Wat eet je op dit moment deel 23

27-03-2024 09:36 284 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer een nieuw topic waar we kletsen over eten en allerlei dagelijkse dingen.
Voel je vrij om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben weer fijn aan het werk,vanmiddag wat boodschappen doen.
Ontbijt koffie en 2 crackers met kaas en tomaat.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen ik ben net uit bed schandalige langslaper.
Schiet onder de douche daarna ontbijt

Coetje bedankt voor het aanmaken nieuw topic hoop dat de vaste schrijvers veel tijd hier verbrengen en er mogen nieuwe bij komen .is ook best gezellig
Fijne dag 🍀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic, ik zal af en toe eens meeschrijven, of misschien wel vaak.

Ik heb net een broodje carpaccio op, lekker zelfgemaakt. Lust er nog wel een, maar mijn dochter is er ook zo gek op, dus ik spaar deze uit mijn mond voor haar.

Af en toe een extraatje kan geen kwaad, en ik ben vrij dan vind ik het juist lekker om iets meer te doen dan een simpel broodje.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Net een heerlijk stuk vegetarische quiche van gisteren op. Met veel groente en lekker veel room, eieren en kaas. Dag erna nòg beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Ladylola en Epicureo.

Lief dat je een broodje carpaccio voor je dochter overlaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
coetje schreef:
27-03-2024 13:40
Welkom Ladylola en Epicureo.

Lief dat je een broodje carpaccio voor je dochter overlaat.
Dankjewel!

Ach ja, zij is ook lief voor mij, en ik heb nog pindasoep, kom niet om van de honger.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag gezellig twee nieuwe mede schrijfsters .hoop dat jullie blijven zou leuk zijn hebben wij ook meer te lezen en te schrijven ‘
Ben bezig geweest vanmorgen na het ontbijt met van alles .nu zit ik even en krijg het gelijk koud .
Heb ook nog geen plannen voor de Pasen dan zal het toch iets warmer moeten worden al schijnt de zon hier wel .
Moet straks de wasmachine aanzetten .en ik zie dat wij vanavond bruine bonen eten met spekjes en n paar aardappels er bij .en toetje na.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig, nieuwe meeschrijvers er bij :-)
Zo jammer dat viva, Cookie, thee en lieveke niet meer meeschrijven.
Joy Anna heb ik ook al een paar dagen niet gezien, hoop dat ze zich binnenkort weer meld hier.

Ladylola nu heb ik ook zin in een broodje carpaccio :kwijl: erg lief van je dat je een broodje voor je dochter bewaard.
Chris ik heb het ook zo koud vandaag, en dat terwijl ik op de Radio steeds hoor dat het zo warm is vandaag :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou waar is die warmte dan Liz niet hier in het Oosten en ook niet bij jouw of je het gelooft of niet ik zit hier met steenkoude voeten .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geloof je zeker wel Chris, ik zit 50 km verderop ook met 2 ijsklompjes aan mijn voeten :-( en dat terwijl mijn auto net toch echt zei dat het buiten 13 graden is.
Zoon en ik hebben Thaise Curry gehaald, vriend eet met zijn vader in Chris haar hometown dus ik vond dat zoon en ik ook wat lekkers mochten halen ipv te koken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Groot gelijk Liz!
Hier is het ook maar koud,heb de verwarming even aangezet.Kreeg weer geld terug van mijn jaarafrekening dus ga niet in de kou zitten.
Ik heb samen met jongste nog even zijn kledingkast uitgezocht,hij mag weer fijn gaan shoppen😂
Wij aten een ovenschotel met spinazie van lekker en simpel maar ik vond er geen bal aan.Ik neem zo een boterham met kaas en tomaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig topic, vind het leuk om af en toe eens mee te schrijven.

Lekker een broodje carpaccio, is wel een van m’n lievelingsbroodjes als ik ergens ga lunchen.
Thuis maak ik het zelden, toch eens wat vaker doen.

Wij aten Surinaamse roti, nou ja ik denk dat er weinig Surinaams aan is maar wij vinden het erg lekker.
Met kippendij, zoete aardappel en sperziebonen. Rotiplaat en een eitje erbij. De pan was helemaal leeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij wou niet mee Liz .je kon waarschijnlijk niet vanwege je zieke zoon? Denk dat je het niet heel erg vond .
coetje je moet hpje kinderen iets minder te eten geven ze groeien overal uit 🤣
Wij hebben bruine bonen met uien verse worst en n paar aardappeltjes gegeten .
Nu zit ik of liever gezegd hang ik in de bank man zit Aktenzeichen XY Ungelost te kijken ik ga zo lezen .
Allemaal lekker slapan 💤💤
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Marjo, roti heb ik nog nooit zelf gemaakt,jongste vroeg laatst of ik dat eens kon maken dus zal me daar eens in verdiepen.

Geniet van je boek Chris en voor straks welterusten.

Ik zit met een masker in mijn krullen,heb voor vrijdag weer een afspraak bij de krullenkapper,ga er een heel stuk vanaf laten knippen.Het hangt nu halverwege mijn rug en wil het tot op mijn schouders,zijkanten ook wat korter zodat het minder hangt😀
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo lang heb jij je haar coetje ? Ik ga voor de Pasen niet meer naar de kapper denk volgende week of de week er na.
Heb het boek nu uit .
Ik hou wel van Surinaams maar bij mij ook op de Hollandse manier ,absoluut geen sambal en bepaalde kruiden .
Man schept vaak wel iets sambal er op en zijn zoon spaanse pepers en extra kruiden dat is voor mij niks .
Nu n nieuw boek zoeken denk maar even geen thriller want die ik,nu uitgelezen heb was mij te heftig iets te veel op smerige details even n romannetje anders kom ik niet in slaap’
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Ja mijn haar is hard gegroeid Chris,ik laat het ook maar 2x per jaar knippen bij de krullenkapper. Ik zal je straks wat foto's appen van wat ik in gedachten heb.
Vandaag met jongste naar Slachtofferhulp en ik werk verder thuis.
Er komt ook nog iemand een offerte maken voor airco's boven en beneden.
Ontbijt koffie en 2 crackers met kaas en komkommer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen dames.

Hier schijnt het zonnetje op dit moment. Dus met mijn kop koffie in de tuin. Nog even genieten voordat straks de regen weer komt.
Ik eet vanavond curry met rijst. De curry staat nu al te pruttelen. Wat ik vandaag verder ga doen weet ik nog niet. Misschien even naar een tuincentrum.

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen hier geen zon te zien al scheen hij wel toen ik opstond .
Gegeten n boterham met ham en eentje met kaas .rozijnenbol en koffie .
Straks even voor boodschappen de grens over DM en supermarkt .
Nog wel met trui en jasje het is ook nog maar Maart .
Ga je bloemen of planten kopen Fladderak ?
Fijne dag allemaal 🍀🍀
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit nu aan een broodje vega kroketburger met mayo curry en rucola.

Ik haal gewoon bij de supermarkt zo een pakketje carpaccio, ik doe alleen wel zelf Jean Baton truffelmayonaise er op. Vind ik lekkerder dan de dressing die er bij zit.

Ik maak het ook weleens als makkelijke avondmaaltijd, dan maak ik de borden op ( 1 pakje pp) en dan met stokbrood en kruidenboter.

Vanavond geen idee, ik heb een borrel met oud collega's dus het kan zomaar een hapje in de stad worden. Of ik stop bij de KFC ( My quilty pleasure voor wat betreft fastfood)

Ik maak roti kip masala in de Crockpot, echt heerlijk. De roti platen haal ik bij de toko.
Ik kook veel niet Nederlands, ik hou wel van pittig, maar nuanceer het nog weleens voor mijn dochter die is iets minder van pittig eten.

Meestal maak ik in het weekend iets uitgebreidere maaltijden, dit weekend wordt het Indische kip met sajoerboontjes en rijst ( ik maak de boemboe's altijd zelf, pakje is ook goed hoor, maar net wat minder lekker)

Fijne dag allemaal, en geniet van al het lekkere eten!
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Chris vanmorgen in de zon leek het tuincentrum een goed idee. Nu in de regen vind ik het een stom idee en ga dus maar niet.

Dat lijkt me heel ingewikkeld om zelf boemboe's te maken. Zal het eens opzoeken, lijkt me wel leuk om te maken.

Roti maak ik met een verspakket en ook met platen van de toko. Toevallig afgelopen maandag nog gegeten.

De curry (beetje te pittig voor man vrees ik) staat nu in de koelkast. Wijziging van plannen. Ga straks met vrienden de kroeg in en we eten wat in de stad. Lunch was een kaas tosti met chilisaus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fladderak schreef:
28-03-2024 14:28
Chris vanmorgen in de zon leek het tuincentrum een goed idee. Nu in de regen vind ik het een stom idee en ga dus maar niet.

Dat lijkt me heel ingewikkeld om zelf boemboe's te maken. Zal het eens opzoeken, lijkt me wel leuk om te maken.

Roti maak ik met een verspakket en ook met platen van de toko. Toevallig afgelopen maandag nog gegeten.

De curry (beetje te pittig voor man vrees ik) staat nu in de koelkast. Wijziging van plannen. Ga straks met vrienden de kroeg in en we eten wat in de stad. Lunch was een kaas tosti met chilisaus.
Het zijn vaak veel ingrediënten, dat is wat maakt dat het ingewikkeld lijkt.
Maar eigenlijk doe je alles in een blender en maak je er een pasta van.
Voor gebruik even aanbakken in olie.

Je kan ook een voorraadje maken, ik doe dat vaak als ik rendang maak daar gaat best veel in, en dan vries ik het in porties in ( porties voor een kilo rendang)
Pepers en djeroek peroet blaadjes bewaar ik ook in de vriezer. Zo kun je best veel verse kruiden invriezen, en heb je het altijd in huis.

Curry kun je iets milder maken met kokosmelk, gewone melk kan ook. Beetje bij beetje bij schenken en dan steeds proeven. Zo maak ik de gerechten milder voor eters die van minder pittig houden, en het is een beetje te pittig gemaakt.
Maar wellicht wist je dit al ;-)
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je je recept van de rendang delen Ladylola? Boemboe zelf maken is geen probleem,ik heb een uitgebreide kruidenkast en 2 toko's in de buurt.
Mijn tante maakte altijd heerlijke rendang,helaas kan ik het haar niet meer vragen.Nichtje heeft nog gekeken tussen haar recepten maar hij stond er niet tussen.

Fladderak,veel plezier in de stad.Hopelijk hebben jullie nu weer wat zon,hier is hij gelukkig ook doorgebroken nadat het de hele ochtend geregend heeft.

Oudste is naar een concert,vriend eet bij zijn moeder dus jongste en ik eten samen.Ik wilde wat gaan halen of ergens iets simpels eten maar jongste wil pannenkoeken dus die ga ik zo bakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Interessant lady .heb jij iets Indisch of Surinaams bloed.
Hier is mijn man de kok en maakt ook vaak Surinaamse of Indonesische gerechten’
En ook gewoon Nederlandse keuken .
Al vind ik mijn pannenkoeken lekkerder .🤣
Was vanmiddag even in Duitsland wel bij de D.M.geweest niet bij n supermarkt was vreselijk druk en dat had ik ook kunnen weten want in Duitsland is het Paasweekend al begonnen .morgen is n Duitse dag Kar Freitag hier Goede Vrijdag .
Dus in Nederland naar de supermarkt geweest ook best wel druk .maar morgen wil ik de straat niet op .Het is dan razend druk in de binnenstad met allemaal Duitsers en op straat ook .
Zaterdag zien we het wel weer ..
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf boemboe maken lijkt me ook best ingewikkeld
Ik maak graag rendang in de crockpot maar ik gooi er gewoon twee gekochte bakjes boemboe in.
Dus een recept is zeker welkom.

Ik dacht dat het met Pasen mooi weer zou worden maar volgens mij gaat het tegenvallen.
Eerste paasdag komen de kinderen brunchen en tweede paasdag gaan we ergens heen, waarheen nog geen idee.
Zal een beetje aan het weer liggen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven