Neus en keelamandelen verwijderen.

04-01-2020 13:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Mijn dochter van 4 moet haar neus en keel amandelen laten verwijderen over 2 weken. De reden is ademstops tijdens haar slaap. Heeft ze eigenlijk al vanaf 2 jaar. Na het opnemen ervan werd ik serieus genomen. De kno arts zei dat ze het niet snel meer doen maar bij zulke lange ademstops is niks doen geen optie.

Ik vind het natuurlijk heel heftig mijn meisje onder narcose, weet dat de ingreep niet veel voorstelt, en vooral de napijn. Hoor om me heen dat dat heel heftig kan zijn.

Via de website van het ziekenhuis een filmpje voor kinderen gezien om dochter voor te bereiden. het preopetatief onderzoek gehad en is haar ook al wat verteld. Ze ziet het zelf als een avontuur. Moet ik haar vertellen dat ze veel pijn kan krijgen of daar niks over zeggen? In het filmpje hebben ze daar niks over gezegd.

Ook benieuwd of dochter echt opknapt. Ze is nu vaak erg moe en echt altijd verkouden.

Hoor graag ervaringen hoe het bij jullie kinderen ging? Vooral benieuwd na het herstel en de pijn? En het resultaat

Hoelang thuis van school? Meer dingen waar ik rekening mee moet houden, alvast bedankt.
nadiachal wijzigde dit bericht op 04-01-2020 13:26
Reden: Info
5.06% gewijzigd
obelix84 schreef:
05-01-2020 21:53
Soms heeft mijn dochter het nog weleens over die operatie.. En het ergste vond ze de zetpillen die ze kreeg voor de narcose en na de narcose (pijnstilling) dus die echte pijn is ze gelukkig wel vergeten
Oh, dat is wel naar ja. Mijn kind wil alleen maar zetpillen... dus die is ze wel gewend.
Ze zijn eruit!

Dochter was helemaal niet bang. Bij het kapje bleef ze rustig en was snel in slaap. Zonder draaien duwen of onrustig zijn wat je vaker hoort. Heel fijn voor mij ook.

Ik moest in een ruimte wachten. Hoorde even later luid gehuil en dacht al dat het mijn dochter was maar twijfelde. Ze kwamen me halen en daar lag ze gezicht onder het bloed. Huilen, boos en nog niet helemaal helder. Schrok er echt erg van. Zuster zei ja als ze boos gaan slapen worden ze zo wakker. Ik zei ze was heel rustig voor ze in slaap was. Oh nou ik was er niet bij.

Ze heeft 2 uur lang gehuild en was echt boos toen ze moest drinken. Haar vast moeten houden en met een spuit way drinken. Na 2 uurtjes gelukkig rustiger. Mochten eind van de middag naar huis en toen ging het goed! Ze dronk zonder klagen. Vroeg er zelf om. Avond wou ze brood maar heb yoghurt gegeven. Ze heeft wel pijn maar niet zo erg als ik had voorgesteld. Heeft ook pijnstilling naproxen zetpillen en paracetamol. Tot nu toe valt het mee. Alleen het wakker worden uit de narcose vond ik heel heftig en had ik niet zo erg verwacht.
Nadiachal schreef:
16-01-2020 19:15
Ze zijn eruit!

Dochter was helemaal niet bang. Bij het kapje bleef ze rustig en was snel in slaap. Zonder draaien duwen of onrustig zijn wat je vaker hoort. Heel fijn voor mij ook.

Ik moest in een ruimte wachten. Hoorde even later luid gehuil en dacht al dat het mijn dochter was maar twijfelde. Ze kwamen me halen en daar lag ze gezicht onder het bloed. Huilen, boos en nog niet helemaal helder. Schrok er echt erg van. Zuster zei ja als ze boos gaan slapen worden ze zo wakker. Ik zei ze was heel rustig voor ze in slaap was. Oh nou ik was er niet bij.

Ze heeft 2 uur lang gehuild en was echt boos toen ze moest drinken. Haar vast moeten houden en met een spuit way drinken. Na 2 uurtjes gelukkig rustiger. Mochten eind van de middag naar huis en toen ging het goed! Ze dronk zonder klagen. Vroeg er zelf om. Avond wou ze brood maar heb yoghurt gegeven. Ze heeft wel pijn maar niet zo erg als ik had voorgesteld. Heeft ook pijnstilling naproxen zetpillen en paracetamol. Tot nu toe valt het mee. Alleen het wakker worden uit de narcose vond ik heel heftig en had ik niet zo erg verwacht.
Fijn dat het meevalt qua pijn.

Mijn zoon werd ook zo wakker uit de narcose en daar was ik van te voren wel voor gewaarschuwd. Bijna alle kinderen zijn boos en in de war als ze wakker worden.
Naar om te zien is het..

Beterschap!
Nadiachal schreef:
16-01-2020 19:15
Ze zijn eruit!

Fijn dat het gelukt is! Snap dat het heftig is hoe ze wakker werd.. maar grote kans dat zij het zelf al vergeten is. Narcose kan gekke dingen doen :) Nu lekker uitzieken en herstellen. Beterschap voor je dochter!
Fijn! Hou er wel rekening mee dat het herstel niet a la iedere dag een beetje beter/minder pijn verloopt. Dochter was 3, de eerste twee dagen gingen goed en kon ze gewoon eten. Vanaf dag 3 een week veel pijn gehad, vooral snachts.. gelukkig wel onder controle met paracetamol en ibuprofen.

Dit was ook mijn ervaring, keelamandelen verwijderd toen ik 28 was. Eerste twee dagen vielen wel mee en daarna werd het steeds eerder tot dag 7 (toen ging het pas iedere dag een beetje beter). Dit schijnt vrij typisch te zijn omdat de korstjes er af vallen en er dan zenuwen bloot komen te liggen.

Veel sterkte!
Fijn dat het achter de rug is.
Zelfde ervaring als moon_beam. Eerste twee dagen ging redelijk en daarna werd het vervelender... Verbaasde me, want niemand had dat aangegeven. Sterker nog, in de folder stond dat je na 3/4 dagen mogelijk weer naar school kon. Nou, no way... Maar het herstel is ook weer wisselend per persoon natuurlijk. Hopelijk hou je gewoon een stijgende lijn aan qua herstel.
Beterschap!
Dankjewel nog!

Gelukkig viel het mee bij dochter. Pijn werd elke daf minder en na dag 3 geen pijnstilling nodig gehad.

En ze snurkt niet meer! Ademstops zijn over. Hopelijk ook minder vaak verkouden.
Wat fijn, Nadiachal!

We hebben hier de eerste verkoudheid alweer gehad (na de operatie dan). Maar prima te doen. Ik weet zeker dat hij met de amandelen weer hartstikke ziek was geworden.
Het valt me ook op dat hij tegenwoordig eet als een paard ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven