Onbeschoft neefje nichtje

24-09-2017 20:00 154 berichten
Even aan vraagje aan jullie om te zien of ik het aan mij ligt of niet.

Mijn neefje en nichtje zijn twaalf en tweeling en net op de middelbare school. Zijn net uit eten geweest omdat er een familielid jarig was. Mijn zus eiste dat het diner om 5uur zou beginnen want ze moeten op tijd op bed liggen. Ik vind dat een beetje vreemd als er een familielid jarig is maar goed.

Zijn we dus net uit eten geweest:
- die kinderen zitten continu op hun mobiel, ook tijdens het eten;
- ze starten geen gesprek, vragen niks;
- als de serveerster langskomt kijken ze haar niet aan als ze iets vraagt en zeggen geen dank je wel;
- ze bijten elkaar in hun hand als ze er klaar mee zijn;
- krijgen ze een pizza schrapen ze meteen alle groente er van af;
- als je iets aanbied: nee dat ken ik niet dat is vies;
- als ik een vraag stel over de middelbare school krijg je alleen maar antwoorden van 1 woord.

Nu heb ik geen kinderen, dus dat moet ik meenemen in mijn beoordeling, en ze zijn aan het puberen maar ik vind ze eigenlijk vrij onbeschoft en ergerde me heel erg. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
badmeester schreef:
25-09-2017 09:37
Ach ik moet het vooral van me af laten glijden. Het zijn haar kinderen.
Maar ze bepaalt wel dat jullie hele familie al om 17 uur moet gaan eten ipv op 'n normaal tijdstip. Dát zou ik 'n veel groter probleem vinden dan pubers die zich afzijdig houden en met hun mobiel bezig zijn. Zou de volgende keer bij je ouders aandringen op 'n etentje voor alleen volwassenen en op normale tijd/dag.
badmeester schreef:
25-09-2017 09:37
Ach ik moet het vooral van me af laten glijden. Het zijn haar kinderen.
Pcies. Je weet nu in ieder geval hoe je het niet wilt, mocht je zelf kinderen krijgen :D
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
25-09-2017 09:37
Ach ik moet het vooral van me af laten glijden. Het zijn haar kinderen.
Jup, tenzij ze zich naar jou toe onbeschoft gedragen. Dan zou ik er een "doe ff normaal" tegenaan gooien.
When they go low, we go high. (M.Obama)
redbulletje schreef:
25-09-2017 09:39
Maar ze bepaalt wel dat jullie hele familie al om 17 uur moet gaan eten ipv op 'n normaal tijdstip. Dát zou ik 'n veel groter probleem vinden dan pubers die zich afzijdig houden en met hun mobiel bezig zijn. Zou de volgende keer bij je ouders aandringen op 'n etentje voor alleen volwassenen en op normale tijd/dag.
Mijn moeder durft nergens tegen in te gaan en vind alles prima want wil iedereen tevreden stellen behalve zichzelf.
badmeester schreef:
25-09-2017 09:49
Mijn moeder durft nergens tegen in te gaan en vind alles prima want wil iedereen tevreden stellen behalve zichzelf.
Ze stelt jou toch niet tevreden op deze manier? Door voor te stellen het voortaan op 'n zaterdag te vieren ben je in elk geval van 't probleem af dat die pubers (die ongetwijfeld zelf tot diep in de nacht op hun mobiel zitten) vroeg naar bed moeten van je zus. Of stel voor dat jij het fijn vindt om 'n keer met volwassenen onder elkaar te gaan eten. Zijn er nog meer familieleden of alleen jij en je zus met aanhang? Anders ga jij (met vriendin) een keer met je ouders uit eten en laat je die zus met d'r pubers in d'r sop gaar koken.
redbulletje schreef:
25-09-2017 09:51
Ze stelt jou toch niet tevreden op deze manier? Door voor te stellen het voortaan op 'n zaterdag te vieren ben je in elk geval van 't probleem af dat die pubers (die ongetwijfeld zelf tot diep in de nacht op hun mobiel zitten) vroeg naar bed moeten van je zus. Of stel voor dat jij het fijn vindt om 'n keer met volwassenen onder elkaar te gaan eten. Zijn er nog meer familieleden of alleen jij en je zus met aanhang? Anders ga jij (met vriendin) een keer met je ouders uit eten en laat je die zus met d'r pubers in d'r sop gaar koken.
Op een zaterdag: klopt. Voor de rest: als ik dat voorstel dan sluit ik haar kinderen weer buiten en die zijn heilig etc etc.

Ik heb haar vandaag gevraagd of ze een keer een familie opstelling bij een psycholoog wil doen. Als ze toch zo graag psycholoogje wil spelen prima maar dan wel met een professional erbij.
Juist pubers moeten leren dat mobiele telefoons niet in ieder gezelschap en in elke context gelast zijn. Dan is het maar een keer wat minder 'leuk' voor hen. Ze moeten ook leren een gesprek te voeren met iemand waarmee ze misschien op het eerste oog wat minder hebben.
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
25-09-2017 10:05
Op een zaterdag: klopt. Voor de rest: als ik dat voorstel dan sluit ik haar kinderen weer buiten en die zijn heilig etc etc
Ik heb haar vandaag gevraagd of ze een keer een familie opstelling bij een psycholoog wil doen. Als ze toch zo graag psycholoogje wil spelen prima maar dan wel met een professional erbij.
Zo ver zou ik niet gaan. Ik sluit mij liever aan bij de, zo fijn nuchtere, reactie van Lady V :flirting:

Laat het gaaaan...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
badmeester schreef:
25-09-2017 10:05
Op een zaterdag: klopt. Voor de rest: als ik dat voorstel dan sluit ik haar kinderen weer buiten en die zijn heilig etc etc.

Ik heb haar vandaag gevraagd of ze een keer een familie opstelling bij een psycholoog wil doen. Als ze toch zo graag psycholoogje wil spelen prima maar dan wel met een professional erbij.
.
.
Zo zeg. Lekker passief agressief.
Ik begin die pubers van je zus steeds meer te begrijpen. 8-)
Hetvrijewoord schreef:
25-09-2017 10:16
.
.
Zo zeg. Lekker passief agressief.
Ik begin die pubers van je zus steeds meer te begrijpen. 8-)
Moest lachen.

Maar om er inhoudelijk op in te gaan: zwager zei bij wijze van grap dat wij wel een goede familie zouden zijn voor het familiediner. Dat was ik met m eens. En toen dacht ik na weer een hoop gezeur van zus lief: okay dan gaan we t een keer bespreken ook.
pokkewijf schreef:
25-09-2017 10:15
Zo ver zou ik niet gaan. Ik sluit mij liever aan bij de, zo fijn nuchtere, reactie van Lady V :flirting:

Laat het gaaaan...
ik heb t al op de app gezet.... :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Niet zo heel raar. Een verplicht nummer waar je als 12 jarige echt niks mee kan dus ja die telefoon lijkt me normaal Een dank je als een bord word neergezet vind ik dan weer wel horen. Maar een gesprek voeren met volwassenen... neuh. En van mij hoeft dat ook niet. Dat van die pizza snap ik niet goed , mochten ze niet kiezen?
z-u-s schreef:
24-09-2017 22:43
Beetje off-topic, maar merk dat ik hier als betweterige zus uit niet zo'n makkelijk gezin die uiteindelijk besloot geen psychiater te worden maar een ander soort dokter toch op aansla.

Ik las laatst een stuk in wat mijn vriend 'één van die doktersblaadjes' noemt. Had voor mij wel een aantal herkenbare strofen (vooral onder het kopje "neurotische keuze") misschien voor jou/je zus ook:

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... niek-1.htm

Je zus als psychiater is natuurlijk van de zotte. Zorg dat er niet van alles op je geprojecteerd wordt. Dat deed ik namelijk wel bij mijn broertjes, en dat heeft ze niet per sé geholpen. Mij ook niet.

Ik lees je in stilte regelmatig mee en je komt op mij heel gebalanceerd over ;) Alvast gefeliciteerd met je kleine!
Nog bedankt voor je compliment. Ik heb net een familieopstelling voorgesteld. Benieuwd hoe ze reageert.
Alle reacties Link kopieren
Haha oh echt. Een familie etentje is voor een gemiddelde puber echt verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Een 12 jarige kan uiteraard prima een paar uur rustig aan tafel zitten, een 12 jarige kan ook beleefd zijn tegen de serveester, is in staat tot het voeren van een gesprek en kan de menukaart lezen en dus iets bestellen wat hij/zij echt graag wil hebben. En kan desnoods beleefd aan de serveerster vragen of de pizza ook zonder paprika zou kunnen (oid). En een 12 jarige kan ook prima om 1900 aan tafel gaan.
Je zus verwacht te weinig van de kinderen. Ze heeft blijkbaar het idee dat het nog steeds peuters zijn. Met peuters ga je misschien om 5 uit eten, die praten vaak nog niet terug tegen de ober, kunnen niet heel lang stilzitten en knoeien graag met hun eten. Van een 12 jarige kan en mag en moet je meer verwachten. Als je dat niet doet dan doe je eigenlijk je kinderen te kort.
Alle reacties Link kopieren
Zoon hoeft niet opgevoed te zijn, zolang hij de buitenwereld maar laat denken dat hij opgevoed is.

Mochten de kinderen niet zelf iets te eten uitkiezen in het restaurant? Zoon lust geen sauzen of dressings over zijn eten. Dat geven we door bij het bestellen. Gaat het mis (vaak, helaas), dan mag hij het van ons direct mee terug laten nemen naar de keuken.

Aan tafel blijven zitten is nooit een probleem geweest, gewoon een stripboek of spelletje (smartgames voor 1 persoon) mee. Vijf uur 's middags eten deden we tot een jaar of acht.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
25-09-2017 11:24
Haha oh echt. Een familie etentje is voor een gemiddelde puber echt verschrikkelijk.
Ja, al die ooms en tantes die vinden dat ze met je moeten praten en dan maar over school beginnen omdat ze geen ander onderwerp weten :thunder:
Daar valt echt geen leuk gesprek van te maken, baal je van school dan weten ze te vertellen dat je er een leuke baan door kunt krijgen, en of je al weet wat je wilt worden (welke 12-jarige maakt zich daar druk over)
Is school wel oke dan gaan ze je vervelen met of je al weet wat je wil worden. Dan heb je toch liever je foon vast
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrouwjagersma schreef:
24-09-2017 20:01
Wel lekker rustig, toch?

Van mij hadden ze niet op hun telefoon gemogen, maar monosyllabisch spreken is vrij kenmerkend voor pubers.
Idem. Van mij had de telefoon weggemoeten. Maar dat totale ongeinteresseerde ja/nee is hier goed herkenbaar bij zowat alle pubers. Heb wel eens wat schoppen onder de tafel uitgedeelt naar mijn kids en van te voren doorgesproken dat ik een beetje moeite verwacht. Maar zelfs dan is het tenenkrommend.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
25-09-2017 10:36
Niet zo heel raar. Een verplicht nummer waar je als 12 jarige echt niks mee kan dus ja die telefoon lijkt me normaal Een dank je als een bord word neergezet vind ik dan weer wel horen. Maar een gesprek voeren met volwassenen... neuh. En van mij hoeft dat ook niet. Dat van die pizza snap ik niet goed , mochten ze niet kiezen?
Meen je dat nou? Telefoon bij het diner, met of zonder gasten, normaal?!
Dat kan ik echt niet begrijpen. Je kunt zeker op die leeftijd heus wel het fatsoen opbrengen om een uurtje wat mee te converseren en netjes te eten. En anders zal iemand je dat heel snel moeten vertellen.
Ook beleefd en sociaal gedrag moet je leren en is heel prettig en ook nuttig in je leven. Sneu als ouders je daarin laten zwemmen.
Badmeester,

Heb je hen gevraagd naar alle feestjes die ze de komende tijd hebben?
Heb je hen gevraagd naar al wat ze te bespreken hadden tijdens 't diner met hun vrienden?
Hebben ze hobby's waarover je iets had kunnen vragen?

Waarom alleen het onderwerp "school" benaderen?
Het is weekend, dan willen die pubers helemaal niet aan school denken.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
25-09-2017 17:53
Ja, al die ooms en tantes die vinden dat ze met je moeten praten en dan maar over school beginnen omdat ze geen ander onderwerp weten :thunder:
Daar valt echt geen leuk gesprek van te maken, baal je van school dan weten ze te vertellen dat je er een leuke baan door kunt krijgen, en of je al weet wat je wilt worden (welke 12-jarige maakt zich daar druk over)
Is school wel oke dan gaan ze je vervelen met of je al weet wat je wil worden. Dan heb je toch liever je foon vast
Ja, vast, maar dat je als 12 jarige het liefst de hele dag die telefoon vasthoudt en een gesprek niet uitermate leuk vindt; who cares?
Dan maar niet.
Zou ik me ook aan irriteren, maar weet ook dat sommige mensen in mijn kring mij maar ouderwets vinden. Hangt er vanaf hoe jezelf bent opgevoed dus. Mijn ouders hadden mij allang "de blik" toegeworpen die ik ook vlekkeloos gekopieerd heb voor mijn puberende kroost. Haha
Alle reacties Link kopieren
"De blik"....
En ook dat gemene wangknijpertje?
:cry:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
25-09-2017 23:09
"De blik"....
En ook dat gemene wangknijpertje?
:cry:
:hihi:
Ik zou ook lekker opstandig worden als ik als 12 jarige om 20.30 in bed zou moeten liggen (waarom anders al om 17.00 willen eten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven