Opstandig

19-01-2018 22:42 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
/Gesloten/heb voldoende tips nu ga naar cjg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-01-2018 16:31
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
98.76% gewijzigd
Gezag heeft niks met hard zijn te maken. Wel met respect, consequent zijn en duidelijk grenzen aangeven.
Alle reacties Link kopieren
Veel meer negeren en in zijn sop haar laten koken. Kleed hij zich niet aan? Dan maar in pyjama naar school, of zonder ontbijt. Krijg je m niet naar school, dan ga jij alleen naar school en zeg je even tegen de juf dat hij later komt. Niet eten, nou ja, daar heb jij geen last van. Hij heeft heel goed door dat hij je raakt met zijn gedrag, dat moet je dus niet laten gebeuren of in ieder geval doen alsof je dat niet laat gebeuren (en tuurlijk kan je dan best even uithuilen op moment dat hij er niet is, want het kan best pittig zijn) knuffel voor jou
Sunny2017 schreef:
19-01-2018 23:01
Hij heeft wel meegemaakt dat m'n ex en ik uit mekaar zijn gegaan maar voor de rest denk ik niet dat het daardoor komt. Hij weet namelijk precies bij wie hij zich zo gedraagt anders zou hij ook bij m'n ex zo reageren lijkt mij.
Heb je het hem weleens gevraagd of hij boos is?
Ana_Isabel2 schreef:
19-01-2018 23:04
Heb je het hem weleens gevraagd of hij boos is?
Dat neigt behoorlijk naar woorden en excuses in de mond leggen.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
19-01-2018 22:58
hoe is het contact tussen jou en zijn vader? Behandelt zijn vader je met respect? Je vriend?
Contact tussen hem en mij is goed al is het geen respect hebben voor mij een van de redenen geweest waardoor het uit is gegaan.
Cootjecatootje schreef:
19-01-2018 23:04
Veel meer negeren en in zijn sop haar laten koken. Kleed hij zich niet aan? Dan maar in pyjama naar school, of zonder ontbijt. Krijg je m niet naar school, dan ga jij alleen naar school en zeg je even tegen de juf dat hij later komt. Niet eten, nou ja, daar heb jij geen last van. Hij heeft heel goed door dat hij je raakt met zijn gedrag, dat moet je dus niet laten gebeuren of in ieder geval doen alsof je dat niet laat gebeuren (en tuurlijk kan je dan best even uithuilen op moment dat hij er niet is, want het kan best pittig zijn) knuffel voor jou
Hoe zie je dat voor je, een 8 jarige in een pyjama mee naar school slepen?
En later naar school mogen als consequentie?
Alle reacties Link kopieren
Sunny2017 schreef:
19-01-2018 22:57
Ja ik ben denk ik te zachtaardig en heb moeite om hard te zijn en geef snel toe uit medelijden.
En denk dat hij me zo goed kent en precies weet hoe hij zijn zin kan krijgen bij mij.
Er anders tegenaan kijken kan helpen. Het is niet hard, consequent zijn is een kind duidelijkheid geven, structuur, grenzen. Je bent niet zachtaardig, het is gemakzucht. Het is geen medelijden, het is zwichten. Je bent zijn moeder, niet zijn bff.

Jouw zoon kan het wel, op andere plekken laat hij zien dat hij leeftijdsadequaat kan omgaan met teleurstelling of uitgestelde aandacht. Het komt op mij over alsof hij jou juist zo in een hoek drijft opdat je eens een grens trekt. Het voelt wellicht erg eng aan, dat hij zoveel speelruimte krijgt. Dat is hij op de andere plaatsen niet gewend. Daar is een vorm van veiligheid in de voorspelbaarheid (indien ik x doe, dan doet de juf/pa dat). Dat krijgt hij van jou niet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Moiren’ schreef:
19-01-2018 23:05
Dat neigt behoorlijk naar woorden en excuses in de mond leggen.
Nee hoor. Ik zou gewoon willen weten waaróm hij dat gedrag vertoont. En dan benoemen dat er consequenties aan zijn gedrag zitten en die consequenties ook uitvoeren. Ik geloof niet dat een kind zulk gedrag vertoont alleen maar omdat het kan.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 23:09
11.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
19-01-2018 22:59
waarom heb je medelijden met hem?
Omdat ik me dan inleef in zijn kant. Ik heb snel medelijden weet eigenlijk ook niet goed waarom.
Sunny2017 schreef:
19-01-2018 23:05
Contact tussen hem en mij is goed al is het geen respect hebben voor mij een van de redenen geweest waardoor het uit is gegaan.
Jouw zoon heeft kennelijk een heel verkeerd beeld gekregen van hoe er met jou omgegaan dient te worden. Ben het eens met de mensen die zeggen: dit kun je niet meer alleen oplossen.
Ana_Isabel2 schreef:
19-01-2018 23:08
Nee hoor. Ik zou gewoon willen weten waaróm hij dat gedrag vertoont. En dan benoemen dat er consequenties aan zijn gedrag zitten en die consequenties ook uitvoeren.
Ja, jij en ik.

TO kan het niet zelf, maar Jeugd en Gezin is geen optie.

Kolenhok.
Sunny2017 schreef:
19-01-2018 23:05
Contact tussen hem en mij is goed al is het geen respect hebben voor mij een van de redenen geweest waardoor het uit is gegaan.
Hij imiteert wat hij vroeger gezien heeft van zijn vader.
Sunny2017 schreef:
19-01-2018 23:09
Omdat ik me dan inleef in zijn kant. Ik heb snel medelijden weet eigenlijk ook niet goed waarom.
Met medelijden kom je nergens. Je saboteert daarmee zijn ontwikkeling om jezelf goed te voelen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-01-2018 23:08
Er anders tegenaan kijken kan helpen. Het is niet hard, consequent zijn is een kind duidelijkheid geven, structuur, grenzen. Je bent niet zachtaardig, het is gemakzucht. Het is geen medelijden, het is zwichten. Je bent zijn moeder, niet zijn bff.

Jouw zoon kan het wel, op andere plekken laat hij zien dat hij leeftijdsadequaat kan omgaan met teleurstelling of uitgestelde aandacht. Het komt op mij over alsof hij jou juist zo in een hoek drijft opdat je eens een grens trekt. Het voelt wellicht erg eng aan, dat hij zoveel speelruimte krijgt. Dat is hij op de andere plaatsen niet gewend. Daar is een vorm van veiligheid in de voorspelbaarheid (indien ik x doe, dan doet de juf/pa dat). Dat krijgt hij van jou niet.
Ja dat is het denk ik dat hij mijn grenzen constant opzoekt omdat hij bij mij veel meer mag dan bij zijn vader.
Maar hoe kan ik mezelf hierin dan veranderen als ik niet eens weet hoe ik dat moet doen?
Sunny2017 schreef:
19-01-2018 23:12
Ja dat is het denk ik dat hij mijn grenzen constant opzoekt omdat hij bij mij veel meer mag dan bij zijn vader.
Maar hoe kan ik mezelf hierin dan veranderen als ik niet eens weet hoe ik dat moet doen?
JEUGD EN GEZIN!!!!
Moiren’ schreef:
19-01-2018 23:10
Ja, jij en ik.

TO kan het niet zelf, maar Jeugd en Gezin is geen optie.

Kolenhok.
O, zo bedoel je. Ja jeugd en gezin lijkt mij ook de beste optie.
Kolenhokken bestaan volgens mij niet meer :)
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
19-01-2018 23:10
Ja, jij en ik.

TO kan het niet zelf, maar Jeugd en Gezin is geen optie.

Kolenhok.
Waarom geen optie?
Sunny2017 schreef:
19-01-2018 23:12
Ja dat is het denk ik dat hij mijn grenzen constant opzoekt omdat hij bij mij veel meer mag dan bij zijn vader.
Maar hoe kan ik mezelf hierin dan veranderen als ik niet eens weet hoe ik dat moet doen?
Daarvoor kun je hulp zoeken en krijgen ...
Moiren’ schreef:
19-01-2018 23:12
JEUGD EN GEZIN!!!!
:HA:
Sunny2017 schreef:
19-01-2018 23:13
Waarom geen optie?
Je reageert er niet echt op.
Sunny2017 schreef:
19-01-2018 23:13
Waarom geen optie?
Je gaat geen 1x op dat voorstel in.
Je gaat zitten zeggen niet te kunne veranderen, omdat je niet weet hoe.
Ana_Isabel2 schreef:
19-01-2018 23:14
Je reageert er niet echt op.
Gewoon helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Sunny2017 schreef:
19-01-2018 23:09
Omdat ik me dan inleef in zijn kant. Ik heb snel medelijden weet eigenlijk ook niet goed waarom.
je hebt medelijden om de verkeerde redenen. Het is niet erg of zielig voor een kind om op tijd naar bed te gaan en zijn tanden te poetsen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
19-01-2018 23:04
Heb je het hem weleens gevraagd of hij boos is?
Nee zal ik eens doen
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
19-01-2018 23:14
Gewoon helemaal niet.
Oh sorry had het wel gelezen en als tip onthouden maar inderdaad niet gereageerd zie ik nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven