Pasgeboren baby en man een weekend weg

07-12-2017 08:16 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Onze zoon is net 2 weken oud en mijn man gaat over 5 weken een weekendje weg met vrienden. Nu gun ik hem natuurlijk dat weekendje weg maar ik ben pas net moeder geworden en vindt het lastig dat hij dan al een weekend weg is. Het is ons eerste kindje. Hij gaat naar het buitenland maar niet langer als 2 uur vlieger maar toch. Wat vinden jullie? Stel ik me gewoon aan of zouden jullie dat ook spannend gevonden hebben?
Mijn man zou het niet gedaan hebben. Ik kan me voorstellen dat jij dat spannend vindt. Hebben jullie dat van tevoren niet met elkaar besproken?

Wat je evt nog kan doen is bijvoorbeeld je ouders/vriendin vragen om bij je te zijn dat weekend.
Ja dat zou ik ook wel spannend hebben gevonden. Kun je eventueel iemand te logeren vragen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het spannend. Dochter was precies een maand uit toen man een weekend weg ging. Mn moeder kwam wat uurtjes en verder hebben we het wel gered. Achteraf bleek ze die periode te weinig uit de borst te drinken dus huilde ze dat weekend veel vd honger. Maar het leerde me ook dat ik meer kan dan ik van te voren dacht.
Alle reacties Link kopieren
Over 5 weken is hij niet meer pasgeboren, weet jij beter hoe het werkt en je hebt wat meer zelfvertrouwen.
Lekker laten gaan en je moeder of vriendin te logeren vragen.

Kan prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook spannend vinden, maar in de praktijk blijkt dat het altijd wel allemaal op zijn pootjes terecht komt.

Ik ben met pasgeboren baby bij mijn ouders gaan logeren toen mijn man weg moest. Daar werden baby en ik extra in de watten gelegd.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe denk je dat alleenstaande ouders dat doen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik had dat simpelweg niet aangekund. Was te onzeker/moe/hormonaal om een heel weekend alleen te zijn met onze zoon. Was geen optie geweest hier. Dan maar onredelijk.

Gelukkig bedacht mijn man niet zulke onzalige dingen vlak voor of na de geboorte :P is dit net gepland?
vind ik not done
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
07-12-2017 08:23
Hoe denk je dat alleenstaande ouders dat doen?
Dit. Je red het wel TO! Kinderen zijn niet het einde van je sociale leven dus laat je man lekker genieten en ga binnenkort zelf ook eens een weekend weg!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn tweede kind een maand oud was, moest mijn ex voor een week naar het buitenland voor zijn werk. Ik heb het destijds gered met twee kinderen. Jij redt het zeker weten hoor.


En voor je man is het ook fijn om er even tussenuit te kunnen. Voor hem is ook alles anders geworden. Hij moet jou nu delen met jullie kind. Gun het hem.
Nu is alles nog nieuw en moet je nog heel erg wennen. Maar ik denk dat dat over 5 weken al een stuk beter zal gaan. Dan is je baby al 7 weken en zijn jullie wat meer gewend aan elkaar.

Vraag anders je moeder, tante, zus of een vriendin die moeder is of ze een paar uur wil komen helpen. Of misschien kan je moeder wel een nachtje blijven slapen als je het echt heel spannend vindt?

Waarschijnlijk komt het helemaal goed :)
anoniem_63a1715f0c4db wijzigde dit bericht op 07-12-2017 08:34
3.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je nu nog niet helemaal kan overzien hoe de situatie over ruim een maand is. Nu is het nog zo'n verse baby! Dan alweer bijna 2 maanden, toch wel een verschil.

Ik had het zelf niet echt leuk gevonden, maar had waarschijnlijk mijn moeder voor het weekend gevraagd.

Vraag me toch af hoe zoiets tot stand komt. Kennelijk heb jij hier ook mee ingestemd dat hij dan weggaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel wat snel eerlijk gezegd. Een baby betekent niet dat je nooit meer een weekend weg kan maar na 7 weken vind ik wel snel. Ik was bij eerste toen nog niet op de rit ( fysiek niet maar ook nog erg zoekende met voeding en slapen. Maargoed dat is voor iedereen anders). Als man dat toen had bedacht had ik dat niet tof gevonden.
In hoeverre is alles geregeld en geboekt? Als het nu nog gewoon een idee is kun je kijken of dat weekend wat opgeschoven kan worden. Anders kijken of je ouders kunnen ondersteunen voor je gemoedsrust. Het zal waarschijnlijk helemaal goed gaan maar ik snap je gevoel. Ik ben met kind bij 5 mnd 3 weken alleen geweest. Toen was kind voor het eerst ziek ( en goed ziek). Die 3 weken amper geslapen en helemaal gesloopt maar ik had ook een power gevoel van ik kan dit gewoon!!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel goed dat je dat spannend vindt! Was het weekendje weg al lang gepland?
Mijn vriend had een bruiloft in het buitenland een paar weken na mijn uitgerekende datum, we hadden afgesproken om een week voor dat weekendje te beslissen of hij daadwerkelijk kon gaan.
We bleken een redelijk pittige start te hebben met ons kindje maar toch heb ik hem gezegd dat hij gewoon moest gaan, het was immers een bruiloft van een goede vriend.
Mijn moeder is dat weekend bij mij komen logeren. Achteraf was het een vreselijk zwaar weekend en ik heb daarna mijn vriend gevraagd om voorlopig geen nachten meer weg te gaan en dat wilde hij zelf ook niet, maar ik ben voor hem wel blij dat hij toch die bruiloft heeft meegemaakt.
Als ik er nu zo over nadenk, denk ik dat ik over een 'gewoon mannenzuipweekendje' minder amused was geweest vooraf.
Kunnen jullie niet ook over een week of drie kijken hoe het gaat? En heb je iemand die zou kunnen komen logeren?
Gefeliciteerd met je zoontje trouwens! :-)
Alle reacties Link kopieren
Nog een tikkie hormonaal? :-) Als je man weg gaat is baby alweer 8 weken hé. Wanneer zou je man wel weg kunnen? Een half jaar, een jaar? De eerste 2 weken snap ik maar met bijna 8 weken... moet kunnen hoor. Je bent dan ook geen kraamvrouw meer hé.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
07-12-2017 08:23
Hoe denk je dat alleenstaande ouders dat doen?
Die gaan met baby van 4 weken en hond met de bus naar spanje :D
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
07-12-2017 08:23
Ik had dat simpelweg niet aangekund. Was te onzeker/moe/hormonaal om een heel weekend alleen te zijn met onze zoon. Was geen optie geweest hier. Dan maar onredelijk.

Gelukkig bedacht mijn man niet zulke onzalige dingen vlak voor of na de geboorte :P is dit net gepland?
Generaties lang hebben vrouwen het alleen gedaan. Het is pas kort dat de man zo betrokken is hoor. Vroeger mocht je een dag thuis blijven en daarna weer hup aan het werk als man zijnde. Beetje zwakte bod dit.
Maaique schreef:
07-12-2017 08:26
Dit. Je red het wel TO! Kinderen zijn niet het einde van je sociale leven dus laat je man lekker genieten en ga binnenkort zelf ook eens een weekend weg!
Die van mij is ruim 7 maanden en geen haar op m’n hoofd die er al aan toe is om een heel weekend van hem weg te gaan hoor. Pieker er niet over. Ben ik nou een kloek? O_O
Arme kind zou me ook vreselijk missen trouwens en drinkt nog aan de borst dus heb ook geen idee hoe dat zou moeten. :-P)
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
07-12-2017 08:26
Je red het wel TO! Kinderen zijn niet het einde van je sociale leven dus laat je man lekker genieten en ga binnenkort zelf ook eens een weekend weg!
:thumbsup:
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Waar kijk je het meest tegenop?
Vind je het spannend, bang dat het alleen niet lukt? Dat je niet weeet wat je moet doen? Of dat het zwaar is omdat je alles alleen moet doen? Gun je het hem wel of zit er ook een gevoel in van hij wel lekker weg en ik zit thuis en moet voor kind zorgen?
Maud27 schreef:
07-12-2017 08:19
Mijn man zou het niet gedaan hebben. Ik kan me voorstellen dat jij dat spannend vindt. Hebben jullie dat van tevoren niet met elkaar besproken?

Wat je evt nog kan doen is bijvoorbeeld je ouders/vriendin vragen om bij je te zijn dat weekend.
Menen jullie dit nou serieus? Dat je met een baby van 7 weken niet alleen kan zijn? o_o
Hij is toch ook gewoon werken neem ik aan? Wat is het verschil?
nina1966 schreef:
07-12-2017 08:41
Generaties lang hebben vrouwen het alleen gedaan. Het is pas kort dat de man zo betrokken is hoor. Vroeger mocht je een dag thuis blijven en daarna weer hup aan het werk als man zijnde. Beetje zwakte bod dit.
Tja. Kennelijk hadden die vrouwen het allemaal meer together dan ik. Pech voor mijn man ;)

Overigens vind ik een dag werken wel wat anders dan een weekend naar het buitenland. Maar ook toen mijn man na 3 weken weer ging werken vond ik dat heel spannend ja. Ik was hartstikke kwetsbaar toen hij net geboren was en als dat zwak is, tja dan is dat zo. Het was niet anders.
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
07-12-2017 08:23
Ik had dat simpelweg niet aangekund. Was te onzeker/moe/hormonaal om een heel weekend alleen te zijn met onze zoon. Was geen optie geweest hier. Dan maar onredelijk.

Gelukkig bedacht mijn man niet zulke onzalige dingen vlak voor of na de geboorte :P is dit net gepland?
Net na de geboorte? Man gaat een weekendje weg als dat kind 7 weken is.
Ik vind dit behoorlijk overdreven. Het gaat om een weekendje, geen 2 weken.
Bloemetjefresia schreef:
07-12-2017 08:42
Waar kijk je het meest tegenop?
Vind je het spannend, bang dat het alleen niet lukt? Dat je niet weeet wat je moet doen? Of dat het zwaar is omdat je alles alleen moet doen? Gun je het hem wel of zit er ook een gevoel in van hij wel lekker weg en ik zit thuis en moet voor kind zorgen?
Euh, maar wat, behalve eventueel een luier verschonen en met de baby kunffelen doet een man dan als de baby 7 weken is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven