Nieuwe baby brengt cadeau mee voor grote broer of zus?

28-06-2008 14:43 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bracht jullie nieuwe kindje een cadeautje mee voor de grote broer of zus? Hier een kleintje op komst en voor mijn stiefkinderen willen we de baby een cadeau mee laten nemen. Maar wat? Wat voor cadeau hebben jullie gegeven en ging het om een broer of zus en hoe oud was die?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Huh?



Waarom is dat dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
De baby zelf lijkt me toch ook al een cadeau
Alle reacties Link kopieren
nee, wel kreeg hij van kraamvisite vaak een klein kadootje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is bijna 4 en ik verwacht over een week of 7 een tweede. Deze tweede gaat wel een cadeautje meenemen voor oudste denk ik, maar ik laat oudste ook alvast een cadeautje uitkiezen en kopen voor de baby.



En waarom? Om het extra feestelijk te maken, én om oudste om te kopen om het leuk te vinden dat hij de aandacht moet gaan delen ;-).
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin ! De baby is inderdaad toch zelf al het mooiste kado ?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het wel hoor. Het is een mooie manier om de baby niet als concurrentie voor de oudste te laten zien en de oudste de baby makkelijker te laten accepteren. Ik zou het ook doen.
Alle reacties Link kopieren
Supersmollie1 schreef op 28 juni 2008 @ 14:43:

Bracht jullie nieuwe kindje een cadeautje mee voor de grote broer of zus? ?




Nee, ik was alleen zwanger van het kind, niet van de cadeau'tjes



JOjanneke
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Hier zelf nog geen ervaring met broertjes en zusjes, maar toen ik klein was en mijn zusjes geboren werden kreeg ik wel een cadeautje. De nieuwe baby nam namelijk cadeautjes mee voor de kinderen die er al waren. Waarschijnlijk om te voorkomen dat we jaloers werden op de aandacht die de nieuwe baby kreeg.



Van mijn eerste zusje kreeg ik een pop.

Mijn tweede zusje nam voor mijn zusje en mij een sjoelbak mee. (Ik was toen 6 en heb me nooit afgevraagd hoe die sjoelbak in die buik paste ;-) )

En mijn derde zusje nam voor mijn eerste zusje en mij een bedelketting mee en voor mijn tweede zusje een pop.



Geen idee wat je voor een jongetje zou kunnen doen, maar volgens mij maakt het niet echt uit wat je laat geven, maar gaat het meer om het idee.
Alle reacties Link kopieren
Zwieber schreef op 28 juni 2008 @ 14:56:

Ik begrijp het wel hoor. Het is een mooie manier om de baby niet als concurrentie voor de oudste te laten zien en de oudste de baby makkelijker te laten accepteren. Ik zou het ook doen.




Dat kan toch ook op andere manieren?

Moet voor iedere gebeurtenis een cadeau(tje) gegeven worden?

Vind het zo materialistisch



Eens met degene die zeggen dat de baby opzich al een mooi cadeau is.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
We willen dit voor het grootste deel omdat, zeker in het begin, heel veel aandacht naar de nieuwe baby uit zal gaan. Beetje zoals Zwieber het omschrijft.



En inderdaad, de baby is het allermooiste cadeau. Vooral voor papa en mij, namelijk. Met de baby is het, zeker in het begin, nogal moeilijk spelen, of niet!?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
O, je vroeg ook nog wat voor cadeautje. Ik houd het wel bij een kleinigheidje, en dan iets wat hij graag wil. Ik zag bijvoorbeeld een zaklamp van 3,50 van Cars, ik weet zeker dat de baby met dat cadeau gelijk een stuk populairder is ;-).
Op zich een lief idee, maar om nu overal kadootjes voor te gaan geven om ze tevreden te houden..

Ik zou de liever een rol in de verzorging geven, is ook nog nuttig :-) zo worden ze meer betrokken dan door een kadootje.

En kan nu nog een heel verhaal gaan houden over materialisme , etc..
Alle reacties Link kopieren
Morrie schreef op 28 juni 2008 @ 14:59:

O, je vroeg ook nog wat voor cadeautje. Ik houd het wel bij een kleinigheidje, en dan iets wat hij graag wil. Ik zag bijvoorbeeld een zaklamp van 3,50 van Cars, ik weet zeker dat de baby met dat cadeau gelijk een stuk populairder is ;-).
Of misschien een t-shirt met daarop de tekst: Grote broer!
Alle reacties Link kopieren
De materialisme speech lijkt me hier echt niet op zijn plek hoor. Het is een kwestie van een leuk binnenkomertje voor de oudste. De baby zal zoveeeeeeeeeel aandacht krijgen straks, daar waar de oudste eerst alle aandacht kreeg. Ik denk dat de baby toch even dat extraatje krijgt als die een klein cadeautje meeneemt. Materialisme heeft hier niets mee te maken. Het gaat hier om de oudste positief te stemmen ten opzichte van de baby. Als je met een klein cadeau een hoop ellende kan voorkomen, waarom niet?

En een rol in de verzorging voor zover mogelijk lijkt mij wel logisch. En dat de baby zelf het grootste cadeau is: voor de ouders wel natuurlijk maar misschien ziet de oudste de baby alleen maar als concurrentie. Juist dat wil je voorkomen door het cadeautje. Maar uh...ik ben geen expert hoor want ik hou het braaf bij een Zwiepje.
Alle reacties Link kopieren
Een baby is inderdaad zelf ook al een kado.... maar dan wel voor papa en mama. Een broer of zus levert eigenlijk alleen maar een hoop in, om te beginnen met aandacht. Daarbij vinden kinderen een baby wel intessant, maar ze kunnen er eigenlijk niks mee, dus een kado? nee voor hun niet.



Toen onze tweede werd geboren (afgelopen februari) had de baby voor hem een dvd van bob de bouwer meegenomen (heeft voor jezelf ook zo z'n voordelen). Maar dat kan alleen als je eerste al wat ouder is, de onze was toen ruim 3. Maar een boekje of iets anders om mee te spelen kan natuurlijk ook.



Onze oudste had op zijn buurt een speeltje (van playskool) voor de baby (hadden wij natuurlijk gekocht, maar hij mocht het geven en was toch zo trots als een pauw).
Alle reacties Link kopieren
Hee Zwiep, thanks! Jij verwoordt het stukken beter dan ik het kan. Ik was al 3x op nieuw begonnen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Als de aandacht die de baby gaat krijgen de reden is om je andere kind een kado te geven, dan kun je er toch ook voor kiezen om de ander ook even wat extra aandacht te geven ? Een keertje naar de film of dierentuin is toch ook leuk ? Desnoods met opa en oma als jullie zelf geen tijd hebben. Een t-shirt met "grote broer" vind ik trouwens wel heel leuk !
Alle reacties Link kopieren
zoefie schreef op 28 juni 2008 @ 15:15:

Als de aandacht die de baby gaat krijgen de reden is om je andere kind een kado te geven, dan kun je er toch ook voor kiezen om de ander ook even wat extra aandacht te geven ? Een keertje naar de film of dierentuin is toch ook leuk ? Desnoods met opa en oma als jullie zelf geen tijd hebben. Een t-shirt met "grote broer" vind ik trouwens wel heel leuk !
Maar dat deed voor de baby toch ook al met de oudste? Dus wat wint de oudste hiermee? het blijft natuurlijk wel gezellig hoor maar het feit blijft dat de oudste structureel moet inleveren.
Alle reacties Link kopieren
Supersmollie1 schreef op 28 juni 2008 @ 15:15:

Hee Zwiep, thanks! Jij verwoordt het stukken beter dan ik het kan. Ik was al 3x op nieuw begonnen.
No problem :)
Alle reacties Link kopieren
Alsof de baby een cadeau is voor de oudere kinderen.

Pffffff een krijsend, poepend en spugend monster wat alle aandacht opeist, jippie.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Vishnu schreef op 28 juni 2008 @ 15:22:

Alsof de baby een cadeau is voor de oudere kinderen.

Pffffff een krijsend, poepend en spugend monster wat alle aandacht opeist, jippie.
De boodschap: 'sorry dat wij een baby hebben gekregen, daarom voor jullie een Playstation (o.id.) lijkt mij anders een behoorlijk verkeerde.....
Alle reacties Link kopieren
zoefie schreef op 28 juni 2008 @ 15:15:

Als de aandacht die de baby gaat krijgen de reden is om je andere kind een kado te geven, dan kun je er toch ook voor kiezen om de ander ook even wat extra aandacht te geven ? Een keertje naar de film of dierentuin is toch ook leuk ? Desnoods met opa en oma als jullie zelf geen tijd hebben. Een t-shirt met "grote broer" vind ik trouwens wel heel leuk !
:cheer:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ok, even samengevat, de mensen die wel iets hebben gegeven hebben het vrij klein gehouden. Categorie zaklamp en dvd van bob de bouwer of een t-shirt met grote broer/zus erop. Benieuwd naar wat er verder nog zoal gegeven is of wordt.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ook een kadootje bij mijn zusje. Ik was 8 toen ze geboren werd, en kreeg niks als 'goedmakertje', maar een heel mooi ringetje als aandenken!



Voelde me toen heel oud en belangrijk X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven