Peuter maakt drama van haar doen

25-03-2020 20:35 79 berichten
Ik heb een peuter met lange haren en elke keer is het drama om haar haar te doen. Een hoop gekrijs en wegdraaien en weglopen. Ik borstel voorzichtig en heb een anti klit borstel en klitten spray om het haar soepel door te kunnen kammen. Heeft er iemand tips?
Ik denk er nu serieus over om haar haar kort te laten knippen, het is nu echt te veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
25-03-2020 21:38
Gaat het alleen om het borstelen/kammen of ook om het vastbinden erna?

In het eerste geval: wij borstelen hier voor de tv.
In het tweede geval: geen oplossing, ze haalt alles eruit, ook die kleine rubberen elastiekjes. Soms blijft een vlechtje wat langer zitten, maar dan wel zonder bovenelastiekje. Maar dat haalt de lunch ook niet. (Ik had me er stiekem zoveel meer van voorgesteld :cry: )
Tja ik zou willen zeggen ‘komt heus nog wel’, maar ik heb heel lang haar (tot ruim op mijn middel) en ik moet het vast vanwege werk, en heb daar zo’n hekel aan. Thuis draag ik het altijd los. Enige dat ik nog wel eens doe als m’n haar uit m’n gezicht moet is een grote knot bovenop m’n hoofd draaien en dan vastzetten met alleen een clipje. Voor werk mag dat niet, laat te snel los, maar pfff vind elastieken zo rot zitten.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik borstelde het haar ook wel eens als ik het net gewassen had en er flink wat crème spoeling doorheen zat. En zo'n anti klitten borstel doet ook echt wonderen. Onderaan begin met borstelen en dan omhoog. Ik verdeel het haar in zoveel mogelijk kleine plukjes en borstel dan de klitten eruit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Dochter wilde ook niet kammen, geen staartje, geen speldjes. Dus toen kort haar.
Nu is ze bijna 7, heeft lang haar, nog steeds geen speldjes maar wel staart, vlecht, diadeem. Borstelen met speciale borstel en anti-klit spul en veel geduld.
Laat er een korte bob in knippen.
Ik kam als ze het niet doorheeft.
wittereiger schreef:
25-03-2020 22:39
Ik kam als ze het niet doorheeft.
Hoe doe je dat dan? Probeer ik ook wel eens. Maar mislukt
DaCities schreef:
25-03-2020 22:41
Hoe doe je dat dan? Probeer ik ook wel eens. Maar mislukt
Die van mij is net twee dus is misschien nog niet zo snugger als de jouwe. :-P

Als ze beneden komt na badderen is ze al direct afgeleid en pak ik stiekem de borstel en borstel een paar keer vlug en praat over andere dingen met haar. Als ze het doorheeft en begint te sputteren, stop ik direct en zeg er niks over. Zo min mogelijk aandacht aan geven denk ik dan. Meestal vind ik het wel best maar mocht er nog een nestje in d'r haar zitten, probeer ik het gewoon nog eens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje heeft dat ook en die ziet er dus uit als Ronja de Roversdochter. Ze kan nog haar hele leven netjes zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Skawa schreef:
25-03-2020 21:04
Hier een peuter met flinke bos krullen nou dat is wat met kammen. Ik heb ingesteld dat ze tijdens t kammen ( aan tafel op trip trap) een kinderliedje mag kijken op mijn telefoon. Werkt perfect geen drama meer en ze zit stil! En daarna is t direct telefoon weer inleveren 😊


Uhm je weet dat je krullen nooit droog moet kammen? Alleen onder de douche met conditioner?
Maartje2016 schreef:
25-03-2020 21:40
Waarom? Omdat mensen anders iets van je denken ofzo? Als het niet lekker zit voor haar, waarom dan niet los?
Dat leg ik toch net uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet wat de toegevoegde waarde is van een peuter met lang haar. Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn dochter. Ik heb toen gekozen voor een bob, voor het haar van mijn dochter was dit de oplossing. Toen ze ouder werd wilde ze lang haar, helemaal prima maar toen duidelijk aangegeven dat borstelen er dan bij hoorde anders werd het weer een bob. Dit werkte goed, soms wel wat geklaag maar minimaal. En niet piepen als er geborsteld wordt, snap ik tot bepaalde hoogte. Maar sommige moeders (ik ging vroeger elke week naar het zwembad) harkten zo hard door het haar van (zeer) jonge kinderen, echt veel te hardhandig. Sommige moeders vinden lang haar ook echt te belangrijk, krijg ik wel eens de indruk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee dochters met extreem lang haar. Mijn tips, Haar wassen met conditioner. Daarna meteen borstelen met een tangle teezer (neem de originele) vanaf onder naar boven. ' s nachts slapen ze met een losse vlecht in. Als ze overdag een staart in gehad hebben dan hebben ze veel klitten. Dat weten ze. Als ze daar geen zin in hebben moeten ze kiezen voor een (in)vlecht of knot.
Alle reacties Link kopieren
Calypso- schreef:
27-03-2020 03:40
Dat leg ik toch net uit?
Nee, want mijn vraag is: waaróm moet het er verzorgd uit zien? Oftewel: waaróm is het erg als je kind een keer met ongekamd haar mee de deur uit gaat en moet het altijd netjes?
maartje2016 wijzigde dit bericht op 27-03-2020 08:06
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haar een pop geven met haar. Dan kan zij de pop doen en jij haar haar. Afleiden werkt hier heel goed. We hebben een bakje met alle haarspullen en dan vraag ik haar om te kiezen welk elastiekje ze wil. En dan zoekt ze die en ondertussen kan ik haar haar doen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik DE tip voor je; koop een tangle teezer! Dat is een borstel die heel makkelijk ontklit. Ik heb hem van Douglas. Werkt echt geweldig, hij trekt veel minder haar uit en ontwart heel goed en snel zonder pijn! Onderaan beginnen en zo naar boven werken. Ik weet zeker dat het drama dan voorbij is. Ze zijn er ook nog in allerlei kleurtjes dus even online kijken en je dochter een mooie laten uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
27-03-2020 07:55
Nee, want mijn vraag is: waaróm moet het er verzorgd uit zien? Oftewel: waaróm is het erg als je kind een keer met ongekamd haar mee de deur uit gaat en moet het altijd netjes?
Tja, waarom wil je er zelf verzorgd uitzien en er niet bijlopen als een vogelverschrikker? Een kind met gekamd haar lijkt mij heel normaal hoor. We hebben het niet over föhnen en andere styling. Kammen/borstelen is gewoon normale basisverzorging. Bovendien kom je er na een aantal dagen niet borstelen echt niet meer doorheen,worden het dreadlocks....
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
27-03-2020 08:11
Misschien heb ik DE tip voor je; koop een tangle teezer! Dat is een borstel die heel makkelijk ontklit. Ik heb hem van Douglas. Werkt echt geweldig, hij trekt veel minder haar uit en ontwart heel goed en snel zonder pijn! Onderaan beginnen en zo naar boven werken. Ik weet zeker dat het drama dan voorbij is. Ze zijn er ook nog in allerlei kleurtjes dus even online kijken en je dochter een mooie laten uitzoeken.
Hebben mijn dochter en ik inderdaad ook, fijne borstels zijn dat.
Am Yisrael Chai!
Intotheunknown schreef:
27-03-2020 07:14
Ik heb twee dochters met extreem lang haar. Mijn tips, Haar wassen met conditioner. Daarna meteen borstelen met een tangle teezer (neem de originele) vanaf onder naar boven. ' s nachts slapen ze met een losse vlecht in. Als ze overdag een staart in gehad hebben dan hebben ze veel klitten. Dat weten ze. Als ze daar geen zin in hebben moeten ze kiezen voor een (in)vlecht of knot.
Wat is de meerwaarde van extreem lang haar als ze het vrijwel altijd in een vlecht of knot dragen?
Bij ons is vanaf jongsaf aan haren niet willen kammen, dan gaat de schaar erin. De meiden hebben tot een jaar of 10 allebei een boblijn gehad of tot maximaal op de schouders. Nu hebben ze allebei haren tot op het midden van de rug en verzorgen het prima.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-03-2020 09:54
Hebben mijn dochter en ik inderdaad ook, fijne borstels zijn dat.
''afro'' haar,
ik heb een gewone haarborstel aar als mijn haar echt in de klit zit pak ik liever mijn kam.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
27-03-2020 11:35
''afro'' haar,
ik heb een gewone haarborstel aar als mijn haar echt in de klit zit pak ik liever mijn kam.
ik zou toch eens de Tangle Teezer proberen, dat is echt een erg fijne borstel. Kamt mijn haar beter uit dan een kam of een andere borstel en mijn haar breekt veel minder.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-03-2020 13:10
ik zou toch eens de Tangle Teezer proberen, dat is echt een erg fijne borstel. Kamt mijn haar beter uit dan een kam of een andere borstel en mijn haar breekt veel minder.
ik ga opzoek, ;-) :thumbsup:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gezocht op tangle teezer en ik zie ze met handvat en zonder handvat. Welke werkt het beste?
Sinds ik mijn eigen conditioner (elvive extraordinary oil) gebruik gaat het beter. Ook de borstel van mediceuticals is een aanrader!
De afspraak voor het kort laten knippen staat nu. Wie weet er een leuk vlot kapsel voor een peutermeisje? Heb je verschillende bobs? Een pony lijkt me niet echt wat. Zijn er ook leuke bobs zonder pony?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven