Niet serieus genomen worden als moeder

28-01-2020 15:12 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier..
En ik zit met het volgende;
Ik heb een lief en leuk kind en ben (zoals elke moeder) ontzettend trots en voel me echt gezegend.
Nu is het zo dat mijn schoonfamilie al mijn 'regels' omtrent ons kind gewoon aan de laars lapt. Ik voel me ook totaal niet serieus genomen als moeder. Mijn man zegt er vrij weinig van en kiest 9 van de 10 keer hun kant. Als ik er wat van zeg, heb ik meestal daarna knallende ruzie met manlief. Hij kiest altijd hun geluk boven dat van mij.
Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet of kan doen om dit op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Om het niet gebruiken van het autostoeltje zou ik pislink worden. Eigenlijk ook wel over de cola bij een dreumes (nog geen 2). Die beker cola had ik zo leeg gekieperd in de gootsteen en gevuld met water.

Pretpark en cadeaus... zou ik niet mee kunnen zitten. Maar over dat autostoeltje, daar had mijn man nog veel ‘plezier’ mee als hij van de stroming ‘moet kunnen’ was.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet hoor, maar dat je vrouw vervangbaar is en je familie niet, komt je vent van het kamp ofzo? Ik vind het wel heel volkse en kleinsteedse opvattingen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Roses90 schreef:
28-01-2020 17:28

Mijn man zegt idd dat ik vervangbaar ben, maar dat zegt hij voor iedereen en de meeste van zijn vrienden/familie deelt die mening.

Al vanaf begin van onze relatie is familie nummer 1. Ik met mn domme kop dacht zodra we trouwen, kindjes, dus ons eigen gezinnetje zal het anders worden. But not
Je hebt een kanjer van een relatieprobleem. Als je man dit inderdaad zo ziet, en al jaren zo ziet en totaal niet de neiging heeft begrip/empathie voor jou op te brengen of zich aan afspraken met jou te (willen) houden, dan zie ik deze situatie somber in. Doet er dan geen klap toe of jouw regels zinnig zijn of overdreven (een beetje van allebei, als ik je voorbeelden lees), want je man gaat dus nooit naar je luisteren.

Hoe ziet je man dat voor je als jullie samen gaan kiezen voor bijvoorbeeld een school? Jullie vinden de school op de hoek prima, maar schoonouders hebben gehoord dat dat een hele slechte school is en willen perse de school 15 minuten verderop. Gaat je man daar dan ook in mee? Dan gaan zowel jij als je kind nog een leuk leven tegemoet...
Ik vind dat jij zeker wel een punt hebt hoor. Een kind van bijna 2 willen vervoeren zonder autostoeltje.. Dan spoor je niet. Tuurlijk gebeurde dat vroeger wel en vaak ging het goed, maar laten we niet vergeten dat het verkeer in de jaren 60, 70 en 80 toch heel anders was dan nu. Daarnaast is het per wet verboden en het is gevaarlijk. Hoe klein de kans ook, waarom het risico willen nemen?

Wat een kind van bijna 2 met een glas cola moet is mij echt een raadsel. Dat horen kinderen van die leeftijd nog helemaal niet te drinken. Het enige dat je daarmee creëert zijn kinderen die straks alleen nog maar zoet, zoet, zoet willen, met alle consequenties van dien (overgewicht, tandbederf etc).

In een pretpark heeft een kind van 2 ook nog weinig te doen, misschien de efteling, waar veel dingen zijn die kind rustig kan bekijken en indrukken op kan doen maar dat hangt ook weer van het kind af, het ene kind kan er beter tegen dan de andere. Dat je er zelf bij wil zijn op deze leeftijd snap ik volkomen.

Cadeaus zou ik laten voor wat het is.

Dus al met al vind ik dat je zeker gelijk hebt en ik vind het onbegrijpelijk dat jouw man dit allemaal maar goed vind. De opmerking dat hij zijn familie niet wil kwetsen vind ik zorgelijk. Dit heeft namelijk niets met kwetsen te maken maar gewoon met gezond verstand.
Roses90 schreef:
28-01-2020 17:12
Ik heb het besproken met mijn man, maar hij kwetst liever zijn familie niet. En het boeit dan niet of ik gekwetst raak of niet.

Je man heeft niet als doel om jou ongelukkig te maken.
Je man is niet tegen jou.
Je man is vóór zijn eigen gemakzucht.

En dus heb je een probleem met je man. Jullie zitten niet op één lijn.
Star² schreef:
28-01-2020 17:24
Ja en ongezonde voedingsmiddelen zijn in Nederland nog altijd niet dodelijk.

En verder is dit off topic want dit is helemaal niet aan de orde.


Dat zeg ik nergens. Dat een rijstwafel dodelijk is.
Ik vind niet dat jij je aanstelt. En ik heb het met je te doen wat betreft je relatie: die is echt niet in orde. Als je man zegt dat jij vervangbaar bent, geloof dan maar dat hij dat meent. Dàt is jouw grootste probleem.

Geen kinderstoel en wel cola voor zo'n jong kind is trouwens ook raar in mijn ogen, maar dus niet het grootste issue hier.
af en toe een slokje cola vind to prima zo te lezen voor een twee jarige.
Alle reacties Link kopieren
To, misschien kan je met je man afspraken maken wat jullie anders willen mbt je schoonouders. Bijv, geen cola, maar wel een sapje/thee oid voor het slapen. Geen pretpark, maar dierentuin/speelparadijs. Autostoel lijkt me duidelijk, daar is geen alternatief voor. Dus koop een autostoel voor ze.
En die grote cadeau's... Tja. Misschien kan je samen met je zoontje (als hij wat ouder is) het gekregen speelgoed/de spullen weggeven aan een goed doel. Zodat je hem toch iets meegeeft in de opvoeding wat jij bangrijk vindt.
Beetje omdenken en alternatieven bedenken. (Zo werkt het ook met kinderen).
De oplossing ligt bij je man en niet zozeer bij schoonouders. Je man moet durven om achter je te staan.
En koop een autostoeltje voor opa en oma.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
28-01-2020 17:38
af en toe een slokje cola vind to prima zo te lezen voor een twee jarige.
Nog erger, een 1-jarige.
Minder regels, dan is het veel duidelijker dat je niet een zeurmoeder bent, maar dat je een paar stevige grenzen hebt.

Ik zou voor het stoeltje gaan.
Ik hanteerde altijd de regel: als hij er niet ziek van of dood aan gaat en hij komt redelijk goedgehumeurd terug, dan is het okay. Opvoeden doen we thuis wel.
O ja, ik zou me trouwens ook vooral storen aan mijn kennelijke vervangbaarheid. Ik zou er dan voor kiezen om me liever nu al te laten vervangen en zelf open te staan voor een minder vervangbare rol in het leven van een andere man.
Quincy2 schreef:
28-01-2020 17:43
Nog erger, een 1-jarige.


Wat is er dan zo erg aan af en toe een slokje cola voor een kind?
In sap zit net zo veel suiker.

Ik maak daar niet zo'n probleem van. Heel af en toe een glaasje cola, 1 glaasje per week?

Chocoladehagelslag is net zo slecht.

Het is de naam die cola heeft ongezond te zijn.
Quincy2 schreef:
28-01-2020 17:43
Nog erger, een 1-jarige.
Bijna 2 inderdaad. To wat heeft het voor nut om sowieso cola te laten proeven aan een bijna 2 jarige? Die beker cola is ook niet goed maar mee laten drinken is ook niet goed ook al is het een klein slokje.
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 17:46
Wat is er dan zo erg aan af en toe een slokje cola voor een kind?
In sap zit net zo veel suiker.

Ik maak daar niet zo'n probleem van. Heel af en toe een glaasje cola, 1 glaasje per week?

Chocoladehagelslag is net zo slecht.

Het is de naam die cola heeft ongezond te zijn.

Zit er caffeine in jouw hagelslag?
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 17:46
Wat is er dan zo erg aan af en toe een slokje cola voor een kind?
In sap zit net zo veel suiker.

Ik maak daar niet zo'n probleem van. Heel af en toe een glaasje cola, 1 glaasje per week?

Chocoladehagelslag is net zo slecht.

Het is de naam die cola heeft ongezond te zijn.
Dam mag oma ook een glas cola geven in plaats van sap geeft allemaal niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Over het autostoeltje zou ik ook woest zijn.
De cola zou ik niet fijn vinden, teveel cafeïne en suiker. Maar als het om 1 glas per week gaat, dan zou ik er geen punt van maken.
Pretparken zijn voor mij geen strijd waard.
Cadeautjes? Heel lief, bedanken en snel het overgrote deel op zolder of in de garage. Heel fijn om tevoorschijn te halen bij ziekte en malaise (van kind en ouders).

Je man moet je steunen bij het stoeltje!
De rest? Ach, als hij niet kan slapen door de cola: alsjeblieft paps, veel plezier vannacht.
Andere punten zijn geen ruzie waard..
*2020* schreef:
28-01-2020 17:48
Dam mag oma ook een glas cola geven in plaats van sap geeft allemaal niet hoor.


Ja, wat mij betreft wel.

Maar dan wel met mate.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 17:46
Wat is er dan zo erg aan af en toe een slokje cola voor een kind?
In sap zit net zo veel suiker.

Ik maak daar niet zo'n probleem van. Heel af en toe een glaasje cola, 1 glaasje per week?

Chocoladehagelslag is net zo slecht.
Heel af en toe is heeeeeeeel wat minder vaak dan 1 glaasje (bagatelliserend verkleinwoordje) per week. Dat is namelijk Heel Regelmatig.

Bovendien is een dreumes van 1 wat dat betreft iets heel anders dan een kind van 6.
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 17:49
Ja, wat mij betreft wel.

Maar dan wel met mate.
Aan een 1 jarige?
*2020* schreef:
28-01-2020 17:47
Bijna 2 inderdaad. To wat heeft het voor nut om sowieso cola te laten proeven aan een bijna 2 jarige? Die beker cola is ook niet goed maar mee laten drinken is ook niet goed ook al is het een klein slokje.
Ja, nu weten we het wel.
Topic opener weet zelf ook wel dat cola niet het meest gezonde is, vandaar dat ze dat dus Wss ook niet wil.
Heb je nog constructieve tips of ga je liever doorzagen over die cola.
-jolijn- schreef:
28-01-2020 17:46
O ja, ik zou me trouwens ook vooral storen aan mijn kennelijke vervangbaarheid. Ik zou er dan voor kiezen om me liever nu al te laten vervangen en zelf open te staan voor een minder vervangbare rol in het leven van een andere man.
Nou dit dus nogmaals. Ik verbaas me erover dat mensen nog discussie gaan voeren over welke regels van TO wel en niet acceptabel zijn. Dat is alleen maar een uitwas van een veel groter probleem met haar man.
Roses90 schreef:
28-01-2020 17:28

Mijn man zegt idd dat ik vervangbaar ben, maar dat zegt hij voor iedereen en de meeste van zijn vrienden/familie deelt die mening.
Daar zou ik harder om ontploffen dan om 8 autostoeltjes samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven