Ouders van LGBTQI kinderen verzamelen

24-08-2020 23:05 754 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek me fijn / zinvol om een topic te openen voor ouders van een LGBTQI kind/kinderen.

Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?

Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?

Kortom. Alles is bespreekbaar :)
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-01-2021 10:36
Ik vind trouwens zoiets een hype noemen een enorme ontkenning van gevoelens, waarmee je iemand maar zo weer terug in de kast duwt.
Precies dat.

En ik denk dat je het meer ziet bij meisjes, omdat het daarbij normaler worden gevonden.
Bij jongens (en mannen) is er nog veel meer vooroordeel over biseksualiteit. Waardoor er ook meer schaamte is en ze het eerder voor zich zullen houden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dreamer schreef:
13-01-2021 10:36
Ik vind trouwens zoiets een hype noemen een enorme ontkenning van gevoelens, waarmee je iemand maar zo weer terug in de kast duwt.
Ik ook.

En ik hoop niet dat jij en alchemist op mij doelen.

Ik zie het helemaal niet als een hype.
Ik heb alleen meerdere artikelen gelezen, en die vond ik interessant. Ik ontken hierbij absoluut geen gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
13-01-2021 11:59
Ik ook.

En ik hoop niet dat jij en alchemist op mij doelen.

Nee hoor, dat ging oa over de post van eenbeetjegek.
Dreamer schreef:
13-01-2021 10:36
Ik vind trouwens zoiets een hype noemen een enorme ontkenning van gevoelens, waarmee je iemand maar zo weer terug in de kast duwt.
Vreselijk ja .
Mijn zoon en vriend worden echt elke week wel een keer uitgescholden . Ze zeggen dat het went maar ik kan als moeder er vaak een potje om janken . Gelukkig staan ze sterk in hun schoenen maar het zou gewoon niet moeten gebeuren .
Het is helemaal niet hip en vooroordelen zijn er nog volop ook bij mensen waar je het niet van verwacht .
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
13-01-2021 11:59
Ik ook.

En ik hoop niet dat jij en alchemist op mij doelen.

Ik zie het helemaal niet als een hype.
Ik heb alleen meerdere artikelen gelezen, en die vond ik interessant. Ik ontken hierbij absoluut geen gevoelens.

Neehoor. Maar als ik zoiets zie, dan wil ik wel even een tegengeluid laten horen, voordat het een eigen leven gaat leiden :) En Beetjegek gooide deze term erin, geloof ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
13-01-2021 12:57
Vreselijk ja .
Mijn zoon en vriend worden echt elke week wel een keer uitgescholden . Ze zeggen dat het went maar ik kan als moeder er vaak een potje om janken . Gelukkig staan ze sterk in hun schoenen maar het zou gewoon niet moeten gebeuren .
Het is helemaal niet hip en vooroordelen zijn er nog volop ook bij mensen waar je het niet van verwacht .
Vervelend is dat he?
:hug:
Later is nu
Dreamer schreef:
13-01-2021 13:01
Vervelend is dat he?
:hug:
Verschrikkelijk en ik ben blij dat hij zichzelf is en durft te zijn maar het doet zeer hoor . En dan zeggen anderen wel eens ja hij vraagt er ook om he, ja hoezo jij doet toch ook aan wat je mooi vindt . Hij kleedt zich vrij opvallend dat is zo naar wie doet hij daar onrecht mee aan ?
Zo sorry frustratie komt er even uit .
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
13-01-2021 13:06
Verschrikkelijk en ik ben blij dat hij zichzelf is en durft te zijn maar het doet zeer hoor . En dan zeggen anderen wel eens ja hij vraagt er ook om he, ja hoezo jij doet toch ook aan wat je mooi vindt . Hij kleedt zich vrij opvallend dat is zo naar wie doet hij daar onrecht mee aan ?
Zo sorry frustratie komt er even uit .
:hug:

Voor jullie allemaal
Yildizlar schreef:
13-01-2021 12:57
Vreselijk ja .
Mijn zoon en vriend worden echt elke week wel een keer uitgescholden . Ze zeggen dat het went maar ik kan als moeder er vaak een potje om janken . Gelukkig staan ze sterk in hun schoenen maar het zou gewoon niet moeten gebeuren .
Het is helemaal niet hip en vooroordelen zijn er nog volop ook bij mensen waar je het niet van verwacht .
Mijn hart breekt ook. Wat verschrikkelijk toch
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
13-01-2021 13:06
Verschrikkelijk en ik ben blij dat hij zichzelf is en durft te zijn maar het doet zeer hoor . En dan zeggen anderen wel eens ja hij vraagt er ook om he, ja hoezo jij doet toch ook aan wat je mooi vindt . Hij kleedt zich vrij opvallend dat is zo naar wie doet hij daar onrecht mee aan ?
Zo sorry frustratie komt er even uit .
:hug: van mij, ja ik ken het een beetje. Ik ben zelf nog niet heel erg lang uit de kast (stom bewoording) ga het allemaal nog meemaken. Tot op heden nog niet veel nagatiefs meegemaakt, maar wat niet is kan nog komen. Helaas dat de wereld zo in elkaar moet zitten.
fietsen varen vrouwelijk doen
Bedankt voor de knuffels :heart:
Alle reacties Link kopieren
Negatieve reacties van de buitenwereld. Hier een verdrietige puber.

Hij geeft nu aan graag onzijdig te willen zijn. Bij biologie op school is dit ook (naast andere voorkeuren) aan bod gekomen. En de enige vriend die hij in de klas heeft is hier uitgesproken negatief over. En die vriend weet dus niet waar onze zoon mee worstelt.

Uitgelegd dat dit helaas kan gebeuren.

Maar als autist vindt hij het al zo moeilijk om vrienden te maken, en nu geeft er een aan ergens vierkant tegen te zijn, waar onze zoon mee worstelt. Dat doet zo zeer 🙁
Alle reacties Link kopieren
Pff, moeilijk Alchemist :|
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor hem Alchemist :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach wat verdrietig alchemist.
Maar het kan nog veranderen als het wat bezonken is.
Hier had dochter ook een vriendin die eerst negatief reageerde maar later dochter als persoon ( die ze dus als jongen had leren kennen en vriendschappelijk mee omging) tóch niet wilde missen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat erg voor je kind Alchemist
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil echt niet elk klein detail met jullie delen, maar na het vervelende bericht van vorige keer, heb ik nu juist een fijne post.
Tijdens het wekelijkse telefoongesprek met zijn mentor heeft onze zoon verteld dat hij zich gender neutraal voelt. Zo knap dat hij dat gedaan heeft.

Vervolgens heb ik gevraagd of ik het ook aan mijn zussen en ouder (diegene die nog leeft) mocht vertellen.
En hun reacties waren unaniem lief en dat er wat hun betreft veranderd er niets in de liefde voor kun kleinkind of (nu nog) neef :love:
Alle reacties Link kopieren
Ahhh juist dit soort berichten zijn heel fijn om te lezen, dat is zo'n opsteker :)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Alchemist!
Dat soort reacties doen je dan weer goed en geven hoop voor de toekomst
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi :heart:
Later is nu
Fijn alchemist dan is familie een veilige haven
Alle reacties Link kopieren
We staan op de wachtlijst van de genderpoli :cheer:
Alle reacties Link kopieren
CrepeDeFromage schreef:
29-01-2021 20:35
We staan op de wachtlijst van de genderpoli :cheer:
:cheer2:
Het begin is er! Wachtlijsten zijn helaas wel lang
Kind hier heeft een alternatieve route gevonden en zit nu bij een kliniek in Antwerpen
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ja wachtlijst is 2 jaar maar zoon zegt zelf "dat geeft niet, er mag toch hormonaal pas op mijn 16e iets in gang gezet. Ik ben dan pas bijna 16 dus dat is goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven