Niet serieus genomen worden als moeder

28-01-2020 15:12 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier..
En ik zit met het volgende;
Ik heb een lief en leuk kind en ben (zoals elke moeder) ontzettend trots en voel me echt gezegend.
Nu is het zo dat mijn schoonfamilie al mijn 'regels' omtrent ons kind gewoon aan de laars lapt. Ik voel me ook totaal niet serieus genomen als moeder. Mijn man zegt er vrij weinig van en kiest 9 van de 10 keer hun kant. Als ik er wat van zeg, heb ik meestal daarna knallende ruzie met manlief. Hij kiest altijd hun geluk boven dat van mij.
Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet of kan doen om dit op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals hierboven al vermeld, dit is echt te weinig informatie om er iets zinnigs over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Handig ja haha om voorbeelden te noemen. Zo heb je niks aan mijn verhaal.

In de auto meenemen zonder stoeltje.. zeg ik er wat van krijg ik als antwoord er gebeurt niks, is maar klein stukje.
Geef ik aan dat kind nu geen cola mag, want hij moet zo naar bed, schenken ze toch de beker in (gebeurt vrij regelmatig)
Komen telkens met grote cadeau's aan (heel lief maar al meerdere keren aangegeven, niet doen zo willen wij hem njet opvoeden dat hij telkens iets moet krijgen) ik word dan uitgelachen
Geef ik dat ik liever niet wil dat hij naar bijvoorbeeld pretpark gaat zonder dat wij als ouders er bij zijn, word daar boos op gereageerd
En dit zijn enkele voorbeelden

Manlief komt voor ze op, omdat het zijn familie is, iets onvervangbaar en ik ben zijn vrouw en ben dus 'vervangbaar' als ik het zo kort mag samenvatten.

Als je het zo leest, lijkt misschien dat ik mij aanstel, maar het gebeurt zeer regelmatig en is niet fijn.
Cola: ingrijpen en beker weghalen. Of loslaten en bedenken dat kind er niet dood aan gaat

Pretpark, niet zo piepen

Autostoeltje aan opa en oma meegeven en loslaten

Kados: jij gaat er niet over wat een ander geeft

Je overdrijft een beetje op veel punten. aurostoeltje is het enige echte punt. Je kunt minder vaak gaan, maar ik lees níks schokkends
Alleen het autostoeltje zou ik pislink om worden, de rest niet. Behalve dan als hij zes maanden is ofzo en ze hem cola geven.

Maar goed, als jij dit wel met je man hebt afgesproken en hij valt je vervolgens af, da's niet ok.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kind? Ik ging uit van een baby, maar met deze voorbeelden moet hij wel ouder zijn! Hoe lang speelt het dan al dat je man niet achter je staat?
Star² schreef:
28-01-2020 17:05
Alleen het autostoeltje zou ik pislink om worden, de rest niet. Behalve dan als hij zes maanden is ofzo en ze hem cola geven.

Maar goed, als jij dit wel met je man hebt afgesproken en hij valt je vervolgens af, da's niet ok.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Het is met je man ook goed gekomen, dus zo slecht was die opvoeding niet.

Autostoeltje zou ik meegeven. Hoe zo cola geven? Ben je dan bij hun thuis of heb je thuis cola staan die je schoonouders inschenken? Beker gewoon van je zoon afpakken en biedt een alternatief aan.

Waarom mag je schoonouders niet met jullie zoon naar een pretpark? Doen ze dit met andere kleinkinderen ook?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Autostoeltje: Op je strepen staan vind ik. Dit gaat om de veiligheid van je kind.

Cola: Snap ik wel en zou de beker afnemen.

Cadeau en pretpark: Waarom? Wat is daar het idee achter? Op het eerste gezicht lijkt mij dit overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Ons kind is bijna 2.
Ik heb het besproken met mijn man, maar hij kwetst liever zijn familie niet. En het boeit dan niet of ik gekwetst raak of niet.
Ik geef vaker aan elke moeder is daar anders in.
En ik ben van mening dat iemand niet elke week met 2 grote cadeaus voor een kind hoeft aan te komen... tuurlijk het is heel lief.
Roses90 schreef:
28-01-2020 17:01


Manlief komt voor ze op, omdat het zijn familie is, iets onvervangbaar en ik ben zijn vrouw en ben dus 'vervangbaar' als ik het zo kort mag samenvatten.

Als je het zo leest, lijkt misschien dat ik mij aanstel, maar het gebeurt zeer regelmatig en is niet fijn.
Als je van alles een strijd maakt, kom je vanzelf niet serieus over.
Zegt hij dit tegen je?
Alle reacties Link kopieren
Roses90 schreef:
28-01-2020 17:01
Handig ja haha om voorbeelden te noemen. Zo heb je niks aan mijn verhaal.

In de auto meenemen zonder stoeltje.. zeg ik er wat van krijg ik als antwoord er gebeurt niks, is maar klein stukje.
Geef ik aan dat kind nu geen cola mag, want hij moet zo naar bed, schenken ze toch de beker in (gebeurt vrij regelmatig)
Komen telkens met grote cadeau's aan (heel lief maar al meerdere keren aangegeven, niet doen zo willen wij hem njet opvoeden dat hij telkens iets moet krijgen) ik word dan uitgelachen
Geef ik dat ik liever niet wil dat hij naar bijvoorbeeld pretpark gaat zonder dat wij als ouders er bij zijn, word daar boos op gereageerd
En dit zijn enkele voorbeelden

Manlief komt voor ze op, omdat het zijn familie is, iets onvervangbaar en ik ben zijn vrouw en ben dus 'vervangbaar' als ik het zo kort mag samenvatten.

Als je het zo leest, lijkt misschien dat ik mij aanstel, maar het gebeurt zeer regelmatig en is niet fijn.
Ik snap je heel goed! Jammer dat jouw vriend je niet back upped..
Vooral over dat autostoeltje zou ik ook zeker niet amused zijn en dat zou bij ons ook echt een stevig gesprek met opa en oma worden!! Gelukkig denkt mijn vriend daar net zo over. Veiligheid gaat boven alles!
En van dat “kleine stukje” is zo’n dooddoener van een opmerking. Ook op een klein stukje kan je een (dronken) idioot tegenkomen die volledig buiten de schuld van je schoonouders keihard op ze klapt met alle gevolgen van dien.

Hier passen ook alle ouders vast op in de week en met iedereen maken we duidelijke afspraken. Het zijn onze kinderen en onze regels. Verder moeten ze vooral doen waar zij zich goed bij voelen, maar vooral veiligheid vinden wij heel belangrijk en nog wat andere dingen. En ja, soms begrijpen ze mij ook niet en dingen zijn nu nou eenmaal anders dan 30jr geleden. Maar gelukkig respecteren ze onze opvoedingsvoorkeuren wel. En we proberen alles altijd zo makkelijk mogelijk voor ze te maken, zodat opa en oma er vooral voor de leuk zijn.

Ik zou proberen dit ten eerste te bespreken met je vriend en daarna ook met je schoonouders.
viva-amber schreef:
28-01-2020 16:24
Voor kinderen is het erg ongezond. https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... geven.aspx

Van 1 rijstwafel gaat een kind niet dood. Sterker nog, er is een hele generatie mee opgegroeid.
*checkt pubers, zijn nog in leven*
Ok, bijna twee maakt het wel anders. Dan hoef je nog niet naar een pretpark of cola
Roses90 schreef:
28-01-2020 17:12
Ons kind is bijna 2.
Ik heb het besproken met mijn man, maar hij kwetst liever zijn familie niet. En het boeit dan niet of ik gekwetst raak of niet.
Ik geef vaker aan elke moeder is daar anders in.
En ik ben van mening dat iemand niet elke week met 2 grote cadeaus voor een kind hoeft aan te komen... tuurlijk het is heel lief.
Dan wil ik naast het autostoeltje nog aanvullen dat ik die cola ook echt niet okee vind! Gewoon beker wegzetten en verder geen discussie.
Th∅rdis schreef:
28-01-2020 16:15
Wat een onzin. Zal er vast inzitten maar het is niet zo dat je bezwijkt aan een rijstwafel


klopt. Maar ze zijn gevaarlijker dan je denkt. Is laatst nog een documentaite over geweest.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
28-01-2020 16:24
Voor kinderen is het erg ongezond. https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... geven.aspx
Weer wat geleerd :thumbsup:
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 17:18
klopt. Maar ze zijn gevaarlijker dan je denkt. Is laatst nog een documentaite over geweest.
Alles waar té voor staat...
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
28-01-2020 17:17
Ok, bijna twee maakt het wel anders. Dan hoef je nog niet naar een pretpark of cola
En dan ben je gewoon bij wet VERPLICHT ze in een autostoeltje te vervoeren!!
Roses90 schreef:
28-01-2020 17:12
Ons kind is bijna 2.
Ik heb het besproken met mijn man, maar hij kwetst liever zijn familie niet. En het boeit dan niet of ik gekwetst raak of niet.
Ik geef vaker aan elke moeder is daar anders in.
En ik ben van mening dat iemand niet elke week met 2 grote cadeaus voor een kind hoeft aan te komen... tuurlijk het is heel lief.
Je man is een lul.
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
28-01-2020 17:17
Dan wil ik naast het autostoeltje nog aanvullen dat ik die cola ook echt niet okee vind! Gewoon beker wegzetten en verder geen discussie.
Ook geen cola als het kind NIEt bijna naar bed moet.

Maar misschien geeft TO wel een kind van 1 al cola op andere momenten, dat ze de nadruk legt op die bedtijd?
Th∅rdis schreef:
28-01-2020 17:19
Alles waar té voor staat...

Nou nee. Sommige dingen zijn gewoon ongezond. Ook al neem je er maar eentje.
Nou zal dat bij een rijstwafel niet het geval zijn, maar er zijn genoeg dingen die heel ongezond zijn, ook al eet of drink je ze met mate.
Alle reacties Link kopieren
Maar nogmaals:

- passen ze ook op?
- hoe lang is je man al zo dat hij je niet steunt? Vanaf de geboorte of pas recent?
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 17:21
Nou nee. Sommige dingen zijn gewoon ongezond. Ook al neem je er maar eentje.
Nou zal dat bij een rijstwafel niet het geval zijn, maar er zijn genoeg dingen die heel ongezond zijn, ook al eet of drink je ze met mate.

Ja en ongezonde voedingsmiddelen zijn in Nederland nog altijd niet dodelijk.

En verder is dit off topic want dit is helemaal niet aan de orde.
Alle reacties Link kopieren
Ze passen niet op, af en toe komt hij spelen voor een dagje ofzo.

Verder krijgt hij geen cola van mij, hij krijgt af en toe een slokje als mn man cola drinkt of iemand anders dus in de familie.

Mijn man zegt idd dat ik vervangbaar ben, maar dat zegt hij voor iedereen en de meeste van zijn vrienden/familie deelt die mening.

Al vanaf begin van onze relatie is familie nummer 1. Ik met mn domme kop dacht zodra we trouwen, kindjes, dus ons eigen gezinnetje zal het anders worden. But not
Alle reacties Link kopieren
Tjaaaa.... ik vind in dit soort gevallen eigenlijk altijd dat je geen probleem hebt met je schoonfamilie, maar met je man. Je vent moet ruggengraat kweken en zijn ouders vertellen dat jullie thuis een aantal dingen belangrijk vinden en dat hij graag wil dat zijn ouders zich daar aan houden.
Ik vind de cola en het autostoeltje zeker een ruzie waard, met je man! Dat pretpark zou ik ook niet nodig vinden, maar soit, als die mensen nou jullie koter mee willen nemen naar de Efteling, prima, als ze maar wel een autostoeltje gebruiken en hem gewoon diksap geven.
Over de cadeaus zou ik me maar niet zo druk maken. Voor sommige mensen is dat de beste manier om hun liefde te tonen. Daar kun je van alles van vinden, maar zij vinden het prettig en je kind wordt er echt niet minder van. Hij heeft huis wel door dat dat niet gewoon is, en zal echt niet van iedereen cadeautjes gaan verwachten.

Mijn advies is: pick your battles en ga een goed gesprek aan met je man. Je kunt niet overal je wil opleggen, maar die cola en het autostoeltje moet hij ook gewoon achterstaan.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven