Oogjes dicht en snaveltjes toe #22

22-07-2012 21:51 2563 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 22



Oogjes dicht en snaveltjes toe #21

Oogjes dicht en snaveltjes toe #20

Oogjes dicht en snaveltjes toe #19

Oogjes dicht en snaveltjes toe #18

Oogjes dicht en snaveltjes toe #17

Oogjes dicht en snaveltjes toe #16

Oogjes dicht en snaveltjes toe #15

Oogjes dicht en snaveltjes toe #14

Oogjes dicht en snaveltjes toe #13

Oogjes dicht en snaveltjes toe #12

Oogjes dicht en snaveltjes toe #11

Oogjes dicht en snaveltjes toe #10

Oogjes dicht en snaveltjes toe #9

Oogjes dicht en snaveltjes toe #8

Oogjes dicht en snaveltjes toe #7

Oogjes dicht en snaveltjes toe #6

Oogjes dicht en snaveltjes toe 5#

Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het 22e deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieFlowerfield281-12-091 kan L. niet wakker wegleggen Yamuna326-1-09 / juli '122 babymeisje geboren!Phoehee331-8-101 Okkie slaapt nu overdag ook goed!Noppie39 2-7-10 / 17-4-082Smurfen groeien te hardMajeba3024-10-091 gaat best goed!Loco391-2-10 / 2-1-122 Spoco slaapt door, Aco geboren! Alisan39 2heeft er nu 2 Mimpje28 3-09 / 9-10 / 7-12 3Meisje geboren! mini wordt wakker en wil niet meer in zijn bed Jsd301-07 / 8-10 2 Meiske wordt groot! Zaza_Zebra27eind 5-10 / aug '122handleiding kwijt van Veulen TessTan2920-03-10 2Stan mag wat langer uitslapenGelukkig263130-08-10 1Muppet is 's nachts steeds wakker, lichte slaperChryssa3027-10-10 / aug '12 2 babymeisje geboren!Pucker2714-01-11 1 valt niet zelf in slaap en is vaak wakkerLoessie26eind 7-11 1 Spook spookt 's nachtsLunaster288-2011 1 Lunetje vindt de wereld te mooi om te slapenEnsimone 2
Alle reacties Link kopieren
Eerst! Hnt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Cight uit de tabel gegooid, zij komt toch niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Tweetst!
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Joehoe, derdst?
Alle reacties Link kopieren
Heeeeerlijke dag gehad hier, echt vakantiegevoel.

Vanochtend met kinderloze vriendin naar zwembad geweest.

Relaxed voor mij, Veulen lekker veel aandacht, en hij kon weer 20 keer van de glijbaan. Wilde en mocht nog wel vaker, maar hij was blauw en trillende, dus het was mooi geweest.



Vanmiddag met de fietskar een durp verder gefietst om naar de circusbeesten te kijken, en daarna door naar de waterspeeltuin die daar zit.

Voor de peuters is dat eigenlijk alleen nog een heule grote zandbak met een watertafel-achtig iets, maar dat is leut genoeg.

Rond 17.00 teruggefietst, Veulen in de kar met wat gezonde chippies, thuis eten, en toen heerlijk op tijd het bed in.



Hier dus echt eentje die zowel zijn middagslaap als avondslaap erg nodig heeft.

Merk dat het er wel aan ligt tot hoe laat hij 's middags geslapen heeft, en wat hij gedaan heeft overdag. Hoe moe ie is dus.

Oja, en wat hij aanheeft in bed. Te warm of te koud is ge-ouwehoer. Logisch, maar heeft me nog best een tijdje gekost om beetje uit te vinden wat met welk weer enzo.



Vind mezelf ontzettend bikkel omdat ik dus een uur gefietst heb vandaag, en ben wezen zwemmen met het Veulen, en hoop dat ik vannacht weer eens lekker slaap.



Chryssa: wat een grote maat, die maat 6!

Ik heb hier maat 5, en die vind ik soms al wat los (luierbroekjes 4 is stukken beter, 5 zakt van zijn bips! )

O, en het stinken van de pampers: dat doen (hier in nl) alleen de active fits.

Kwam ik ooit achter, toen ik die een keer kocht. (ons bin zunig, ons gebruikte de goedkoopste pampers, en dat was dry nights)

Vond het Veulen ook altijd zo stinken als hij terug kwam van kdv (jeeetje, verschonen ze daar zo slecht ofzo?), maar daar krijgt ie dus ook de duurdere active fits.

Ondertussen krijgt hij thuis trouwens al een eeuwigheid kruidvat luiers aan zijn verwende gatje.



Voor buikmeisje ben ik nu wel weer pampers aan het hamsteren. Die eerste maanden poepen ze zo veel en dun...

Tot nu toe geloof ik zo'n 5 pakken maat 1, 3 pakken maat 2, 3 pakken maat 3 liggen.

Wie helpt me even, maat 1, dat is toch ongeveer 1 pak per week? Dus dan kan ik nog paar pakken inslaan?

Kheb nog een kruidvat-aanbieding van 50% korting op mn voordeelkaart staan.

(geen idee wat de max. is, maar iemand een pak newborn pampers voor 50%? zelluf ophalen. )
Alle reacties Link kopieren
Zaza ik zou geen maat 1 meer halen, is inderdaad wel een pak per week (of meer... Maar ga uit van zo'n 8-10 luiers per dag) maar ze groeien dan ook zo hard in die tijd dat ze heel snel uit maat 1 zijn. Tenminste R wel. Die was met nog geen maand geloof ik al uit maat 1. En hij was niet heel zwaar met z'n geboorte 3250 gram. (na een maand 4700 dus wel flink aangekomen daarna)
Alle reacties Link kopieren
Dus ik zou maat 2 nemen. Lekker dagje gehad dus!! Ik ga even zoeken waar die circusdieren waren, leuk man. Ik zit te twijfelen of de dierentuin of de Efteling leuk zou zijn voor R of dat hem dat nog niet boeit.
Alle reacties Link kopieren
Puck: die circusdieren waren naast de -totaal shabby- circustent die daar staat omdat ze een paar dagen optreden.

Dus zoek het dichtsbijzijnde circus (tip: een minder shabby circus zal vast gezonder ogende dieren hebben) en je hebt een leuk uitje.



Over dierentuin: vindt ie de kinderboerderij interessant?

Wij zijn rond 1 jr met het Veulen naar de dierentuin geweest, maar ook vooral omdat we het zelf zo leuk vinden.

Hij vond vooral de vissen leuk geloof ik. Die zag ie het beste zwemmen. De rest was mwah.

(maar hij is nog steeds niet onder de indruk van boerderijdieren etc)

Dit vond ie leuk vanwege zijn lievelingsboek over olifanten, en omdat het zo grrrruwelijk dichtbij was ook. Circus was niet zo van de enorme hekken en hokken, dus olifanten achter klein schrikdraadje. Alle kinderen lol en de olifanten gras voeren.



Efteling vindt ie vast mooi om te kijken, maar of hij het nou echt mooier vindt dan een rondje speelgoedwinkel...



Oftewel: veel dingen zijn nu nog interessant en leuk. Dus ook de efteling en dierentuin. Tijdelijk. En anders in elk geval net zo interessant als elke andere lange wandeling.



Toen bepaalde onderwerpen bij ons begonnen te leven (kabouters, Nijntje, bob de bouwer, olifantenboek etc) merkten we dat hij het kijken ernaar dus ook leuker vondt.

Want hij werd enthousiast van het onderwerp.

Helaas hebben we heel lang vooral bouwplaatsen op kunnen zoeken.... Gafers zijn en blijven het meest interessant.

(serieus, ik heb met kinderwagen/draagdoek wel eens drie kwartier op een bankje gezeten naast een straat die aangelegd werd. Veulen in zijn nopjes vol oooh's en aaaah's)



Dure uitjes zou ik nu vooral doen omdat je die zelf leuk vindt.

Laten we eerlijk zijn, voor die kleintjes is de tuin van de buren al interessant en nieuw genoeg.

(of het plaatselijk station. Of een bushalte waar veel bussen stoppen. Of een ritje met de bus. Of zelf brood geven aan de geitjes. Of denneappels rapen. Of gewoon bij mama op de fiets een rit maken en dan alles aanwijzen wat je ziet. Of weet ik het wat voor plaatselijke graffiti/rare kunstwerken/schoolramen je hebt met platen erop.)
Alle reacties Link kopieren
Kinderboerderij vindt hij echt leuk. Vooral als we gewoon achter het hek blijven en niet tussen de beesten in lopen Maar in de dierentuin denk ik dat de beesten weer te ver weg zijn om echt interessant te zijn, hij durft nu ook amper om een beest te aaien of te voeren maar hij wil wel graag van dichtbij (maar niet te dichtbij!) kijken.



Rondje speelgoedwinkel vindt ie niet echt boeiend



Het is denk ik ook meer dat ik zo benieuwd ben naar dat bekkie, maar ja, kan het wel nog blijer. Hij vindt de wereld nu al zo mooi, hoeveel mooier kan het worden.
Alle reacties Link kopieren
zesde ! ( jullie kunnen niet tellen )
Alle reacties Link kopieren
Hier is de haven/vuurtoren/trein/IJsselmeer (ons dagelijkse rondje) verreweg het populairst!



Iemand vroeg hoeveel harde buiken veel is. Ik zit nu gemiddeld op 15 á 20 op een dag. Bij Uk waren dat er een stuk of 5 rond deze tijd.



Zaza, wat een prachtfoto's van jouw Veulen!!
Alle reacties Link kopieren




HNT, jaja ik ben er ook nog. Ben al helemaal in vakantiemodus en heb nog amper achter de lap gezeten de afgelopen dagen was het eindelijk weer redelijk weer dus veel buiten geweest. Nog een paar dagen en dan gaan we al weg maar eerst nog eventjes thuis omrommelen. Lekker rustig aan want met name zoon is nog erg moe. Die lag gister om zeven uur in zijn bed en is nu net een kwartiertje wakker. Ook het slapen van dochter gaat weer goed, niet of heel kort even slapen 's middags lijkt goed te werken. Dan ligt ze er zo rond half negen in en slaapt ze ook tot half negen de volgende ochtend, dus dat is zeer luxe. Ze begint nu ook steeds meer te praten zo schattig, het is alleen wel zo dat het bijna alleen maar etenswaren zijn waarmee ze haar woordenschat uitbreid. Ze kan nu dus heel goed vragen om een boodje taas
Alle reacties Link kopieren
Haaai!!



Meisjes naar het kdv en ik vrij. Lekker, even het rijk alleen. Vanmorgen lekker overal gezogen, wasje erin en van die dingen. Net even op de fiets langs action voor wat doeken om schilderijtjes te maken op de meisjeskamers. Meteen lekkere koffie en een broodje gehaald. Vakantie, ik hou d'r van!



Nicky sliep uiteindelijk om 22 uur pas. Nadat we haar even tien minuutjes naar beneden gehaald. En ze werd om zes uur alweer wakker. Ze was een beetje tam vanmorgen... Ik heb net een nieuwe zomerse pyama gekocht, misschien vindt ze die wel gaaf om in te slapen... Vanavond na het eten nog even naar buiten, rondje fietsen. Afmatten die hap. Ik vind het zo sneu om zo'n moe meisje te zien. Ze eet ook al waardeloos de laatste tijd. Echt een negatieve spiraal waar ze in dreigt te raken.



Nouja...



Nog babynieuws dames? Hoe is het met de zwangere buikies? Overleven jullie dit weer nog een beetje?



Jsd heeft megaslapers gekregen... Tsss... Het kan verkeren! Vooral dat uitslapen klinkt me wel aantrekkelijk in de oren. Waar gaan jullie naar toe op vakantie?



Pucker ik zou efteling alleen doen als je het zelf heel leuk vindt.

Tuincentrum incl dierenafdeling is hier ook altijd een dikke hit. En nog gratis ook. Ons tuincentrum heeft ook een leuk koffiehoekje. Nicky gaat helemaal uit haar dak met een appelsapje

En het station vindt ze ook superleuk. Treinen kijken, lekker rennen door de hal, de roltrappen, de lift etc.



Zaza geen maat 1 meer, volgens mij heb je aan 5 pakken genoeg! Dan kun je beter nog wat pakken 2 erbij doen. Ik ben trouwens ook al zo'n hamsteraar met luiers... Verschrikkelijk he?



Nou ladies ik ga schilderen in de tuin! Tschuss!
Alle reacties Link kopieren
Morning,



Redelijke nacht, wel veel moeten piesen. De MaaierT is voor de verandering eens droog gebleven. Zo meteen naar het ziekenhuis voor een consult met de lactatiedeskundige.



Nog geen nieuwe babies?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Hier niet. Helaas.

Wel een heerlijke ochtend gehad op het strand, maar dat wreekt zich nu. Superduper zere rug, harde buiken bij niets, en kan mn pootjes niet meer optillen.

Combineer dat met een supersacho vent en een peuter, en de vakantiestemming is hier vanmiddag top!



Lief en Peuter nu om boodschappen gestuurd, echt, hij vertrok sjokkend en mokkend. Had daarvoor (serieus!) 5 minuten met zijn hoofd op zijn armen op tafel gelegen.

Hoezo demonstratief.

Had m al naar bed gestuurd, maar dat wil ie niet.

Ja hoor eens, ik wil ook niet hoogzwanger zijn en elk vrij uurtje plat in bed doorbrengen hoor. Dan grote vent wezen en lachen en doen. Grrrrr.



Gelukkig was ie vanochtend enorm leuk en lief op het strand. En het Veulen ook.



Ik lees een droge MaaierT (yeah!), een vroeg consult bij de lactatiekundige, twee vakantie-jodelende mama's, moeie kindjes waarvan er 2 wel, en 2 niet bijslapen, en het tuincentrum als kinderboerderij.



Willen jullie asjeblieieieiieieief voor me duimen dat dat kiend eruit komt vannacht? Ik wil weer mezelf worden, ik wil die pijn kwijt. Ik wor er zo sacho van.

En over 2 weekjes met zijn 4 op het strand lijkt me ook gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal met mijn logge lijf de baringsdans voor je gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onderweg naar de echo! Spannend!



Chryssa een consult vanwege vorige keer of is dat normaal bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Phoehee is dat je 20 weken al? Of is dit een pretecho? Spannend! Doe je ook 3d?



Schilderen gaat lekker!
Alle reacties Link kopieren
Consult was omdat het de vorige keer zo slecht liep. Ik heb gezegd dat ik liever niet wil kolven, aangezien ik daar de vorige keer zo depressief en futloos van werd en er nog geen druppel melk uitkwam. Dus nu heb ik informatie van een lactatiegoeroe over handcompressie en recepten voor 'Goats Rue' en 'Fenugreek' meegekregen. Hebben jullie weleens van die supplementen gehoord?



Verder wordt mijn bloed geprikt op een afwijking in één of andere klier en heeft ze naar mijn borsten gekeken en zei dat er wel een verschil was in tepelgrootte en dat er misschien iets met mijn melkklieren aan de hand zou kunnen zijn.

Als die supplementen niet werken straks, dan was Domperidon misschien een idee, volgens die mevrouw.



Klinkt dat allemaal logisch?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Het zegt me allemaal niks Chryssa, ik ken alleen domperidon, dat is inderdaad om de productie op te krikken. Ik heb nooit gehoord dat iemand een afwijking had aan haar melkklieren.
Alle reacties Link kopieren
En phoe???
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee met de hype hier!
Alle reacties Link kopieren
moehahaha phoehee gefeliciteerd !



chryssa , fenegriek heb ik idd wel van gehoord icm bv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven