Niet serieus genomen worden als moeder

28-01-2020 15:12 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier..
En ik zit met het volgende;
Ik heb een lief en leuk kind en ben (zoals elke moeder) ontzettend trots en voel me echt gezegend.
Nu is het zo dat mijn schoonfamilie al mijn 'regels' omtrent ons kind gewoon aan de laars lapt. Ik voel me ook totaal niet serieus genomen als moeder. Mijn man zegt er vrij weinig van en kiest 9 van de 10 keer hun kant. Als ik er wat van zeg, heb ik meestal daarna knallende ruzie met manlief. Hij kiest altijd hun geluk boven dat van mij.
Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet of kan doen om dit op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent vervangbaar? Ik zou niet eens twijfelen, maar weggaan. Ja, ook als er een kind in het spel is. En zoiets zeg ik niet snel.
Life is short. Eat dessert first.
*2020* schreef:
28-01-2020 17:52
Aan een 1 jarige?


Aan een kind van bijna 2?
één glaassje cola per week? Ja, zeker.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 17:54
Aan een kind van bijna 2?
één glaassje cola per week? Ja, zeker.
Wauw.
Noia schreef:
28-01-2020 17:53
Ja, nu weten we het wel.
Topic opener weet zelf ook wel dat cola niet het meest gezonde is, vandaar dat ze dat dus Wss ook niet wil.
Heb je nog constructieve tips of ga je liever doorzagen over die cola.
Oh daar gaan “ we “ weer forummers die willen gaan bepalen hoe er gereageerd moet worden.
*2020* schreef:
28-01-2020 17:55
Oh dar gaan “ we “ weer forummers die willen gaan bepalen hoe er gereageerd moet worden.
Je mag zelf weten hoe je reageert. Nergens staat dat het niet mag.

Ik vind het vooral een hoop gezeik over cola, en nogal belerend. En daarbij, dat was haar vraag ook niet.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
28-01-2020 17:45
Minder regels, dan is het veel duidelijker dat je niet een zeurmoeder bent, maar dat je een paar stevige grenzen hebt.

Ik zou voor het stoeltje gaan.
Ik hanteerde altijd de regel: als hij er niet ziek van of dood aan gaat en hij komt redelijk goedgehumeurd terug, dan is het okay. Opvoeden doen we thuis wel.
Haha, dat zei ik laatst ook al tegen iemand: ik hanteer de volgorde: Kan het kwaad (als in: kan ze er echt schade door oplopen)? Zo nee, kan het kapot? En zo ja, is dat erg (een krant kan wel kapot, maar dat is ook weer niet het einde van de wereld, mijn laptop vind ik minder leuk)? Verder vind ik vrij veel best.

Dat stoeltje is inderdaad onbespreekbaar, het mag ook simpelweg niet. De cola zou ik zelf niet geven, maar als oma dat een keer geeft, ach. Pretpark zou me niks uitmaken, zolang kind er maar in een stoeltje naar toe gaat, en die cadeaus gaan inderdaad gewoon in opslag zodra ze weg zijn.
Maar zoals mensen hier al zeggen: het grootste probleem is je man. Jij bent vervangbaar? Excuse me? Volgens mij ben jij op zijn minst de moeder van zijn kind, en in die rol absoluut niet vervangbaar. Dat alleen al zou voldoende moeten zijn, om over jouw rol in zijn eigen leven nog maar te zwijgen.
Quincy2 schreef:
28-01-2020 17:55
Wauw.


Npogmaals, in sap zit net zo veel suiker. En zelfs in chocolademelk zit caffeine. En in ijsthee.
Daar doet niemand moeilijk over.
Maar zodra het over cola gaat, dan is het opeens verschrikkelijk.
Noia schreef:
28-01-2020 17:59
Je mag zelf weten hoe je reageert. Nergens staat dat het niet mag.

Ik vind het vooral een hoop gezeik over cola, en nogal belerend. En daarbij, dat was haar vraag ook niet.
:rofl:
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 18:00
Npogmaals, in sap zit net zo veel suiker. En zelfs in chocolademelk zit caffeine. En in ijsthee.
Daar doet niemand moeilijk over.
Maar zodra het over cola gaat, dan is het opeens verschrikkelijk.
He dat mag niet over cola zeuren heb ik net gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je man een rare flapdrol.

Natuurlijk ben jij niet vervangbaar!
En hoe verzint hij het dat zijn ouders gekwetst zullen zijn als je ze vraagt zich aan de wet te houden? Klinkt als een slappe smoes om een gesprek uit de weg te gaan.

Ik zou dat autostoeltje en de cola gewoon eisen. Desnoods regel je zelf een stoeltje en neem je elke keer een pak sap mee.

Die cadeautjes en uitstapjes zou ik persoonlijk prima vinden. Mits ze niet met spul aankomen dat ik echt niet OK vind.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
28-01-2020 17:54
Jij bent vervangbaar? Ik zou niet eens twijfelen, maar weggaan. Ja, ook als er een kind in het spel is. En zoiets zeg ik niet snel.
Dit inderdaad als mijn man zo tegen mij zou praten, zou ik hem laten zien dat ook hij vervangbaar is.
Je hoeft het echt niet altijd met elkaar eens te zijn maar je kunt wel respect hebben voor je vrouw en moeder van je kind.
Alle reacties Link kopieren
Cola sowieso nooit voor een 2 jarige
Zonder stoeltje vervoeren , dan niet meer met oma en opa in de auto laten
Pretpark ? Met een 2 jarige ) dierentuin

En je man is een zak hooi. M
Wellicht andere cultuur ?
Alle reacties Link kopieren
cola en autostoeltje zijn echt onverantwoord. Je overdrijft niet en je man is een idioot .
Alle reacties Link kopieren
En lees voor cola alles met suiker.
poldervrouw schreef:
28-01-2020 18:09
En lees voor cola alles met suiker.


Wat krijgt jouw kind ( als je die hebt) dan te drinken en eten als je ze geen suiker wilt geven?
Roses90 schreef:
28-01-2020 17:28
Mijn man zegt idd dat ik vervangbaar ben, maar dat zegt hij voor iedereen en de meeste van zijn vrienden/familie deelt die mening.
Nou, hier heb je het echte probleem.
Je kan als moeder tussen haakjes zetten.
Star² schreef:
28-01-2020 17:48
Zit er caffeine in jouw hagelslag?


Ja. In chocola zit caffeïne.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 18:00
Npogmaals, in sap zit net zo veel suiker. En zelfs in chocolademelk zit caffeine. En in ijsthee.
Daar doet niemand moeilijk over.
Maar zodra het over cola gaat, dan is het opeens verschrikkelijk.
Die dingen geef je een kind van 1 ook niet of met mate. Bovendien bevat cola veeeeeeeeel meer caffeine dan chocomel, bijvoorbeeld. Als je toch dingen googlet, google dan goed.
Ik neem TO ook niet heel serieus moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 18:15
Ja. In chocola zit caffeïne.
Geef je kind dan ook maar gelijk een slokje van jouw redbull.

Ik krijg iig wel een beeld van iemand die redbull drinkt nu.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
28-01-2020 18:20
Ik neem TO ook niet heel serieus moet ik zeggen.
Waar is dat nou weer voor nodig?
Vervangbaar? Prima, pak je kind en je spullen en ga weg bij die man.
ClaireUnderwood schreef:
28-01-2020 18:35
Vervangbaar? Prima, pak je kind en je spullen en ga weg bij die man.


Precies. Ook hij is inwisselbaar.
Alle reacties Link kopieren
Je man is trouwens pas echt vervangbaar voor een aardiger rijker exemplaar met een normale familie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn kind geen cola.. en hij krijgt echt niet elke dag cola.
Mijn man drinkt af en toe een glas cola, zoonlief wilt graag een slokje. Krijgt dan een slokje. Absoluut niet elke dag. Ik ben er echt op tegen. Verder drinkt hij alleen melk en water.

Hij word overladen met grote speelgoed autos van alle soorten en maten. Ik vind dat persoonlijk onzin voor zon kleinkind en denk dat ik daar toch wel wat over te zeggen heb...

Ik ben blij dat er een aantal mensen het wel met me eens zijn.

En ja misschien is het niet zon groot probleem dat ze ons kind willen meenemen, maar als ik aantal keer aan geef, liever niet hij is te klein om zonder ons te gaan of wat voor reden dan ook en je blijft door zeuren en word vervolgens boos op mij. Dan denk ik bij mezelf ben ik de moeder of ben ik maar gewoon iemand die een kind op de wereld heeft gezet en verder niks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven