Overmatig contact kind [Lege op]

17-09-2020 09:51 267 berichten
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:22
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.41% gewijzigd
Zyphere schreef:
17-09-2020 18:01
Nee Ik schreef dit omdat jij dacht dat ik een schoolvoorbeeld Was van een gescheiden moeder die nog met veel boosheid en pijn zat.
Dat is Helemaal niet zo.

In je tweede alinea kan ik me meer vinden.
Hij doet het niet zoals jij het zou doen. En je wil zo weinig mogelijk contact. Hoe kun je dan nu beweren dat er geen pijn of boosheid meer zit?
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 01:00
Reden: Herkenbaarheid
99.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is soms met een forum. Laat je niks aanpraten, pak de dingen waarmee je iets kunt eb de rest last je zijn zoals het is.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 18:28
Ik heb zesjes én zevenen gezegd.
Wilt niet zeggen dat ze nooit achten, negenen en tienen haalt he.
Nee, als het dan al eens minder is direct zeuren als vader.. pffffff ..

Waarom heb ik me laten verleiden door de berichtjes te lezen? Ik heb het hier al een paar keren aangegeven inmiddels.
Sorry, ik heb het niet gelezen
Ik ga wel even zoeken.
DerryGirl schreef:
17-09-2020 18:40
Ja dat is soms met een forum. Laat je niks aanpraten, pak de dingen waarmee je iets kunt eb de rest last je zijn zoals het is.
Ja inderdaad, blijkbaar wel...
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de vele typo's, vermoeiende dag gehad vandaag
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Heiterundsanft schreef:
17-09-2020 18:04

Het gaat je dus niet om die druk, het gaat je er om hoe jij je voelt. En dat jij het contact overmatig vindt, omdat jijzelf zo weinig mogelijk contact met hem wil hebben. Jij wil het volgens mij gewoon liever alleen doen. En daarom haal je er alles bij zonder in te gaan om reacties die je daar op wijzen of je daar naar vragen.
Inderdaad. Overduidelijk.
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 01:00
Reden: Herkenbaarheid
98.70% gewijzigd
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 01:00
Reden: Herkenbaarheid
99.39% gewijzigd
Zyphere schreef:
17-09-2020 19:33
Nee hoor, dochter voelt de druk. En ik observeer.
Nee, je controleert en bespioneert. Dat is een verschil. Het ging helemaal niet om die appjes in eerste instantie. Je hebt zelf nog problemen met je ex en die projecteer je nu op je dochters situatie.
PietjeBello schreef:
17-09-2020 20:13
Nee, je controleert en bespioneert. Dat is een verschil. Het ging helemaal niet om die appjes in eerste instantie. Je hebt zelf nog problemen met je ex en die projecteer je nu op je dochters situatie.
Ho pffffffffff .... heb je überhaupt alles gelezen ?
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 01:01
Reden: Herkenbaarheid
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd zo'n vader gewild. Of moeder. Geen van de twee is zo geweest. Niet toen ze samen waren, niet toen ze gescheiden waren.

Ik was altijd stiekem jaloers op zo'n betrokken ouders die wisten wat er in de agenda van hun kind stond. Welke toets eraan kwam etc.

Wees blij dat hij dit doet, want dit kan als stok achter de deur gelden om goed te presteren en geen motivatie te verliezen voor je kind.
everything happens for a reason
Zyphere schreef:
17-09-2020 21:24
Ik had hier dus over gelezen.. nee, hij was helemaal niet leuk genoeg om er een kind mee te maken maar ze is er toch gekomen. Het hoe en waarom wil ik niet zeggen Ivm herkenbaarheid.
En ze mag contact hebben met haar vader, dat is immers normaal, alleen over het inhoudelijke maak ik mij zorgen. En over 15 jaar heeft is ze zelfstandig en heeft ze waarschijnlijk al zelf kinderen en ben ik oma .. Ik denk niet dat je alles hebt gelezen.
Ben je zelf misschien een benadeelde vader dat je zo reageert? Ik kan mis zijn hoor..
Ik heb zeker alles gelezen en ik ben geen vader. Benadeeld is jouw ex zeker ja. Je moet dealen met gedeelde ouderschap. Dan zal je het niet altijd eens zijn met dingen. Maar blijkbaar vind je alleen jouw manier het beste. Te veel contact is niet goed, geen contact is niet goed, betrokken niet goed etc.
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 01:01
Reden: Herkenbaarheid
99.76% gewijzigd
.
anoniem_63f2b352247a5 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 01:02
Reden: Herkenbaarheid
99.78% gewijzigd
Heiterundsanft schreef:
17-09-2020 18:07
Hij doet het niet zoals jij het zou doen. En je wil zo weinig mogelijk contact. Hoe kun je dan nu beweren dat er geen pijn of boosheid meer zit?

Wat een dooddoener. Alsof het onmogelijk is dat TO een oprechte zorg uit in het belang van haar dochter.

Opvoeden is meer dan een "mening" of "manier". Er is aardig wat wetenschappelijke consensus over waar kinderen wel bij varen en wat minder goed voor de ontwikkeling is.

Appen dat je je zorgen maakt als ze na 5 minuten niet gereageerd heeft is niet heel tof voor een kind. Een kind heeft recht op een mate van autonomie en vertrouwen en dat geef je dan niet bepaald.
Het dubbel (zowel pa als ma) op een kind zitten qua controle van huiswerk en mee te nemen spullen, lijkt me ook wat veel van het goede en veel druk.

TO zegt niets tegen elke dag een leuk gesprekje te hebben, dat ze zich zorgen maakt over de inhoud snap ik wel.
Zyphere schreef:
17-09-2020 23:30
Ik ben ook met met haar dagelijkse taken en toetsen bezig in mijn week he, laat daar geen misverstand over zijn, Ik zie elke dag haar agenda ook na.. maar in zijn week heb ik het respect dat hij dan die taak overneemt, en het vertrouwen heb dat dat bij hem tot een goed einde wordt gebracht. Ik heb dan niet gevoel dat ik mij moet ‘moeien’ wat er bij hem gebeurd op dat vlak.

Maar andersom tja... Ik blijf het raar vinden.
Dus na jouw week is het idd van doei dag en stopt jouw moeder zijn. Apart.
strings-attached schreef:
18-09-2020 00:15
Dus na jouw week is het idd van doei dag en stopt jouw moeder zijn. Apart.
Neen, het is een beetje genuanceerder dan je denkt.
Alle reacties Link kopieren
In eerste instantie kreeg je niet te horen wat je wilde toen je aangaf dat je je een minderwaardige moeder voelde, vervolgens wordt er ineens van alles
rondom het kind bijgehaald. Dus ik vraag me wel af waar het nu om gaat. Voor het eerste stel je je wat mij betreft aan. Voor het tweede heeft iedereen andere opvoedstijlen, ook binnen relaties is de ene ouder strenger of meer prestatie gericht. Soms kom je eruit , soms ook niet. Hij zal ook wel een mening over jou hebben. Ik denk niet dat je er veel mee kan, je kan hem geen appverbod op jouw dagen opleggen. Je kan hooguit met
Je dochter praten en eventueel als het nodig is met de Mentor en indien nodig een driegesprek, mentor, jij en de vader. Maar het kan best dat het daar helemaal niet om gaat en je eerst zelf met issues aan de slag moet.
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 19:41
Angst voor herkenning misschien.. dit is op dit moment hetgeen wat er nu speelt , daarom ..
Dus je hebt een topic geopend over een heel ander probleem dan wat er speelt omdat je dacht dat je anders te herkenbaar zou zijn? En dat valt helemaal toevallig samen met het feit dat ongeveer iedereen in dit topic viel over het feit dat je de gesprekken tussen je dochter en haar vader helemaal hebt zitten lezen? Goh. Dat heb je dan lang volgehouden, in de eerste pagina's gaat het alleen maar over jouw gevoelens en dat je bang bent 'slecht' af te steken tegenover je ex omdat hij elke dag contact met haar zoekt en jij niet. Net als dat het eerst alleen gaat over het feit dat jij in therapie bent gegaan en er dan plotseling ook therapie voor je dochter om de hoek komt kijken (wat je boeman van een ex natuurlijk niet wil, ook al zo verrassend). Het wordt er allemaal niet geloofwaardiger op zo. Dat jouw dochters telefoon op jouw rekening staat, maakt het trouwens ook niet beter, dan heb je kennelijk eerst die rekening zitten uitpluizen om te zien dat ze elke dag na schooltijd met haar vader belt en bent dat gesprek vervolgens gaan lezen. Hoe helpt dat om te voorkomen dat je dochter in narigheid op internet beland?

Sowieso: als je dochter zo'n moeilijke vader heeft als je zegt, zou ze dan niet meer hebben aan een moeder die minder moeilijk is en haar eigen problemen met ex niet op haar projecteert? Jij en haar vader ondermijnen elkaar op deze manier net zo hard, daar wordt een kind echt niet gelukkig van.
To, ik zou je probleem bespreken met je eigen therapeut, een goede vriendin of met de kinderpsycholoog (ga in godesnaam niet naar een "coach", iedereen kan zich coach noemen met een cursusje).

Hier zitten duidelijk mensen die er een genoegen in scheppen de vraagsteller in een negatief daglicht te plaatsen. Veelal mensen die zelf geen eens kinderen hebben. Je weet toch helemaal niet wie er hier meeschrijven, kan net zo goed een kinderloze man van 60 zijn die jou hier van advies zit te dienen, of een verzuurde huisvrouw die hier haar eigen frustraties zit te spuien. In het echte leven vraag je ook geen willekeurige voorbijgangers op straat wat ze van je probleem vinden, daarom moet je serieuze zorgen niet op een Forum neerleggen en de reacties al zeker niet serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enkele pagina's geleden een tip gegeven en daar heb je niet op gereageerd. Er lijkt me daadwerkelijk een probleem te zijn met je dochter op de middelbare school. Meteen beginnen met veel lage cijfers in de brugklas zet haar op achterstand en daar heeft ze dus begeleiding bij nodig.
Want het wordt in de loop van het jaar en naar de komende jaren toe alleen maar meer qua belasting.

Jullie als ouders lijken me communicerende vaten en dat werkt niet. Als jouw ex het gevoel heeft dat jij te weinig doet (ik zeg niet dat dat zo is - het gaat om het subjectieve gevoel) dan gaat hij overcompenseren. Als jij het gevoel hebt (alweer "het gevoel") dat hij teveel controleert en teveel druk zet dan ga jij de andere kant op compenseren. En dan is de vicieuze cirkel een feit. Dus hieruit zullen jullie samen als volwassenen moeten zien te komen. Want feit is wel dat er een probleem is bij je dochter.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Zyphere schreef:
17-09-2020 23:30
Ik ben ook met met haar dagelijkse taken en toetsen bezig in mijn week he, laat daar geen misverstand over zijn, Ik zie elke dag haar agenda ook na.. maar in zijn week heb ik het respect dat hij dan die taak overneemt, en het vertrouwen heb dat dat bij hem tot een goed einde wordt gebracht. Ik heb dan niet gevoel dat ik mij moet ‘moeien’ wat er bij hem gebeurd op dat vlak.

Maar andersom tja... Ik blijf het raar vinden.
Je ziet mij niks typen over of jij dat wel of niet doet of hoort te doen.
Ik geef alleen mijn ervaring als kind, die juist het hele andere uiterste heeft meegemaakt. En hoe fijn ik het zou vinden als mijn ouders dat ook deden.

Maar lees ik het dan goed dat je zelf net zo betrokken bent, maar het vreemd vindt hoe vader die rol invult?
everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Typisch hollands om zesjes en zevens al heel goed te vinden en het als onredelijke druk te ervaren als de verwachtingen wat hoger liggen. Zeker in de eerste weken, waar toetsen nog makkelijk zijn.

Ik heb niet helemaal helder wat je met dit topic wilt. Je gelijk krijgen? Tips krijgen hoe je je ex zover krijgt dat hij dit niet meer doet?

Mijn tip: ga met je dochter aan de slag. Leer haar weerbaar te zijn tegen druk van haar vader en leer haar ook dat er in de wereld wel meer mensen niet zo onder de indruk zijn van een 6 of 7 en liever hogere cijfers zien. En dat er mensen zijn die een mix prima vinden. En dat zij voor zichzelf moet bepalen of ze tevreden is met haar inzet en cijfers.

Leer haar ook dat je niet op elk appje onmiddellijk hoeft te antwoorden en dat je niet altijd hoeft op te nemen als iemand belt. Maar dat je dan ook zelf moet bepalen wat minder moeite is, even antwoorden en klaar of achteraf gezeur horen dat je niet meteen reageerde.

En vraag je kind eens of zij vaker contact met jou wil als ze bij haar vader is. Wie weet is ze wel blij met jouw vraag naar een behaald cijfer en een duim omhoog bij een 6,5 nadat ze net van haar vader heeft gehoord dat een 6,5 mager is.

Oh en therapie zou ik er gewoon doorheen drukken als dochter ook zou willen. Hier heeft mijn dochter veel gehad aan de praktijkondersteuner van de huisarts. Paar gesprekken mee gevoerd. Dat kan je prima zonder toestemming van je ex doen hoor. Zeker als je dochter wel wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven