Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
En weer een grote drol op de wc, blijkbaar was ze nog niet helemaal uitgepoept. Ze gaf het nu heel netjes zelf aan, echt super. En de peuterspeelzaal, ik denk dat ze het gewoon te druk hebben met 16 kinderen en 2 leidsters. Maar ik ga voor morgen wel extra vragen of ze haar voor het buitenspelen nog op de wc willen zetten, als ze nog niet geplast heeft voor die tijd.

Het voelt ook een beetje stom om haar nu op de psz wel een luier aan te doen (dat krijg ik te horen van mensen in mijn omgeving). Dat lijkt me toch juist verwarrend voor haar? Ongelukjes horen er toch bij, of zie ik dat verkeerd? Mij werd verteld dat peuter er 'blijkbaar nog niet helemaal aan toe is' en dat ik haar voor school maar een luier aan moet doen :-?
Alle reacties Link kopieren
Lastig is dat Fiona, het ligt er ook een beetje aan hoe je dochter omgaat met een ongelukje. Dochter vond het niet verwarrend om de luier soms aan te doen en ik ben zelf ook van mening dat regelmatig een ongelukje er niet bij hoort maar dat ze er dan inderdaad nog niet helemaal aan toe is. Maar dat verschilt zo per kind, dochter vond een ongelukje echt heel erg en kon zich daar helemaal naar over voelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik breek hier even in. Mijn peuter is net 3 en ik heb het idee dat hij zich soms begint te vervelen. Ik moet vaker mee spelen (is niet erg hoor) of bij zijn spel betrokken zijn. Vaak moet ik hem ook aansporen iets te doen (iets anders dan schermpjes kijken). Is dit een beetje een normale fase? Is hij al toe aan school? Bied ik niet het juiste speelgoed aan?
Ik heb ook nog een dreumes rond lopen die natuurlijk heel andere interesses heeft (of juist haar broer achterna zit).

Is dat vervelen, en niet meer goed zelf kunnen spelen herkenbaar op deze leeftijd?
Melbourne, mijn peuter is altijd al zo geweest. Dus voor mij hoort het erbij?

Fiona, het ligt er idd helemaal aan hoe ze reageert op ongelukjes. Maar in ogen horen die wel bij zindelijk worden. Ik zou idd nog eens vragen aan de psz of ze haar extra naar de wc willen doen!

Ga vanmiddag eens bij ons kdv vragen of ze peuter meenemen naar de wc rondes daar. Thuis doet hij 's avonds altijd een plas op de wc en voor hij z'n middagdutje doet ook vaak. Ook zegt hij regelmatig dat hij gaat plassen. Het zit er dus wel aan te komen zo lijkt het.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
17-10-2019 09:25

Wat hier de laatste dagen echt hielp is dat ik 'speciale' Frozen onderbroeken heb gekocht. Dat zijn grote-meiden-onderbroeken die niet over een luier heen mogen. 's Nachts krijgt ze dus ook haar oude onderbroek over haar luier en pas 's ochtends mag ze weer een Frozen onderbroek aan. Werkt super.
Haha. Wij hebben daarvoor spiderman boxers. Alleen vindt zoon die zo mooi dat hij zei dat ie die aan alle vriendjes bij kdv ging laten zien :facepalm:. Ik zei dat dit bij hemd mocht, maar bij onderbroek niet hoefde.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
17-10-2019 13:42
Het voelt ook een beetje stom om haar nu op de psz wel een luier aan te doen (dat krijg ik te horen van mensen in mijn omgeving). Dat lijkt me toch juist verwarrend voor haar? Ongelukjes horen er toch bij, of zie ik dat verkeerd? Mij werd verteld dat peuter er 'blijkbaar nog niet helemaal aan toe is' en dat ik haar voor school maar een luier aan moet doen :-?
Ik vond dit ook verwarrend dus hier ook meteen bij kdv zonder luier. En dan gewoon genoeg schone kleding mee. Hij probeerde het meteen wel bij kdv, maar moest gewoon nog leren ophouden tot hij bij wc was.
Alle reacties Link kopieren
Hier een meelezer met een vraag.

Mijn dochter (van 3 jaar) is sinds ongeveer 2 weken dag en nacht zindelijk. Wij zijn overigens van de 1 op de andere dag helemaal met de luier (dus ook 's nachts) gestopt. Dochter was 's nachts al langere tijd droog. En overdag kon ze het eigenlijk ook prima, alleen durfde ze nog niet. Dus juist voor haar zelfvertrouwen en om het niet verwarrend te maken hebben we deze keuze gemaakt. Ze heeft sindsdien erg weinig ongelukjes gehad en doet alles op het potje/de wc.

Ik vind het wel lastig wanneer we ergens heengaan waar niet binnen 5-10 minuten een toilet beschikbaar is. Hoe doen andere ouders dit?
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Balen fiona van de peuterspeelzaal dat het fout is gegaan. Wel super goed dat ze toch thuis nog op de wc heeft gepoept!
Ik zou het toch nog eens met de leidsters bespreken. Als het haar lukt, is dat zo goed voor haar zelfvertrouwen!

Melbourne: mijn zoon kan heel goed alleen spelen. Hij heeft soms periodes dat hij dat lastiger vind. Waar dat dan aan ligt, geen idee. Maar ineens is dat ook weer over. Kan je niet echt helpen geloof ik.

Zoon wilde eigenlijk niet naar het kdv vanmorgen, maar kreeg hem toch makkelijk mee door hem af te leiden met wat er buiten allemaal gebeurde.
Heel fijn, want ik moest ook op tijd weg wegens controle in het zhuis. (Met baby gaat alles goed!)

Hij heeft wel wat dwarse/boze buien gehad op het kdv hoorde ik, vriend haalde hem op. Als dingen niet zo lopen zoals zoon ze graag wil.
Opzich ben ik daar wel blij mee, want dat betekend ook dat hij zich daar genoeg op zn gemak voelt om dat te doen.
Aah hier zijn jullie.

Beterschap teckel.

Ik zou er ook voor kiezen om op het kdv geen luier te doen Fiona. Komt vast goed. wel jammer dat ze er weinig mee doen. Dochter heeft hier vandaag voor t eerst op de wc geplast. Voorheen alleen op het potje. We gaan t ook maar eens oppakken weer als ik weer aan t werk ben en t ritme weer een beetje heb gevonden.

Spelletjes, we hebben een spellendoos van Haba waarvan we het markt spelletje wel eens spelen. Dochter is 2 dus nog niet alle spellen kan de daaruit. Memory vindt ze niks.

Het wordt wel spannend hè Pavo.

Herkenbaar Due van de spaghetti en Peppa. Hier is avondeten eigenlijk altijd meh. Ze eet vrij weinig en vaak niks. Of alleen het vlees ofzo. Zal vast ooit beter worden. Ben benieuwd hoe baby straks is haha.
Laatst bij sugar-snaps at rozetje alleen de erwtjes eruit. Prima meid, ook goed. Is ze daarstraks keidruk geweest met het pellen van de sperziebonen hahahhaha
Alle reacties Link kopieren
Chiao schreef:
17-10-2019 19:36
Hier een meelezer met een vraag.

Mijn dochter (van 3 jaar) is sinds ongeveer 2 weken dag en nacht zindelijk. Wij zijn overigens van de 1 op de andere dag helemaal met de luier (dus ook 's nachts) gestopt. Dochter was 's nachts al langere tijd droog. En overdag kon ze het eigenlijk ook prima, alleen durfde ze nog niet. Dus juist voor haar zelfvertrouwen en om het niet verwarrend te maken hebben we deze keuze gemaakt. Ze heeft sindsdien erg weinig ongelukjes gehad en doet alles op het potje/de wc.

Ik vind het wel lastig wanneer we ergens heengaan waar niet binnen 5-10 minuten een toilet beschikbaar is. Hoe doen andere ouders dit?
Vooraf laten plassen en aangeven dat de wc een stukje lopen is en dat ze het op tijd moet aangeven? Hier kon dochter al heel snel plas ophouden en doet nog steeds maar een paar grote plassen per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dochter net weer afgeleverd op de peuterspeelzaal. Ze wilde niet heen: "Wil niet naar school, dan ga ik in mijn onderbroek plassen". Echt zo sneu :-( Ik heb haar geprobeerd op de wc te zetten toen we daar aankwamen maar dat wilde ze niet. "Wil ik niet! Wil ik niet!" Nu maar hopen dat de leidsters haar er regelmatig opzetten en dat het dan wel goed gaat. Ze ging uiteindelijk wel met plezier mee gelukkig maar ik hoop niet dat ze straks een trauma van school krijgt.

Ik heb er een beetje buikpijn van, gelukkig is het straks herfstvakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht al: waarom wordt er niet meer gereageerd....

Enfin:

Otis heeft een schreeuwende honger en poept weer in de nacht dus ja............maar het is een fase he?

En volgende week gaan Otis, Ik en opa samen een midweek op vakantie. benieuwd hoe dat gaat.
Ach Fiona wat sneu!!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh hier zijn jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft op school geplast en is verder droog gebleven! :yes:
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
18-10-2019 12:16
Ze heeft op school geplast en is verder droog gebleven! :yes:
Ah wat goed zeg!!
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
18-10-2019 12:16
Ze heeft op school geplast en is verder droog gebleven! :yes:
Wat goed!!! :hello:
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
18-10-2019 12:16
Ze heeft op school geplast en is verder droog gebleven! :yes:
:yes: Grote meid.!
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
18-10-2019 12:16
Ze heeft op school geplast en is verder droog gebleven! :yes:
:yes: Grote meid.!
Jaa super fiona!
Westerpaviljoen schreef:
18-10-2019 09:06
Ik dacht al: waarom wordt er niet meer gereageerd....

Enfin:

Otis heeft een schreeuwende honger en poept weer in de nacht dus ja............maar het is een fase he?

En volgende week gaan Otis, Ik en opa samen een midweek op vakantie. benieuwd hoe dat gaat.
Alles is een fase WP :) En veel plezier op vakantie, 3 generaties, toch leuk!
fiona2018 schreef:
18-10-2019 12:16
Ze heeft op school geplast en is verder droog gebleven! :yes:
Super!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van haar Fiona! :yes:

Wij zijn weer een ochtend naar Monkey Town geweest. Zoon vond het weer fantastisch en ligt nu knock out in bed :biggrin:
Fijn fiona! Dat is wel een belangrijk struikelblok uit de weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven