Overmatig contact kind [Lege op]

17-09-2020 09:51 267 berichten
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:22
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Echt? Betrokken vader?
Ik lees vooral een bemoeizuchtige vader.

Als moeder dagelijks dit soort dingen zou doen zou ze gezien worden als een curling-ouder en zou dochter zelf maar aan haar Engelse boek moeten denken. Of zou ze in de week dat kind bij vader is er gewoon op moeten vertrouwen dat vader het prima doet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:12
Omdat, reeds in de basisschool, als dochter bij bepaalde opdrachten een onvoldoende haalde, ik het serieus op mijn neus kreeg door vader, dat ik haar zogezegd niet genoeg had gestimuleerd.
Maar dit zijn toch twee heel verschillende dingen?
Solomio schreef:
17-09-2020 10:14
Echt? Betrokken vader?
Ik lees vooral een bemoeizuchtige vader.

Als moeder dagelijks dit soort dingen zou doen zou ze gezien worden als een curling-ouder en zou dochter zelf maar aan haar Engelse boek moeten denken. Of zou ze in de week dat kind bij vader is er gewoon op moeten vertrouwen dat vader het prima doet.
Nee hoor, dan denk ik er precies hetzelfde over.
winters schreef:
17-09-2020 09:57
Dat haal ik er ook uit.
Fijn dat vader zo betrokken is.
Inderdaad. Jij bent gescheiden van je ex, je kind niet, maar kind moet wel met de gevolgen leven. Ook tijdens jouw week blijft het haar vader en als kind veel contact tussendoor fijn vindt, is dat belangrijker dan jouw mening.
Nu heb ik onlangs even een kijkje genomen in haar telefoon

Waarom?
En weet je dochter dat?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-09-2020 10:14
Echt? Betrokken vader?
Ik lees vooral een bemoeizuchtige vader.
Hij is inderdaad bemoeizuchtig, dat ben ik met je eens.
Maar het feit dat zij zich daar onzeker een slechte moeder van gaat voelen vind ik absurd en daar komt bij dat zij zijn gedrag niet kan veranderen.
...
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
17-09-2020 10:17
Nu heb ik onlangs even een kijkje genomen in haar telefoon

Waarom?
En weet je dochter dat?
Ze is 11 hè? Dan mag dat best!
...
Duchesnea schreef:
17-09-2020 10:17
Inderdaad. Jij bent gescheiden van je ex, je kind niet, maar kind moet wel met de gevolgen leven. Ook tijdens jouw week blijft het haar vader en als kind veel contact tussendoor fijn vindt, is dat belangrijker dan jouw mening.
Uiteraard, ik heb in ieder geval geen woord hierover tegen haar gezegd, hoor.
Hunebed schreef:
17-09-2020 10:17
Nu heb ik onlangs even een kijkje genomen in haar telefoon

Waarom?
En weet je dochter dat?
Waarom? Omdat het als ouder een plicht is om te weten wat je 11 jarige dochter allemaal uitspookt online en zichzelf in gevaar kan brengen dmv allerhande apps/chatsessies,......
Alle reacties Link kopieren
Juist fijn dat ze nu contact kunnen hebben zonder jouw tussenkomst en ook fijn dat hij dingen helpt onthouden. Ik zeg gisteren tegen dochter neem je gymtas morgen mee, ex appt het vanmorgen nog en wat denk je?
We zijn 24/7 ouders. Ook als ze bij de ander is. Die overgang naar vo is enorm. Even op weg helpen vind ik dat. Dat jij in zijn week amper contact zoekt zou hij ook wat van kunnen vinden... Mij zou dat echt verbazen in elk geval.

Over mobiel kijken mijn kinderen weten dat ik er in kan kijken. Doe het zelden maar denk dat het wel goed is hoor. Tot een jaar of 14/15/16 afhankelijk van je kind.
Rooss4.0 schreef:
17-09-2020 10:17
Ze is 11 hè? Dan mag dat best!
Ik vroeg het me gewoon af wat de reden was om te kijken.
Natuurlijk mag dat bij een kind van 11, maar dan nog zou ik het wel zeggen dat ik kijk en waarom, en het niet stiekem doen (geen idee of to dat stiekem deed)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel

Mijn ex (ik heb om de week weekend regeling)
Belt ze normaal 1per week ongeveer

Als ik met ze op vakantie ben is het elke dag bellen of appen
Alle reacties Link kopieren
Het zegt iets over jou to, dat je je dit zo aantrekt. In je op klinkt iets door van irritatie naar je ex, maar als volwassene moet je dat niet laten merken aan je kind.

Zet je jezelf opzij en denk in het belang van je kind.
Alle reacties Link kopieren
Dusss omdat hij veel contact met haar zoekt, voel jij je een minderwaardige moeder? Is het een concurrentiestrijd dan? Betrek niet alles op jezelf en laat het aan je dochter over. Als zij er genoeg van heeft, kan ze het zelf tegen haar vader zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerder vreemd dat jij zo weinig van jezelf laat horen als zij bij haar vader is.
Waarom lees je überhaupt het gesprek tussen vader en dochter? Vind dat best wel wat. Sommige dingen wil je niet met je moeder delen en dan ga jij dat uitgebreid zitten lezen. Logisch dat je een telefoon checkt maar chat gesprekken met haar eigen vader checken en controleren? Heftig.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
17-09-2020 10:30
Ik vind het eerder vreemd dat jij zo weinig van jezelf laat horen als zij bij haar vader is.
Ah nee hè, gaan we op die toer?

TO, laat je dit absoluut niet aanpraten, echt onzin. Of ze nou bij de ene ouder zijn of bij de andere, je mag ervan uit gaan dat ze veilig is. Daar hoef je écht niet constant contact voor te hebben.
...
PietjeBello schreef:
17-09-2020 10:37
Waarom lees je überhaupt het gesprek tussen vader en dochter? Vind dat best wel wat. Sommige dingen wil je niet met je moeder delen en dan ga jij dat uitgebreid zitten lezen. Logisch dat je een telefoon checkt maar chat gesprekken met haar eigen vader checken en controleren? Heftig.
Waarom niet? Hij mag mijn berichten ook lezen, ik heb niets te verbergen. Ik denk dat er wel heftigere dingen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-09-2020 09:58
Brrrrrrrrrr, ik zou er ook de kriebels van krijgen, maar belangrijk is vooral wat je dochter ervan vindt. Als zij er last van heeft is het zaak er iets aan te doen.
het ligt beetje aan waar je het over hebt: Proces of de Inhoud
Ik vind een ouder die geregeld contact heeft met een kind geen enkel probleem
Maar vragen of een boek mee is, lijkt me niet nodig
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
17-09-2020 10:30
Ik vind het eerder vreemd dat jij zo weinig van jezelf laat horen als zij bij haar vader is.
Nou dit. Ik verbaas mij hierover. Niet gescheiden hier, maar als kind bij andere ouder is, vind ik het absurd dat het contact dan ook maar over moet zijn. Juist nu zij een eigen telefoon heeft, is het toch heerlijk dat je er niet meer tussen zit qua contact lijkt mij. Hoe fijn is het om als kind nog veel contact met ouders te hebben.
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:38
Waarom niet? Hij mag mijn berichten ook lezen, ik heb niets te verbergen. Ik denk dat er wel heftigere dingen zijn.
Maar waarom zou je? Wat hoop je er te vinden? Dit zou je toch ook niet doen als je ''gewoon'' nog met elkaar samen bent? Heb het werkelijk nog nooit gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je dochter er zelf van? Als kan je dat niet vragen omdat ze niet weet dat je in haar telefoon hebt gekeken?
Waarom betrek je het zo op jezelf?

Ik lees het als een vader die interesse toont in zijn kind. En naar dat boek vragen....wie weet was ze het de week ervoor vergeten en wil hij op deze manier alleen maar helpen?

Hier kunnen zowel mijn man als ik onze zoon wel eens appen om op die manier te willen helpen, denk dat het daarvoor niets uitmaakt of je als ouders nog bij elkaar bent of dat je gescheiden bent.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet gewoon zo dat hij haar heel erg mist en daarom onzin berichtjes stuurt, contact om het contact? Je kijkt ernaar met een onzeker en negatief gevoel, en ik snap de richting ook wel. (Hij vertrouwt mijn ouderschap kunsten niet) want het is makkelijk om zulke zaken op jezelf te betrekken. Maar ik denk eigenlijk dat het veel dichter bij hemzelf ligt.
Ik zou het prima en fijn vinden dat vader terwijl het mijn week is betrokken blijft bij zijn kind. Dus dat er app contact is en dat ze met elkaar bellen.

De hoeveelheid die vader hier doet en ook het controlerende vind ik erg veel. Ik zou dat overigens denk ik niet op mezelf betrekken. Dat ik het zelf niet goed zou doen, maar ik zou het belemmerend vinden in het zelfstandig worden van dochter. Daar zou ik het wel met hem over proberen te hebben. Dat ze zelf verantwoordelijk moet worden voor het plannen van zaken rondom school, met hulp natuurlijk van jullie maar dat dit best wat minder kan. Elke dag even kort bellen uit school zou ik niet erg vinden.

Is dit gedrag pas begonnen toen ze gestart is op het middelbaar onderwijs? Misschien moet paps gewoon even wennen net als dochter. En als ze straks haar eerste rapport heeft en alles gaat goed wordt het wellicht vanzelf minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er een verschil is tussen betrokkenheid en bezorgdheid. De betrokkenheid is niet verkeerd in mijn ogen (attenderen op het feit dat boek niet vergeten wordt) maar binnen een bepaalde tijd moeten reageren "anders bezorgd" lijkt me niet goed. Je op 2 plekken moeten verantwoorden (en op beiden plekken bezorgdheid ervaren ook). 2 mensen die betrokken zijn, is fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven