Peuter lekt 's nachts door

22-11-2019 14:28 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is sinds 4 maanden overdag zindelijk, 's nachts nog niet ondanks plassen voor het slapen en 's avonds niet te veel drinken. Op zich helemaal niet erg, maar hij lekt nu steeds door de luier heen en dat is wel vervelend (voor hem en voor mij). We gebruiken nu baby dry pants maat 6, maar ik denk dat we een andere maat of soort nodig hebben.

Welke luierbroekjes zijn in jullie ervaring geschikt voor een peuter van 3,5 die ongeveer 17 kilo weegt? Ik zag bv. drynites of een maat 6+ of 7 van pampers, maar weet niet wat dan het beste is..

Oh en als iemand tips heeft m.b.t. het zindelijk krijgen 's nachts is dat mooi meegenomen, maar wat mij betreft zit daar geen druk achter hoor, hij heeft nog alle tijd en doet het nu echt nog onbewust in zijn (diepe) slaap.
Drynites inderdaad!
Bij ons lekte zoon (nu bijna 4) op den duur ook steeds door die luierbroekjes heen. Drynites kunnen meer hebben. :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje sliep op zijn buik en lekte ook door. Ik deed op een gegeven moment een luier om en dan daaroverheen een wat grotere maat luierbroekje. Dan bleef die luier ook wat beter op z'n plek.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
22-11-2019 14:33
Mijn zoontje sliep op zijn buik en lekte ook door. Ik deed op een gegeven moment een luier om en dan daaroverheen een wat grotere maat luierbroekje. Dan bleef die luier ook wat beter op z'n plek.
Hier ook een buikslaper inderdaad, zou dat ermee te maken hebben? Twee luiers lijkt me dan weer niet zo lekker zitten, was de grotere maat niet voldoende?
Alle reacties Link kopieren
Kun je hem evt verschonen voordat je zelf naar bed gaat? Hier werkte dat prima, maar ik weet dat dat niet bij alle kinderen makkelijk gaat.
Alle reacties Link kopieren
Zit zijn romper niet te strak? Dat helpt ook niet mee.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
22-11-2019 14:42
Kun je hem evt verschonen voordat je zelf naar bed gaat? Hier werkte dat prima, maar ik weet dat dat niet bij alle kinderen makkelijk gaat.
Kunnen we proberen als een andere maat/soort luier ook niet helpt. Hij heeft nogal een ochtendhumeur, dus denk dat hij heel hard gaat huilen als je hem uit zijn slaap halen om te verschonen. Maar wel goede tip!
Alle reacties Link kopieren
FroggyP schreef:
22-11-2019 14:47
Zit zijn romper niet te strak? Dat helpt ook niet mee.
Hij heeft geen rompers meer aan, gewoon een onderbroek en hemd onder zijn pyjama, zit allemaal niet te strak denk ik
Alle reacties Link kopieren
FroggyP schreef:
22-11-2019 14:47
Zit zijn romper niet te strak? Dat helpt ook niet mee.
Denk niet dat een kind van 3,5 jaar nog een romper draagt 😉
Alle reacties Link kopieren
's avonds verschonen, en/of even op de WC zetten. Wij gebruiken al jaren 2 luiers per nacht. Als de luier niet vol is, zetten we kind ook nog even op de wc (en dan nieuwe luier). Hij wordt maar half wakker en slaapt zo weer door.
Alle reacties Link kopieren
We gebruikten eerst drynites, nu van kruidvat. Kind heeft zelf besloten dat die van kruidvat beter zijn (ze zijn ook goedkoper), maar ik vind het niks uitmaken qua doorlekken. Pampers vroeger ook gebruikt, maar die vond ik minder dan drynites.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruikten de pampers6+.
Daarnaast lekte hij vaker door als het koud was. Sokken aan in bed en een warmere deken bleek al een hoop te schelen.
Geen luierbroekjes maar gewone luiers. Luierbroekjes lekten door. Gewone niet.
Ik gebruik ook nog wel eens een wasbare luier met coole dinoprint. Dat is dan wel een broekje maar die lekt dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn beide kinderen waren die optrekluierbroekjes nooit zo’n succes.
Alle reacties Link kopieren
Hier per kind anders.
Dochter had luierbroekjes achterste voren aan.

Zoon lekt bij vele luiers en luierbroekjes door, doe hem voor de nachten een luier van de rode drogisterij maat 6 aan. Hun hebben ook een nieuwe lijn, kwam manlief mee aan laatst. En had zoon dus weer natte nachten. Maar die oude lijn gaat goed hier.

Succes met proberen, hopelijk heb je gauw de fijnste (manier) ggevonden.en inderdaad, dat droog slapen komt vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
22-11-2019 14:38
Hier ook een buikslaper inderdaad, zou dat ermee te maken hebben? Twee luiers lijkt me dan weer niet zo lekker zitten, was de grotere maat niet voldoende?
Nee,was niet voldoende. Hij plaste onder de luier door als hij op zijn buik lag. Door het luierbroekje bleef de luier beter zitten. Was overigens maar kort nodig, want hij was vrij snel daarna zindelijk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter lekte ook door en we verschoonden haar sindsdien altijd even voordat we zelf naar bed gingen. Die luier zat dan echt al bomvol en de rest van de nacht plaste ze helemaal niet zoveel.

Oudste dochter was ‘s ochtends wel eens doorgelekt, maar die bleek ‘s ochtends als ze wakker was een enorme plas te doen, lekker makkelijk in haar luier. Potje in haar kamer gezet en toen hoefde ze zelfs geen luier meer om, ze bleek alleen ‘s ochtends te plassen en niet ‘s nachts.

Dus misschien is het bij jouw zoon ook wel één moment waarop hij een hele grote plas doet.
Alle reacties Link kopieren
Goede tips allemaal, dank!

Blijkt maar weer dat er geen kant-en-klare oplossing is, we gaan wat dingen proberen :proud:
Ik lees mee! Zelfde probleem, alleen iets jongere en lichtere zoon. Zoveel soorten luiers geprobeerd, hempje aan ipv romper. Niks helpt, iedere nacht nat
Ik heb ooit wel eens gelezen dat het advies van de plaspolie was om een kind eerst al een half uurtje te laten liggen en daarna nog te laten plassen. Door de ontspanning van het liggen leegden ze daarna hun blaas goed.
Wie weet kun je het avond ritueel wat veranderen. Bijvoorbeeld; na het douchen/tandenpoetsen een verhaaltje in bed, de dag doornemen. Dan laat je je kind zelf nog even een kwartiertje in een boekje lezen. Daarna laat je hem nog even naar de wc gaan.
Valt te proberen!
COtweepuntnul schreef:
22-11-2019 15:05
Geen luierbroekjes maar gewone luiers. Luierbroekjes lekten door. Gewone niet.
Zelfde ervaring. Luierbroekjes sluiten minder goed aan dan een gewone luier, die je bv strakker of losser kan plakken.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem met zoon van 15 kg, ook een buikslaper. Bij hem werken de gewone etos luiers maat 6 het best. We hebben bijna alles geprobeerd. We moeten de luier wel laag doen bij de billen en het restant wat over is dubbel vouwen aan de voorkant. Laten plassen als wij naar bed gaan werkt hier niet. Hij weigert te plassen en gaat gillen. Verschonen is dan nog niet nodig. We hebben nu nog maar 3 à 4 ochtenden in de week een nat bed. Hopelijk wordt hij gauw een beetje zindelijk (man was 17 dus ik vrees dat het nog even duurt). Sterkte met jouw peutertje!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad geen broekje maar gewone luier
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een buikslaper en hier lekken de luierbroekjes ook door, maar de pampers babydry luiers maat 6 werken prima. Gezien het gewicht van jouw kind zou ik dan voor maat 7 gaan. We vouwen de bovenste rand voor altijd naar binnen en nu nog maar zelden een nat kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven