Nieuwe auto, geschikt voor puberbenen.

26-01-2022 21:21 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, ik merk nu mijn kinderen pubers zijn en ze dus alle twee lekker de lengte inschieten dat mijn fijne compacte auto dus te weinig beenruimte heeft bij de achterbank.
Ik moet dus een andere. Het is ook de gezinsauto waarmee we ook de langere stukken rijden.
Mijn wens is dus ruimte achterin voor lange benen maar daarnaast het liefst een compacte, zuinige auto. Iemand goede tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet helemaal het goede antwoord (want niet heel compact) maar de Suzuki Liana heeft een zee van ruimte achterin. De onze is een oudje dus ook niet heel zuinig meer (1:15 schat ik). :-? Maar het is ook geen stationwagen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet compact maar wel ruim. Mondeo :)
Alle reacties Link kopieren Quote
botanietje schreef:
26-01-2022 21:39
Niet helemaal het goede antwoord (want niet heel compact) maar de Suzuki Liana heeft een zee van ruimte achterin. De onze is een oudje dus ook niet heel zuinig meer (1:15 schat ik). :-? Maar het is ook geen stationwagen.
Ik heb hem even gegoogled. En ik lees idd veel beenruimte achterin. Helaas zijn ze na 2005 niet meer gemaakt. Dat vind ik een beetje erg oud worden.
Op dat moment kochten wij een Hyundai Tucson.

Kijk bij het uitzoeken niet alleen naar de beenruimte maar ook naar de vloer waar je mogelijk maat 45 schoenen kwijt moet.

In sommige auto's zitten de rails van de voorstoelen dan nogal in de weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
26-01-2022 21:46
Niet compact maar wel ruim. Mondeo :)
Heb ik toen we nog een kinderwagen hadden in gereden. Zo groot wil ik hem niet meer. En ik vond het stuur zo ver weg. Ik had er geen fijne houding in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
26-01-2022 22:03
Op dat moment kochten wij een Hyundai Tucson.

Kijk bij het uitzoeken niet alleen naar de beenruimte maar ook naar de vloer waar je mogelijk maat 45 schoenen kwijt moet.

In sommige auto's zitten de rails van de voorstoelen dan nogal in de weg.
Deze! Niet zuinig en ook niet compact maar zeker geschikt voor lange benen achterin.
Hyundai Ix35 ook.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren Quote
Skoda Fabia of Volkswagen Touran misschien?
Alle reacties Link kopieren Quote
We hadden eerst de Opel Astra sports tourer, prima beenruimte achterin. Dochter en ik hebben lange benen.

Nu de Skoda enyaq en die heeft ook echt ruimte achterin
Alle reacties Link kopieren Quote
regenhaag schreef:
26-01-2022 22:02
Ik heb hem even gegoogled. En ik lees idd veel beenruimte achterin. Helaas zijn ze na 2005 niet meer gemaakt. Dat vind ik een beetje erg oud worden.

Oeps, dat wist ik niet! Dan blijf ik even meelezen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Limon schreef:
26-01-2022 22:06
Skoda Fabia of Volkswagen Touran misschien?

Die hebben wij toen ook bekeken, vonden wij niet groot genoeg voor jongens van 1,88.

Man ging bij elke auto die er bekeken eerst voorin zitten, stoel goed zetten, en dan kijken of hij goed achter zichzelf kon zitten. Onze zoons zijn net zo lang als hij.

Wij mochten wel nieuw uitkiezen, want lease.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zeggen een Opel Astra (en dan niet de tourer maar de hatchback variant). Ik ben zelf 1.80 en kan daar echt comfortabel in zitten (model uit 2018, dus mocht je een ouder model kiezen weet ik niet of hier verschil in zit)
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je meerdere lange pubers of eentje? Hier een zoon en dochter. Dochter haalt net als ik de 1.70 niet, man en zoon zijn tegen de 1.90. Die zitten dus altijd voorin en ik en dochter achterin.

Ik hoef als ouder echt niet perse voorin, maar zie dat dit vaak wel de norm is bij iedereen. Dus misschien is dat ook nog een optie?

Op lange stukken wisselen man en zoon overigens af met op de achterbank zitten als ik rijd. En op korte stukjes rijdt man meestal (ik rij zoveel doordeweeks voor werk en man juist helemaal niet dat bij gezinsritten ik graag me laat rijden) en zo niet dan wisselen hij en zoon ook een beetje af met wie achterin zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dacia Duster?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren Quote
dannas schreef:
26-01-2022 22:24
Heb je meerdere lange pubers of eentje? Hier een zoon en dochter. Dochter haalt net als ik de 1.70 niet, man en zoon zijn tegen de 1.90. Die zitten dus altijd voorin en ik en dochter achterin.

Ik hoef als ouder echt niet perse voorin, maar zie dat dit vaak wel de norm is bij iedereen. Dus misschien is dat ook nog een optie?

Op lange stukken wisselen man en zoon overigens af met op de achterbank zitten als ik rijd. En op korte stukjes rijdt man meestal (ik rij zoveel doordeweeks voor werk en man juist helemaal niet dat bij gezinsritten ik graag me laat rijden) en zo niet dan wisselen hij en zoon ook een beetje af met wie achterin zit.
Op lange stukken (vakantie naar zuid-frankrijk) wil je misschien wisselen achter het stuur.
Dan moet jij dus toch voorin, en lange man of lange zoon achterin.

Gelukkig alleen op de lange stukken...
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lengtes in ons gezin:
186, 173, 146, 188, 184.
2x obesitas, 3x slank
Schoenmaat 46, 46, 45, 42, 38

Afgelopen zomervakantie met gemak en plezier 4600 kilometer gereden. Voorin en achterin zit je net zo comfortabel, er is GEEN middenconsole aanwezig en de achterbank bestaat uit drie losse stoelen die je kunt verstellen.

Ideaal, helaas geen kleine auto, maar een Peugot 5008 uit 2019. Private-lease.
Het zou zo kunnen zijn, dat de Peugot 3008 bijna net zoveel ruimte achterin heeft, maar dat moet je even bij de dealer bekijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
sosofie schreef:
26-01-2022 23:03
Lengtes in ons gezin:
186, 173, 146, 188, 184.
2x obesitas, 3x slank
Schoenmaat 46, 46, 45, 42, 38

Afgelopen zomervakantie met gemak en plezier 4600 kilometer gereden. Voorin en achterin zit je net zo comfortabel, er is GEEN middenconsole aanwezig en de achterbank bestaat uit drie losse stoelen die je kunt verstellen.

Ideaal, helaas geen kleine auto, maar een Peugot 5008 uit 2019. Private-lease.
Het zou zo kunnen zijn, dat de Peugot 3008 bijna net zoveel ruimte achterin heeft, maar dat moet je even bij de dealer bekijken.
Om die reden vielen alle Peugeots voor mij af. Waar laat je je arm dan tijdens het rijden?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Skoda Octavia heeft echt veel beenruimte achterin, Toyota Prius ook. Kia Cee'd eventueel ook, dan wel de station-versie.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
26-01-2022 23:37
Om die reden vielen alle Peugeots voor mij af. Waar laat je je arm dan tijdens het rijden?
Sorry, ik zeg het verkeerd. Er is wel een middenconsole, maar op de grond, waar je voeten staan, is niet zo’n verhoging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Honda jazz! Wij rijden er met een gezin van 5 allemaal zeer comfortabel in. Rijdt 1/17 en ziet er uit als n driedeurs en heeft ook nog ruimte achterin. Topding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij rijden nu de Skoda superb, wat een geweldige auto en een bak ruimte. Je moet alleen geen pleinvrees hebben! We hebben een 2 liter diesel, gebruikt ongeveer 1:18 gecombineerd gebruik (stad/snelweg). Da’s ongeveer de helft van de Tucson die wij hiervoor hadden, maar dat was wel een benzine auto.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dacia Lodgy.

Als je hierin nog niet genoeg ruimte hebt, dan adviseert Topgear om een vrachtwagenrijbewijs te halen.

Zelfs op de derde rij passen volwassenen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier BMW 5, maar eigenlijk plek voor twee mensen, niet drie achterin. Beenruimte ok. Maar kinderen moeten leren niet te klagen.
Stampertje12 schreef:
27-01-2022 03:01
Hier BMW 5, maar eigenlijk plek voor twee mensen, niet drie achterin. Beenruimte ok. Maar kinderen moeten leren niet te klagen.

Uh, waarom is dat in deze kwestie belangrijk?

Als je op zoek gaat naar een nieuwe/andere auto kun je toch gewoon rekening met hun lengte houden? Je koopt toch ook een passende fiets en een passend bed voor hen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben met 1 puber 182 een seat ibiza (2017), omdat ik met korte pootjes de passagiersstoel naar voren kan zetten heeft hij genoeg beenruimte. En op vakantie wisselen we.
Maar in jouw geval zou ik de Leon aanraden die hebben wij ook geprobeerd maar die was net te groot voor ons. Kijk wel naar de nieuwe serie Leon's.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven