November 2018 mama's

09-12-2018 14:33 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
merl0t20 okt2de2850 gspontaanBV
torenvalk25 okt2de3225 gspoedKSBV/KVopa&oma
(2 d)
zussel25 okt2de3274 gspontaanBVKDV
(2,5 d)
nijntje30 okt3de3435 gingeleidBVKDV
menmo1 nov2degeplande KSFV
86Lizz2 nov2de4010 g, 52 cmingeleidKDV
Aman19857 nov2de4285 gingeleid
Lalameme8 nov1ste3300 g, 49 cmingeleid
konijnhangoor10 nov4395 g, 55 cmingeleidBVKDV +
opa&oma
flipje225 nov1ste3650 g, 51 cmingeleid, spoedKSBVKDV
(3 d)
Giraffe9030 nov2de4335 gspontaanBVKDV
(3 d)
gioia827 dec3000 g
flipje2 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 17:58
95.71% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Haha ik ben nu ook best fanatiek. Had het tijdens de zwangerschap er moeilijk mee dat ik steeds minder kon. Was daarvoor juist super fit! Dus heb er echt zin in om weer aan mezelf te werken.

Eten is ook al klaar. Hoef alleen op te warmen (soep uit de vriezer :p). En de grote weekboodschappen worden vanavond aan de deur bezorgd. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ooh dat opgesloten zijn in huis, vreselijk! Ik ben na 3 weken wel een stukje gaan autorijden met man naast me om te kijken hoe dat ging en dat lukte eigenlijk prima, dus sindsdien ook af en toe wat kleine boodschappen gedaan en bv dochter opgehaald van opvang/opa&oma terwijl baby bij manlief thuis bleef. Voor iedereen leuk! Sta ook alweer te stofzuigen etc, terwijl dat nog niet mag eigenlijk. Maar ben dat afhankelijke zo zat! Sporten en fietsen nog niet gedaan, donderdag heb ik controle bij gyn en hopelijk krijg ik dan goedkeuring om weer te starten/op te bouwen.
konijnhangoor schreef:
10-12-2018 14:14
Klinkt heftig menmo, wat was er zwaar aan je bevalling?
Niet volledig werkende verdoving (snijden, knippen etc dus veel gevoeld), ander behandelteam dan afgesproken (tegen afspraak in allemaal artsen in opleiding, de gyn waar alles mee besproken was was er toch niet dus kwam er één die de voorgeschiedenis niet kende etc) en nog wel meer tijdens de operatie. Naast controle bij gyn volgt er dus nog een soort “evaluatie”gesprek met anesthesist om klachten door te spreken. 2 weken na operatie kwam er een (onderhuidse..) hechting naar buiten wat door arts ook weer opgelost moest worden (“foutje van de arts in opleiding”). Heb het uitgebreider geschreven in het horror bevallingen topic mocht je het willen lezen: viewtopic.php?f=12&t=311823&start=#p29243389

Overigens heb ik ook een flinke kerel op de wereld gezet: 4570 gr bij 54 cm, maar geen vetje te zien! Spillebeentjes en nergens van die “huidplooien” te vinden, dus waar dat gewicht in zit.. Geen idee! Heeft ook gewoon maat 50 gedragen de eerste 2,5 week..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eigenlijk ook graag meeschrijven met jullie! Maar... ik ben in oktober bevallen van een novemberkindje. Hij kwam vijf weken te vroeg. Qua ontwikkeling loopt-ie echter gelijk met jullie babies, als ik het zo lees. Zijn eerste twee weken heeft hij in 't ziekenhuis gelegen, dus we zijn wat gek van start gegaan.

Het eerste lachje is hier nog niet gespot. Wel sinds kort het echte rondkijken met grote ogen.
Qua voedingen geven we hem op verzoek, nou ja ik, want hij drinkt aan de borst. 's Nachts met mazzel om de 2/3 uur, maar ook veel nachten waarin hij richting de ochtend elk uur komt! Doorslapen is een ver van ons bed-show :) Überhaupt slapen in z'n eigen bedje is nog niet aan de orde. Hij houdt zichzelf net zo lang wakker met mopperen tot we hem pakken. Vermoed ook dat hij last heeft van z'n voeding doe omhoog komt. Hij slaapt het beste op m'n borst. Maar wat is dat lief zeg, zo'n slapend kindje bij je. Ik geniet daar enorm van! Overdag is de draagzak mijn redding, binnen een paar seconden slaapt hij in dat ding. En dan steeds aan z'n haartjes snuffelen, heerlijk :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben even bij gelezen! Leuk topic flipje! Het na-de-laatste loodjes topic vond ik ook al erg gezellig, maar daar gaan straks natuurlijk anderen verder die een kersverse baby hebben en die van ons valt op een gegeven moment niet meer onder die noemer..

Mijn dochter was 3435gr en 50 cm. Best flink voor haar termijn (37.6). Ik durf na al jullie verhalen haast niet te vertellen hoe mijn bevalling verliep, want dat was echt een eitje eigenlijk :-$ Begin tot eind (inleiding, dus ik markeer het aansluiten van het infuus als het begin) duurde minder dan 6 uur, met 1 uur echt pijnlijke weeen en 1 minuut persen.
Maar het is ook wel mijn derde en ze zeggen dat het lijf dan wel snapt hoe het moet.. Ik heb thuis nog een peuter van nèt 2, en een peuter van ruim 3,5. Lekker druk :bonk:

@giraffe: wel gewaagde uitspraak van je vk van ‘nog 1 uur en een kwartier’. Voor hetzelfde geld duurt het nog 5 uur en ben jij zo hoopvol.. maar ze had blijkbaar echt kennis van zaken :mrgreen:

@zussel: ben heel benieuwd hoe het sporten gaat! Ik heb morgen nacontrole van de vk en wil dan ook weer gaan sporten. Kijk ik echt naar uit, weer even het eigen lijf en conditie terug. Al is er niet heel veel blijven plakken qua gewicht gelukkig.

@konijnhangoor: wauw echt knap van het kolven. Ik heb bij mijn oudste fulltime gekolfd en vond dat vreselijk. Ben ik na 5 weken snel mee gestopt.

@flipje: wat lastig dat je zo afhankelijk bent van anderen.

@krampjes: dochter is morgen 6 weken, piek van de krampjes zeggen ze. Nou dat merken we hoor! Dochter slaapt in de ochtend wel goed (2 uurtjes ongeveer) en ergens in de middag pakt ze vaak een half uurtje. Voor de rest lukt het niet om haar weggelegd te krijgen. In de nacht soms wel gelukkig, maar ook nachten dat het niet lukt en ze 2 a 3 uur achter elkaar kreunt en steunt en huilt.
Vannacht was het dubbel feest. Zowel peuter als baby waren wakker van 2 tot 5 :@@:
Alle reacties Link kopieren
@menmo Jeetje wat een verhaal! Verschrikkelijk. Ik hoop dat er bij het nagesprek goed naar je geluisterd wordt.

@nijntje Lekker toch! Dat was mij ook voorgeschoteld. Dit was mijn tweede bevalling, dus die zou vast wel sneller gaan :wtf:

@krampjes Hier ook aanwezig, maar hij reageert er best gek op. Even een kreun, gilletje of huiltje, dan hoor je de windjes of de poep komen en dan tukt hij weer verder.

Even een mooi moment, hij lachte vandaag voor het eerst bewust! :flirting:

@kolven Tja, het is niet mijn hobby en soms is het ronduit ruk, maar ik wilde zo graag bv geven en ik baal zo dat het niet lukte. Dus dan maar zo. Ik kijk wel hoe lang ik het volhoud.

@nachtvoedingen, tot straks denk ik :bye:
Alle reacties Link kopieren
menmo schreef:
10-12-2018 16:38
Ooh dat opgesloten zijn in huis, vreselijk! Ik ben na 3 weken wel een stukje gaan autorijden met man naast me om te kijken hoe dat ging en dat lukte eigenlijk prima, dus sindsdien ook af en toe wat kleine boodschappen gedaan en bv dochter opgehaald van opvang/opa&oma terwijl baby bij manlief thuis bleef. Voor iedereen leuk!
Tsja, ik zou het wel willen (en zeker ook kunnen), maar na een keizersnede ben je niet verzekerd als je bij een ongeluk betrokken raakt, dus het mag gewoon echt niet.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
10-12-2018 20:50
Tsja, ik zou het wel willen (en zeker ook kunnen), maar na een keizersnede ben je niet verzekerd als je bij een ongeluk betrokken raakt, dus het mag gewoon echt niet.
Serieus? Dat wist ik niet!
Ik kreeg bij zowel keizersnede van oudste als bij deze van de verloskundige én de kraamhulp te horen dat autorijden gewoon mocht mits ik me goed genoeg voelde. Wat stom dat ze dat dan zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Joh merlot, van mij mag je hoor! Het idee is hier inderdaad vooral dat we met elkaar echt in dezelfde fase zitten en dus veel aan elkaars verhalen zullen hebben.
Zussel en nijntje zijn ook in oktober bevallen.

@menmo pfoeehhh, heftig ja. Hopelijk een voorspoedig herstel nu.

Draagdoek → ben ik nu aan het zoeken op marktplaats, man is er namelijk ook enthousiast over. Iemand tips? Ik denk dat ik vooral in het eerste jaar zal dragen en daarna niet meer zoveel, dus strechy en geweven doeken kunnen allebei. Misschien toch maar geweven, mocht ik dan sporadisch toch nog een keer willen dragen als ze groter is dan is dat wel het beste.
Heeft iemand ervaring met al die verschillende merken? Ik zag op bol.com een hele betaalbare (maar €33!) draagdoek, van het merk Yaro. Maar ik heb er dus echt totáál geen verstand van wat de 'betere' en de 'mindere' merken zijn (en waarom!). Nu ook op marktplaats een mooie geweven doek gezien van ByKay die ik voor €25 mag kopen.

Zoveel keus, ik word er gek van! :D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@Nijntje ik had het zelf niet gehoord. Vriend zei het achteraf. Maar mijn ervaring is dat ze dat heel goed kunnen inschatten! Was met dochter ook zo. Ik vroeg hoe vaak nog persen zei ze nog 2 weeën. En jawel hoor, na 2 weeën was ze er!

En wat ontzettend druk met 3 jonge kinderen! Ik vind deze 2 al behoorlijk lastig. Alhoewel het tot nu toe prima gaat hoor. Het is heel erg wennen dat ik me moet splitsen.

@menmo ik had je horror bevalling al gelezen. Echt bizar dat dat zo kan gebeuren! Hopelijk hou je er niet te veel nachtmerries aan over...

@konijn Oh wat leuk het eerste lachje!! Lekker van genieten. En straks het schateren erbij! Zo leuk is dat.

Nu laatste voeding gegeven. Ga zelf ook slapen. Verwacht rond een uurtje of 12 weer te mogen...
Alle reacties Link kopieren
Dubbel...

Maar kan nu mooi reageren op flipje over de draagdoek! Zelf nog geen ervaring (wil morgen gaan oefenen) maar heb die van 33 euro bij bol.com gekocht. Ik dacht mocht het niet fijn zijn ben ik niet veel kwijt, is het wel fijn kan ik altijd nog een betere kopen!
Alle reacties Link kopieren
Dragen: ik heb een mei tai deluxe van bykay. Destijds gekocht voor oudste. Draagt fijn, zoon zit er heerlijk in en valt steevast snel in slaap (dochter wilde nooit..). Wel ff gedoe met knopen en je hebt dus een knoedel knopen op je rug. Omdat ik vooral voor korte stukjes ook “snel” wil kunnen dragen (dochter ophalen van kdv dus voor stukje auto-kdv-auto) heb ik nu een tula free to grow te leen van een vriendin en dat is echt ideaal! Klik klik en klaar!
Alle reacties Link kopieren
Over een draagdoek: bedenk goed in wat voor situaties je de doek wil gaan gebruiken.
Ga je vanuit huis weg, of ga je altijd eerst met de auto ergens naar toe? Als je vanuit huis vertrekt, kun je beide goed gebruiken. De stretch variant wel korter dan de geweven natuurlijk.. Ga je eerst met de auto, dan kun je in overweging nemen dat je een geweven doek niet van te voren kan knopen en dus op de parkeerplek met je lange doek staat te hannessen (zo ervaar ik het althans als ik de doek om probeer te doen. Super irritant als de straat zeiknat is van de regen en je dus moet proberen dat lange stuk niet op de grond te laten komen.. Er zijn wel zat mensen die dat geen probleem vinden natuurlijk..)
Je kan ook nog overwegen of je een dikkere variant wil voor de winter of een dunnere voor in de zomer. Ik zweet snel en had destijds daarom een dunne gekocht (maar al mijn kids willen er niet in)
Ik vind zelf de Tula het ideaalst, maar dat vroeg je niet.
Giraffe90 schreef:
10-12-2018 21:15
@Nijntje
En wat ontzettend druk met 3 jonge kinderen! Ik vind deze 2 al behoorlijk lastig. Alhoewel het tot nu toe prima gaat hoor. Het is heel erg wennen dat ik me moet splitsen.
Ik kan niet ontkennen dat het rete druk is. Maar tegelijkertijd valt het ook weer mee, want dat hele idee van jezelf splitsen heb ik bij de tweede al gehad natuurlijk.. daar maakt een derde geen verschil in!


Ik zit nu al vanaf half 8 te voeden en ben het super zat. Vannacht 3,5 uur geslapen en ik ben moeeeeee en wil naar bed. Maar madammeke heeft nog niet genoeg van me. En boos dat ze doet dat die tiet leeg is. Ja ehh hoe zou dat nou komen? ;-D
Alle reacties Link kopieren
menmo schreef:
10-12-2018 21:57
Dragen: ik heb een mei tai deluxe van bykay. Destijds gekocht voor oudste. Draagt fijn, zoon zit er heerlijk in en valt steevast snel in slaap (dochter wilde nooit..). Wel ff gedoe met knopen en je hebt dus een knoedel knopen op je rug. Omdat ik vooral voor korte stukjes ook “snel” wil kunnen dragen (dochter ophalen van kdv dus voor stukje auto-kdv-auto) heb ik nu een tula free to grow te leen van een vriendin en dat is echt ideaal! Klik klik en klaar!
De Tula free to grow heb ik ook! Ideaal voor de hele kleintjes, past vanaf 3,2 kilo.
Had een tricot via mp gekocht, maar word gek van het gehannes om 'm lekker geknoopt te krijgen en het is best een warme doek. Zou daarom eerder een dunne doek kiezen.

Flipje: heb je geen draagconsulent in de buurt. Of bekenden die dragen?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Gewicht: Mijn ventje is net de 4 kilo voorbij. Het is een klein wurmpie voor zn 8 weken. Wat een verschil dan met veel van jullie babies. Denk dat hij daarom ook zo vaak nog drinkt, heeft een flinke achterstand in te halen.

Voeden: Had vanavond ook een 'boezemvriend', bleef maar aan de borst plakken. Geef nu een voeding in bed, zal de nacht door nog zo'n twee/drie keer zijn, vrees ik.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig zo'n kleine die maar wil blijven drinken... is ze aan het clusteren Nijntje? Had ik met dochter toen ook. Of gewoon een regeldag?
Ja kan me voorstellen dat het druk maar leuk is. Ik kan er ook zo van genieten on dochter mer zoon te zien. Gisteren vertelde ze ook trots bij de opvang dat hij haar broertje is. Dat ze wel mogen aaien maar nog niet kriebelen. Eerste dag had hij namelijk blote voeten en toen ze dat zag vroeg ze of ze hem mocht kriebelen. Te schattig!

Ik zat gisteren op 10 voedingen. Waarvan een aantal steeds 1 borst. Dan komt hij daarna echt weer sneller. Maar soms wil hij de tweede echt niet... dan houdt het ook een beetje op. Nu dus wel fijn 3.5 uur ertussen!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat schattig, ‘niet kriebelen’! :love:
Hier zijn de broers ook zo lief voor hun zusje, zo leuk!

Hoewel mijn meisje nu 6 weken is en er dan een regeldag kan zijn (toch?) was dit volgens mij gewoon een combinatie van clusteren en krampjes weg drinken. Dat laatste doet ze heel veel. Ze is dan ook bizar gegroeid voor mijn gevoel.
Ze heeft in dat opzicht weinig te compenseren maar komt s nachts toch vrijwel altijd 2x
Ik denk dat ik om 5:30 oid nog eens aan de bak mag, maar duim voor een uurtje later.
Alle reacties Link kopieren
Qua draagdoeken is het meeste al gezegd. Een rekbare kun je thuis al knopen, een geweven niet. Een geweven kun je langer gebruiken dan een rekbare. Rekbare is warmer en vaak comfortabeler voor newborns.

De merken zijn niet zo verschillend onder de 100 euro (daarboven krijg je verschillende materialen zoals wol, linnen enz). Yaro had ik ook. Voordeel is dat je hem lang kan gebruiken ivm draagkracht en ze hebben leuke printjes. Nadeel is dat het katoen in het begin erg stug is.

Tip: kijk eens op dragenenzo.nl. Van alles te vinden. Yaro, maar ook little frog of hoppediz kan leuk zijn!

Deze nachtvoeding was weer mooi getimed. Om 10:00 gedronken, nu en dan waars 07:00 weer.

Dat clusteren klinkt superlief, alhoewel ik in de kraamweek al kapotte tepels van het gewone drinken had.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat oudste hier ook nog even wakker werd. Met zn vieren in de slaapkamer is wel erg druk. Ze is gelukkig weer naar haar eugen bedje.
Alle reacties Link kopieren
Hier leek de kleine een grapje met ons uit te halen....
Na het voeden ogen dicht en leek alweer helemaal in slaap. Terug in bed, zodra het licht uit ging allemaal kreuntjes en smak geluidjes. Wilden we haar pakken, leek ze alweer te slapen. Licht weer uit, weer die signalen. Toch maar gepakt, aanleggen.... geen interesse. Wat wil je nou meissie??
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Oh zo herkenbaar flipje!

Hier had ik tussen 12 en 2 een voeding. Was klaar. Lekker in bed. Begon toch weer te klagen. Helpen met boer laten. Weer terug in bed. Toch weer klagen. Uiteindelijk gewoon weer beide borsten leeg gedronken... daarna wel fijn tor half 5 geslapen. En hierna denk ik dat hij lekker tot 8 uur slaapt (doet hij nu elke dag). Kan ik mooi om 7 uur even aandacht aan dochter geven en samen ontbijten voor vriend haar naar kdv brengt.

Nu de moed verzamelen het warme bed uit te gaan voor een schone luier.
Alle reacties Link kopieren
Zo fijn om te lezen dat meer mensen snachts (lang) wakker zijn :-D . Niet voor jullie uiteraard maar toch. Hier om 00.00, 3.45 en sindsdien wakker :zzz: , krampjes, boer laten, toch weer even eten. Hopelijk gaat hij zo nog even slapen en kan ik ook nog een uurtje meepakken!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat waardeloos zussel!
Is het nog gelukt wat te slapen?

Ik mocht om 5 uur voor de tweede voeding maar dat stelde weinig voor. Ze drinkt bij mij die eerste voeding altijd zoveel dat ze die tweede maar wat zit aan te klooien.
Alle reacties Link kopieren
Oef zussel! Dat is even zwaar. Hopelijk nog even geslapen?

Ik mocht er om half 5 uit. Daarna klein uurtje kunnen slapen. Toen besloot meneer dat hij even bij mij wilde liggen en dochter leek dat ook wel wat... dus van 6 tot 7 met de kinderen erbij nog wat gedut. Daarna met dochter opgestaan terwijl zoon weer even in zijn wiegje sliep. Nog wat kunnen opruimen en nu met baby aan de borst Heel Holland Bakt terugkijken. Dochter is naar de opvang. Mis haar wel maar gevoel is minder dan gisteren.
En vandaag komen hopelijk, eindelijk de geboortekaartjes! Dus heb ik een leuk klusje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn geboortekaartjes vorige week dinsdag met Sandd verstuurd, dan zouden ze vrijdag bezorgd worden. Je raadt het al.... niemand heeft ze ontvangen! :furious:
Hopelijk komen ze dan vandaag aan, anders ben ik echt verdrietig... (Sandd bezorgt alleen op dinsdag en vrijdag.)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, dat is vervelend zeg. De geboortekaartjes zijn zo leuk om binnen te krijgen en te versturen! Wij hadden kaartjes die je niet vaak ziet (een groen klembordje met een kaartje erop). Iedereen vond het helemaal leuk!

Hier een drukke ochtend achter de boeg. Meneer is van 07:15 tm 10:45 wakker geweest. Af en toe jengelig, dus lekker op schoot gehad. Toen een badje gedaan en lekker de fles gedronken. Nu slaapt hij sindsdien als een roos. Dus ik kon lekker alles opruimen, de was doen en alles weer steriliseren. Wat een rotwerkje is dat steeds. De oudste is op de opvang, dus dat geeft mij wat ruimte om het huis op orde te krijgen. Vriendlief heeft natuurlijk geen vrij keer helaas.

Nu even lekker wat eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven