Oogjes dicht en snaveltjes toe #22

22-07-2012 21:51 2563 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 22



Oogjes dicht en snaveltjes toe #21

Oogjes dicht en snaveltjes toe #20

Oogjes dicht en snaveltjes toe #19

Oogjes dicht en snaveltjes toe #18

Oogjes dicht en snaveltjes toe #17

Oogjes dicht en snaveltjes toe #16

Oogjes dicht en snaveltjes toe #15

Oogjes dicht en snaveltjes toe #14

Oogjes dicht en snaveltjes toe #13

Oogjes dicht en snaveltjes toe #12

Oogjes dicht en snaveltjes toe #11

Oogjes dicht en snaveltjes toe #10

Oogjes dicht en snaveltjes toe #9

Oogjes dicht en snaveltjes toe #8

Oogjes dicht en snaveltjes toe #7

Oogjes dicht en snaveltjes toe #6

Oogjes dicht en snaveltjes toe 5#

Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het 22e deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieFlowerfield281-12-091 kan L. niet wakker wegleggen Yamuna326-1-09 / juli '122 babymeisje geboren!Phoehee331-8-101 Okkie slaapt nu overdag ook goed!Noppie39 2-7-10 / 17-4-082Smurfen groeien te hardMajeba3024-10-091 gaat best goed!Loco391-2-10 / 2-1-122 Spoco slaapt door, Aco geboren! Alisan39 2heeft er nu 2 Mimpje28 3-09 / 9-10 / 7-12 3Meisje geboren! mini wordt wakker en wil niet meer in zijn bed Jsd301-07 / 8-10 2 Meiske wordt groot! Zaza_Zebra27eind 5-10 / aug '122handleiding kwijt van Veulen TessTan2920-03-10 2Stan mag wat langer uitslapenGelukkig263130-08-10 1Muppet is 's nachts steeds wakker, lichte slaperChryssa3027-10-10 / aug '12 2 babymeisje geboren!Pucker2714-01-11 1 valt niet zelf in slaap en is vaak wakkerLoessie26eind 7-11 1 Spook spookt 's nachtsLunaster288-2011 1 Lunetje vindt de wereld te mooi om te slapenEnsimone 2
Alle reacties Link kopieren
Zaza, moe/hormonaal/sjaggie/hoogzwanger en dan je schoonouders.... ik benijd je niet.... In elk geval een dikke Hoogzwanger zijn sucks!



Chryssa, wat irritant zulke buren! Ik geloof dat ik er toch even een bezoekje aan zou wagen.



Net even naar een feesttent geweest met Uk. Hij is daar geschminkt als tijger. Wel de simpele en snelle uitvoering want na 1 streep zei hij al "nu is het wel bijna klaar he?"

De rest van de weg naar huis heeft hij tegen iedereen lopen grommen, lieffie!

Nu zijn LIef en Uk naar opa toe om te laten zien dat Uk nu een tijger is. Erg fijn want ik voel me echt niet tof, zo maar even onder de douche door ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Onderweg naar huis. Halverwege......was heerlijk! Wifi in hotel maar slechte verbinding. Nu boys aan het uitlaten in speeltuin bij mc. Hoe is het hier??
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Man heeft een nieuwe sollicitatie gescoord in Nederland. Ik zeg: hoe meer opties, hoe beter . Ik ben al aan het koken, wil bietjes eten vanavond en aangezien ze vers zijn moeten ze 100 jaar koken.



MaaierT speelt met z'n Duplo brandweerwagen, wat inhoudt dat hij steeds op het knopje van de sirene drukt, wat een lawaai!



Zaza, vervelend van je boze bui, maar kan gebeuren. Hoogzwanger zijn is ook niet leuk.



noppie, Dus op de terugweg? Fijn dat het leuk geweest is!



majeba, Vond opa de tijger mooi? Moet je dat er nou allemaal af poetsen voor hij naar bed gaat?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Duimen dus chryssa. Van die ene nog niks gehoord?
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Hij moet pas in Oktober naar Nederland om een presentatie te geven en pas daarna horen we of hij die baan dan heeft. Dus dat duurt nog wel even.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
En hoe zit dat met deze? Heeft hij nu alleen gesolliciteerd of wel een gesprek oid?



Noppie bijna terug dus, ik wil wel een uitgebreid verslag als je echt thuis bent.



Zo R ligt nu aan de tiet, bijna knock out. De rest van de middag was hij nie zo dwars, nieuwe boekjes gekocht en gelezen, blijft altijd leuk, boekjes. Hebben jullie nog ideeën voor speelgoed voor R? Met duplo en blokken is hij snel uitgespeeld, ook little people of auto's is niet lang leuk. Wat hij wel echt leuk vindt is z'n vormenstoof en van die houten legpuzzels. Maar dat kan hij allemaal dus ik weet niet of daar nog genoeg uitdaging inzit.
Alle reacties Link kopieren
Noppie!! Leuk dat je weer terug bent.
Alle reacties Link kopieren
Pucker misschien een andere soort van vormenstoof? Je hebt ze in allerlei soorten en maten. Heeft hij weer een andere uitdaging. Boerderij, huis, garage, met deurtjes die open en dicht kunnen, er is van alles met vormpjes.

Hier is de vormendoos en het nijntje huisje een hit.



Zaza, heb je wel een beetje wat aan je Lief nu? Stom he, dat gevoel van aapies kijken. Rot allemaal lekker op met zn allen. Ik zeg, gordijnen dicht en deur op slot tot de beeb er is. Zo.



Lief wil geen keukentje voor Lunetje.

Waren bij ikea en hij vindt haar er echt nog te klein voor. Een beetje gelijk heeft hij wel hoor. Denk dat we voor een leuk ander cadeau gaan en iets minder duur en we dan met Sinterklaar het keukentje geven. Dan is ze net even iets ouder. Jammer, mama vindt het zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft voor deze nieuwe sollicitatie volgende week een gesprek (weliswaar via Skype, want even over vliegen is natuurlijk geen optie).



Pucker, de MaaierT speelt voornamelijk met z'n auto's. Puzzels vindt hij niet veel aan, maar hij bouwt tegenwoordig wel graag met blokken en hij vindt tekenen leuk. En boekjes zijn altijd een succes, hij wil het liefst de hele dag voorgelezen worden. Oh, en hij had laatste bij een vriendje gespeeld en die had zo'n mini-basketball basket en dat vond hij helemaal leuk. Steeds die bal erin gooien enzo, dikke pret.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft al 3 van die vormenstoven. Dus ik dacht meer aan iets anders.



Jammer dat je lief geen keukentje wil. Misschien een loopfietsje? Ook heel leuk. Of loopkar?
Alle reacties Link kopieren
Boekjes zijn hier ook een hit, maar moeten wel voorgelezen worden. Ik wil iets waarbij hij zichzelf vermaakt.



Spannend volgende week gesprek!! Ik duim! Is het een leuke functie? Welke stad?
Alle reacties Link kopieren
Man vindt het een leuke functie, iets met data analyse en iets grafisch erbij. Het is waarschijnlijk in Amsterdam of Utrecht.



Boekjes moeten hier ook voorgelezen worden, hoor. Het liefst eindeloos. Soms gaat de MaaierT ook wel zelf zitten bladeren en dan houdt 'ie hele verhalen tegen zichzelf. Maar gek genoeg doet hij dat liever bij bladen dan bij boeken (dus hij kan bijvoorbeeld prima heel lang door de Ikea gids bladeren en dan bij iedere pagina luid commentaar leveren ).
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Loopkar heeft ze, loopfietsje ook maar dan kan ze nog niet bij de grond. Pukkie.



Spannend Chryssa! Lachen zo'n gesprek via skype.
Alle reacties Link kopieren
Pucker, hier vond ie Duplo pas tegen 2 jr leuk. En dan vooral omdat ie auto's en een vliegtuig enzo erbij kreeg. En het rollenspel ervan vind ie nu leuk.

Hij is zowel met duplo als met LP eindeloos bezig met poppetjes in en uit en binnen en buiten enzo.



Volgens mij de leeftijd die R nu heeft was het veel boekjes kijken (ook zelf), dingen in en uit elkaar doen, stapelen. Legpuzzel vond ie altijd mwah.

O, en een spoorbaan om een treintje/autootje over te laten rijden.

Ein-de-loos moest dat rondjes rijden.

Bordjes en bekertjes, en schoongemaakte verpakkingen waren toen ook heel interessant geloof ik. Vooral alles wat open en dicht kon, en waar dingen in of door konden.
Alle reacties Link kopieren
Luna, hier kwam voor de eerste verjaardag een zandbak in huis, van ons kreeg hij een little people dierentuin, en we vroegen veel nuttige dingen nog.

Omdat hij er toch geen kloot van snapte, en we dat jaar nog tussendoor dingen kochten enzo.

Oja, en alles met Nijntje was toen een groot succes.

Dus kwamen er Nijntje zandbakspullen, Nijntje dvd, Nijntje handpop, en weet ik het wat voor Nijntje zooi allemaal meer.
Alle reacties Link kopieren
Chryssa, ik duim voor je! Zou heerlijk zijn, een baan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu ook een zandbak op het balkon voor de MaaierT en dat vindt 'ie wel leuk. Vormpjes en een emmer en schep erbij gekocht en daar kan hij dan wel even zoet mee zijn. Voor z'n eerste verjaardag kreeg hij o.a. de blokkenkar van Ikea, maar eigenlijk heeft hij daar nooit veel mee gedaan. Hij vindt torens bouwen met man nu pas een beetje leuk. Nijntje is hier ook heel lang helemaal de shit geweest . Hij wilde eindeloos Nijntje voorgelezen krijgen, met als resultaat dat ik nu al die boekjes uit mijn hoofd ken (letterlijk dus). Dat is trouwens heel handig voor als je kind op straat moeilijk gaat doen en niet meer verder wil lopen. Dan zeg ik gewoon een Nijntje boekje op en dan loopt 'ie altijd mee .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Hier is 'n kaartspel een grote hit. Of mijn tas.

Kind heeft niks nodig joh.

Had ook bijna geen speelgoed mee naar Italie. Geef haar een emmer en stenen en voila.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen echte Nijntje liefhebber. We hebben 4 boekjes, 1 daarvan vindt hij heel leuk, die wil hij wel vaak lezen, maar 2 wil hij gewoon niet horen. Ik ben nog nooit verder dan de eerste 2 bladzijden gekomen. Meestal begint ie na de eerste bladzijde druk nee te zeggen en het boek dicht te doen Oja en we hebben zo'n ding met eerste boekjes oid van Nijntje, die vindt hij wel leuk, een badboekje, een stoffen boekje voor in bed, en 2 boekjes met harde bladzijden en niet zo'n verhaaltje zoals in de 'echte' boekjes.
Alle reacties Link kopieren
Zooooooooo het Veulen staat op het punt om zijn eerste echte pak op z'n pamper te krijgen als ie zo door gaat.

Gewoon puur voor het statement, want ik ben het gedrein toch zat zeg.

Ben al goed boos geworden, maar dat helpt geen zier.

En na 4 nachten en avonden gekloot ben ik er klaar mee. Heul erg klaar.





Overigens hebben wij bijna geen Nijntje boekjes. Nijntje de musical was hier de hit. En de muziek nog steeds.

En idd, tot paar maanden terug was vooral plaatjes kijken de hit. Nu vindt ie verhaaltjes pas leuk en interessant. Beetje gelijk met praten kwam dat.



Zooo, ga even mijn peuter op het weggeeftopic aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Nee Nijn is het hier ook niet.

Pucker hier als bij Zaza, pas sinds een maand of 2 is duplo echt een hit. Daarvoor maar kort leuk. Ze moeten net wat ouder zijn om het rollenspel te kunnen spelen.

(poppetjes op de trein *daaag, zwaaien* na 1 rondje trein stil, poppetjes er weer uit en dan moet het paard erin *daaag paardje*)



Puzzels zijn hier een hit, vanmorgen maakte hij alle 4 de puzzels met 5 stukjes foutloos. Vanaf 3 staat op de doos. (maar echt praten ho-maar)



Luna ik weet wat ze wil, een mooie nieuwe doek



Noppie bijna terug!



Majeba haha die tijger streep! Om helemaal geschminkt te worden moeten ze ook best geduld hebben.



Chryssa ik dacht dat het al helemaal rond was hier, maar er zijn dus meerdere opties. Wel lekker, zal je zien dat hij straks kan kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Oei Zaza klinkt niet goed! En na toch al een hormonale dag. Kan je lief het niet even lekker overnemen en dan doe jij een koptelefoon op?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik mijn humeur daar maar even aan ga bieden....



Chryssa, spannend hoor die sollicitaties! Ik duim heel hard voor je!



Hier een die hard Nijntje fan! (zowel uk als ik) Een aantal boekjes ken ik dan ook van voor tot achter uit mijn hoofd en Uk ook. Wat dus inhoudt dat ik de blz omsla en hij keurig de tekst opdreunt



Luna, een schommel (voor in de deuropening)? Uk vond dat best een hele tijd leuk.



Uk is sinds deze week ontzettend aan het tellen en ook "sommetjes" aan het doen.

"mama ik heb nog 3 stukjes brood!"

"ja inderdaad, eet je er nog eentje op?"

"maar dan heb ik er nog maar 2...."

(doet er eentje in zijn mond)

"1, 2 zie je wel nu nog maar 2"



En bij alle getallen die genoemd worden vraagt hij hoeveel vingers dat zijn.
Alle reacties Link kopieren
HIer een peuter voor straf beneden op een kruk. Ligt te muiten op een soort verdieping waar twee bedden staan voor hem en smurf. Nu is hij heel boos. Teksten als: niet meer leuk, stop hou op, stommert, niet doen mama, .....grijns. Ruilen zaza?
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Auw, auw, auw, kramp! Grom...ik vind het niet leuk, al dat voorwerk steeds.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven