Ouders van LGBTQI kinderen verzamelen

24-08-2020 23:05 754 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek me fijn / zinvol om een topic te openen voor ouders van een LGBTQI kind/kinderen.

Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?

Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?

Kortom. Alles is bespreekbaar :)
strings-attached schreef:
25-08-2020 00:30
Het beessie moet weer een naampje hebben, en dan nog een die steeds moeilijker te onthouden is.
Het is een mens en valt op een mens. Hoe simpel kan het zijn.
Als er behoefte aan is dan mag dat toch ?
Er zijn ook kindvrije topics , mijn kind is een brugpieper, mijn kind heeft ADHD etc .
Allemaal prima .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die reacties als 'een mens valt op een mens, hoe simpel kan het zijn' en zo, zo flauw. Ja, zo simpel is het maar helaas is er echt nog heel veel homo-haat. Hoe vaak lees je wel niet dat LGBTQI-ers worden lastiggevallen/aangevallen omdat ze met iemand van hetzelfde geslacht hand in hand lopen? Of omdat ze er anders uitzien? Terwijl dit bij hetero's weinig tot niet gebeurt. Dus ja, ik vind het goed dat hier meer aandacht voor komt/is.

On topic: geen eigen ervaringen maar ik lees graag mee, vind het interessant :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached : ik vind het wel handig, is lekker kort (ik gooi de volgorde regelmatig om).

Madeliefjees : Zo intelligent ben je niet met dit soort antwoorden.

Felidaes : ik heb er zelf 0 moeite mee, waar ik moeite mee heb is de domheid van mensen en hoe kwetsend ze kunnen zijn. Kreeg de vraag van iemand in omgeving : ben je nu niet teleurgesteld dat je geen kleinkind krijgt van hem en voel je je niet mislukt als moeder. Werkelijk.. wat een onnozelheid. De eerste heb ik keihard uitgelachen en de tweede heb ik gevraagd of zij zich ook mislukt voelt met dit soort denkbeelden.

zeefietser1 :Welkom! Gezien leeftijd van je ouders denk ik dat je wat ouder bent. Die generatie heeft het er vaak heel moeilijk mee. Voor jou lijkt me de verwarring toen je jonger was lastig. Ben je transgender ?

Avondzon : Ik hoop dat de genderpoli je dochter op weg kan helpen. Ik hoor daar goede dingen over. En ik snap dat je nog terughoudend bent met het naar buiten brengen. Er zal vast commentaar op komen en als 10 jarige ben je nog niet zo sterk dat je dat kan handelen.

Ceylon Misschien is ze wel panseksueel, niet zozeer verliefd op geslacht maar meer op persoon ?

Dreamer : fijn dat je dochter zo relaxed is met haar seksualiteit !

Yette: same here. Het valt ons meer op qua nieuws en door mijn zoon ben ik meer op de hoogte van hoe en wat in Europa. En de discriminatie in Nederland is erger dan dat men denkt.. Hoe naar er gedaan wordt als hij hand in hand loopt... echt... Dat is enige waar ik mij zorgen over maak.

Yildizlar: mijn zoon zat helaas wel in de kast (blijf het stomme uitdrukking vinden) vooral omdat hij zelf niet zo goed wist hoe of wat en wat hij ermee moest. Dus toen hij dat duidelijk had en doorhad dat het voor mij niet uitmaakt, kwam hij ermee.
En nu zegt hij zelf dat hij het zelf was die in de kast bleef, niet door de omgeving.
Ik heb ook liever dat mensen rechtstreeks vragen stellen dan dat ze moeilijk doen.
Mijn zoon is echt veranderd sinds hij er open over is en het is niet meer te missen inmiddels. Dragqueen zit niet in het rijtje letters ;). Valt het eigenlijk wel onder seksualiteit vraag ik me nu af ? Want een drag is niet perse homo begreep ik van mijn zoon.

Sunshineandblueskies: precies. Als het allemaal zo gemakkelijk was had er geen aandacht voor worden gevraagd.
Nee klopt een drag is niet perse homo maar het merendeel valt wel in de lgbtqi groep is mijn ervaring . Maar hoeft niet in het rijtje hoor ;)
De vriend van mijn zoon heeft meer moeite gehad met zichzelf accepteren of in elk geval wat de omgeving er van zou vinden . Maar hij zit nu prima in zijn vel gelukkig .
Alle reacties Link kopieren
Kijk je naar RuPauls Dragrace dat zijn toch allemaal homo's. In al de seizoenen 1x in de UK versie was een een hetero DragQueen, lag er in de 1e ronde al uit maar dat is iets anders.

Voor mijzelf ja ik ben ouder 45, en eigenlijk pas sinds vorig jaar 44 dus helemaal uit de kast. Dagelijks nu vrouwelijk gekleed, ene dag vrouwlijker dan de andere trouwens. Ik hou voornamelijk van vrouwen, maar sex met een man is ook niet verkeerd. Ben ik een transgender, nou zou mijn penis eraf vallen vandaag zou ik dat niet erg vinden moet die eraf nee dat ook weer niet. En dan echt binnen die LGBT+ gemeenschap valt dat allemaal onder niks. Mag wel met heel veel vlaggen wapperen natuurlijk zo.

En zo voor mijn ouders die zien nou ik wel dat ik beter in mijn vel zit.
fietsen varen vrouwelijk doen
poldervrouw schreef:
25-08-2020 10:50

Felidaes : ik heb er zelf 0 moeite mee, waar ik moeite mee heb is de domheid van mensen en hoe kwetsend ze kunnen zijn. Kreeg de vraag van iemand in omgeving : ben je nu niet teleurgesteld dat je geen kleinkind krijgt van hem en voel je je niet mislukt als moeder. Werkelijk.. wat een onnozelheid. De eerste heb ik keihard uitgelachen en de tweede heb ik gevraagd of zij zich ook mislukt voelt met dit soort denkbeelden.

Ha ha, wat goed. Ik vond je topic toen ook goed om te lezen, ik had je nog een pb gestuurd, maar volgens mij heb je die nooit gehad.

In mijn ogen zijn dit 'onschuldige' opmerkingen.
Niet echt onschuldig want jeetje wat een denkwijze, maar niet om perse heel angstig van te worden.
ik ken mensen die, als ze het over LGBTQ hebben het woord fluisteren. Dus: "Hans, die op de hoek woont, hij is *homo*, heeft een nieuwe hond gekocht. Totaal niet relevant in het verhaal. Ik gniffel dan altijd maar een beetje in mijzelf.

Ik vind dat homo-bashen echt verschrikkelijk. Wat zijn mensen simpel.
Ik kan mij voorstellen dat men daar wel angstig van kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (14) valt op meisjes, ze is ook alleen geïnteresseerd in meisjes. Jongens zijn leuk als vrienden, verder niets.
Prima.
Ze is nooit echt "uit de kast gekomen" ofzo, het was al vroeg gewoon duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
25-08-2020 14:21
Mijn dochter (14) valt op meisjes, ze is ook alleen geïnteresseerd in meisjes. Jongens zijn leuk als vrienden, verder niets.
Prima.
Ze is nooit echt "uit de kast gekomen" ofzo, het was al vroeg gewoon duidelijk.
Maar hoe was dat duidelijk dan?

Ik sta al 20 jaar voor de klas in het vo en de leerlingen die er op puberleeftijd al open over waren kan ik (helaas) op 1 hand tellen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
25-08-2020 14:32
Maar hoe was dat duidelijk dan?

Ik sta al 20 jaar voor de klas in het vo en de leerlingen die er op puberleeftijd al open over waren kan ik (helaas) op 1 hand tellen
Omdat al haar crushes/verliefdheden etc. op meisjes waren/zijn en ze daar ook heel open over was/is.
Felidaes schreef:
25-08-2020 14:20
Ha ha, wat goed. Ik vond je topic toen ook goed om te lezen, ik had je nog een pb gestuurd, maar volgens mij heb je die nooit gehad.

In mijn ogen zijn dit 'onschuldige' opmerkingen.
Niet echt onschuldig want jeetje wat een denkwijze, maar niet om perse heel angstig van te worden.
ik ken mensen die, als ze het over LGBTQ hebben het woord fluisteren. Dus: "Hans, die op de hoek woont, hij is *homo*, heeft een nieuwe hond gekocht. Totaal niet relevant in het verhaal. Ik gniffel dan altijd maar een beetje in mijzelf.

Ik vind dat homo-bashen echt verschrikkelijk. Wat zijn mensen simpel.
Ik kan mij voorstellen dat men daar wel angstig van kan worden.
Ook kennissen die dan vissen van hij heeft hij al een vriendin terwijl ze dus denken die is homo . Dan zeg ik altijd nee en dat gaat niet gebeuren ook en trouwens mijn andere zoon is hetero waarom vraag je niet of die een vriendin heeft ?
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
25-08-2020 14:36
Omdat al haar crushes/verliefdheden etc. op meisjes waren/zijn en ze daar ook heel open over was/is.
Aha, ja logisch :proud:

Hoe reageren haar klasgenoten erop?
Ik vind het knap dat een puber al helemaal zichzelf kan zijn.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Yildizlar schreef:
25-08-2020 15:00
Ook kennissen die dan vissen van hij heeft hij al een vriendin terwijl ze dus denken die is homo . Dan zeg ik altijd nee en dat gaat niet gebeuren ook en trouwens mijn andere zoon is hetero waarom vraag je niet of die een vriendin heeft ?
Precies..
Vaag gedoe..
calvijn1 schreef:
25-08-2020 15:01
Aha, ja logisch :proud:

Hoe reageren haar klasgenoten erop?
Ik vind het knap dat een puber al helemaal zichzelf kan zijn.
Misschien ligt het ook aan de school en buurt.

Kind zit op een hele populaire school in adam en daar is het allemaal erg normaal, het lijkt wel of 1/3 bij de LGBTQ gemeenschap hoort.

Maar ik ken scholen in bv zuidoost en west waar jezelf zijn echt minder makkelijk is.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 27-08-2020 09:26
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
25-08-2020 15:03
Misschien ligt het ook aan de school en buurt.

Zoon zit op een hele populaire school in adam en daar is het allemaal erg normaal, het lijkt wel of 1/3 bij de LGBTQ gemeenschap hoort.
Ja dit, niet in Amsterdam maar verder heel herkenbaar. :)
Ook in onze familie/vrienden/kennissenkring is bijna iedereen op de hoogte en wordt het totaal niet als bijzonder ervaren ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
25-08-2020 15:03
Misschien ligt het ook aan de school en buurt.

Zoon zit op een hele populaire school in adam en daar is het allemaal erg normaal, het lijkt wel of 1/3 bij de LGBTQ gemeenschap hoort.

Maar ik ken scholen in bv zuidoost en west waar jezelf zijn echt minder makkelijk is.
Rotterdam-Zuid. (Multi-culti)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
25-08-2020 15:03
Misschien ligt het ook aan de school en buurt.

Zoon zit op een hele populaire school in adam en daar is het allemaal erg normaal, het lijkt wel of 1/3 bij de LGBTQ gemeenschap hoort.

Maar ik ken scholen in bv zuidoost en west waar jezelf zijn echt minder makkelijk is.
Zo is dat op de Veluwe ook hoor. Maar gelukkig kan je hier wel gewoon naar de school van je keuze. De visie van de scholen van de kinderen, sluit dus fijn aan op die van ons.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-08-2020 11:55
Reden: offtopic / provoceren
92.31% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
zeefietser1 schreef:
25-08-2020 13:05
Kijk je naar RuPauls Dragrace dat zijn toch allemaal homo's. In al de seizoenen 1x in de UK versie was een een hetero DragQueen, lag er in de 1e ronde al uit maar dat is iets anders.

Voor mijzelf ja ik ben ouder 45, en eigenlijk pas sinds vorig jaar 44 dus helemaal uit de kast. Dagelijks nu vrouwelijk gekleed, ene dag vrouwlijker dan de andere trouwens. Ik hou voornamelijk van vrouwen, maar sex met een man is ook niet verkeerd. Ben ik een transgender, nou zou mijn penis eraf vallen vandaag zou ik dat niet erg vinden moet die eraf nee dat ook weer niet. En dan echt binnen die LGBT+ gemeenschap valt dat allemaal onder niks. Mag wel met heel veel vlaggen wapperen natuurlijk zo.

En zo voor mijn ouders die zien nou ik wel dat ik beter in mijn vel zit.
Nog nooit gezien moet ik je bekennen. Las ergens dat Fred van Leer het gaat presenteren, lijkt me geinig,

Je bent een biseksule drag queen ;-) Komt vast wel een vlag voor ;-)
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
25-08-2020 14:20
Ha ha, wat goed. Ik vond je topic toen ook goed om te lezen, ik had je nog een pb gestuurd, maar volgens mij heb je die nooit gehad.

In mijn ogen zijn dit 'onschuldige' opmerkingen.
Niet echt onschuldig want jeetje wat een denkwijze, maar niet om perse heel angstig van te worden.
ik ken mensen die, als ze het over LGBTQ hebben het woord fluisteren. Dus: "Hans, die op de hoek woont, hij is *homo*, heeft een nieuwe hond gekocht. Totaal niet relevant in het verhaal. Ik gniffel dan altijd maar een beetje in mijzelf.

Ik vind dat homo-bashen echt verschrikkelijk. Wat zijn mensen simpel.
Ik kan mij voorstellen dat men daar wel angstig van kan worden.
Bang word ik er niet van. Vind het vooral sneu dat je ze bekrompen kunt zijn
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
25-08-2020 15:01
Precies..
Vaag gedoe..
Zat bij kapper.. " mag ik je wat vragen, hoorde een gerucht bladiebladiebladiebla" Joh vraag gewoon of zoon homo is ..doe niet zo moeilijk
Ik vind het belachelijk dat mensen iets moeten vinden van de geaardheid van anderen. Het hele coming-out gebeuren is eigenlijk gewoon dieptriest. Niet vanuit de persoon zelf maar uit de omgeving die nog steeds het ziet als iets wat niet 'normaal' is. En gemeld moet worden.

Ik herinner me dat topic nog wel, volgens mij ging het vooral om de vooroordelen en problemen die TO er zelf ook nog mee had waar de meeste mensen toen over vielen.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 15:32
20.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
25-08-2020 15:03
Misschien ligt het ook aan de school en buurt.

Zoon zit op een hele populaire school in adam en daar is het allemaal erg normaal, het lijkt wel of 1/3 bij de LGBTQ gemeenschap hoort.

Maar ik ken scholen in bv zuidoost en west waar jezelf zijn echt minder makkelijk is.
Dat zou kunnen

Wij wonen in klein dorp in het noorden. Mensen kletsen .. Zal mij een zorg zijn. School was ook wel redelijk soepel. Homofobe mensen heb je overal
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
25-08-2020 15:30
Ik vind het belachelijk dat mensen iets moeten vinden van de geaardheid van anderen. Het hele coming-out gebeuren is eigenlijk gewoon dieptriest. Niet vanuit de persoon zelf maar uit de omgeving die nog steeds het ziet als iets wat niet 'normaal' is. En gemeld moet worden.

Ik herinner me dat topic nog wel, volgens mij ging het vooral om de vooroordelen en problemen die TO er zelf ook nog mee had waar de meeste mensen toen over vielen.

Uhmm niet goed gelezen. ik had er heb er nooit problemen mee gehad hoor.. Misschien in de war met een ander?
Ik ben enorm trots op mijn zoon! Hij is (paar maanden terug) uit de kast gekomen en eindelijk gelukkig met zichzelf! Hij heeft een lastige tijd gehad en nu valt alles op zijn plek.Wat een opluchting!

Voor mij was het geen verrassing, voorgevoel ? Geen idee. Toen hij het mij vertelde was ik iig niet verrast.

Ik hoop dat de buitenwereld ook zo blij is voor hem :-) Dat is het enige waar ik me zorgen om maak; de intolerantie die er helaas nog steeds is naar LGBTQ community.

Voor mij veranderd er niets. Zijn broer en zus reageerden ook positief en de mensen die het zo langzamerhand weten ook.

Hij vroeg mij vandaag of ik het oke vond als hij de vlag op zou hangen (regenboog vlag) . En ik ben daar compleet oke mee.. En wat de rest (lees buren en alles wat er bij komt) ervan zal vinden, zal me een zorg zijn..

Dus nu wappert de vlag trots aan mijn gevel.

Wat ik hiermee wil ? Niets.. ben gewoon trots op mijn zoon dat hij zo blij is en zo open tegen mij. De goede gesprekken die we hebben..zo waardevol.
Hij is trots en blij met zijn coming out..dát is waar de vlag voor hem voor staat.. En who cares wat de buitenwereld daarvan denkt..
Enige idee van wat het met hem heeft gedaan, de worsteling omdat de maatschappij zegt dat het niet zo gewoon is.. Echt.. het is domweg niet gewoon voor heel veel mensen. Het heeft mij nooit geboeid wat iemands sexuele voorkeur is maar blijkbaar vinden anderen dat ze daar een mening over mogen/moeten hebben.. Dus.. laat hem maar lekker die vlag laten wapperen..
Voor hem was het heel belangrijk dat hij het mij vertelde en dat ik er oké mee was. Hij vond het eerst moeilijk. Omdat hij dácht dat hij dan niet aan het perfecte plaatje zou voldoen. Alsof ik een plaatje überhaupt in mijn hoofd had ? Geluk dat is wat ik al mijn kinderen gun.

Hij had er zelf moeite mee, het proces er naar toe. De twijfels en alles wat ermee samenhangt. Puberteit die voor hem beladen was. Zijn autisme. Alles bij elkaar was het niet makkelijk voor hem.

En nu ? Die vlag is voor hem een soort einde van een voor hem hele lange reis. Dus wapperen maar !
Edit te kinderachtig om op te reageren .
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 25-08-2020 17:38
79.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is 19 en homo. Ik heb van jongs af aan al gezegd dat het me niet uitmaakt of hij met een jongen of een meisje thuis komt. Toch heeft hij er heel veel moeite mee gehad om het me te vertellen.
Hij was 17 en huilen bij mij, dacht dat er iets heel ergs aan de hand was. Ik moest raden van hem, toen ik uiteindelijk vroeg of hij homo was en hij knikte viel er zoveel van me af.
Dus ik reageerde met: oh is dat alles!
Nou ja, voor mij is het echt geen probleem maar dat was het voor hem wel even. Nu zit hij lekker in zijn vel en volgens mij is hij voor het eerst een beetje verliefd, zo leuk!

Mijn familie en vrienden vinden het ook allemaal normaal en hij heeft een hele leuke vriendengroep waarin het ook geen issue is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven