Noodplan kinderfeestje binnen

19-06-2010 10:41 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon viert morgen z'n zesde verjaardag. We dachten dat 't een buitenfeestje zou worden, maar volgens de buienradar gaat 't regenen... Nu moeten we overschakelen op een noodplan. Iemand ervaring en steengoeie tips voor een leuk en goed verlopend binnenfeestje? Er komen ongeveer tien kinderen, en het zal drie uur duren.
Naar een binnenspeeltuin, altijd een succes.
Alle reacties Link kopieren
Als een beetje rommel geen probleem is: koekjes gaan bakken of knutselen.
Regel popcorn en een leuke dvd, die redelijk nieuw is zodat bijna niemand hem kent. Kijk hem zelf wel nog even vanavond en maak een quiz over de film. Wie de quiz wint krijgt een leuk prijsje.

Doe wat ouderwetse spelletjes, koekhappen, stoelendans en dergelijke. Vinden ze meestal erg leuk.

Kijk of je aan een bingospel kan komen, houd de aandacht ook wel even vast.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 19 juni 2010 @ 10:43:

Naar een binnenspeeltuin, altijd een succes.Dacht ik ook al even aan. Maar ben bang dat dat heel druk is. Of de film misschien.
En inderdaad koekjes bakken wil ook werken, kan je mooi in de oven hebben staan als de kinderen de dvd kijken.
Alle reacties Link kopieren
Idd, de ideale leeftijd voor een overdekt speelparadijs.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon binnen thuis?



Ouderwetse spelletjes>

koekhappen

kleurwedstrijd met prijsjes

frietjes bakken

zelf cakejes maken en versieren

leuke dvd





succes
Alle reacties Link kopieren
Spelletjes doen? Koekhappen, snoepje happen (in zo'n bak met water met een ingepakt snoepje, spijkerpoepen, (simpele) pictionary, zelf je plakje cake versieren (de mooiste wint een klein prijsje), bingo, etc. Ik kan me herinneren dat wij dit altijd de leukste feestjes vonden, leuker dan zwemmen, bioscoop, bowlen etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 19 juni 2010 @ 10:43:

Naar een binnenspeeltuin, altijd een succes.Dat is ook het enige wat ik zo snel kan bedenken al vind ik die indoor-speel-paradijzen wel ver-schrik-ke-lijk (maargoed, als de kinderen het maar leuk vinden en dat vinden ze volgens mij)! En volgens mij is het op zo'n regenachtige zondag ook nog eens mega-druk
Alle reacties Link kopieren
quote:feder schreef op 19 juni 2010 @ 10:45:

En inderdaad koekjes bakken wil ook werken, kan je mooi in de oven hebben staan als de kinderen de dvd kijken.Zesjarige kinderen gaan -zo is mijn ervaring- echt niet rustig een DVD zitten kijken op een feestje. Daar zijn ze veel te opgewonden voor. Die kun je beter loslaten in een speeltuin.
Alle reacties Link kopieren
Bingospel ook een goed idee! Maar ik denk dat niet iedereen getallen boven de tien kan lezen.



Zoon wil iets met Michael Jackson. Iemand nog een leuk, creatief, simpel idee?
Alle reacties Link kopieren
quote:loomii schreef op 19 juni 2010 @ 10:47:

[...]





Zesjarige kinderen gaan -zo is mijn ervaring- echt niet rustig een DVD zitten kijken op een feestje. Daar zijn ze veel te opgewonden voor. Die kun je beter loslaten in een speeltuin.



Eens! Bovendien vind ik 10 kindjes 3 uur lang vermaken best een hele opgave



Kan je niet deels binnen/deels buiten doen? Dan ga je inderdaad eerst knutselen o.i.d. en daarna lekker regenjassen en regenlaarzen aan en naar buiten, lekker uit laten razen!
quote:Nelladella1 schreef op 19 juni 2010 @ 10:47:

Bingospel ook een goed idee! Maar ik denk dat niet iedereen getallen boven de tien kan lezen.



Zoon wil iets met Michael Jackson. Iemand nog een leuk, creatief, simpel idee?



Maak een soort lotto met Micheal Jackson, ben je meteen van het getallen boven de tien af.

Kies 25 plaatjes van internet, plak er op losse vellen 5, verschillende, zoals bij bingo. Laat ze om de beurt een plaatje trekken. Wie als eerste zijn lotto vel volheeft wint een prijsje.

Voor de energie kan je ervoor of erna een Wie danst het best als Micheal Jackson feestje houden.... Als je daar tenminste ruimte voor hebt in huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:jackie23 schreef op 19 juni 2010 @ 10:49:

[...]





Eens! Bovendien vind ik 10 kindjes 3 uur lang vermaken best een hele opgave



Kan je niet deels binnen/deels buiten doen? Dan ga je inderdaad eerst knutselen o.i.d. en daarna lekker regenjassen en regenlaarzen aan en naar buiten, lekker uit laten razen!Dat kan helaas niet. 't Is of park, of middenin de stad.
Alle reacties Link kopieren
Michael Jackson playback show.
Alle reacties Link kopieren
Stoer toch een gedeelte van het programma toch naar buiten in laarzen en een regenpak is geen optie? Ik denk nl. dat jij meer van de regen baalt dan de kinderen.
En een Micheal Jockson kleurplaatwedstrijd..
Alle reacties Link kopieren
Je kunt koppels vormen en een soort quiz doen met aan het eind een verkleed optreden. cakejes versieren altijd een succes!

Ook leuk: dobbel koekhappen. Leg een koek of cake neer met muts, wanten, sjaal en ga met de groep een dobbelsteen gooien Wie zes gooit mag gauw de muts opzetten, wanten aan, sjaal om en dan van de koek snijden en opeten. Maar als iemand anders zes gooit, moet alles af en mag de volgende het proberen! Have fun!
Alle reacties Link kopieren
Spijkerpoepen, snoephappen, quizestafette.



Of naar het overdekte speelparadijs. Echt....ik zou het wel weten!
Alle reacties Link kopieren
quote:feder schreef op 19 juni 2010 @ 10:53:

En een Micheal Jockson kleurplaatwedstrijd..



Ja, daar ben je ook al snel weer 5 minuten zoet mee



Sorry, ik heb last van flashbacks
JOngetjes van 6....echt....afvoeren naar het speelparadijs! Zelf wat leesvoer mee....en ze hebben een heerlijke middag.
Alle reacties Link kopieren
10 kinderen????? drie uur????? Mijn god.... Jongetjes?? ook nog??



begin met limonade en cake versieren, daarna cadeautjes uitdelen.

dan een speurtocht buiten (ja ook in de regen)

dan naar binnen drinken en vervolgens een circuitje

koekhappen, spijkerpoepen, ezeltje prik, en een win of verliesspel, bijvoorbeeld bingo.

dan een ijsje

en eindig met verstoppertje (weer buiten)



Kortom hou ze elke minuut bezig., 10 kinderen van 6 kan je geen vrije opdrachten geven in een beperkte ruimte
Alle reacties Link kopieren
Binnenspeeltuin!
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel hulp hebben en engelengeduld.

Maar eigenlijk kan je beter naar de ballenbak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven