Ouder kind bij mama in bed
donderdag 20 februari 2020 om 21:32
Ik ben alleenstaande moeder met co ouderschap. Ik heb wel een partner maar hij slaapt niet vaak hier als mijn kids hier zijn want hij heeft zelf ook kinderen.
Mijn kids zijn rond de 10 jaar.
Toen ik hier kwam wonen na de scheiding is t er eigelijk ingeslopen dat mijn kids om de nacht bij mij in het grote bed slapen om de beurt. Ze vinden dat helemaal geweldig. Ze maken helemaal een lijstje met wie mag en ze vragen altijd of ik ze wakker wil maken en een knuffel wil geven als ik gaan slapen.
Ik vind het super schattig. Mijn zoon heeft soms nachtmerries en dan huilt ie in zijn slaap en dan geef ik m een knuffel en slaapt ie weer door mijn dochter ligt het liefst om me heen gevouwen. Ik vind het heerlijk. Hoewel ik een mega groot bed heb liggen ze meestal zo dicht tegen me aan dat we net zo gied een eenpersoonsbed hadden kunnen hebben.
Ik moet mijn kids al vaak missen door co ouderschap. En zij mij. Wij vinden dit fijn en voor ons is het super normaal. Maar dan lees ik adviezen bij peuters dat ze in hun eigen bed moeten liggen want voor je het weet heb je een puber in je bed liggen. Ik vind dat maar een raar argument. Waarom zou je niet willen dat er een puber in je bed ligt dan?
Als ik bij mijn zusje wel eens slaap dan slaap ik ook bij haar in bed. Als ik met een vriendin een weekend weg ga ofzo slapen we ook samen in bed. Samen slapen is toch veel gezelliger dan alleen?
Overigens kunnen mijn kids heel goed ij hun eigen bed slapen. Als partner wel eens hier slaapt dan slapen ze allebei in hun eigen bed. En zodra ze zelf niet meer zouden willen dan gaan ze natuurlijk gewoon in hun eigen bed. Maar voor nu maken ze vooral nog strijd om wie er ook al weer aan de beurt was.
Nog meer mensen die dit doen? Of mensen die hier heel erg tegen zijn? En waarom dan?
Mijn kids zijn rond de 10 jaar.
Toen ik hier kwam wonen na de scheiding is t er eigelijk ingeslopen dat mijn kids om de nacht bij mij in het grote bed slapen om de beurt. Ze vinden dat helemaal geweldig. Ze maken helemaal een lijstje met wie mag en ze vragen altijd of ik ze wakker wil maken en een knuffel wil geven als ik gaan slapen.
Ik vind het super schattig. Mijn zoon heeft soms nachtmerries en dan huilt ie in zijn slaap en dan geef ik m een knuffel en slaapt ie weer door mijn dochter ligt het liefst om me heen gevouwen. Ik vind het heerlijk. Hoewel ik een mega groot bed heb liggen ze meestal zo dicht tegen me aan dat we net zo gied een eenpersoonsbed hadden kunnen hebben.
Ik moet mijn kids al vaak missen door co ouderschap. En zij mij. Wij vinden dit fijn en voor ons is het super normaal. Maar dan lees ik adviezen bij peuters dat ze in hun eigen bed moeten liggen want voor je het weet heb je een puber in je bed liggen. Ik vind dat maar een raar argument. Waarom zou je niet willen dat er een puber in je bed ligt dan?
Als ik bij mijn zusje wel eens slaap dan slaap ik ook bij haar in bed. Als ik met een vriendin een weekend weg ga ofzo slapen we ook samen in bed. Samen slapen is toch veel gezelliger dan alleen?
Overigens kunnen mijn kids heel goed ij hun eigen bed slapen. Als partner wel eens hier slaapt dan slapen ze allebei in hun eigen bed. En zodra ze zelf niet meer zouden willen dan gaan ze natuurlijk gewoon in hun eigen bed. Maar voor nu maken ze vooral nog strijd om wie er ook al weer aan de beurt was.
Nog meer mensen die dit doen? Of mensen die hier heel erg tegen zijn? En waarom dan?
abracadabra wijzigde dit bericht op 20-02-2020 21:33
2.46% gewijzigd

donderdag 20 februari 2020 om 21:36
Ja sorry voor ik de vraag stelde drukte ik al.op versturen. Ik was vooral erg benieuwd naar meningen. Mensen die dit ook doen of juist super belachelijk vinden. En dan ook waarom.cranberryjuice schreef: ↑20-02-2020 21:33En wat is je vraag?
10 jaar zou ik weer te oud vinden maar voor een keertje kan het wel hoor maar daarna eventjes liggen ga je weer terug naar je eigen bed![]()

donderdag 20 februari 2020 om 21:37
Ik zou me er niet druk om maken, zat culturen waar dit de normaalste zaak van de wereld is en die zijn niet slechter af dan wij hier in Nederland. Als jij het prima en fijn vindt en je kinderen ook, tegenover wie zou je je dan moeten verantwoorden?
Wat 'men' vindt? Wat de gemiddelde burgertrut vindt? Het CJG vindt? Boeiend.
Maar ik vermoed dat het halve forum hier wel weer over gaat vallen, met psychologie van de koude grond argumenten.
Wat 'men' vindt? Wat de gemiddelde burgertrut vindt? Het CJG vindt? Boeiend.
Maar ik vermoed dat het halve forum hier wel weer over gaat vallen, met psychologie van de koude grond argumenten.

donderdag 20 februari 2020 om 21:38
Boeien is een groot woord. Wat een ander er van vindt is leuk maar ik ga t toch niet aanpassen. Maar ik was vooral gewoon benieuwd. Lig half ziek op de bank... zin om een beetje e ouwehoeren online en benieuwd wat anderen er van vinden.Luci_Morgenster schreef: ↑20-02-2020 21:34Waarom kan het jou in godesnaam boeien wat anderen ( en helemaal online) hier van vinden?
Jij en je kinderen vinden het fijn. Klaar.
Vooral de tegens eigelijk. Ben heel erg benieuwd waarom mensen het altijd zo erg vinden als een kind in hun bed slaapt en waarom een kind perse moet leren alleen te slapen. Vooral hele.kleine kinderen. Uit angst dat ze nooit in hun eigen bed leren slapen (nou ja dan niet toch, komt vast vanzelf een keer

donderdag 20 februari 2020 om 21:40
Ja en alsof je nog 50 jaar elke nacht naast ze mag liggen. Geniet ervan zolang alle partijen het fijn vinden, of je kind nu 3, 13 of 30 is.
donderdag 20 februari 2020 om 21:41
donderdag 20 februari 2020 om 21:43
donderdag 20 februari 2020 om 21:44
Als een van mijn kids 30 is en een eigen gezin heeft en op een of andere manier een nacht bij mij thuis komt slapen mag hij of zij ook nog bij mij in bed hoor. Lijkt me super gezellig. Maar goed ik snap denk ik niet wat er raar js aan samen slapen. Je ligt in je pyjama naast iemand en slaapt. Ik heb ook wel eens in een hostel geslapen met 20 mensen... hajahakerrie-79 schreef: ↑20-02-2020 21:41Onze zoon heeft tot zijn twaalfde ongeveer regelmatig bij ons geslapen.Begon meestal in zijn eigen bed maar eindigde bij ons.Nu is die 17 ruim 1.90 dus dat is al een tijd voorbij.Maar ik mis dat gekroel echt wel.Dus geniet ervan zolang ze het nog willen of passen![]()
donderdag 20 februari 2020 om 21:47
Wat is je probleem dan?abracadabra schreef: ↑20-02-2020 21:44Als een van mijn kids 30 is en een eigen gezin heeft en op een of andere manier een nacht bij mij thuis komt slapen mag hij of zij ook nog bij mij in bed hoor. Lijkt me super gezellig. Maar goed ik snap denk ik niet wat er raar js aan samen slapen. Je ligt in je pyjama naast iemand en slaapt. Ik heb ook wel eens in een hostel geslapen met 20 mensen... hajaha

donderdag 20 februari 2020 om 21:48
Ja, dat 'boeien' daar krijg ik het ook van!
'Wat 'boeit' het wat andere mensen vinden'.
Wie zoiets antwoordt, dan denk ik: als jou dit topic zo weinig 'boeit', blijf er dan ver van weg. Net of mensen mogen eens niet een vraag stellen andere mensen van iets vinden.
Abra, ik vind dat je heel lief over de situatie schrijft. En als ik de tekst lees heb ik bijna goesting (= zin) om erbij te komen liggen. Gewoon genieten zou ik zeggen en later met veel heimwee terug denken 'aan de tijd dat ze ruzie maakten om bij mij in bed te mogen liggen'.
Veel plezier nog in dat veel te grote bed met een lief kinderlijfje tegen je aan.
Wie zoiets antwoordt, dan denk ik: als jou dit topic zo weinig 'boeit', blijf er dan ver van weg. Net of mensen mogen eens niet een vraag stellen andere mensen van iets vinden.
Abra, ik vind dat je heel lief over de situatie schrijft. En als ik de tekst lees heb ik bijna goesting (= zin) om erbij te komen liggen. Gewoon genieten zou ik zeggen en later met veel heimwee terug denken 'aan de tijd dat ze ruzie maakten om bij mij in bed te mogen liggen'.
Veel plezier nog in dat veel te grote bed met een lief kinderlijfje tegen je aan.
donderdag 20 februari 2020 om 21:51
Nou, is toch wel een interessante vraag om te weten waarom ze t vraagt?mammezel schreef: ↑20-02-2020 21:48Ja, dat 'boeien' daar krijg ik het ook van!