Nog een kaartje sturen bij geboorte?
vrijdag 6 maart 2026 om 04:50
Ik ben vorige week tante geworden, echt superleuk!
Ook al op kraambezoek geweest en de baby vast gehouden
. Natuurlijk ook de kersverse ouders gefeliciteerd etc.
Ik twijfel of ik ook nog een kaartje zal sturen. Aan de ene kant denk ik van ik heb ze al gefeliciteerd maar ik hoor ook soms dat mensen die kaartjes bewaren voor het kind later en dan is het toch een beetje gek als er geen kaartje van je tante bij zit. Geen idee of ze dat van plan zijn trouwens. Bij vriendinnen stuurde ik altijd een kaartje om alvast te feliciteren met kind en ging ik later pas op kraambezoek maar dat is ook alweer een paar jaar geleden.
Hoe doen anderen dit? Wat is gebruikelijk?
Ik twijfel of ik ook nog een kaartje zal sturen. Aan de ene kant denk ik van ik heb ze al gefeliciteerd maar ik hoor ook soms dat mensen die kaartjes bewaren voor het kind later en dan is het toch een beetje gek als er geen kaartje van je tante bij zit. Geen idee of ze dat van plan zijn trouwens. Bij vriendinnen stuurde ik altijd een kaartje om alvast te feliciteren met kind en ging ik later pas op kraambezoek maar dat is ook alweer een paar jaar geleden.
Hoe doen anderen dit? Wat is gebruikelijk?
vrijdag 6 maart 2026 om 07:25
Gefeliciteerd.
Ik zal wel een kaartje sturen. Maar ik vind het zelf ook leuk om een kaart te krijgen.
Als er nog andere (kleine) kinderen in het gezin zijn stuur ik die ook altijd een kaart. Vinden ze vaak ook erg leuk.
Ik zal wel een kaartje sturen. Maar ik vind het zelf ook leuk om een kaart te krijgen.
Als er nog andere (kleine) kinderen in het gezin zijn stuur ik die ook altijd een kaart. Vinden ze vaak ook erg leuk.
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
vrijdag 6 maart 2026 om 07:26
vrijdag 6 maart 2026 om 07:29
Als je het leuk vindt, gewoon doen. Maar ik denk niet dat je het moet doen omdat het anders gek is als het kindje later geen kaartje van jou heeft. Misschien ben ik daar te nuchter voor hoor, maar denk eerlijk gezegd dat -als het al wordt bewaard en als kind het al gaat bekijken- het niet opvalt of anders hooguit geconstateerd wordt dat er geen van jou is.
(En gefeliciteerd met je tanteschap!)
(En gefeliciteerd met je tanteschap!)
vrijdag 6 maart 2026 om 07:39
vrijdag 6 maart 2026 om 07:45
Wij kregen ook gewoon een kaartje van mijn (schoon)ouders, ook al waren ze op de dag van de geboorte al langs geweest. Kaarten krijgen is gewoon leuk.Queenie_70 schreef: ↑06-03-2026 07:26Een kaartje vind ik zelf altijd erg afstandelijk. Ik zou het heel raar vinden als mijn ouders of siblings een kaartje zouden sturen bij de geboorte van mijn kind. Je bent toch al langs geweest, wat is dan het nut van een kaartje. Je kan het natuurlijk doen, maar ik zelf zou er niet op wachten.
vrijdag 6 maart 2026 om 08:00
Het is leuk, maar totaal niet nodig. Dat de overbuurvrouw van 3 huizen verder je een kaartje stuurt, snap ik. Maar je ouders/siblings doen dat toch niet? Dat is hetzelfde als je ouders begroeten met een handdruk. Het komt zo afstandelijk over.
vrijdag 6 maart 2026 om 08:04
Ja hoor, dat schrijf ik toch net? Ik kreeg ook geboortekaarten van mijn (schoon)ouders. En broers.Queenie_70 schreef: ↑06-03-2026 08:00Het is leuk, maar totaal niet nodig. Dat de overbuurvrouw van 3 huizen verder je een kaartje stuurt, snap ik. Maar je ouders/siblings doen dat toch niet? Dat is hetzelfde als je ouders begroeten met een handdruk. Het komt zo afstandelijk over.
Ook al waren ze al op bezoek geweest. Dat kan toch gewoon en en?
vrijdag 6 maart 2026 om 08:07
Het kan. Ik vind het alleen raar. Kaartjes voor mij zijn een teken van ''ik kan niet komen op kraamvisite, maar ik wil je toch feliciteren''. Maar TO als jij een kaartje wil sturen, doe dat dan lekker.
vrijdag 6 maart 2026 om 08:07
Om dezelfde reden als TO heb ik bij het kado een kaartje gedaan met een mooie tekst. Zelf heb ik ook de doos met kaartjes die mijn ouders kregen bij mijn geboorte en heb ik die van mijn kinderen ook bewaard. Niet dat mijn leven zonder deze kaartjes minder compleet zou zijn maar het is toch wel heel leuk om te hebben.Queenie_70 schreef: ↑06-03-2026 07:26Een kaartje vind ik zelf altijd erg afstandelijk. Ik zou het heel raar vinden als mijn ouders of siblings een kaartje zouden sturen bij de geboorte van mijn kind. Je bent toch al langs geweest, wat is dan het nut van een kaartje. Je kan het natuurlijk doen, maar ik zelf zou er niet op wachten.
vrijdag 6 maart 2026 om 08:09
Dat vind ik anders. Een kaartje bij een cadeau is niet hetzelfde als gewoon een kaartje sturen. Het cadeau is de hoofdattractie, niet het kaartje.Nanouk schreef: ↑06-03-2026 08:07Om dezelfde reden als TO heb ik bij het kado een kaartje gedaan met een mooie tekst. Zelf heb ik ook de doos met kaartjes die mijn ouders kregen bij mijn geboorte en heb ik die van mijn kinderen ook bewaard. Niet dat mijn leven zonder deze kaartjes minder compleet zou zijn maar het is toch wel heel leuk om te hebben.
vrijdag 6 maart 2026 om 08:13
Waarom de meningen van een ander en er zo lang over nadenken?
Misschien ben ik daar te nuchter voor.
Vind je het leuk nog een kaartje te sturen, vooral doen. Vind je het niet leuk, voelt het 'stom' dan niet doen.
Ik vind kaartjes krijgen altijd leuk. Toen ik tante werd meteen langs en ook een kaartje met persoonlijke tekst voor mijn broer/zus om te feliciteren.
En een voor neefje/nichtje met bijzondere, persoonlijke tekst.
Misschien ben ik daar te nuchter voor.
Vind je het leuk nog een kaartje te sturen, vooral doen. Vind je het niet leuk, voelt het 'stom' dan niet doen.
Ik vind kaartjes krijgen altijd leuk. Toen ik tante werd meteen langs en ook een kaartje met persoonlijke tekst voor mijn broer/zus om te feliciteren.
En een voor neefje/nichtje met bijzondere, persoonlijke tekst.
gerbera88 wijzigde dit bericht op 06-03-2026 08:13
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
7.96% gewijzigd
vrijdag 6 maart 2026 om 08:29
Ik heb juist afgelopen weekend (na 3 en 1 jaar…) alle kaartjes ingeplakt. Een boek voor later. En leuk om alles terug te zien. En daar zaten ook kaartjes bij van opa en oma en tantes enzo, die natuurlijk allang waren langsgeweest. Maar daar stond dan zouets op: Daar ben je dan eindelijke lieve C! Zo ontzettend welkom en we hebben afgelopen week al lekker met je mogen knuffelen! Hele dikke kus tante M.
Naja, vind ik toch leuk
Naja, vind ik toch leuk
vrijdag 6 maart 2026 om 08:35
Ik vond mezelf al laat, bij de oudste na 3,5 jaar haha. Maar baas boven baasEenbeetjevanditendat schreef: ↑06-03-2026 08:20Ik heb de kaartjes voor onze kids idd in een album geplakt. Vrij recentelijk trouwens, kids zijn bijna volwassen haha.
Het album begint met opa’s, oma’s, tantes, ooms, beste vrienden. Dus ik zou zeggen; alsnog sturen, hartstikke leuk!
vrijdag 6 maart 2026 om 08:37
Afstandelijk zou het zijn als ze alleen een kaartje zou sturen, maar dat is toch helemaal niet aan de orde? Toen mijn zoon geboren werd, kreeg ik heel veel kaartjes van vrienden en familie die ook langs waren geweest, alleen maar leuk. Hoe meer kaartjes, hoe beter!Queenie_70 schreef: ↑06-03-2026 07:26Een kaartje vind ik zelf altijd erg afstandelijk. Ik zou het heel raar vinden als mijn ouders of siblings een kaartje zouden sturen bij de geboorte van mijn kind. Je bent toch al langs geweest, wat is dan het nut van een kaartje. Je kan het natuurlijk doen, maar ik zelf zou er niet op wachten.
Nothing happens for a reason
vrijdag 6 maart 2026 om 08:39
Ja hoor, lekker een kaartje sturen! Mijn zoon en schoondochter hebben onlangs hun eerste huis gekocht en op de kast staat het vol met kaartjes.
Met internet is veel al zo vluchtig geworden en ik vind een kaartje zoveel leuker.
Met internet is veel al zo vluchtig geworden en ik vind een kaartje zoveel leuker.
Ik wil niet veel zeggen maar je mag blij zijn dat het regent want als je niet blij bent dan regent het ook.
vrijdag 6 maart 2026 om 08:53
Hoofdattractie zelfs. Gezien je reacties hier ben je volgens mij niet zo fan van geboorte, kraambezoek, kaartjes en kadootjes.Queenie_70 schreef: ↑06-03-2026 08:09Dat vind ik anders. Een kaartje bij een cadeau is niet hetzelfde als gewoon een kaartje sturen. Het cadeau is de hoofdattractie, niet het kaartje.
TO wanneer je in twijfel bent en je kadootje al hebt gegeven en een kaart daarbij doen niet mogelijk meer is; zou ik gewoon nog een kaartjes sturen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in