Niet serieus genomen worden als moeder

28-01-2020 15:12 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier..
En ik zit met het volgende;
Ik heb een lief en leuk kind en ben (zoals elke moeder) ontzettend trots en voel me echt gezegend.
Nu is het zo dat mijn schoonfamilie al mijn 'regels' omtrent ons kind gewoon aan de laars lapt. Ik voel me ook totaal niet serieus genomen als moeder. Mijn man zegt er vrij weinig van en kiest 9 van de 10 keer hun kant. Als ik er wat van zeg, heb ik meestal daarna knallende ruzie met manlief. Hij kiest altijd hun geluk boven dat van mij.
Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik moet of kan doen om dit op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
Roses90 schreef:
28-01-2020 18:51
Ik geef mijn kind geen cola.. en hij krijgt echt niet elke dag cola.
Mijn man drinkt af en toe een glas cola, zoonlief wilt graag een slokje. Krijgt dan een slokje. Absoluut niet elke dag. Ik ben er echt op tegen. Verder drinkt hij alleen melk en water.

Hij word overladen met grote speelgoed autos van alle soorten en maten. Ik vind dat persoonlijk onzin voor zon kleinkind en denk dat ik daar toch wel wat over te zeggen heb...

Ik ben blij dat er een aantal mensen het wel met me eens zijn.

En ja misschien is het niet zon groot probleem dat ze ons kind willen meenemen, maar als ik aantal keer aan geef, liever niet hij is te klein om zonder ons te gaan of wat voor reden dan ook en je blijft door zeuren en word vervolgens boos op mij. Dan denk ik bij mezelf ben ik de moeder of ben ik maar gewoon iemand die een kind op de wereld heeft gezet en verder niks?
Nou als ik hoor hoe je man en zijn familie over jou praten als in dat je vervangbaar bent dan klinkt dat idd als gewoon iemand die een kind op de wereld heeft gezet en verder niks.

Je man is droplul, zijn familie idem.
Je man houdt duidelijk niet genoeg van je. Hij heeft geen greintje respect zo te lezen.

Over die cola (ja ook een slikje, het kind is 1!) en het stoeltje in de auto zou ik giga pissed worden.
Blijkbaar ben jij niet de enige die vervangbaar is, je kind ook. Zonder veiligheid vervoeren is bij een ongeluk vragen om een dood of zeer ernstig gewond kind.
Misschien moet je ze daar eens op wijzen, of je zoon ook vervangbaar is voor hen.

De cadeautjes en het zonder jou weggaan zou ik lekker laten. Cadeaus zijn niet nodig maar goed ik zou het door de vingers zien en als hij groter is af en toe een lesje "weggeven aan kinderen die het minder goed hebben".

Ik zou een goed gesprek, nogmaals, aangaan met je man.
Heel eerlijk, dit zou mij op den duur opbreken en van een man die zo over mij doet zou ik dood ongelukkig worden. Dan ben ik weg. (Maar ja dan heb je weer helemaal geen controle over hoe zoon daar vervoerd wordt en hoe ze met hem omgaan).
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Alle reacties Link kopieren
Du moment dat mijn beweert dat ik vervangbaar ben, is hij vervangen.

Ben je mal geworden? Je bent geen ding, niet vervangbaar en zeker niet voor je kind.
Heel snel weg bij deze man, want hij geeft compleet verkeerd voorbeeld aan jullie zoon.
Sta op en stop met een deurmat te zijn.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Dat pretpark zou me echt niet boeien en die cadeautjes ook niet.

Autostoeltje meegeven en tegen je man zeggen dat je een kind van 1 jaar geen cola geeft dan doen opa en oma dat ook niet. Je kan hem moeilijk iets verbieden als je man het zelf ook doet.

Hoe vaak is kind daar.
Alle reacties Link kopieren
Je verteld dat hij ook al zo over je dacht voordat jullie aan kinderen begonnen? Wat dacht je toen wel niet? Waarom heb je in godsnaam een kind met die vent.

Verlaat die man, zo kun je niet gelukkig zijn. Je wordt gewoon gebruikt. Er zijn echt wel lieve mannen op de wereld, ook wanneer je al een kind van een ander hebt.
Alle reacties Link kopieren
Roses90 schreef:
28-01-2020 18:51
Ik geef mijn kind geen cola.. en hij krijgt echt niet elke dag cola.
Mijn man drinkt af en toe een glas cola, zoonlief wilt graag een slokje. Krijgt dan een slokje. Absoluut niet elke dag. Ik ben er echt op tegen. Verder drinkt hij alleen melk en water.

Hij word overladen met grote speelgoed autos van alle soorten en maten. Ik vind dat persoonlijk onzin voor zon kleinkind en denk dat ik daar toch wel wat over te zeggen heb...

Ik ben blij dat er een aantal mensen het wel met me eens zijn.

En ja misschien is het niet zon groot probleem dat ze ons kind willen meenemen, maar als ik aantal keer aan geef, liever niet hij is te klein om zonder ons te gaan of wat voor reden dan ook en je blijft door zeuren en word vervolgens boos op mij. Dan denk ik bij mezelf ben ik de moeder of ben ik maar gewoon iemand die een kind op de wereld heeft gezet en verder niks?
Wederom ben ik het geheel met jou eens. Ik sta er precies hetzelfde in. Mannen Voelen de dingen misschien wat minder snel zoals wij met ons moedergevoel. Vertrouw daarop, want volgens mij ben je een hele toegewijde moeder die alleen maar het beste wilt voor haar kind. Ik ken je natuurlijk niet verder. Maar ik hoop voor je dat je man dat ook zo kan zien.
Komt me wel bekend voor maar mijn man stond gelukkig wel achter mij en kon het daardoor makkelijker loslaten
mijn tip blijf ondanks dat je man niet achter je staat goed voor je opkomen jij bent de moeder niet hun ze moeten gewoon jou regels accepteren en recpect hebben voor jou en om toch geen woorden te krijgen op bepaalde momenten als het jou uitkomt en je er prettig bij voelt toch ietsje water bij de wijn te doen je weet zelf denk ik wel wat ik ermee bedoel
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO!
En doe wat met die kuthouding van je man, niet accepteren!!
Wat een dikke lul!
Alle reacties Link kopieren
@Roses90: ik zou niet meer gaan. Je man mag haar alleen gaan showen. Daar kan je overigens niets aan doen; je kan het hem niet verbieden. Hij mag haar opvoeden zoals hij wil.

Maar jij kan kiezen of jij hem het plezier wil doen om mee te gaan maar kennelijk is hij dat niet waard.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als hij haar in gevaar brengt dan zou ik bewijs verzamelen (foto's) en gaan procederen om hem uit de ouderlijke macht te zetten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 18:00
Npogmaals, in sap zit net zo veel suiker. En zelfs in chocolademelk zit caffeine. En in ijsthee.
Daar doet niemand moeilijk over.
Maar zodra het over cola gaat, dan is het opeens verschrikkelijk.
Cola zit ook caffeïne in, een opwekkende stof.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat een zak hooi die man van jou zeg. ik zou hem met eigen woorden terug pakken. Duidelijk maken dat kind jouw familie is en dat man vervangbaar is dus dat hij maar eens goed moet nadenken waar zijn prioriteiten en loyaliteit liggen
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
M
Ik zou een lijst maken met dingen die echt onbespreekbaar zijn voor je en een lijst met dingen die je ook niet tof vindt maar die je zou willen laten gaan. Dus bijvoorbeeld echt geen cola en altijd autostoeltje onbespreekbaar en dat moet stoppen en het overige liever niet, maar omdat ik rekening met hem en zijn familie wil houden laat ik deze punten zitten. Maar dan moet man dus wel je 100% steunen in de twee punten die voor jouw onbespreekbaar zijn. Opvoeden is soms ook compromissen sluiten omdat je nu eenmaal niet altijd met zijn tweetjes volledig op een lijn zit.

En aangeven dat jij niet vervangbaar bent. Jij bij de moeder van zijn kinderen en die uitspraak wil je nooit maar dan ook nooit meer horen.

Als hij dan laat zien dat hij zijn best doet voor je dan heeft je relatie misschien nog een kans van slagen. Anders zie ik dit op de langere termijn uiteindelijk fout gaan en kun je die pleister er beter nu maar gelijk aftrekken.
Alle reacties Link kopieren
meisjeviva33 schreef:
28-01-2020 22:44
Wat een zak hooi die man van jou zeg. ik zou hem met eigen woorden terug pakken. Duidelijk maken dat kind jouw familie is en dat man vervangbaar is dus dat hij maar eens goed moet nadenken waar zijn prioriteiten en loyaliteit liggen
Beetje kort door de bocht.
Je partner kan je wellicht inruilen. Maar die partner is als vader natuurlijk net zo min vervangbaar als TO als moeder.
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk dank allemaal voor jullie berichten.
Het is soms heel moeilijk om een gesprek aan te gaan met mn man over deze punten, zodra het woord jouw familie valt dan staat hij op scherp. Alles wat ook maar klinkt in zijn oren als kritiek word vol in de verdediging gegaan en probeert hij het zo te praten dat ik me schuldig voel en denk dat ik fout zit met alles.
Mijn eigen familie bemoeit zich overigens nergens mee, als ik aangeef zo en zo, dan is dat prima.
Ergens weet ik heel goed dat het gewoon fout is, maar ik wil mijn kind geen gebroken gezin geven en ben bang dat het dan juist helemaal verkeerd gaat. Mijn ik denk zo en hij zo.
En ja hij laat zich wel vaak door zn familie beinvloeden.
Klein voorbeeldje: ik wilde graag vloerbedekking op de bovenverdieping, schoonmoeder zegt nee niet doen, man was eerst akkoord maar veranderde toen van mening.
Alle reacties Link kopieren
Hoog tijd om het eens te hebben over hoe jullie besluiten nemen. Sleep daar geen praktijkvoorbeelden bij, want dan verzand je daar weer in. Hou het op hoe je als volwassenen en ouders samen verantwoordelijkheid wil nemen. Waarom hebben jullie het met je schoonouders over zo'n beslissing over vloerbedekking of een autostoeltje? Bij de meesten zijn dat beslissingen die ze samen nemen. Als jullie er steeds anderen bij betrekken voordat je iets hebt besloten, krijg je uiteraard te maken met hun mening - waar je man blijkbaar erg gevoelig voor is. Dus praat er eens over hoe jullie ervoor kunnen zorgen dat je samen, zelfstandig, beslissingen kan nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat je je kind geen gebroken gezin aan wilt doen.
Mijn ouders dachten ook zo.
Gevolg was een gezin met ouders met veel ruzie.
Ik wilde dat ze gewoon uit elkaar waren gegaan. Liever 2 leuke gezinnen dan ouders die alleen ruzie maken.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Alle reacties Link kopieren
Roses90 schreef:
28-01-2020 17:28
Ze passen niet op, af en toe komt hij spelen voor een dagje ofzo.

Verder krijgt hij geen cola van mij, hij krijgt af en toe een slokje als mn man cola drinkt of iemand anders dus in de familie.

Mijn man zegt idd dat ik vervangbaar ben, maar dat zegt hij voor iedereen en de meeste van zijn vrienden/familie deelt die mening.

Al vanaf begin van onze relatie is familie nummer 1. Ik met mn domme kop dacht zodra we trouwen, kindjes, dus ons eigen gezinnetje zal het anders worden. But not

Dat is inderdaad ontzettend dom. Je hebt deze situatie dus zelf gecreeerd en zult het er nu mee moeten doen. Hier weer (want is volgens mij niet je eerste topic hierover) over zeuren is totaal nutteloos. Ofwel je accepteert dat je niets te zeggen hebt (bij familie maar ook bij je man) ofwel je gaat constructieve stappen zetten (zelf therapie/relatietherapie/latten/scheiden met co-ouderschap).


Dus, wat ga je doen?
Roses90 schreef:
28-01-2020 18:51
Ik geef mijn kind geen cola.. en hij krijgt echt niet elke dag cola.
Mijn man drinkt af en toe een glas cola, zoonlief wilt graag een slokje. Krijgt dan een slokje. Absoluut niet elke dag. Ik ben er echt op tegen. Verder drinkt hij alleen melk en water.

Hij word overladen met grote speelgoed autos van alle soorten en maten. Ik vind dat persoonlijk onzin voor zon kleinkind en denk dat ik daar toch wel wat over te zeggen heb...

Ik ben blij dat er een aantal mensen het wel met me eens zijn.

En ja misschien is het niet zon groot probleem dat ze ons kind willen meenemen, maar als ik aantal keer aan geef, liever niet hij is te klein om zonder ons te gaan of wat voor reden dan ook en je blijft door zeuren en word vervolgens boos op mij. Dan denk ik bij mezelf ben ik de moeder of ben ik maar gewoon iemand die een kind op de wereld heeft gezet en verder niks?
Iedereen is het met je eens voor wat betreft bepaalde regels moeten gevolgd worden zoals jij wil.

Maar wat mij opvalt is dat je zo blijft hangen op of mensen dit wel of niet met je eens zijn, in plaats van je druk maken over je relatie. Prima dat je geen gebroken gezin wilt, maar wat voor een voorbeeld geef je nu aan je kind? Dat er met jou geen rekening gehouden hoeft te worden!
Alle reacties Link kopieren
Roses90 schreef:
29-01-2020 08:36
Hartelijk dank allemaal voor jullie berichten.
Het is soms heel moeilijk om een gesprek aan te gaan met mn man over deze punten, zodra het woord jouw familie valt dan staat hij op scherp. Alles wat ook maar klinkt in zijn oren als kritiek word vol in de verdediging gegaan en probeert hij het zo te praten dat ik me schuldig voel en denk dat ik fout zit met alles.
Mijn eigen familie bemoeit zich overigens nergens mee, als ik aangeef zo en zo, dan is dat prima.
Ergens weet ik heel goed dat het gewoon fout is, maar ik wil mijn kind geen gebroken gezin geven en ben bang dat het dan juist helemaal verkeerd gaat. Mijn ik denk zo en hij zo.
En ja hij laat zich wel vaak door zn familie beinvloeden.
Klein voorbeeldje: ik wilde graag vloerbedekking op de bovenverdieping, schoonmoeder zegt nee niet doen, man was eerst akkoord maar veranderde toen van mening.
je man heeft je dus mooi bij de 'ballen', hij weet dat jij niet wil scheiden en komt overal mee weg
lilalinda wijzigde dit bericht op 29-01-2020 17:08
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
28-01-2020 18:12
Wat krijgt jouw kind ( als je die hebt) dan te drinken en eten als je ze geen suiker wilt geven?
Ik heb er 3 :-). En toen zij klein waren kregen ze idd geen frisdrank.. Meestal water gewoon. En met een jaar of 2 kregen ze thee o.i.d. Maar geen suikerhoudende drankjes. En de keren dat ze wat lekkers kregen (bij gelegenheid) was het diksap/roosvicee achtig spul.En ja daar zit suiker in, maar goed verdund en met mate moet dat kunnen.

Ik heb het niet over eten etc. Ik kookte gezond voor mijn kinderen. Helemaal suikervrij is lastig, maar bij drinken etc. was het makkelijk hoor. Waarom zou je een twee jarige cola gaan geven ? Er zijn dan toch betere alternatieven als je dan toch iets geeft met suiker ? Ik vind die caffeine ook nog eens niet zo fijn
Alle reacties Link kopieren
Kastanjez schreef:
29-01-2020 15:51
Iedereen is het met je eens voor wat betreft bepaalde regels moeten gevolgd worden zoals jij wil.

Maar wat mij opvalt is dat je zo blijft hangen op of mensen dit wel of niet met je eens zijn, in plaats van je druk maken over je relatie. Prima dat je geen gebroken gezin wilt, maar wat voor een voorbeeld geef je nu aan je kind? Dat er met jou geen rekening gehouden hoeft te worden!

Ik niet. Als zij het een zegt en man het ander, waarom zou zijn familie dan naar haar moeten luisteren? En waarom moet man zich aan haar regels houden? Lijkt me logisch dat je als ouders samen beslist over bepaalde regels. Dat gaat hem bij deze twee duidelijk niet worden maar dat wist TO al heel lang en heeft ze nu mee te dealen.
Alle reacties Link kopieren
Hij vergeet dat hij ook te vervangen is.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt heel makkelijk om me spullen te pakken gewoon te gaan. Maar in dw praktijk is dat verdomde lastig.
En ja de een is daar makkelijk in en de ander niet.
Ik hou van me man en hij heeft ook echt zijn goede kanten.
Het is verdomde lastig als je zelf in een situatie zit waarin je niemand wilt kwetsen, maar zelf veel gekwetst word..
Alle reacties Link kopieren
En daarom moet je juist voor jezelf kiezen en weg gaan. Er zijn zoveel betere mannen op de wereld dan deze. Mannen die wel samen met jou beslissingen neemt. Of naar je luistert als je echt iets niet wil. Mannen die wel hun vrouw op nummer 1 zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven