Niet doorslapen

06-03-2018 17:23 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vast al veel topics over maar ik gooi m er nog even in. Onze dochter van 5 maanden slaapt nog niet de hele nacht door.

Ik zoek tips die mij als ouder kunnen helpen door deze tijd heen te komen. Ik merk dat ik er veel last van heb en dat het mij frustreert. Dat schiet niet op. Maar ik ben zooo moe en zit er best doorheen.

Onze oudste is snachts nooit wakker geweest dus ben echt radeloos.
Alle reacties Link kopieren
Waar slaapt ze? Wat doe je als ze wakker wordt? Hoe vaak wordt ze wakker per nacht? Geef je borstvoeding?
Alle reacties Link kopieren
Nu komt iedereen hier vertellen over haar peuters die ook niet doorslapen en dat het allemaal volkomen normaal is ;)

Ik herken het hoor to. Mijn eerste sliep ook snel door en mijn tweede met 14 maanden. Ik had gelukkig (schoon) ouders waar ze iedere maand 1 of 2 nachtjes mochten slapen.

Misschien heb jij dat ook? Kunnen jullie even bij tanken
Alle reacties Link kopieren
Ze slaapt op haar eigen kamer en krijgt flesvoeding. Ze is vaak 2 uren klaarwakker en ligt de keten of te spelen. Soms huilt ze om haar speen dan gaan we erheen. Dat kan 3x per nacht zijn maar soms ook 10x per nacht dat we bij haar moeten kijken. Als ze echt niet meer wil slapen geven we een fles.
Is normaal hoor gaat wel weer voorbij. Mijn zoontje van drie slaapt nog steeds niet echt door, maar dat klaar wakker zijn in de nacht was na een jaar ongeveer wel voorbij. Nu is het af en toe plassen, even dicht tegen mij aan kruipen, even om zich heen kijken en verder slapen. Wij slapen samen ik vind dat persoonlijk veel makkelijker, als ik moet opstaan drie keer per nacht voel ik mij veel rotter dan als ik kan blijven liggen.
Hoi,

Eerst een knuffel! Dat het heel zwaar is, dat klopt! Heb ik zelf ook ervaren. Maar dat het heel normaal is, dat klopt ook. Accepteren was voor mij echt het toverwoord. Slapen of rusten waar je kan en idd één of twee keer per maand even uit logeren als je die mogelijkheid hebt. Of zelf ergens anders slapen en je partner de nacht latne doen, en dan wisselen. Niet leuk, niet makkelijk, maar wel goed om te doen! En het wordt heus vanzelf een keer beter, echt!
Alle reacties Link kopieren
Ik gooide 20 spenen in bed.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Gaat ze na de fles wel slapen? Wat gebeurt er als je meteen een fles geeft? Omdat je zegt dat pas te doen als het echt te lang duurt.
Alle reacties Link kopieren
En als tip: uit logeren bij opa/oma/oom/tante etc. Meestal vinden ze het echt niet erg om 1 gebroken nacht te hebben zodat jullie kunnen bijtanken.
5 maanden!! Is zeker ook nog niet zindelijk, tsssss. Die baby's van tegenwoordig.

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
06-03-2018 17:40
Ik gooide 20 spenen in bed.
Ik had een doekje aan de speen bij de oudste, kon hij hem zelf weervinden. Het was er 1 van Lodger en hij zat in een babydoos (de oudste is inmiddels 8, die gebruikt geen speen meer). Gebruik je een babyfoon? Als ze huilt kun je haar dan ook zonder de babyfoon horen? Want dan zou ik de babyfoon uitzetten, dan hoor je het minder gauw als ze gewoon wakker is.
taxi87 schreef:
06-03-2018 17:29
Nu komt iedereen hier vertellen over haar peuters die ook niet doorslapen en dat het allemaal volkomen normaal is ;)
Dat is het ook. Minder leuk als je eerste een voorbeeldige slaper is maar je kan het niet afdwingen en is echt niet vreemd.
clemance schreef:
06-03-2018 17:45
5 maanden!! Is zeker ook nog niet zindelijk, tsssss. Die baby's van tegenwoordig.

:facepalm:
Nou inderdaad.
Wat een onrealistische verwachting weer.
Hier sliepen ze voor hun tweede beiden door. De oudste was en is een rustige slaper, de jongste heeft een hoop afgekletst en gedonderd in bed. Die moest echt leren weer opnieuw in te slapen als ze wakker werd. Nu slaapt ze vaak het klokje rond.
taxi87 schreef:
06-03-2018 17:29
Nu komt iedereen hier vertellen over haar peuters die ook niet doorslapen en dat het allemaal volkomen normaal is ;)

Ik herken het hoor to. Mijn eerste sliep ook snel door en mijn tweede met 14 maanden. Ik had gelukkig (schoon) ouders waar ze iedere maand 1 of 2 nachtjes mochten slapen.

Misschien heb jij dat ook? Kunnen jullie even bij tanken
Kind is 5 maanden oud. Dat is nog een baby. Je kan ook echt onrealistische dingen verwachten.
Accepteren. Dat is het enige advies dat ik je kan geven. Bij je op de kamer in een co-sleeper, dan hoef je er niet steeds helemaal uit. En accepteren. Het is vermoeiend en zwaar. Mijn dochter sliep net na haar derde verjaardag eindelijk een beetje knap door. Nooit een speen gehad, en ik gaf borstvoeding. Maar ik denk dat dat geen snars uitmaakt. Ieder kind is anders.
Net 5 maanden op de wereld, je kan nog maar heel weinig en het enige wat je wil is mama dichtbij en af toe wat melk, maar nee hoor. Hup lekker in je eentje op een donker kamertje in een groot bed, en mama zet de babyfoon uit, want slapen zul je!
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste was een maand of 10/11 toen hij begon met af en toe doorslapen.
Wat mij het meest heeft geholpen was eigenlijk om me er bij neer te leggen dat het zo was. Ik ging op een gegeven moment zoeken naar iets dat ik fout deed, waardoor hij niet doorsliep. Toen ik dat los liet vond ik het veel beter te doen.
En als je de mogelijkheid hebt om overdag even bij te slapen, vooral doen.
Kun je niet afwisselen met je partner?
Of af en toe ook even een middagdutje doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een flauwe reacties, ik lees nergens dat ze tips vraagt om kind te laten doorslapen.... Ze vraagt tips hoe als ouder deze tijd door te komen!

Lieve TO, ik hoop dat je in de omgeving iemand hebt die afentoe een nachtje kan opvangen!

Is een co-sleeper een optie?
Hier zat speentje aan een knuffel, was makkelijker vinden.

Sterkte!
clemance schreef:
06-03-2018 17:45
5 maanden!! Is zeker ook nog niet zindelijk, tsssss. Die baby's van tegenwoordig.

:facepalm:
:biggrin:
Je geeft kunstvoeding zeg je. Het nadeel: daar zit een beperking aan de hoeveelheid aan en je kunt niet slapend voeden. Voordeel: jij en je partner kunnen elkaar afwisselen 's nachts! Ik ben bang dat dat je beste optie is.
Alle reacties Link kopieren
Met vijf maanden sliep mijn dochtertje nog bij ons en dan hoef je er niet telkens uit!

Volgens mij is een fles s nachts ook normaal op die leeftijd. Anders doe je haar even wakker maken voor jij gaat slapen rond half elf ofzo? Of later en dan nog een fles geven zodat ze daarna misschien een wat langere ruk maakt.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad wat een ontzettend flauwe
reacties zitten er tussen. Ik vraag idd niet om tips voor het doorslapen. Maar om tips om er zelf doorheen te komen. Ik vind het zelf voorkomen normaal dat ze nog niet doorslaapt. Dat komt uiteindelijk wel.

Bedankt voor de anderen die een knuffel geven en wel even de moeite nemen serieus te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2e is net 6 maanden en slaapt ook niet door, wil nog regelmatig 's nachts drinken (borstvoeding) en anders speen en knuffel. Het helpt mij ook het beste het te accepteren zoals het is en rust te pakken wanneer kan, dus op tijd naar bed! Wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben! Gedeelde smart... sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven