Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken ook nog steeds plastic borden en glazen, maar dochter is wel heel voorzichtig en zou dus prima van normaal servies kunnen eten. Ze is nu 3 jaar en 2 maanden.

Wij hebben geen plannen vanavond. Mijn man moet werken en is van 18.00 - 10.00 van huis en gaat daarna slapen. Ik heb dus de avondspits en nacht alleen, dus ik denk dat ik gewoon lekker met een boek in bed kruip. Ik hoop dat beide kinderen doorslapen, maar vrees van niet.
Vorig jaar hadden we visite en toen was peuter van 22.30-3.30 klaarwakker. Ze vond het vuurwerk leuk maar heeft daarna nog uren gehuild omdat ze niet kon slapen en was om 6.30 weer gewoon wakker. In mijn eentje trek ik dat niet met zo weinig slaap en ik geef sowieso niet echt om oud en nieuw.

Als dochter oud genoeg is om alles echt mee te krijgen, volgend jaar of het daar daarop, dan gaat mijn man niet meer werken met oudjaar. Maar voor nu vind ik het prima zo. Mocht peuterdochter wel wakker worden dan mag ze bij mij in het grote bed slapen en gaan we samen vuurwerk kijken.
Wij gebruiken al heel lang gewoon servies voor dochter. Al voordat ze twee was. Ze is nu 2,5 bijna. Ze drinkt ook al heel lang uit een glas. Zij is altijd erg voorzichtig geweest.

Wij laten peuter gewoon naar bed gaan. We zijn gewoon thuis, hopelijk slapen ze allebei door. Vanmiddag nog carbidschieten dus de kindjes zijn op de opvang.
Zoon is nogal lomp, dus die laten we voorlopig nog met plastic bordjes en bekers eten/drinken. Durf dat niet aan met ons servies.

Ik ben nog een ochtendje aan het werken, ofja ik ben aanwezig op kantoor ;) vanmiddag de laptop mee naar huis. Vriend is met zoon thuis en kreeg al een filmpje dat ze samen met duplo aan het bouwen zijn.
Wij gaan vanavond naar vrienden, zoon gaat daar ook slapen. Voorgaande jaren werd hij iedere keer wakker van het vuurwerk, dus dat zal vannacht ook wel zo zijn. Dan neem ik hem even mee naar beneden totdat het iets minder is en dan gaat hij weer naar bed toe.
Wij hebben bamboe bordjes en bakjes voor peuter en dito bekers. Peuter is zo onhandig, snel afgeleid en niet echt subtiel dat hij nog niet van ons servies mag eten. En hij is super blij met giraffen, egel en olifanten borden dus prima. Heb onlangs een mooie placemat voor hem gekocht met allemaal dieren er op. Dat vindt hij prachtig om te bekijken en benoemen als ik bijna klaar ben met eten koken en peuter niet meer kan wachten met aan tafel zitten.

Vanavond: onze hond is dood en dood bang voor vuurwerk. Uitlaten is al sinds dit weekend een uitdaging. Hij wil gewoon echt niet. Vervolgens zo lang z'n poep opgehouden dat hij er buikpijn van kreeg. Zaten we daar 's nachts mee.... Dus we zijn nu richting het vakantie huisje van m'n schoonouders in de middle of nowhere. Schoonouders En zwager zijn er ook. Dus hele volle bak. Zie er een beetje tegenop, met zoveel mensen in dat huisje. Ik raak daar altijd een beetje overprikkeld van. Ik verwacht dat peuter, net als de voorgaande jaren, door het vuurwerk heen slaapt. Baby zou best wel eens wakker kunnen worden en lang wakker kunnen blijven haar kennende.

Peuter en baby hebben voor kerst allebei een Dino ei gekregen die je in water moet leggen, voor x aantal dagen. Peuter is super enthousiast. We hebben ze in een oud plastic aquarium gelegd (van toen we ooit woestijnratten hadden en dat niet twee vrouwtjes bleken maar een mannetje en vrouwtje en we ineens 7 beestjes hadden ipv 2). Hij gaat steeds bij de eieren kijken, doet het luikje open om te kijken en even te voelen. Het is zo schattig. Ik had eigenlijk gedacht dat zoveel dagen wachten tot het ei uit is gekomen too much zou zijn, maar dat lijkt mee te vallen. Wel moesten de eieren mee, dus we zitten nu met een aquarium met een laagje water in de auto :facepalm:
Van mij moesten ze thuis blijven maar man vond het sneu. Achja, waarom ook niet. Je bent toch al een santenkraam met peuter, baby en hond 1 nachtje weg...
Even een snelle tip tussendoor trouwens. Als je een hema klantenpas hebt, kun je 200 punten inwisselen voor een takkie waterfles zonder bijbetaling. Mijn peuter is er erg blij mee :mrgreen:. De punten van 2019 vervallen namelijk begin februari. Je kunt ze ook doneren zodat ze kinderboekjes kunnen kopen voor kinderen die ze anders niet zouden krijgen.
Ik heb nog geen 200 punten :( vond hem ook zo leuk.

Ach die arme dieren. Onze hond is er gelukkig helemaal niet bang voor, de katten kruipen wel weg.

En een nachtje weg, is ook wel bijzonder, gedoe ook wel haha.
Wat een gedoe voor één nachtje Teckeltje, maar ik snap jullie ook wel! Wij hebben een kat die heel bang is voor vuurwerk, ook zo zielig :-(

Due, leuk is hij he? Ik heb alleen nog geen 200 punten helaas. Wij maken de punten meestal op aan (ijs)koffie en muntthee als we in de stad zijn :-)

Aardbei-Banaan, werk ze nog even! Ik moet ook nog een paar uurtjes werken vanmiddag, maar kan dat wel lekker thuis doen. Hier zijn we ook al dagen met de Duplo aan het bouwen, het neemt zo langzaam onze woonkamer over :proud:
Ach ik ben het wel gewend. We gaan regelmatig een of twee nachtjes weg met de kindjes en hond. Dus we zijn snel ingepakt en we hebben een grote auto, dat scheelt. Ik wil wel graag de joolz day2 op Mp verkopen en van dat geld een fijne buggy kopen maar vooralsnog kunnen we niet zonder het mee rijd plankje. Maar die wagen in de auto ben ik wel zat van. Neemt de halve kofferbak in.
Voor de kindjes neem ik een bak per kind met speelgoed mee. Paar setjes kleding en pyjama. Luiers, doekjes, bedjes etc zijn hier altijd allemaal. Tis natuurlijk een eigen huisje dus dat scheelt echt enorm. En de hond is wel echt dermate bang dat thuis blijven echt geen optie is. Hij is inmiddels ook al op een leeftijd dat ik denk dat hij een hart aanval krijgt in onze achterstandswijk met O&N.
Sneu inderdaad voor die dieren. Van mij mag er wel een vuurwerkverbod komen en dan met een grote centrale vuurwerkshow op één plek. Hopelijk kunnen jullie ondanks het volle huisje ook een beetje genieten vanavond!

Peuter is hier helemaal luiervrij! :cheer2: Ze droeg nog een nachtluier voor de zekerheid, maar die is bijna altijd droog. Man en ik hadden eergisteren een heel gesprek over wanneer we daarmee zouden stoppen toen ik me realiseerde dat ik vergeten was een luier bij haar om te doen :facepalm: Het is al twee nachten goed gegaan en vanochtend ging ze keurig zelf op het potje op haar kamer plassen.
Wat goed Fiona :cheer:
Wij gaan vanavond naar vrienden die een wijk verderop wonen, daar komen ook andere vrienden met peuters. We slapen gewoon thuis en hoe de peuters wel of niet slapen zien we wel.

Ik heb dit weekend een buggy gekocht voor rozetje. Het aantal keren dat ze in een kinderwagen heeft gelegen is nog geen 20 geloof ik, maar nu wil ze steeds getild worden en vind ik de draagzak niet altijd meer handig. Tot nu toe vind ze het geweldig :) maakt het toch even makkelijker om de stad in te gaan of te wandelen, rommelmarkt etc.
Wat fijn rosings! En veel plezier vanavond.

Hier net beide kindjes op bed. Ik word zo moe van schoonouders met peuter. Continue nieuwe dingen aanbieden, heb je dit al gezien, na 2 minuten je moet nog een nieuwe hanger in de kerstboom doen, dan weer even later wil je dit wil je dat wil je zo. Die jongen is binnen het uur dat we er zijn compleet overprikkeld en niks vond hij meer fijn om te doen, behalve wild doen met opa of zwager. Waar ik dan weer moe van word, want leuker wordt peuter daar ook niet van. Wordt hij baldadig van. In plaats van dat ze hem nou gewoon lekker laten spelen ipv continue input geven. Het maakt niet uit of we er wat van zeggen of niet. Ze blijven het toch doen.
Leuk rosings, wij hebben sinds dat ze anderhalf is een buggy en dat vindt dochter ook heel leuk.

Hier houden we het vanavond lekker rustig thuis. We gaan eerst kaasfonduen en we hebben wat hapjes ingeslagen voor vanavond. Vorige jaren sliep dochter door het vuurwerk heen.
Beste moeders (want volgens mij ben ik de enige vader hier)

Veel gezondheid en voorspoed toegewenst in 2020. En bedankt voor het luisteren en reageren.

Veel liefs WP
Westerpaviljoen schreef:
31-12-2019 16:44
Beste moeders (want volgens mij ben ik de enige vader hier)

Veel gezondheid en voorspoed toegewenst in 2020. En bedankt voor het luisteren en reageren.

Veel liefs WP
:bigkiss:
Voor jullie ook!
En nog heel veel sterkte..
En voor iedereen het allerbeste!!
(ik lees jullie allemaal, ben alleen niet zo goed in reageren)
Happy new year! Op naar een heel mooi en gezond 2020!!

Hebben jullie peuters een goede nacht gehad?

Dochter lag iets later in bed maar viel ondanks het vuurwerk probleemloos in slaap. Om vijf uur werd ze wakker met een natte pyjama, even verschoond en toen sliep ze tot zeven uur door!

Ik heb twaalf uur niet gehaald want ik was zo moe, man heeft me op een gegeven moment naar boven gestuurd. Nu zitten we nog te relaxen in bed met filmpjes.
Pip_pip schreef:
01-01-2020 08:00
Happy new year! Op naar een heel mooi en gezond 2020!!

Hebben jullie peuters een goede nacht gehad?

Dochter lag iets later in bed maar viel ondanks het vuurwerk probleemloos in slaap. Om vijf uur werd ze wakker met een natte pyjama, even verschoond en toen sliep ze tot zeven uur door!

Ik heb twaalf uur niet gehaald want ik was zo moe, man heeft me op een gegeven moment naar boven gestuurd. Nu zitten we nog te relaxen in bed met filmpjes.
Bij de buren op bed gelegd en daar werd hij om half een huilend wakker. Toen pas om 2 uur gaan slapen.

Ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat ik tot 13.00 in dienst ben en dus mag zij uitslapen. Dan mag zij de middag doen.

Zo maar even de straat vegen en fitnessen met zoon in het park (ik ga de puf om het te doen ergens vinden).
Fijn dat jullie het zo afwisselen wester,
man ligt ook nog naast ons te slapen. Dochter eet haar ontbijt in bed. Ik heb lekkere dingen voor een ontbijt/ brunch in huis en ik denk dat we daarna naar het strand gaan om uit te waaien.
Hier baby lekker gaan slapen om 19:00 uur. Wel iets onrustig als er teveel lawaai was. Hij was echt moe dus sliep wel telkens verder. Toen het echt losging lukte dat niet meer en was hij echt een beetje bang.

Peuter mocht opblijven en dat is tot 21.15 gelukt. Toen was hij echt moe em zij hij ook ja, op de vraag of hij naar bed wilde. Hij heeft genoten van de aandacht, hapjes, spelletjes en de sterretjes. Rond 24:00 wakker geprobeerd te maken, maar toen wilde hij liever slapen. Prima dus.

Voor iedereen een gelukkig nieuwjaar
!
Beste wensen.
Peuter viel gisteren pas om 9 in slaap met al dat vuurwerk, werd om half 12 wakker en viel pas rond half 2 weer in slaap maar vanochtend gewoon om 6 uur wakker :facepalm:.

Ik had eigenlijk ook op tijd naar bed willen gaan. Maar vond dat niet leuk voor man.
Gelukkig nieuw jaar!
Mijn peuters hielden het de hele avond vol tot 1 uur. De één vond het vuurwerk prachtig, de ander vond het vreselijk maar ze hebben binnen rustig gespeeld bij onze vrienden. Het plan ze daar naar bed te doen ging niet op. Maar eigenlijk hielden ze het ook gezellig vol. Alleen nu zijn ze weer wakker en minder gezellig...

Wat gaan jullie doen vandaag? Ik zit te twijfelen thuis te blijven niksen of juist wat afleiding te zoeken om de dag te breken voor ze.
De beste wensen allemaal!

Hier de kids normale tijd naar bed maar dochter heeft nog heel lang gevochten tegen haar slaap. Om 00.00uur dochter toch wakker gemaakt, ze vond het geweldig, enaar buiten vond ze te heftig maar vanuit binnen kijken en dat er nog een paar buren binnen kwamen, ze ranja en toastjes mocht eten was geweldig voor haar.
1,5uur later weer naar bed wat verrassend goed ging. Toen werd er nog veel geknald en werden ze beide wakker dus hebben we peuter bij ons in bed genomen.

Dreumes vond het vuurwerk eng, ook siervuurwerk. Hij is wel een paar keer wakker geweest maar bleef gelukkig wel liggen en werd vanmorgen een uur later dan anders wakker. Dochter slaapt nu nog o_o twijfel of ik haar zo wakker moet maken
Gelukkig nieuwjaar!!

Peuter en baby hebben allebei de hele nacht doorgeslapen :cheer2: Ik heb zelf wel lang wakker gelegen van de herrie en onze bange kat, het leek wel oorlog hier. Mijn man komt over een uurtje thuis uit zijn werk en gaat dan slapen, dus ik denk dat wij een dagje binnen blijven. Ik verwacht dat er nog wel veel geknald wordt omdat het gisteren zo mistig was.
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat 2020 jullie maar al het goeds mag brengen :)

Zoon vond het vuurwerk doodeng, buiten raakte hij er van in paniek dus snel naar binnen gegaan. Zoon heeft hele tijd lekker gespeeld met 2 kindjes van goede vrienden en is goed vermaakt door andere vrienden. Rond 21u ging hij naar bed en heeft door alles heen geslapen. Hadden we echt niet verwacht.
Rond 3u waren we thuis en zoon ging meteen verder slapen :) echt heerlijk gehad zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven