezigen die niet meer lange stukken kunnen lopen zonder pijn????? Of lang stilstaan bv in de rij bij de kassa?
Hee Anira!

Nog steeds zo moe dus ook? Het kan idd alles overheersen. En dat gewicht komt heus wel goed. Je kind krijgt alles wat hij nodig heeft. Jij natuurlijk wat minder (misschien daarom ook zo moe?)

Tiaraatje. Ik kan idd ook niet zo lang staan en lopen. Op hakken lopen laat ik nu helemaal uit mijn hoofd! En als ik moe ben ga ik waggelen. Heel charmant.

Een paar mensen hebben me al sterkte gewenst. Er was er 1 die me veel plezier wenste met de bevalling! Dat was een man, dat snappen jullie wel.

Sterkte is ook weer wat overdreven, het is niet alleen maar kommer en kwel. Maar plezier in bevallen???

Ik zit hier weer met krampen op mijn werk trouwens. Niet zo erg als vorige keer, maar toch aanzienlijk. Zou het indalen zijn?? Hoop het, zijn we daar ook vanaf. Weet nog van zoon dat dat toen best pijn deed.

Tot later!!
Biaha wat shit dat ie gezakt is. Is ook echt duur ja, daar zit je echt niet op te wachten. En het was vandaag wel mooi de laatste dag dat je met krampen op je werk zat! En ja plezier bij je bevalling is niet echt de juiste beschrijving maar succes is ook zowat.

Anira leuk van je te horen. Gaat goed dus behalve je gewicht en je woog al niet al te veel toch? En die babykamer klinkt al veel werk, dat zou hier ook zo zijn. (alleen dan zonder muur breken maar wel nieuw plafond)

Tiaraatje taillevet wat verplaatst is haha. De baby wou het lekker warm van voren hebben en terrecht met dit weer.

Ik heb vandaag geschilderd bij mijn ouders en daarna op de fiets terug door het bos, is heel zwaar met die sneeuw (en spierpijn) Het was wel echt prachtig. Ik heb een foto gemaakt, zal hem straks op hyves zetten.
Haha phoehee, ze wensen je ook echt met een heel ernstig gezicht veel sterkte! Moet er wel om lachen.

Kereltje in de buik is heeeeel erg onrustig. Hele middag druk geweest, in de bus naar huis even rustig en nu weer een golfslagbad in de buik. Volgens mij is hij aan het draaien geweest net. Als ik voel is de linkerkant leeg en rechts voel ik hem goed zitten. Als dat koppie maar beneden blijft, dan vind ik alles best!

Momenteel heeft hij de hik. Schattig!

Laatste werkdag zit erop! Morgen nog met de collega's uit eten, maar ik hoef gewoon tot half mei niet meer te werken!!!! Wat een tijd.

Ik ga er vandoor. Heb zo'n beetje de hele dag tegen mezelf zitten kletsen hier.
Biaha balen van je mannethe dat ie gezakt is! En nu maar hopen dat ie hem voor de bevalling heeft! Heerlijk je laatste werkdag!! Het word nu echt SPANNEND!!! hihi, als ik het al spannend vind, hoe moet jij je dan wel niet voelen?

Tiaraatje vervelend dat je zo'n last hebt met lopen en staan! Misschien een paar van die gelzolen in je schoenen? Zegt een leek, ik heb er natuurlijk nul verstand van!

Phoehee mijn temp was vanmorgen weer 36.6, zit nu op dag 18. Pukkels zijn alleen maar erger geworden, maar verder nog geen buikkrampjes, dus de ongesteldheid blijft hopelijk weg ( iig nog een week) Wij gaan gewoon deze maand een feestje vieren want wij zijn gewoon alletwee zwanger!!!!! Partyparty!!

Meiden reageer morgen op de rest hoor!!
Tazzle die pukkels komen vast omdat we zwanger zijn!
Phoehee, jij onder de pukkels, ik onder de pukkels, dit kan maar een ding betekenen! Wij zijn gewoon echt zwanger!! Ik heb alleen geen pony zoals jij waar ik ze onder kan verbergen, dus toch maar een afspraak maken bij de kapper vanmiddag?!

Ik kreeg gisteren een sms van mijn vriendin waar ik mee naar Engeland ga: "vrijdag zitten we rond deze tijd aan de borrel!" Dus dilemma, want ik ga in deze kritieke fase geen alcohol drinken. Dus de trucendoos kan weer open! De medicijnensmoes kan ik niet in het leven roepen, want dat valt op in 3 dagen op elkaars lip. Iemand tips? En vertellen waar we mee bezig zijn is geen optie, er weten nu wel genoeg mensen wat we aan het doen zijn.

Mijn temp was vanmorgen trouwens 36.7, dus weer wat gestegen.

Robo, hoe is het met jou gegaan? Ik hoop dat je niet al te veel pijn hebt, en dat je snel weer op de been bent!!
Dag zwangere of bijna zwangere dames, gezellige boel hier!!

Ik las in jullie topic dat er interesse is voor mijn kinderbedje en commode? Als iemand echt geïnteresseerd is kun je me altijd vinden via info@madebymidas.com , maar ga nu niet mijn ontwerpen kopiëren.

Veel succes en geluk allemaal,

Huibert van Muilwijk
Tazzle en phoehee, jullie maken het wel spannend hoor!!

Biaha, dat is wel balen dat je man gezakt is. Hoorde vanmorgen trouwens dat veel rijexamens vandaag vanwege de gladheid afgelast waren.

En je kindje de hik, voel je dat goed? Ik heb dat nog niet gevoeld, ben ik ook wel benieuwd naar. Is dat nu voor het eerst?

Anira, wat vervelend dat je zo moe bent, hopelijk wordt dat nog beter. En nog een flinke klus voor de boeg met de babykamer zo te horen. Maar het wordt vast heel mooi.

En het verbaast me dat er een aantal zo weinig aankomen. Het vliegt er bij mij echt aan. Zit al op +12 kilo en vrees nog voor die laatste 10 weken..

Zonet de kat naar de dierenkliniek gebracht, ze wordt vandaag geopereerd. Ik vind het wel zielig. De hele nacht mocht ze geen eten, dus vanmorgen werden we wakker gemiauwd. Normaal eten ze altijd snachts. Maar hopelijk is het straks allemaal weer goed en hebben we er nog jaren een leuke, lieve kat aan.
Hallo Huibert,

Leuk dat je zelf even reageert over je kinderbedje en commode. Je hebt er zelfs een account voor aangemaakt zie ik. Maar maak je niet druk over het namaken, zie het maar als een mooie reclame voor je producten. Het is namelijk verboden om te adverteren via het viva-forum.
Goeiemorgen!

Phoehee en tazzle, nod's komen er weer aan!! Jullie zijn gewoon zwanger! En tazzle, ik zou echt geen smoes weten voor het niet drinken. Geen trek? Of is dat erg ongeloofwaardig?

Thembo, je voelt het hikken als regelmatige kleine schokjes in je buik. Je herkent het zo als het eenmaal zover is!

Veel succes met de kat. Het zijn toch een beetje je kindjes. Hij gaat vast nog heel erg lang mee.

Ik ben nu totaal 13 kilo aangekomen. Vorige keer in 3 weken ineens 4 kilo erbij! Schrok me dood! Laatste keer maar een halve kilo in 3 weken aangekomen. Ik heb goede hoop dat het wel mee gaat vallen met mij!

Vandaag precies 34 weken. Over 3 weken mag de baby al thuis geboren worden!!

En volgens mij ligt hij er weer helemaal verkeerd bij sinds het golfslagbad van gisteravond. Hij beweegt weer op de plekken waar hij dat eerst ook deed. Nou is hij na gisteravond wel rustig geweest, dus ik kan het niet helemaal zeker zeggen, maar toch......

Volgens mij heeft de vk ook een foutje gemaakt in de afspraken. Volgens mij moet ik nu om de 2 weken en heb een afspraak na 3 weken gekregen. Dan ben ik al bijna 36 weken en vanaf 37 weken moet je elke week. Dus om de 2 weken een afspraak is dan helemaal overgeslagen. ( volgen jullie het nog?)

Nou ja, ik zal morgen wel even bellen.

Tot later!
Oh en Huibert. Je ontwerpen zijn prachtig!

Inspiratie op doen is wat anders als copiëren he?
Biaha 13 kilo is toch helemaal niet ze heel erg veel? Hoop trouwens dat j het mis hebt en dat ie gewoon nog goed ligt. Dus als ik het goed begrijp heb je te weinig afspraken gehad? En wanneer moet je nu weer heen?

Thembo ik hoop dat het goed komt met je kat. Als je hem vanmiddag mag ophalen is ie nog stoned van de narcose denk ik, vind ik er altijd zo zielig uitzien, een kat die amper op zn pootjes kan staan...Sterkte ermee!

Oh Biaha ik zeg denk ik idd maar gewoon dat ik niet veel zin in drank heb, zo'n grote drinker ben ik toch niet, dus valt vast niet heel erg op. En anders maar wel. Ik zat er trouwens aan te denken om een test te kopen die je 6 dagen van te voren kunt doen, kan ik die vrijdag voor vertrek doen, ben ik 5 dgn van te voren. Of zijn die dingen echt heel onbetrouwbaar?

Phoehee, morgen jou NOD, is dat 31 of 33 dagen? En wanneer ben jij van plan te gaan testen, morgen al? Ik begin alvast met duimen ok?!
Tazzle. Ik heb getest met zo´n ultragevoelig ding. Hij was positief 5 dagen vantevoren, maar wel heeeel vaag!

Dus op zich niet erg onbetrouwbaar, maar als hij negatief is zou ik nog wel twijfelen.

Ik moet over 1,5 week weer op controle (3 weken na de vorige)

Ik ga morgen bellen of ik eerder mag. Want volgens mij klopt het niet helemaal. Vind het ook wel fijner om in dit stadium wat vaker te gaan. Zeker met die draaikont in mijn buik.
Biaha duurt dan idd lang als er 3 weken tussen zit. Hopelijk mag je gewoon eerder komen van de vlos.

Mijn lichaam speelt weer spelletjes met me!! Pukkels, zere borsten, hele vieze metaalsmaak in mijn mond,(is toch ook een kwaaltje?) er kan geen smintje meer tegenop! Maar ik loop niet te hard van stapel, want al deze klachten heb ik tot nu toe eerder gehad. Heb trouwens wel een test besteld, morgen komt ie binnen. Of ik hem ga gebruiken weet ik nog niet, maar heb ik hem wel alvast in huis!
Huibert;

Ik ben nog niet zwanger; helaas want ik denk (afhankelijk van de prijs) dat ik het bedje wil. Ik vraag me af hoe je bij dit forum terecht bent gekomen?

Tazzle die vroege testen schijnen niet te werken en ook wel eens vals positief nieuws te geven; het laatste waar je op zit te wachten. Maar als je vrijdag test hoeveel dagen ben je dan te vroeg? 4 a 5 dagen toch?

Verdere smoesjes;

-speciaal dieet wat alcoholvrij is want daar kom je zo van aan.

-Ik doe een wedstrijd met mijn vriend wie het langst zonder alcohol kan

-ik krijg de laatste tijd zo'n hoofdpijn van alcohol

Thembo wanneer kan je je kat weer ophalen? Mijn zus is trouwens 20 kilo aangekomen bij beide zwangerschappen en daar zie je niks meer van. Volgens mij houdt de een ook veel meer vocht vast.

Biaha misschien blijft ie draaien of is ie om zijn lengteas gedraaid waardoor het ook anders voelt?

Ik had vandaag weer 37.0 en verder voel ik eigenlijk niks. Nouja;

erg verkouden, een drukhoofd, hoofdpijn, bij vlagen misselijk en heel erge honger de hele dag. Ik denk dat als ik morgen nog hoog zit ik er gewoon een testje tegenaan gooi. Dat gewacht ben ik ook beu, ik had weinig hoop en wil dat ook niet teveel krijgen. Van hoop komt een grotere teleurstelling. Ik heb nog 3 testen dus daar hoef ik het niet voor te laten. Maar bij alles lager dan 37.0 wordt er niet getest en die kans is groot.

Ik ga morgen een tocht schaatsen!
Hoi dames! Voor de tweede dag laat thuis, ben beetje blijven plakken op werk. Nu kan het nog! Straks moet de uk opgehaald worden van de creche...

tazzle, ik hoop zo dat je zwanger bent, net zoals Phoehee!!! Maar ik zou die test niet doen hoor, het is nog zooo vaag, dat je er eigenlijk helemaal niets van kan zeggen. Pas een dag of max 2 van te voren zou je wat duidelijker iets moeten zien. Ik had ook zo'n test maar de dag voor mijn NOD was ie toch nog heeee erg vaag.

Gewoon een drankje drinken maar niet teveel, dat kan wel toch? Je kan altijd zeggen dat de eerste niet zo lekker valt.

Biaha, hopelijk kun je inderdaad wat sneller terecht, wat die uk van jou is maar een draaikont.... Lijkt me inderdaad wel een fijn idee om vaak langs te gaan.

maar 13 kilo klinkt als best wel oke, toch?

Thembo, hoe is het met je kat gegaan? hopelijk is alles goed verlopen en is hij nu z'n roes aan het uitslapen....

Ik weet niet precies hoeveel ik nu ben aangekomen, weet volgende week weer meer bij de vk. Maar ik voel wel aan mijn benen dat ze wat dikker geworden zijn. Dus er zitten bij mij ook wel wat kilootjes aan....

Tiaraatje, alles is aan de voorkant komen zitten.... Dan heb je ieder geval een mooie toeter!!

Anira, hoe zit het met je job? Heb je al wat meer duidelijkheid?

En die vermoeidheid die maar aanhoudt, hopelijk wordt het snel wat beter. Bij mij wel, na de 14/15e week. Dus er is zeker nog hoop voor je!

Ik kijk zo uit naar de 20 weken echo! Al is die pas over 2 weken, beetje jammer.... Dan ben ik 20,5 weken. Nog even mijn nieuwsgierigheid bedwingen, moeilijk is dat zeg!

Ennuh, Huibert, ik vind je spullen heel mooi maar het is niet 100% mijn ding. En je moet altijd eerst snuffelen voordat je weet wat je mooi vindt is mijn mening...
Phoehee, ik duim als een gek voor je dat je morgen een 37.0 hebt en dan een positieve test in handen houd!!! Moet morgen de hele dag werken, wanneer ik vrij ben kom ik meteen ff spieken!!!

Laters!!
Phoehee en Tazzle: Wat wordt het weer spannend voor jullie. Het is jullie toch zo gegund. Hopelijk hebben jullie allebei snel een positieve test in handen.

Thembo: Ik schrik ook elke keer als ik hoor hoe weinig de rest hier aankomt. Ik zat bij 14 weken op 2 kilo extra en daar was ik best trots op, maar als ik het hier vergelijk, ben ik soms bang dat ik wel 30 kilo ben aangekomen op het eind. Maar goed, ik heb begrepen dat er vrouwen zijn die 30 kilo aankomen en zo weer kwijt zijn en sommigen minder dan 10 en die blijven allemaal zitten. Dus nog geen reden tot paniek.

Kiekeboe: Die 20 weken echo is inderdaad heel erg spannend. Ik ben ook vreselijk benieuwd hoe die kleine er dan al uitziet en of alles in orde is. Jij hebt hem toch al snel? Ik mag 4 februari.

Hier de laatste dagen veel stress gehad. We hadden namelijk een rondreis door Mexico geboekt met schoonouders en naarmate het dichterbij kwam, sloeg bij mij de stress toe. De reis bleek loodzwaar en werd sterk afgeraden voor zwangeren. Uiteindelijk zondag de knoop doorgehakt dat ik niet mee kon, maar de ouders van vriendlief verwachtten wel dat hij mee ging. Maar ja, 17 dagen alleen en dan dus geen vakantie meer aangezien vriend dan geen vakantiedagen meer heeft... Uiteindelijk gisteren tot het compromis gekomen dat vriend en ik achterblijven in cancun en dan lekker gaan chillen in de zon, heerlijk vooruitzicht. De rest is dus weer wedergekeerd.

Verder ben ik vanaf deze week gedeeltelijk ziekgemeld. Mijn leidinggevende vond het niet langer verantwoord om me volledig te laten werken. Door de vermoeidheid kon ik me slecht concentreren en als psycholoog is het toch wel slordig als je niet meer weet waar de patient het over heeft. Voorlopig heb ik dus 2 dagdelen in de week ziekteverlof. Eerst vond ik het vreselijk, maar toen ik vanmiddag lekker kon gaan slapen, was het toch wel lekker.

Sorry voor mijn ego verhaal, maar zo zijn jullie ook weer helemaal op de hoogte haha.
Onze kat (nou ja poes eigenlijk, maar zeg altijd kat) heb ik vanmiddag weer opgehaald. Ze was zooo zielig. Ze heeft een snee op haar rug van ongeveer 7 cm en wel 15 hechtingen. Alles eromheen is kaalgeschoren en ze was nog helemaal dronken van de narcose. Ze viel steeds om. Thuis heeft ze nog een aantal keer moeten braken. Maar gelukkig gaat het nu langzaam beter. Ze is heel sloom nog, maar ze zoekt ons wel steeds op, wil steeds geaaid worden.

En nog iets grappigs, ze mag niet aan de wond zitten, dus bij de dierenkliniek kon ze wel zo'n kap krijgen, maar de dierenarts zei dat het beter was om haar een rompertje aan te doen. Nou ja, die liggen er wel. Dus nu heeft ze een rompertje maat 50 aan, met paar veiligheidsspelden omdat het wat lang is. Echt een bijzonder gezicht.

Nu moet ze nog een paar dagen pijnstilling en antibiotica hebben en als het goed is moet ze dan weer helemaal beter zijn. Ik ben blij dat het wel allemaal goed gegaan is.
Thembo ik heb een konijn gehad met een rompertje! Ze heeft hem wel een keer uitgekregen dus kijk uit!

Smartie goed compromis die vakantie! Wanneer ga je?

Ik ga toch niet schaatsen, vind het ijs te onzeker en we moeten er toch een eind voor rijden. Ik hoorde net dat mijn vriendin haar baan kwijt is en ze heeft net een huis gekocht in haar eentje. Ik ga s'middags weer lekker door de sneeuw fietsen met haar, kan ze effe lekker uitrazen.
Phoehee, en en en en ?????

Kiekeboe, je hebt gelijk dat je nog wat blijft plakken. Straks moet je volgens een strakke planning gaan rennen. Dus doe idd nog maar even rustig aan!

Smartie, wat een gedoe met die vakantie. Maar heerlijk naar Mexico. Met een mooi compromis toch?

Fijne baas, die bedenkt dat je maar voor een gedeelte de ziektewet in moet! Lekker van genieten die vrije middagen. Ze zijn er niet voor niks. Hoe is het verder? Nog misselijk en moe?

Thembo, een kat met een rompertje aan! Zie het helemaal voor me haha. Arm beest. Zielig is dat, zo'n kat die niet op zijn benen kan staan. Maar het is weer achter de rug gelukkig.

Phoehee, ik dacht eerst ook dat hij gewoon om zijn as was gedraaid. Maar dan zit hij alsnog met zijn benen in mijn ribben te porren. Ik kan nu weer normaal zitten zonder dat het pijn bij mijn ribben doet. Eigenlijk ben ik er wel voor 90 % van overtuigd dat het weer raak is en dat hij andersom ligt.

Vk is over een uur bereikbaar (mobiel bellen is ook weer zo wat) Vind het ook wel prettig om mijn ijzer weer te laten controleren dus ik hoop dat ze nog een plekje voor me hebben. Aan de ligging kunnen ze nog weinig doen denk ik. Ze wachten het denk ik tot 36 weken af ( nog 2 weken) Maar goed, ik zie wel.

Manlief komt zo thuis uit de nachtdienst. Ik heb vreselijk geslapen. Hij smst altijd als hij er is met nachtdiensten. Was hij gisteren vergeten. Dus ik werd om 12 uur wakker na alleen een beetje doezelen. Geen smsje..... dus maar gebeld, geen gehoor. Half uur wakker gelegen en mezelf opgefokt. Om half 1 belde hij terug. Daarna kon ik niet meer slapen, omdat ik me helemaal kwaad had gemaakt. Om 5.15 werd zoon hysterisch huilend wakker. Gelukkig was hij goed te overtuigen om nog te gaan slapen. Maar ik lag natuurlijk wakker in bed.

7 uur zaten we 'gezellig' samen te ontbijten.... hij heeft 1,5 boterham gegeten en wil nu al koekje en anders een mandarijn en anders een banaan.

Zo, ik heb weer geklaagd.

Tot later!!!
ik had wel 37.0 maar mijn test zegt nee. Ik moet dus gewoon wachten. Voor een 33 dgn cyclus moet mijn temp. toch echt morgen zakken.
Biaha wat een klote nacht. Ga je straks nog lekker slapen tussen de middag?

Ik ben benieuwd wat je vlos zegt en of je eerder op controle mag. En je ijzer, eet je appelstroop?

Het goede nieuws van mijn negatieve test is dat ik nu helemaal los kan gaan met de neusspray en de paracetamol. Ik zit zo helemaal dicht en mijn stem is schor en krakerig. Als ik dan spray gaat die druk een beetje van mijn hoofd, maar volgens mij is het echt troep.

Het begon maandag dus ik denk dat het niet erger zal worden. Ik heb wel lekker geslapen van 11 tot 8.15 met 2x wakker worden.
Biaha wat spannend voor jou met die draaitol zeg. Hopelijk heb je het bij het verkeerde eind en ligt ie gewoon nog met z'n hoofd beneden. Misschien kun je na deze nacht nog een klein beetje bijkomen vandaag.

Thembo fijn dat je kat weer thuis is. Vind ze altijd zo zielig net na de narcose. En wat een apart gezicht moet dat zijn met een rompertje aan! Gaat het alweer wat beter met haar?

Smartie wat een lekker vooruitzicht nog die vakantie zeg. En heel goed dat compromis dat jullie hebben gemaakt.

Phoehee nog lekker uitgeraast met je vriendin? En hoe is het met jou?

Tazzle ik zou de test ook niet doen nu hoor. Je hoort zoveel verhalen over vals positieve testen.

Hier gaat alles nog wel aardig. Morgen gesprek met mijn leidinggevende over aangepast werk enz. Maandag kon ik na mijn werk bijna niet meer lopen en dat is het me toch echt niet waard.

Verder is dochter ziek aan het worden. Snot en water druipt echt uit haar ogen en neus. Nu maar te hopen dat ze geen koorts krijgt en morgen gewoon naar het dagverblijf kan, heb geen andere opvang op de vrijdag.

Volgende week moet ik weer naar de vk en dan hoop ik dat ik deze keer wel ben aangekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven