Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Lotto is hier ook een hit met 2 jaar! Hij is gek op spelletjes doen.
Alle reacties Link kopieren
Broodbeleg is hier alleen hartig maar dat is vooral omdat ze zo gevoelig voor diarree is en zoetigheid daar niet bevorderlijk voor is. Zelf eten we ook nooit zoet op brood en op kdv ook niet, denk dat ze niet eens weet wat hagelslag is. Wij eten alle soorten kaas, pindakaas, avocado, groentespread, tosti met ham/kaas, kipfilet en heel sporadisch jam. 9 van de 10 keer is het overigens pindakaas
Alle reacties Link kopieren
Kroko loko valt hier in de smaak! En poepie knor. Dochter vindt spelletjes doen erg leuk (wij gelukkig ook) :flirting:.

Hier in de ochtend zoetbeleg (pindakaas/appelstroop) en in de middag eerst een met hartig beleg (vleeswaar meestal).
Alle reacties Link kopieren
Goed te lezen dat de slaaptrainer bij meerderen een succes is! Hier gaat het ook goed en ze blijft inmiddels tot 07.15 uur in bed, wat een heerlijkheid na 3 jaar 5.30/6 uur...
Alle reacties Link kopieren
Tips voor spelletjes (en dan stiekem een terugvindpost want meelezen is toch makkelijker dan meeschrijven merk ik):
- Lilli Lotto (soort lotto-kaartspel)
- Boomgaard (klein of groot)
- Bonte ballonnen

En voor kleinere peuters:
- Berenhonger
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het slapen beter gaat koekiemonster, hopelijk blijft dat nog heeeeeel lang zo!

Slapen hier gaat ook zo goed, opstaan morgens is wel lastig als we haar wakker maken voor het kdv maar dat is niet anders.

@maartje, goed dat je aan het genieten bent in DB, stoer dat je het gewoon geboekt hebt, heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen!

Dank voor alle speltips, wij gaan daar ook maar eens naar op zoek!
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
16-10-2019 09:20
Klopt Teckeltje! Ze gilde al "NEE" als ik alleen al wees naar het potje. Zaterdag wilde ze geen luier aan (ze kliert daar wel vaker mee) en toen heb ik haar gewoon met blote billen meegenomen.

Ik twijfel alleen een beetje hoe ik het met de peuterspeelzaal moet aanpakken. Ze is daar zo verlegen, ze zal nooit aangeven dat ze moet plassen. Ik denk er nu aan om luierbroekjes te kopen en tegen haar te zeggen dat het een soort onderbroeken zijn. Is dat een idee denken jullie? Ze gaat zaterdag ook nog logeren bij oma en die wil met haar de deur uit. Volgende week is het gelukkig herfstvakantie dus dan kunnen we hopelijk doorpakken.

Teckeltje, ben je nog bij de huisarts geweest vanwege de vermoeidheid van je peuter?

Pavo, nog steeds geen baby?
Lastig Fiona dat ze zo verlegen is bij de psz. Heb je het met de leidsters erover gehad? Ze hebben vast wel meer zulke situaties gehad. Je hebt van die oefenbroekjes die de eerste nattigheid opvangen toch?

Wat betreft zonder luier de deur uit gaan: gewoon doen. Vond het ook eng maar ik liet haar dan vlak voordat we de deur uit gingen plassen, vervolgens gaf ik telkens aan dat er ook een wc op de locatie was etc. plus ik vroeg regelmatig of ze moest plassen. Had nog wel een handdoek in de autostoel gelegd in het begin.

Hier wilde ze eerst ook alleen op het potje thuis, maar op den duur hebben we het potje gewoon weggehaald en gezegd dat ze op de wc moet plassen net als alle mensen.

Poepen was hier ook een ding. De eerste tijd hield ze het op, en poepte dan in haar onderbroek.. Ze voelde het wel aankomen maar vroeg niet om een luier en durfde ook niet op de wc. Is uiteindelijk vanzelf goed gekomen.. Ze had wel regelmatig buikpijn die periode van het ophouden. Volgens mij heeft vriend toen een poosje samen met haar op de wc gezeten tot het een keer gelukt was.

En helaas nog geen baby!!! Pff.. Zondag de UD.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
16-10-2019 20:24
Wat fijn dat het slapen beter gaat koekiemonster, hopelijk blijft dat nog heeeeeel lang zo!

Slapen hier gaat ook zo goed, opstaan morgens is wel lastig als we haar wakker maken voor het kdv maar dat is niet anders.

@maartje, goed dat je aan het genieten bent in DB, stoer dat je het gewoon geboekt hebt, heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen!

Dank voor alle speltips, wij gaan daar ook maar eens naar op zoek!
Ik heb je een pb gestuurd met mijn reviews, misschien kan je ze nog gebruiken :biggrin:

Edit: poep-PB-systeem.... als je niks hebt gehad, laat even weten, dan probeer ik het nog eens als ik weer thuis ben.

@teckel: ik ga je morgen terug pben, dat lukt al 2 dagen niet 🙄
Alle reacties Link kopieren
pavo07 schreef:
16-10-2019 20:28
Wat betreft zonder luier de deur uit gaan: gewoon doen. Vond het ook eng maar ik liet haar dan vlak voordat we de deur uit gingen plassen, vervolgens gaf ik telkens aan dat er ook een wc op de locatie was etc. plus ik vroeg regelmatig of ze moest plassen. Had nog wel een handdoek in de autostoel gelegd in het begin.

Hier wilde ze eerst ook alleen op het potje thuis, maar op den duur hebben we het potje gewoon weggehaald en gezegd dat ze op de wc moet plassen net als alle mensen.

Poepen was hier ook een ding. De eerste tijd hield ze het op, en poepte dan in haar onderbroek.. Ze voelde het wel aankomen maar vroeg niet om een luier en durfde ook niet op de wc. Is uiteindelijk vanzelf goed gekomen.. Ze had wel regelmatig buikpijn die periode van het ophouden. Volgens mij heeft vriend toen een poosje samen met haar op de wc gezeten tot het een keer gelukt was.
Poepen was hier hetzelfde. Na de eerste keer op wc leek knop om en nu al paar dagen zonder ongelukjes.

Wij doen alleen in de nacht luier aan. Maar ik herinner hem er regelmatig aan dat hij moet zeggen als hij naar wc Moet en geen luier aan heeft.
Is goed maartje! Veel plezier vandaag!

Ik duik m'n bed weer in. Heb me ziek gemeld. Buikgriep :yes:
Alle reacties Link kopieren
Beterschap teckel!!

Fijn koekie! Bij ons werkt de slaaptrainer ook.

Dochter wilde vandaag weer naar de opvang en voelde zich weer goed. Dat is wel heel fijn.

Ze houdt vooral van hartig broodbeleg, met uitzondering van appelstroop.
Dank voor de spellentips, ik ga me er eens in verdiepen!
Ik vind zelf bordspellen ook leuk om te doen :-D

Pavo, spannend hoor, bijna uitgerekende datum!

Slaaptrainer, gaat hier eigenlijk alleen aan als zoon naar opvang moet... als wekker. Haha. Anders ligt hij tegenwoordig vaak langer in bed en dat vinden wij ook wel fijn.

Dwars vanmorgen: nog niet! :-D
Hij werkt goed mee met aankleden etc. Zo nog naar de opvang. (Dat wil ook wel eens een dingetje zijn.. oke altijd)
Maar dit is al een dikke win!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Teckeltje!

Pindakaas valt hier af i.v.m. haar allergie en niet smeerbaar broodbeleg eet ze van haar broodje af. Daarom wordt het al snel chocoladepasta.

Dochter is vandaag naar de peuterspeelzaal zonder luier, ik ben benieuwd!

Bedankt voor jullie reactie over de zindelijkheid Pavo en Due, dat stelt me wel wat gerust! Voorlopig heeft ze 's nachts gewoon een luier aan, dus 'hopelijk' poept ze daar af en toe in zodat ze niet verstopt raakt.

Leuk die spelletjestips! Over twee weken is peuter jarig dus ik zal er eens naar kijken :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook nog een paar mnd een luier nachts omgehouden, ze was altijd droog in de ochtend maar ik had ook echt geen zin om nachts met haar naar de wc te moeten of een bed te moeten verschonen. Na 3mnd droog besloten we dat het toch onzin was en zijn we op de onderbroekjes overgegaan. Bij lange autoritten ed hebben we ook nog een tijd lang de luier aan gedaan. Is toch wel een fijn idee op zulke momenten.

En idd, hopelijk poept ze er dan ook soms nog in. Ik geloof niet in teveel pushen, volgens mij doe je het precies goed zo!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Teckeltje!

Eten: zoon eet een hele hoop. Vooral choco pasta is zijn favoriet op brood. Dat heeft hij op vakantie zoveel gegeten dat we maar geen nieuwe pot thuis hebben aangeschaft, even wat anders eten. Qua avondeten lust hij ook best veel, alleen weigert hij de afgelopen 3 dagen iets te eten... kwark erna gaat er wel vlot in.

Tot wanneer blijf je in DB Maartje?
Pip fijn dochter weer opgeknapt.

Pavo, laatste loodjes nu dus, spannend.

Teckel beterschap, kindjes naar de opvang vandaag ? dan kan je een beetje bijkomen.

Fiona, nou fingers crossed vandaag ben benieuwd hoe het gaat .

Maartje lekek rgenoeten van je tweede nacht 😊

Haha sneeuwbal er zit vooruitgang in , nou hopelijk ging het wegbrengen ook goed.

Ik heb vanacht gedroomd dat ze bij logopedie zeiden dat dochter alleen frans kon praten en nooit NL zou kunnen :@@:
Rare droom, merk dan toch als iemand het gaat benoemen, dat ze misshcien licht achterloopt dat het onbewust toch wel wat met je doet. grrrrr
Alle reacties Link kopieren
Ah wat kan je er dan mee bezig zijn hè Quest? Probeer je er niet te druk over te maken, geen enkel kind volgt precies het schema van het CB. En het zou me fantastisch lijken om Frans te kunnen spreken, daar kom je over de hele wereld ook een stuk verder mee dan met alleen Nederlands :hyper:

Aardbei-Banaan, wij hebben ook zulke fases. Dat weigert dochter opeens haar lievelingseten. Ik probeer haar dan af te leiden en dat werkt vaak wel.

Envelop, dank voor je reactie! De luiers van dochter zijn 's ochtends overvol helaas. Ze is ook veel wakker 's nachts en heeft ook een fles water naast haar bed. Ik merk wel dat ze daar steeds minder uit drinkt, dus hopelijk kan die binnenkort weg. We hebben daar ooit toe besloten omdat ze een hele slechte drinker is en elke slok is er één dacht ik toen. Maar goed, eerst overdag maar eens droog, die nachten maken me niet zoveel uit. Wat fijn dat je dochter zo goed en snel zindelijk is geworden!

Wat hier de laatste dagen echt hielp is dat ik 'speciale' Frozen onderbroeken heb gekocht. Dat zijn grote-meiden-onderbroeken die niet over een luier heen mogen. 's Nachts krijgt ze dus ook haar oude onderbroek over haar luier en pas 's ochtends mag ze weer een Frozen onderbroek aan. Werkt super.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, toen ik aankwam op het schoolplein had ze een natte broek. De juf had haar gevraagd of ze moest en toen zei ze natuurlijk "nee". Maar ik gaf vanochtend al aan dat ze haar evengoed op de wc moeten zetten, omdat ze altijd nee zegt. Helemaal omdat ze schijnbaar de hele ochtend niet had geplast. Ze had vanochtend wel 2x op de wc gezeten zonder te plassen, maar dus niet aan het eind van de ochtend.

Ik heb haar schone kleren aangetrokken en ben naar huis gegaan, maar zodra we binnen waren had ze weer een hele grote plas, net te laat bij het potje. Achteraf gezien had ik haar op school gewoon nog even op de wc moeten zetten maar ik had de baby ook mee en het was wat chaotisch.

Kortom, niet helemaal blij met de juffen en leermomentje voor morgen: zelf op de wc zetten voor we naar huis gaan.
Alle reacties Link kopieren
@fiona: balen zeg, van de juffen. Het lijkt wel of ze bij jou een stuk minder actief zijn dan hier, in elk geval als het om zindelijkheid gaat dan.
Wat jammer Fiona. Hoe is je dochter er onder?

Quest wat kan het je dan bezig houden. Maar zoals ik je hoor over je dochter loopt ze idd wat achter maar gaat ze wel met sprongen vooruit. Dus ik zou het denk ik nog even aankijken?

Vandaag de kindjes idd op kdv. Ik had weinig afspraken voor werk dus dit is de enige dag dat ik ziek kan zijn. Morgen moet ik beter zijn :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ohh Quest wat een rare droom! Dat zou wat zijn!

Ik ben stiekem wel benieuwd wat ze van haar vinden op de peuterspeelzaal!

Hoe leuk die spelletjes, ik ga er eens wat opzoeken. Misschien leuk voor de decembermaand :)

Ik hoop heel erg dat het zo blijft, zij (wij) zijn weer verkouden, heerlijk dat snotseizoen!

Hier is pindakaas ook hartig en zo ongeveer het enige wat ze wil eten op brood. Ze krijgt altijd saaie volkorenboterhammen en vandaag eet ze weer eens als een bootwerker, dus ik denk dat ze naast de herfst ook moe is van een groeispurt...

Fiona wat balen :(
Fiona, jammer zeg, vind ook wel een beetje stom dat ze haar dan niet even op de wc zetten extra, zou toch mooi zijn als ze gewoon een beetje meedenken!

Ja nou echt zorgen maak ik me er niet om , maar goed houd me dan wel even bezig , zeker als een ander het gaat benoemen.
Verder vinden ze haar een heerlijk vrolijke goed ontwikkelende peuter die graag de clown uithangt.

Koekie bedoel je wat hun van haar vinden?
Balen dat bij jou ook de snotneuzen het huis beriekt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, ongelukjes horen erbij. Morgen nog een ochtend en dan is het een week herfstvakantie. Ze heeft net wel voor het eerst op de wc gepoept! Ik rook wat en zag dat ze het in haar broek begon te doen, dus ik heb haar snel op de wc gezet. Stapje voor stapje.
fiona2018 schreef:
17-10-2019 13:03
Ach ja, ongelukjes horen erbij. Morgen nog een ochtend en dan is het een week herfstvakantie. Ze heeft net wel voor het eerst op de wc gepoept! Ik rook wat en zag dat ze het in haar broek begon te doen, dus ik heb haar snel op de wc gezet. Stapje voor stapje.
Wat een overwinning!!!! Hoera voor peuterFiona!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van het poepen op de wc Fiona! En balen dat ze op het KDV er zo 'weinig' mee bezig zijn. Bij zoon zijn ze echt heel actief met hem op de wc te zetten etc, ze waren er daar eerder mee bezig als wij thuis. Ze zijn in ieder geval heel actief met de wc bezig.
En wbt het eten van zoon nu, ik maak me er geen seconde druk om. Hij krijgt over heel de dag zat ander eten binnen wat hij zonder probleem eet dus het avond eten komt vanzelf weer goed :)

Dat is een nare droom Quest. Maak je er niet te druk om!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven