Overmatig contact kind [Lege op]

17-09-2020 09:51 267 berichten
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:22
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.41% gewijzigd
..
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:49
Reden: Herkenbaarheid
99.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees niks geks. Wij vroegen ook elke dag hoe t op school was, heb je huiswerk, vergeet je gymspullen niet, etc. En omdat kind die week niet bij pa is, moet t wel via de app.
ik geef mn bek ook maar een douw
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:54
Ze heeft nog maar sinds kort een smartphone... als ze in de basisschool dan al eens slechte punten haalde, belde hij me op vol verwijten dat dit aan mij lag/mijn schuld was.
Dat hij dat doet, slaat natuurlijk ook nergens op. Probeer afspraken te maken met elkaar en niet dat je beiden elkaar van alles verwijten. Is echt niet in het belang van het kind. Probeer eigen irritaties dus aan de kant te zetten. Wordt iedereen gelukkiger van.
vlinder2001 schreef:
17-09-2020 10:53
Ik vind dat er een verschil is tussen betrokkenheid en bezorgdheid. De betrokkenheid is niet verkeerd in mijn ogen (attenderen op het feit dat boek niet vergeten wordt) maar binnen een bepaalde tijd moeten reageren "anders bezorgd" lijkt me niet goed. Je op 2 plekken moeten verantwoorden (en op beiden plekken bezorgdheid ervaren ook). 2 mensen die betrokken zijn, is fijn.
Precies. Betrokkenheid is goed.
Bezorgdheid tonen kan als het nodig is ook prima zijn.
Maar Ook als ze niet onmiddellijk iets terugstuurt krijgt ze berichtjes ‘ha eindelijk, ik was bezorgd vind ik niet ok
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:04
Als ze bij hem is stuur ik enkel als er iets dringend is.
Ik heb vertrouwen in hem als vader dat hij haar schooltaken en dergelijke in zijn week kan bolwerken maar andersom voelt het nu voor mij niet zo...
Hij stuurt ze niet naar jou, maar naar je kind. Kind zit nu op het VO en is nu meer zelf verantwoordelijk, logisch dat hij dan bij jouw kind informeert.
Ze zit er nog maar net, ze gaat het vanzelf irritant vinden en hopelijk geeft ze dat dan ook aan. Dat staat los van jouw gevoelens.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:54
Ze heeft nog maar sinds kort een smartphone... als ze in de basisschool dan al eens slechte punten haalde, belde hij me op vol verwijten dat dit aan mij lag/mijn schuld was.
Ik ben helemaal niet prestatiegericht maar als mijn kinderen op de basisschool een onvoldoende haalde omdat ex ze niet even op weg hielp baalde ik ook hoor. Hij weet dat de een niet goed de computer aankrijgt en de ander even een opstartmomentje nodig heeft. Dan haalde ze beide goede punten maar hij had dan geen tijd ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:54
Ze heeft nog maar sinds kort een smartphone... als ze in de basisschool dan al eens slechte punten haalde, belde hij me op vol verwijten dat dit aan mij lag/mijn schuld was.
Is dat ook zo? Had je meer kunnen doen? Niet lullig bedoeld hoor. Kennissen van mij zijn gescheiden en die vrouw gaf tijdens thuisonderwijs ronduit toe dat ze hier niet voor gemaakt is, geen geduld heeft en alles doorschuift naar expartner. Iedereen heeft toch zijn sterke en zwakkere punten?
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:38
Waarom niet? Hij mag mijn berichten ook lezen, ik heb niets te verbergen. Ik denk dat er wel heftigere dingen zijn.
Je zegt dat je haar telefoon checkt om te controleren of ze zich niet online in de problemen werkt, maar gaat vervolgens haar gesprekken met haar vader zitten lezen. Dat valt helemaal niet onder jouw taak als ouder van een 11jarige, dat is gewoon lelijk gedrag.
spuit_111 schreef:
17-09-2020 11:07
Je zegt dat je haar telefoon checkt om te controleren of ze zich niet online in de problemen werkt, maar gaat vervolgens haar gesprekken met haar vader zitten lezen. Dat valt helemaal niet onder jouw taak als ouder van een 11jarige, dat is gewoon lelijk gedrag.
+1. Ik vind het echt een teken van het niet vertrouwen van je ex. Ik vind het heel raar. Dit zou je ook niet doen als je gewoon samen bent met je partner.
Af en toe meekijken in telefoon en eventueel stukje meelezen met groepchats: voor
Stiekem in telefoon kijken en chat tussen vader en dochter lezen: bizar
Vind ik eigenlijk ook wel. Je ziet de naam van haar vader tussen de appgesprekken. Wat was de reden om die ook te lezen?

Ik zou denk ik samen met haar en dus meelezen wel doen. Maar een gesprek openen tussen haar en haar vader waar ze niet bij is. Ik vind het te ver te gaan.
Alle reacties Link kopieren
hier ook co-ouderschap. Ik weet dat mijn oudste ook elke dag contact met haar vader heeft, geen idee wat ze bespreken. Mij appt ze eigenlijk alleen voor iets praktisch. Ik heb met mijn middelste elke dag wel app-contact, gewoon kletspraatje. Zij appt dan weer nauwelijks met haar vader.
Mijn vader kwam elke vond voor we gingen eten even met mij kletsen, we gingen echt niet aan mijn moeder vertellen waarover hoor.
Mijn punt is dus eigenlijk; laat het gaan of je dochter moet het als vervelend ervaren. Dan zou ik met dochter in gesprek gaan hoe dit met vader te bespreken.
Heerlijk zo'n betrokken vader.
Wees er maar zuinig op.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef even een tip: maak een wa groepje voor jullie drietjes en vraag of daar centraal "belangrijke" dingen over school, medisch, afspraken, etc kunnen gedeeld worden met mekaar
dan is er voor je dochter maar 1 centraal medium om de praktische mededelingen te doen/lezen
en de privé 1-op-1 apjes hou je dan privé - niet meer lezen dus!

Heb jij zelf nooit behoefte om eens te kletsen tussendoor met je dochter ? Of vind je dat niet kunnen als het niet jouw week is ? Ik app wel regelmatig eens met mijn dochter als ze bij haar vader is ... een leuke videoclip delen, een tiktok filmpje, of eens kort bijkletsen "alles goed ?" "hoe was het feestje?"
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Stel ik mij aan: ja
Tips: zoek hulp

Jij probeert nu iets uit te vechten of te bewijzen naar je ex, over de rug van je dochter.

Je geeft ook geen antwoord op de vraag wat je dochter er zelf van vind en je checkt haar telefoon ook nog eens, zonder dat zij het weet.
dianaf schreef:
17-09-2020 10:58
Hij stuurt ze niet naar jou, maar naar je kind. Kind zit nu op het VO en is nu meer zelf verantwoordelijk, logisch dat hij dan bij jouw kind informeert.
Ze zit er nog maar net, ze gaat het vanzelf irritant vinden en hopelijk geeft ze dat dan ook aan. Dat staat los van jouw gevoelens.
Laat je kind het zelf oplossen als zij het irritant vindt, ze is niet langer je kleine meid voor wie je alles moet controleren.
Wat zei ze trouwens toen je in haar telefoon had gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:54
Ze heeft nog maar sinds kort een smartphone... als ze in de basisschool dan al eens slechte punten haalde, belde hij me op vol verwijten dat dit aan mij lag/mijn schuld was.
dat jij en hij het samen niet goed doen, geeft jou geen reden om zijn contact met haar te veroordelen
Alle reacties Link kopieren
Weet de vader dat jij zijn appjes leest?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het succes wensen voor een toets of af en toe even vragen hoe het op school was of hoe haar dag was alleen maar fijn voor haar!
Heerlijk toch zo’n betrokken vader die zijn dochter succes wenst en interesse toont?! Het is voor hem nu ook makkelijker om contact met haar te hebben want het hoeft niet via jou. En andersom geldt dat voor jou ook als ze bii haar vader is. Je ken gewoon af en toe even vragen hoe het gaat en haar succes wensen voor een toets, niks geks aan. Als jullie nog samen waren geweest hadden jullie dit allebei elke dag gevraagd. Jullie zijn nog steeds een team en het is niet in zijn week zijn dochter en in jouw week de jouwe. Laat het los het gaat om haar.
Berichtjes als vergeet je je boek niet vind ik dan wel weer een beetje gek. Maar daar zou ik me niet zo druk om maken!
Er zijn een hoop moeders en kinderen die alleen maar kunnen dromen over een vader die zo betrokken is!
Alle reacties Link kopieren
Er is toch helemaal niks mis met een vader die elke dag contact heeft met zijn dochter? Wees blij dat hij betrokken is! Ik ben dan niet gescheiden, maar ik app ook regelmatig met mijn oudste als zij op school is of ik niet thuis ben. En ik was toen ze net in de brugklas zat ook wel bezorgd. Waarom zou een vader dat niet mogen?

Wanneer je dochter het teveel vindt, kan ze dat gewoon zeggen en stoppen met elke keer terug appen.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 17-09-2020 12:01
1.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 10:04
Als ze bij hem is stuur ik enkel als er iets dringend is.
Waarom? Ik stuur mijn kinderen soms gewoon een leuk filmpje of vraag hoe het gaat of zeg even iets wat ik heb meegemaakt. En zij ook naar mij. Zeker als ze wat ouder zijn en zelf kunnen bellen en appen hoef je de weken toch niet zo gescheiden te houden?

Ik heb meerdere stiefkinderen en die appen en bellen ook gewoon met hun moeder als ze hier zijn. Ik zie echt niet in wat daar mis mee is.
..
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 00:50
Reden: Herkenbaarheid
98.87% gewijzigd
Zyphere schreef:
17-09-2020 12:44
Ik snap jullie reacties wel hoor, uiteraard mag en moet er contact zijn!
Voordat ze haar smartphone had kon haar vader haar bereiken via haar ipad, zij had geen tablet of pc bij hem dus moest ik dan via hem contact opnemen.
Ik heb haar vorig jaar op haar verjaardag niet kunnen bereiken, papa nam gewoonweg niet op en de rest van de week ook niet...


Zie, er is dus een andere reden dat je de berichten tussen vader en dochter leest. Je frustratie is tussen je berichten door te lezen namelijk. Het goede contact tussen vader en dochter lijkt je om een of andere reden nogal dwars te zitten. Laat het los. Je ex voedt op zijn manier op, jij op de jouwe.
Waarom mag hij je kind niet contacteren als het niet 'zijn' week is.

jullie hebben co-ouderschap en als hij zijn dochter op deze manier wil stimuleren mag hij dat natuurlijk doen.

Ik snap heus wel een beetje hoe je je voelt, je wil het goed doen. Jullie zijn blijkbaar niet goed uit elkaar gegaan, dus dit soort kritiek komt hard aan.

Maar het is goed dat kind een ouder heeft die op deze manier wil stimuleren en een ander die het wat anders aanpakt. 2 ouders op dezelfde manier gaat niet werken.

Heb je al eens aan je dochter gevraagd wat zij vind van het minieme contact als ze bij vader is?

Ik vind dat namelijk een beetje gek. Dat je 2 weken per maand amper contact met dochter onderhoud.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 12:44
Ik snap jullie reacties wel hoor, uiteraard mag en moet er contact zijn!
Voordat ze haar smartphone had kon haar vader haar bereiken via haar ipad, zij had geen tablet of pc bij hem dus moest ik dan via hem contact opnemen.
Ik heb haar vorig jaar op haar verjaardag niet kunnen bereiken, papa nam gewoonweg niet op en de rest van de week ook niet...
Ik begrijp jouw gevoel naar je ex toe heel goed, maar dat staat los van je dochter. Laat hen samen appen, lees die appjes niet meer en bemoei je er niet mee. Dit jaar kun je haar gewoon bellen op haar verjaardag, dus dat is ook weer opgelost.
Als je ex jou dit soort dingen flikt, dan moet je er met hem uit zien te komen, maar je hebt niets te vertellen over zijn contact met haar. Je zult het sowieso wat meer los moeten laten straks, over een paar jaar zal die strakke week om week regeling misschien ook niet meer aan te houden zijn zoals hij was. Je dochter zal steeds meer zelf gaan bepalen en regelen.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 17-09-2020 12:52
0.43% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven