November 2018 mama's

09-12-2018 14:33 451 berichten
Alle reacties Link kopieren
merl0t20 okt2de2850 gspontaanBV
torenvalk25 okt2de3225 gspoedKSBV/KVopa&oma
(2 d)
zussel25 okt2de3274 gspontaanBVKDV
(2,5 d)
nijntje30 okt3de3435 gingeleidBVKDV
menmo1 nov2degeplande KSFV
86Lizz2 nov2de4010 g, 52 cmingeleidKDV
Aman19857 nov2de4285 gingeleid
Lalameme8 nov1ste3300 g, 49 cmingeleid
konijnhangoor10 nov4395 g, 55 cmingeleidBVKDV +
opa&oma
flipje225 nov1ste3650 g, 51 cmingeleid, spoedKSBVKDV
(3 d)
Giraffe9030 nov2de4335 gspontaanBVKDV
(3 d)
gioia827 dec3000 g
flipje2 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 17:58
95.71% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Jammer van die geboortekaartjes Flipje, hopelijk komen ze vandaag binnen!

Die flessen steriliseren lijkt me ook een gedoe! Moet dat elke dag of hoe werkt dat?

Hier vanochtend tongriem laten klieven, viel me erg mee. Paar tellen huilen eb klaar. Hij leek het zelf wat raar te vinden dat hij zijn tong ineens kon optillen. Direct wel een groot verschil. Hopelijk gaat drinken nu ook rustiger (en effectiever??).

Sporten gisteravond vond ik tegenvallen trouwens, maar vooral door de kou! Niet te doen! Vandaag voel ik geen spierpijn dus blijkbaar viel het nog wel mee met mijn spieren en conditie :yes:
Alle reacties Link kopieren
@Zussel Ik gooi alles (flesjes/ speentjes/kolfspullen) in een grote (soep)pan met water en kook dat 5 minuutjes uit. Klaar.
Ik laat het drogen en daarna vouw ik een hydrofieldoek losjes om de spullen heen om het te bewaren zonder dat er stof/vuil op komt.

En wat ik niet gebruikt heb ga ik echt niet elke dag opnieuw uitkoken, dat blijft gewoon schoon liggen tot gebruik.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Wow wat veel geschreven zeg! En oh wat herkenbaar allemaal. Mijn zoon besloot vannacht ook even de aandacht te vragen maar gelukkig kwam ik er vanaf met een knuffel, liedje zingen en slokje water. Precies toen zn zusje sliep dus, ze wisselden elkaar af haha!

Lastig zeg dat drinken dan, nu ik op de fles over ben heb ik wel minder proberen met het steeds aanleggen van 2 weken terug. Vanmorgen is er een preverbale logopediste geweest en zij heeft ons wat tips gegeven zodat nina haar drinktechniek kan verbeteren en ze dus minder lucht binnen krijgt en zich minder verslikt, goed gevoel bij!

Wat jammer van de geboortekaartjes ook, is juist zo leuk om te horen hoe leuk het kaartje geworden is!

Wij vandaag dagje thuis met zn 4en, maar allemaal verkouden en aan het hoesten. Vriend echt grieperig dus die ligt voornamelijk op bed.

Ik hopelijk zo nog even naar buiten met de kids, eindelijk weer wat beter weer! Denk wel met de draagzak ( wij hebben een ergobaby), want nina vindt de kinderwagen nog helemaal niks jammer genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Jammer van de kaartjes Flipje, hopelijk is 't morgen raak!

Vannacht met jullie meegelezen, maar te moe om me te melden. Mijn kleine jongen heeft er een feest van gemaakt tussen één en zeven. Bleef vragen om de borst. Nu ook weer. En dat maakt me best onzeker. Heb ik wel genoeg voedzame melk? Of wil hij gewoon bij me zijn? Hoelang moet ik dit blijven volgen? Enz. Slapen lukt hem ook niet zonder mij. Kan zich uren wakker houden, vol protest. Uiteindelijk slaapt hij dan aan de borst.
Hebben jullie tips hoe je dit doet? Of is 't accepteren? Weet 't even niet.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Oh Merl0t toch, wat een rot nacht!

Je vroeg hoe wij dat doen. Nou als het langer dan een uur duurt, ga ik sinds kort naar beneden. Even snel een joggingbroek en vestje aan. Dan maak ik het mezelf makkelijk op de bank met een dekentje en Netflix aan. Dat is al minder frustrerend.
En als het langer dan 2 uur duurt dan gaat er toch echt een fles kunstvoeding in.
En als ook dat niet helpt, dan maak ik vriend wakker om in shifts te gaan werken. Mijn shift is dan klaar en dan mag hij haar een tijd rechtop houden, op zn buik nemen of de pink geven.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat naar merlot, ik had het ook zo en het maakt echt onzeker. Ik heb geen echte tips maar hopelijk heb je wat aan die van nijntje!

Hou vol, en het is echt maar tijdelijk. Over een paar maanden vinden we het jammer dat ze niet meer zo willen knuffelen😉
Alle reacties Link kopieren
Wat lief Nijntje en Aman, dank voor het hart onder de riem. Als het 'gewoon' een fase is, kan ik 't beter hebben, geloof ik.

Mijn man is momenteel niet beschikbaar, heeft enorme pech door gezondheidsklachten. Dat maakt 't nu zo veel, ik overzie het daarom minder.
Ga je tip meenemen Nijntje! Actief er uit, verandering van omgeving is misschien goed.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik het las dacht ik ook aan het mantra voor moeders: het is een fase, het is een fase.

Alles is echt maar een fase. Alleen als je er middenin zit is het vervelend en lijkt er geen einde aan te komen.
Accepteren dat het zo is werkt het beste. Anders frustreer je jezelf alleen maar, wat de baby ook niet helpt te kalmeren.
Maak het jezelf comfortabel! Ik heb naast mijn bed altijd wat te eten en een grote fles water staan. Telefoon erbij, oordopjes voor eventueel luisterboek lf filmpje kijken. En bij medipoint een rugsteun geleend. Dus ik zit wel relaxed in bed!

Nu ook weer met baby tegen me aan op de bank. Serie kijken en ondertussen lekker aan het haken. Heb alleen flinke hoofdpijn door slaapgebrek. Dat is wel heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag nacontrole bij de vk en ben goed gekeurd ;-D
Dus alles mag weer: seks, bad, sport..
Ben meteen begonnen met les 1 van een hardloop schema wat ik ga volgen om weer wat conditie te krijgen en figuur te verbeteren. En nu, nu ben ik gesloopt :-D
Alle reacties Link kopieren
Heftig dat soort uurtjes Merlot! Ik heb weinig tips, doe eigenlijk hetzelfde als Nijntje behalve uit bed gaan.. dat vind ik te koud haha. Overigens werkt een fles kunstvoeding hier nooit want daarna is het altijd kotsen maar ik probeer het na 2 uur lang non stop voeden toch maar..

Hier een zielig jongetje. Hele middag gekrijst na het knippen van de tongriem en vanavond ons allebei ondergekotst (wederom na 20ml kunstvoeding). Hopelijk helpt slapen (en lukt dat ook :lol: ).

Fanatiek hoor Nijntje, meteen hardlopen! Werd er bij jouw nacontrole nog echt iets gedaan? Hier was het vooral vertellen hoe het nu ging (inclusief tongriem bekijken dus) en of we nog feedback hadden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het klieven meeviel zussel! Wij zijn morgen aan de beurt. Wat sneu dat hij toch zo van slag is! Lekker veel knuffelen dan maar. Merk je verder al verschil? Hier gaan ze het met een heet draadje doorbrengen wat ik begreep. Vind het best spannend! Ze heeft wel overduidelijk krampjes, maar het aan de borst willen zal denk ik een combinatie van beide zijn!

Ik vind jullie echt bikkels, alweer zo aan het sporten. Hier ben ik daar echt nog lang niet aan toe. Nu bijna 5 weken onderweg, met 8 weken melden bij fysio. Die acht de kans dat ik met 10 weken uberhaubt weer aan het werk kan erg klein. We gaan het zien!

Merlot, is je mannetje niet aan het clusteren? Is meestal eind van de middag, begin van de avond maar onze dochter doet het ook klieven eind van de avond begin van de nacht. Kan haar absoluut niet wegleggen, valt inderdaad uiteindelijk in slaap aan de borst. Ik was op onderzoek uitgegaan, daar las ik dat de productie meestal gewoon prima is, ookal voelen je borsten helemaal leeg, ze maken dan toch nog voldoende aan. Ik werd er zelf ook aardig onzeker van, nu ga ik er maar van uit dat het wel goed zit, als ze maar goede plas luiers hebben! wat een heftige tijd ook denk ik met de vroeg geboorte! Dat heb ik helemaal gemist. Alles wel helemaal goed gekomen?

Vervelend he flipje zo aan huis gebonden zijn. Hier geen keizersnede maar kan ook helaas niet zelfstandig de deur uit. Zo jammer, van te voren denk je allemaal leuke gezellige kleine uitstapjes te maken met elkaar.

Ah kijk nijntje! Dat is fijn nieuws.

Ik heb het terug lezen maar even bij deze pagina gehouden haha. Wel het meeste eerder al gelezen, maar een heel hangerig meisje die zich niet weg laat leggen al een aantal dagen. Morgen die draagdoek maar eens uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Giraffe: zoals jij 't omschrijft, klinkt het weer fijn, bijna gezellig. Ga m'n best doen weer om te denken en in het moment te zijn. Wonder boven wonder is 't jongetje vanavond heel relaxed. Oké, nu al wel weer twee uur aan t rommelen van borst naar borst, maar begin van de avond veel geslapen gelukkig!

Heb na jullie berichten wel door dat m'n onzekerheid even in de weg zat. Dat ik het verder prima doe :)

Nijntje: ik moest lachen om je rijtje wat je weer mocht. Klonk alsof je alles had laten liggen om 't eerste van je rijtje maar eens op te pakken ;) Sporten is al dapper! Wandelen is het enige waar ik toe kom.

Zussel: sneu hè, als ze ongemak hebben. Hopelijk heeft slapen geholpen en wordt uiteindelijk drinken aan de borst relaxter. Het is erg van deze tijd dat ze de tongriempjes goed in de gaten houden. Dat is fijn! Dan is er tenminste nog een extra kans op prettig voeden.

Hopelijk komt dat bij jullie ook goed Lalameme!
Denk inderdaad dat m'n jongen graag clustert. Alleen geen ritme in te vinden wanneer en hoe lang. Verwarrend daardoor. Onze start samen was ook pittig, hij heeft twee weken op de NICU gelegen door een infectie. Kon hem niet vasthouden of voeden, niks. Z'n vroeggeboorte gaf niet eens zoveel gedoe, hij was prima op gewicht voor de termijn: 2850 bij 52 cm. Dat hij ziek werd, was domme pech. Hij heeft het bijna niet gered die eerste week, het spande erom. Intens blij dat ik 'm nu in m'n armen heb! Maar ja, dus ook onzeker of ik het allemaal wel goed doe. Juist omdat het al een aantal weken onveranderd is en de start zo enorm intensief.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Minder vermoeiend kunnen we het niet maken, wel gezelliger!

En wat een heftige start Merlot! Kan me voorstellen dat dat ook extra onzekerheid oplevert. Vertrouw op je gevoel! Jij weet het beste wat je baby nodig heeft. Hij heeft gewoon wat tijd nodig om te wennen aan de wereld. Het is niet niks geboren worden en dan ook nog eens niet gelijk bij mama kunnen zijn. Dus lekker achterover zitten, als je partner thuis is je laten verwennen en de baby aan de borst houden. Zo deed ik het ook bij de clustermomenten van dochter. Filmpje erbij.


Hier een redelijke nacht gehad. Avond was even lastig. Zoon huilde alleen maar bij papa dus bij mij liggen slapen. Wilde ik gaan douchen, meteen weer huilen bij papa. Dus toen maar niet gedoucht en meteen laatste voeding gegeven. Ging dochter ook huilen omdat ze ons hoorde. Maar rond 10 uur lag iedereen in bed te slapen. Tot kwart voor 12. Daarna 3 uur en 5 uur. En nadat dochter de deur uit was heb ik nog van 8 tot 9 kunnen slapen.

Geboortekaartjes zijn binnen maar nog niet verzonden. Vanavond maar eens proberen enveloppen te schrijven!

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ah dat klieven lijkt me ook zielig zeg, maar gelukkig helpt het snel!

Hier een meisje die al 4 weken verkouden is, dat maakt het drinken en slapen zoveel lastiger. Continu zit het dicht.

Jullie nog een tip om een baby weg te kunnen leggen🙈? Namiddag en avond is het hier krijsen zodra ze in de box wordt gelegd, dus eten gaat nu met baby in armen of in draagzak, niet ideaal. En peuter naar bed brengen is eigenlijk niet te doen als je nu alleen thuis bent. Hebben jullie baby's dit ook rond dit tijdstip?
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde, baby was vandaag relaxed tot 16.00u. Dan is het eten/boeren/huilen/ toch weer eten/nog een boer/etc. In de draagzak werkt uiteindelijk elke keer het best dus ik kook/eet/leef met baby in draagzak. Geen tips dus helaas al zat baby vandaag bij het eten wel 10 minuten in de stokke stoel, dat was langer dan ooit :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook baby die standaard gaat piepen rond etenstijd. Vaak geef ik nu net voor het eten even een borst en hoop dat hij dan even rustig blijft.

Voor het wegleggen:
- bak van de kinderwagen in de box zetten en daarin leggen
- in hydrofiele doek wikkelen, armen straks langs lichaam maar wel los genoeg dat hij zich los kan maken (zo gaat hij standaard in zn wiegje om te slapen)
- voedingskussen neerleggen en daar een soort nestje van maken

Dit zijn dingen die hier meestal werken maar lang niet altijd. Soms ook maar gewoon accepteren en lekker tegen me aan houden. Het is een fase en gaat weer over.

En peuter naar bed brengen gaat ook niet in je eentje hier. Nog niet geprobeerd maar hij is rond haar bedtijd altijd aan de borst. Een enkele keer niet en kan ik haar naar bed brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is natuurlijk een fase, leg me er voorlopig wel bij neer dat het zo is🙈. Genieten van de keren dat het wel lukt haha!

Thanks voor de tips, ga ze proberen!
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip hier, de puckababy! Wat een wonderding! In de nacht draagt onze kleine deze en slaapt als een roos.

Wij proberen vandavond hem voor het eerst nu net na de voeding van half acht, in zn bedje te leggen. Dan kunnen we relaxed douchen en banghangen tot zijn voeding van half elf en dan begint de nacht. Ik vind het spannend! En ik mis m nu al :(

Dat klieven is wel sneu zeg, maar ik hoop dat het jullie helpt bij de voedingen. Vandaag haf ik een keer kolven overgeslagen, ik kreeg gelijk weef flashbacks naar de stuwing. Mijn hemel, volle borsten doen zeer! Ik
Kolfde daarna wel echt megaveel! Baby is verder een heerlijk ventje, lekker geslapen in zn wagen bij de boodschappen en ook nog gewandeld vanmiddag.

De nacontrole heb ik volgende week. Ik ben benieuwd. De gyn heeft specifiek gevraagd of ik bij haar wilde komen, terwijl zij mij niet in de zwangerschap begeleidt heeft. Ben benieuwd, er zit iets in mij dat zegt dat het te maken heeft met een verzakking oid. Btje spannend dus.

Hebben jullie soms ook moeite om de baby weg te geven. Dat als sommige mensen even willen knuffelen, dat je hem gewoon niet weg wil geven. Zo gek! Bij sommigen heb ik dat helemaal niet, maar bij anderen (schoonmoeder bijv) wel.
Alle reacties Link kopieren
@konijn
Oh wat spannend zo al naar bed! Hier ligt de kleine nog lekker bij mij. Zo wel naar zn bedje zodat ik ook kan gaan slapen.

Net clusterachtig moment gehad. Hij heeft afgelopen 2 uur veel aan de borst gelegen. Hij was erg onrustig. Vooral bij mijn vriend werd hij onrustig. Dat vind ik zo lastig. Ik zie mijn vriend dan zo worstelen. Maar ik wil de baby ook niet elke keer dan overnemen. Mijn vriend moet ook leren hem te troosten. Dilemma dan...
Alle reacties Link kopieren
Maar soms is (op deze leeftijd) de borst het enige wat kan troosten toch? Dan laat ik dochter in elk geval niet onnodig lang bij vriend..

@afgeven aan anderen: weinig moeite mee eigenlijk. Vind het wel lief altijd hoe anderen er mee zijn..

@wegleggen: wat hier succesvol is (maar lang niet altijd) is het bedje lekker voorverwarmen met een kruikje. Vooral het deel waar het hoofd komt te liggen. Op de zij leggen werkt ook bijna altijd beter dan op haar rug. En in het newborn zitje van de tripp Trapp is ook prettig.
Met eten probeer ik voor het koken te voeden en dan in die tripp Trapp. Maar vaak zat gaat ze precies als ik klaar ben met koken alsnog huilen. Dus het eten met 1 hand heb ik tot kunst verheven inmiddels ;-)

@peuter naar bed brengen:
Ik doe dat zelden alleen. Maar als het moet en baby is onrustig, dan neem ik dr mee. En dan mag peuter het helemaal zelf doen en instrueer ik mondeling. Ik zit dan dus wel in de badkamer er bij. Dan maar een keer de tanden zeer matig gepoetst en het washandje wat minder grondig op alle lichaamsdelen dan ik zou willen..
Alle reacties Link kopieren
Alleen weet je niet altijd of het de borst is. Gisteren was het huilen bij vriend en zodra ik klaar zat om te voeden viel hij bij mij in slaap en werd pas 2 uur later wakker voor de borst. Zal wel zijn omdat ik vertrouwder ben. Hij is natuurlijk het meeste bij mij geweest.
Zo jammer dat hij nog niet kan vertellen wat er is!

Heb wel het idee dat er al een soort van ritme aan het ontstaan is! Dat is op zich wel fijn. Al zal het nu wel weer gaan veranderen nu ik dit zeg...
Alle reacties Link kopieren
Is het in bed leggen gelukt, Konijnhangoor?

Uit handen geven: ik herken het wel ja. Komt vooral omdat ik hem het liefst zelf vasthou de hele dag ;) als anderen hem dan op schoot houden en ondertussen doorkletsen alsof hij er niet is, dan kost me dat wel moeite. Mensen die 'm bekijken en echt knuffelen vind ik makkelijker. Hormonen! (Als ik het teruglees denk ik ook, help, ben ik nu zo'n moeder!?)

Wegleggen: begint langzaam te komen dat hij soms alleen wil zijn. In de box of in het voedingskussen. Of als ik hem in een dekentje wikkel en wegleg met zich op een raam ofzo. Maar meestal draait het uit op de draagzak. Slapen doet hij ook het best (3 uur aaneen) op mijn borst.

Troost: goed dat je zo bewust je vriend ook ruimte wil geven, Giraffe! Herken ik. Zoon wordt het best rustig bij mij, maar juist om man wat meer ruimte te geven, ga ik tussen de avondvoedingen soms wat anders doen in huis. Dan kan man lekker zorgen en knuffelen en zo band opbouwen. Echt huilen = borst. Dan brengt hij zoon bij me.

Clusteren: vannacht een goede nacht! Ik werd net zelf wakker van lekkende borsten, voeding gegeven en hij slaapt alweer. Top! Hij blijkt ook enorm gegroeid afgelopen weken, dus ik kan wat meer loslaten en de borst minder vaak aanbieden als troost. Voor hem werd het een gewoonte om met troosten ook veel te eten, eens kijken of we dat kunnen ombuigen naar andere vorm van troosten.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Hier net bezoekje HAP achter de rug. Frummel is ziek 🙁
Gelukkig geheel onschuldig naar oordeel van de dienstdoende arts.
Alle reacties Link kopieren
Hè Nijntje, wat vervelend zeg!
Gelukkig is 't onschuldig. Heeft je kleintje hoge koorts?
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Nee (wel koorts, maar niet hoog, 38 graden). Maar onder de 3 maanden mogen ze eigenlijk geen koorts hebben en is dat reden voor direct onderzoek gaven ze aan.
Dr neusje zit ook steeds zo verstopt en gister overdag was ze totaal niet zichzelf, echt enorm passief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven