Partner heeft peuter een klap gegeven

12-10-2019 20:21 392 berichten
Sorry dat ik het hier kom posten, maar ik weet niet meer wat ik hiermee moet. Mijn partner en ik hebben een moeilijke tijd achter de rug na een burn-out aan zijn kant, maar de laatste maanden ging alles weer een stuk beter. Dacht ik.

Gisteren was mijn partner in de weer met onze krijsende peuter, die op de bank een woedeaanval had. Peuter schopte hem in alle woede, partner verkocht hem een tik. Hij zegt van zichzelf te walgen en gaat nu een cursus woedebeheersing doen, want hij heeft in een soortgelijke situatie onze zoon ook al eens uitgescholden.

Verder wil ik benadrukken dat partner in het dagelijks leven absoluut niet agressief of opvliegend is, maar zich wel nu twee keer enorm heeft laten opnaaien door onze 3-jarige. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Blijven en hopen dat het beter wordt? Als ik wegga en co-ouderschap aanvraag, dan heb ik er zometeen helemaal geen zicht meer op hoe het tussen die twee gaat? Of heb ik straks kinderen tegenover me die me gaan vragen waarom ik ze als moeder niet beter heb beschermd? Of gaan ze me straks verwijten dat ik hun doorgaans toegewijde en betrokken vader geen eerlijke kans heb gegeven?

Ik weet het gewoon echt niet meer :cry:
S-Meds schreef:
12-10-2019 20:43
het is niet approved by viva, we hebben nog geen officieel standpunt.
maar je man doodzwijgen en buiten de deur gooien omdat hij een peuter met drifbui een pets geeft is het andere uiterste
Het enige juiste, liefst met geweld. Zal hem leren.
S-Meds schreef:
12-10-2019 20:43
het is niet approved by viva, we hebben nog geen officieel standpunt.
maar je man doodzwijgen en buiten de deur gooien omdat hij een peuter met drifbui een pets geeft is het andere uiterste
Deden maar meer vivavrouwtjes hun slaande mannen lekker naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-10-2019 20:44
Deden maar meer vivavrouwtjes hun slaande mannen lekker naar buiten.
Nou, inderdaad. Ik vind TO nog mild.
Am Yisrael Chai!
S-Meds schreef:
12-10-2019 20:38
ook nadat je het met je collega deed?
:proud:
TO, je stelt je enorm aan...
Alle reacties Link kopieren
In plaats van dat je man een cursus woedebeheersing gaat volgen kunnen jullie beter opvoedondersteuning gaan aanvragen waarbij gekeken wordt naar de dynamiek binnen het hele gezin.

Die woedeaanvallen van je kind komen ergens vandaan en daar kan jij net zo goed een aandeel in hebben.

Waarmee ik niet wil goed praten dat je man jullie kind geslagen heeft.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 12-10-2019 20:48
1.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
12-10-2019 20:45
TO, je stelt je enorm aan...
Effe serieus, als jouw partner je peuter een hengst voor zijn/haar hoofd geeft dan vind jij dat prima?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Isolde85 schreef:
12-10-2019 20:35
Nee, ik wil helemaal niet uit elkaar. Het ging de laatste maanden echt veel beter tussen ons. Maar ik vind ook dat hij een grens heeft overschreden, nog afgezien van hoe wij allemaal te lijden hebben gehad onder zijn burn-out en slachtofferschap.
In deze situatie stel jij je op als slachtoffer.
Wat is de reden daarvan?
Je wil dat je man verandert, maar je steunt hem niet, je duwt hem terug in de slachtofferrol door hem te negeren. Zou dit bij jou voor motivatie om te veranderen zorgen?
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kregen we allemaal wel eens een draai om onze oren. We zijn er niet slechter van geworden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
12-10-2019 20:40
Ah, een peuter tegen het hoofd slaan is ineens Viva-approved? Bijzonder.
Ik dacht al dat ik de enige was die de reacties bijzonder vind..
Ik heb al eerder bij het CJG opvoedondersteuning aangevraagd deze zomer, maar er was niemand beschikbaar. We staan nu op een wachtlijst.

Partner heeft trouwens meer problemen met deze woedeaanvallen van zoon dan ik, omdat hij zoon niet laat uitrazen. En als je dan tijdens een woedeaanval gaat proberen af te dwingen dat hij moet stoppen met boos zijn, wordt het alleen maar erger. Je kan beter proberen hem af te leiden en anders gewoon maar laten gebeuren tot zoon zelf aangeeft dat het zakt.
anoniem_637782fe38a51 wijzigde dit bericht op 12-10-2019 20:52
0.71% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
12-10-2019 20:43
Een peuter kan je nog africhten en opvoeden, iets met onvolgroeide hersentjes. Een volwassenen die peuters mept is gewoon een hondenlul.
Maar beide staan schelden waar peuter bij is is wel goed?
Isolde85 schreef:
12-10-2019 20:51
Ik heb al eerder bij het CJG opvoedondersteuning aangevraagd deze zomer, maar er was niemand beschikbaar. We staan nu op een wachtlijst.

Partner heeft trouwens meer problemen met deze woedeaanvallen van zoon dan ik, omdat hij zoon niet laat uitrazen. En als je dan tijdens een woedeaanval gaat proberen af te dwingen dat hij moet stoppen met boos zijn, wordt het alleen maar erger. Je kan beter proberen hem af te leiden en anders gewoon maar laten gebeuren tot zoon zelf aangeeft dat het zakt.
Meld het dan bij de huisarts misschien kan die voorrang regelen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
12-10-2019 20:40
Eens, wat is dit nu weer voor iets?

Ik had hem naar buiten gepetst.

Ja geweld tegen je partner is natuurlijk niks mis mee.
Moest een man eens zeggen over zijn vrouw dit..
.
2019 schreef:
12-10-2019 20:54
Meld het dan bij de huisarts misschien kan die voorrang regelen.
Geprobeerd. Iedereen had voorrang. Deze column was heel herkenbaar:

https://www.mynd.nu/als-je-psychische-h ... s-terecht/

Uiteindelijk is het wel een stuk minder geworden door een consequente aanpak en vooral veel zelf voor zijn. Maar onze peuter is wel een pittig ventje.
2019 schreef:
12-10-2019 20:51
Maar beide staan schelden waar peuter bij is is wel goed?
Jeetje. Heb je echt zoveel moeite met begrijpend lezen?
Isolde85 schreef:
12-10-2019 20:59
Geprobeerd. Iedereen had voorrang. Deze column was heel herkenbaar:

https://www.mynd.nu/als-je-psychische-h ... s-terecht/

Uiteindelijk is het wel een stuk minder geworden door een consequente aanpak en vooral veel zelf voor zijn. Maar onze peuter is wel een pittig ventje.
Constant aan de bel blijven trekken .
Anoniem262821034 schreef:
12-10-2019 20:58
Ja geweld tegen je partner is natuurlijk niks mis mee.
Moest een man eens zeggen over zijn vrouw dit..
Ik zal voortaan een smiley gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-10-2019 20:29
een hele dag niet praten tegen iemand is emotioneel geweld.
Passieve agressie.
2019 schreef:
12-10-2019 21:02
Constant aan de bel blijven trekken .
Doe ik. Maar het schiet niet echt op. Alle telefonistes weten inmiddels wie we zijn, maar er is geen plek. Heb zelfs nog gekeken naar particuliere hulp, maar ook die zitten allemaal vol.
fashionvictim schreef:
12-10-2019 20:47
Effe serieus, als jouw partner je peuter een hengst voor zijn/haar hoofd geeft dan vind jij dat prima?
Ja? Zeg ik dat ergens? Ik ga alleen niet meteen aan een scheiding denken nee.
S-Meds schreef:
12-10-2019 20:27
is er iemand in jullie gezin die wel zijn emoties in bedwang heeft?
Nou dit. Wat een overtrokken reacties zeg.
Natuurlijk hoort het niet maar je mag als ouder weleens een fout maken, dan hoor je elkaar te steunen. Hij heeft al een stap gezet.
Arm kind, ik hoop niet dat hij door jullie hysterie nu denkt dat zijn driftbui voor al deze problemen heeft gezorgd, heb je dat.
Isolde85 schreef:
12-10-2019 20:51
Partner heeft trouwens meer problemen met deze woedeaanvallen van zoon dan ik, omdat hij zoon niet laat uitrazen. En als je dan tijdens een woedeaanval gaat proberen af te dwingen dat hij moet stoppen met boos zijn, wordt het alleen maar erger. Je kan beter proberen hem af te leiden en anders gewoon maar laten gebeuren tot zoon zelf aangeeft dat het zakt.
Als je dit weet waarom nam je de situatie dan niet over? Waarom liet je t gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een uithaal richting je kind doordat je je niet kunt beheersen, wel heftig.
En kan me voorstellen dat je ontdaan bent.
Erover praten lijkt me verstandig en inderdaad een cursus woede beheersing.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
S-Meds schreef:
12-10-2019 20:27
Is er iemand in jullie gezin die wel zijn emoties in bedwang heeft?
Goed punt.

Je hoort een kind niet te slaan, maar overdrijven in je reactie is ook een vak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven