Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Ongevraagd foto kind online

15-04-2017 19:04 299 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag,

Ik baal als vader erg gedurende de paasdagen, dagen die fijn zouden moeten zijn.

Mijn zoon heeft een meisje in de klas, die met het kerstdiner foto's heeft gemaakt van de kinderen. Deze staan nu allemaal op een Instagrampagina zonder dat er toestemming is gevraagd. Mijn zoon is erg boos en heeft dat meisje erop aangesproken, maar ze haalt de foto's niet weg. Vervolgens gingen andere kinderen zich ermee bemoeien. De meester ging met de klas praten, en zei dat toch niemand de foto's ziet.

Ik ben er niet van gediend dat mijn kind zomaar online staat. Ik ben donderdag op het plein naar de moeder toegelopen, heb me netjes voorgesteld als de vader van, en vriendelijk verzocht de foto's offline te halen. Ik heb toen een grote mond gekregen met de opmerking dat het openbaar is.

Nu ben ik inmiddels aan het overwegen om aangifte te doen op het politiebureau, gezien het hier gaat om mijn kind van 11 jaar die zelf niet eens van de wet foto's online mag zetten omdat je pas met toestemming vanaf 13 jaar online mag op Instagram en soortgelijke sites, laat staan dat een ander kind van die leeftijd dat zou mogen. Echter vrees ik dan dat pas met kerst de politie actie gaat ondernemen.

Zijn er ouders wiens kind ongevraagd online stond, waar geweigerd werd de foto's offline te halen, en wat er toen is gedaan?
Zoon is waarschijnlijk een oerlelijke jongen.
OleCohen schreef op 15 april 2017 @ 23:19:

[...]

Mijn vrouw leest mee en ik heb net mijn zoon laten zien dat ook vreemden op internet het eens zijn met dat de moeder van dat meisje niet zo had moeten reageren en dat die foto offline gehaald zou moeten worden. Er zitten aan deze kant drie mensen die de reacties lezen. ;)

Dan lezen jullie dus ook dat er heel wat zijn die vinden dat jullie niet zo moeilijk moeten doen.

Met je aangifte, de politie ziet je aankomen.

Of worden die reacties gewoon vergeten?

Wat verder is gezegd klopt, iemand die goed kan googlen zou best op basid van wat je hier zegt je kunnen vinden. Maar he die gegevens zijn geen foto's dus ach dan is het vast allemaal goed.

Je noemt het meisje koppig maar je had zo dr vader kunnen zijn, jij bent nl net zo koppig en aan het doordrammen.

Overigens moet je niet bij dat meisje zijn maar bij haar moeder. Grote kans dat haar moeder gezegd heeft dat ze de foto's moet laten staan. Ze verzint dan dus smoesjes tegenover je zoon om van hem af te komen.

Maar het is al vaker gezegd, vooral hier een heel groot drama van maken omdat het wel kerstdiner foto's zijn, ja dat kan echt niet dat een ander dat ziet. Dat het hele sociale leven van je zoon dan naar de haaien gaat, ach maakt het uit. Komen er iig zeker geen foto's meer (of juist wel, om te pesten en kijk dan heb je een reden om naar de politie te stappen. Die doe er alleen niks mee weet ik uit ervaring. Over die van mij is weleens hoer geschreven door iemand waar ik ruzie mee had. Reactie politie: ja dat mag, vrijheid van meningsuiting. Het dreigen me dood te maken mocht dan weer niet).

Beter dus gewoon voorkomen dat je kind door jou overdreven anti foto gedrag een mikpunt gaat worden. Kinderen zijn nl erg gemeen soms tegen elkaar.

En ja tuurlijk had de moeder de foto's weg moeten halen. Dat was netjes geweest. Maar geen hond die nu met pasen nog die foto's bekijkt. Ja nu wel, omdat jullie er zo de aandacht op brengen.
Een openbaar account doe even een linkje kunnen wij ze beoordelen.
...................................
OleCohen schreef op 16 april 2017 @ 10:16:

[...]

Een van mijn dochters heeft vanochtend de Facebookprofielen van de moeder en die dochter gevonden en die mij laten zien.

Er staat een spiegelfoto op van de dochter met een iPhone 6 waarvan ik vermoed dat daarmee de kerstfoto's zijn gemaakt.

Ik zal het mijn zoon vanmiddag eens vragen of hij weet of ze de foto's met dat toestel heeft gemaakt of met een cameratoestel.

:rofl: kijk maar uit dat zij straks geen aangifye gaan doen tegen jou.

Je hebt gewoon een obsessie voor dit meisje en haar moeder.

Gewoon eng.

Straks doen zij aangifte wegens stalking en lastig vallen.

En dat zal een stuk serieuzer worden oogepakt dan een klacht over kerstdiner foto's.
Moet je niet paasbrunchen ofzo? De grap heeft nu wel lang genoeg geduurd :whoops:
I have to be seen to be believed
Eloise_Xennakiss schreef op 16 april 2017 @ 10:33:

[...]

:rofl: kijk maar uit dat zij straks geen aangifye gaan doen tegen jou.

Je hebt gewoon een obsessie voor dit meisje en haar moeder.

Gewoon eng.

Straks doen zij aangifte wegens stalking en lastig vallen.

En dat zal een stuk serieuzer worden oogepakt dan een klacht over kerstdiner foto's.
Stalking is iemand stelselmatig lastigvallen en dan gedurende langere tijd. Er is nog nooit iemand veroordeeld voor af en toe een Instagramprofiel bekijken. Dat is namelijk helemaal niet strafbaar.
OleCohen schreef op 16 april 2017 @ 10:36:

[...]

Stalking is iemand stelselmatig lastigvallen en dan gedurende langere tijd. Er is nog nooit iemand veroordeeld voor af en toe een Instagramprofiel bekijken. Dat is namelijk helemaal niet strafbaar.

Er is vast wel eens een volwassen vent veroordeeld voor gluren op instagramprofielen van 11 jarige mensen.

Alberto maakt niet zomaar zulke programma's.

Maar je weet iig dan waar straks de aangifte van stalking over gaat. Die langere tijd komt vanzelf als je zo moeilijk doet.

Zo ik ga de oven aangooien voor de paasbrunch. Met dochter en ja er worden foto's gemaakt en die komen zonder toestemming van haar (15 maanden dus antwoord is een spuugbel) op fb.
OleCohen schreef op 16 april 2017 @ 10:36:

[...]

Wat weet je opeens veel van het recht.
Why the hell can't we all just sit in a circle and sing fucking Kumbaya!!!
nerdopviva schreef op 16 april 2017 @ 10:46:

[...]

Wat weet je opeens veel van het recht.
Ik heb hier nog een boekje "Nederlands voor beginners" liggen. Als je wilt mag je die lenen, dan kan jij ook binnenkort in het woordenboek de betekenis opzoeken van woorden. (:
Eloise_Xennakiss schreef op 16 april 2017 @ 10:43:

[...]

Er is vast wel eens een volwassen vent veroordeeld voor gluren op instagramprofielen van 11 jarige mensen.

Maar je weet iig dan waar straks de aangifte van stalking over gaat. Die langere tijd komt vanzelf als je zo moeilijk doet.

Zo ik ga de oven aangooien voor de paasbrunch. Met dochter en ja er worden foto's gemaakt en die komen zonder toestemming van haar (15 maanden dus antwoord is een spuugbel) op fb.
*Gaat vast het nummer van Veilig thuis zoeken* :whistle:
Eloise_Xennakiss schreef op 16 april 2017 @ 10:43:

[...]

Aangifte mogen ze van mij doen. Als ze niet willen dat iemand hun accounts bekijkt, moeten ze het maar afschermen. Dat het openbaar staat is omdat zij zelf willen dat andere mensen ernaar gaan kijken.

Ik heb mijn oudste dochter ook ooit een keer meegegeven, dat als ze niet wil dat ze door vreemden wordt toegevoegd op blackberey Ping, dat ze dan niet haar nummer voor bbm openbaar op haar twitterprofiel moet zetten.
OleCohen schreef op 16 april 2017 @ 10:48:

[...]

Ik heb hier nog een boekje "Nederlands voor beginners" liggen. Als je wilt mag je die lenen, dan kan jij ook binnenkort in het woordenboek de betekenis opzoeken van woorden. (:
Staat daar ook de vervoeging van het werkwoord "willen" in? :rofl:
Why the hell can't we all just sit in a circle and sing fucking Kumbaya!!!
Nou het is me allemaal wat. Aan de schandpaal dat meisje en die moeder helemaal.

Ik zou allemaal foto's van ze uitprinten en op de ramen en deuren van de school plakken.
YellowDiamond schreef op 16 april 2017 @ 10:54:

Nou het is me allemaal wat. Aan de schandpaal dat meisje en die moeder helemaal.

Ik zou allemaal foto's van ze uitprinten en op de ramen en deuren van de school plakken.
X-D
nerdopviva schreef op 16 april 2017 @ 10:54:

[...]

Ik zat het net te denken. :rofl:
YellowDiamond schreef op 16 april 2017 @ 10:54:

Ik vermoed dat ik dan die dochter, de moeder en hun hele familie hier aan de deur krijg, want ik heb zo het vermoeden dat als iemand anders een foto van dat meisje zou maken en verspreiden dat dan de oorlog uitbreekt.
OleCohen schreef op 16 april 2017 @ 10:50:

[...]

Aangifte mogen ze van mij doen. Als ze niet willen dat iemand hun accounts bekijkt, moeten ze het maar afschermen. Dat het openbaar staat is omdat zij zelf willen dat andere mensen ernaar gaan kijken.

Ik heb mijn oudste dochter ook ooit een keer meegegeven, dat als ze niet wil dat ze door vreemden wordt toegevoegd op blackberey Ping, dat ze dan niet haar nummer voor bbm openbaar op haar twitterprofiel moet zetten.
Voor een twitterprofiel heb je helemaal geen mobielnummer nodig,

[...]

"Je wilt" is gewoon correct, "je wil" is speeektaal en eigenlijk niet correct.

[...]

'Je wilt' is correct Nederlands hoor.
OleCohen schreef op 16 april 2017 @ 10:57:

[...]

Ik vermoed dat ik dan die dochter, de moeder en hun hele familie hier aan de deur krijg, want ik heb zo het vermoeden dat als iemand anders een foto van dat meisje zou maken en verspreiden dat dan de oorlog uitbreekt.
Eigenlijk lijken ze dus best op jou..
Zit je zoon in een getuigenbeschermingsprogramma?
OleCohen schreef op 16 april 2017 @ 10:57:

[...]

Volgens mij ben jij degene die nu op oorlogspad is.
Ik denk zomaar dat hij bezig is met een studieopdracht maar niet het juiste antwoord krijgt.

Wel eens op je nick zitten googelen to?
yasmijn schreef op 15 april 2017 @ 21:59:

Zijn er tegenwoordig nog 'meesters' op school?

Zelfs in mijn tijd was dat niet meer :rofl:

Bij ons gelukkig wel. "Meester voornaam" en "Juf voornaam".

Wordt een kind heus niet minder van.
We don't have to make babies to make love.
Joh, TO, ipv als een soort dwaaslicht hier de laatste 24 uur te gaan zitten reageren op van alles en nog wat en dit hele topic op te zetten had je die tijd (met zijn drieën nog wel begreep ik) beter kunnen besteden op wetten.nl

Als het daar niet staat bestaat het niet. Oh, en portretrecht is niet zo simpel als jij je voorstelt.

Nog een advies...get a life.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven