Peutertopic III
woensdag 8 januari 2020 om 08:02
Ik mis peuter wel als hij uit logeren gaat, gebeurd ook niet vaak. Maar nu hij ouder is, er zelf om vraagt en hij het dus heel leuk heeft, heb ik er minder moeite mee.
Nu baby nog
Ik heb een vriendin, die ging 3 weken na de bevalling alweer avonden weg... ik snap dat echt niet, omdat ik dat dus niet kan en juist bij baby blijf. Maar iedereen is anders natuurlijk.
Nu baby nog
Ik heb een vriendin, die ging 3 weken na de bevalling alweer avonden weg... ik snap dat echt niet, omdat ik dat dus niet kan en juist bij baby blijf. Maar iedereen is anders natuurlijk.
woensdag 8 januari 2020 om 08:08
Ik heb er ook geen moeite mee, dreumes vind het wel duidelijk minder leuk dan peuter. De vorige keer was 3 nachten en na 2 nachten was dreumes er wel wat klaar mee terwijl dochter na 3 nachten het liefste nog langer wilde blijven. Ik hoop ergens in maart/april een weekend met man weg te plannen en de kinderen dat 2 nachten naar opa en oma te brengen.
Logeren is hier wel een uitzondering, opa en oma vinden het heel erg leuk maar ze wonen een eind weg en iedere twee maanden ofzo zouden ze echt teveel vinden. Denk ze 2x per jaar logeren
Logeren is hier wel een uitzondering, opa en oma vinden het heel erg leuk maar ze wonen een eind weg en iedere twee maanden ofzo zouden ze echt teveel vinden. Denk ze 2x per jaar logeren
woensdag 8 januari 2020 om 10:03
Oei dat is wel heel vroeg Las Vegas! Heb je al een slaaptrainer geprobeerd?
Hier ook geen problemen met logeren hoewel ik de baby liever nog niet uit handen geef. Maar ook die is al een nachtje weggeweest. Peuterdochter gaat 1/2 keer per maand logeren maar opa en oma wonen ook om de hoek en alle partijen vinden het heel leuk.
Hier ook geen problemen met logeren hoewel ik de baby liever nog niet uit handen geef. Maar ook die is al een nachtje weggeweest. Peuterdochter gaat 1/2 keer per maand logeren maar opa en oma wonen ook om de hoek en alle partijen vinden het heel leuk.
woensdag 8 januari 2020 om 11:59
Nou mijn ervaring was op een doordeweekse dag en slecht. Er is 1 plein die tot de nok toe vol zat. Wat op zich niet vreemd is want ze werken ook met tijdblokken voor binnenkomst. Wij hebben iets verderop langs de gracht geparkeerd, maar dat was wel een behoorlijk prijsje voor paar uur.Teckeltje88 schreef: ↑08-01-2020 10:33Weet iemand hier hoe het zit met parkeren bij het nijntje museum?
Even opgezocht. Langs de nieuwe gracht hebben wij geparkeerd.
woensdag 8 januari 2020 om 12:58
Oh dat lijkt me echt heerlijk zo vaak logeren!fiona2018 schreef: ↑08-01-2020 10:03Oei dat is wel heel vroeg Las Vegas! Heb je al een slaaptrainer geprobeerd?
woensdag 8 januari 2020 om 14:27
Tegen de tijd dat peuter er zelf om vraagt, mag ie best logeren. Maar hij vindt het wel lekker gewoon thuis bij ons. (En dan eerst dichtbij in de buurt, hij zegt 's eens dat hij bij zijn neef wil logeren maar dat is 30 minuten rijden)Baby krijgt sowieso nog borstvoeding en iedere paar uur kolven maakt een weekend weg toch niet relaxed.
Maar een baan waarvoor je moet reizen is niet aan mij besteed. Lijkt me vreselijk
.
Maar een baan waarvoor je moet reizen is niet aan mij besteed. Lijkt me vreselijk
woensdag 8 januari 2020 om 16:44
Ik reis zo'n 1 keer per jaar voor werk, maar zoon gaat dan niet logeren. Hij blijft lekker thuis. Hij is nog maar 2 keer in z'n leventje gaan logeren. Ik vond het okee, zoon vond het ook wel prima. Maar iedereen is gelukkiger is kind in eigen bed ligt.
Speelgoed opruimen; Wanneer ik er last van krijg. Sowieso altijd voor het lunchen en avondeten.
Speelgoed opruimen; Wanneer ik er last van krijg. Sowieso altijd voor het lunchen en avondeten.
woensdag 8 januari 2020 om 16:47
Speelgoed op de grond aan het eind van de dag, klei en potloden/stempels zodra ze er klaar mee isDue-scimmie schreef: ↑08-01-2020 16:36Hoevaak ruimen jullie speelgoed op? Ik ben zelf van alles in een keer opruimen voor lunch of diner terwijl man meer is van meteen opruimen als je iets anders pakt. Zoon speelt vaak met vanalles door elkaar.
woensdag 8 januari 2020 om 17:21
Dit idd. En ook wel vaak als ze tegelijk liggen voor het slaapje dat ik even snel wat aan de kant ruim. Zodat ze na het wakker worden weer bende kunnen maken. Na het avondeten ruimen we altijd gezamenlijk op.
woensdag 8 januari 2020 om 17:45
Dit inderdaadTeckeltje88 schreef: ↑08-01-2020 17:21Dit idd. En ook wel vaak als ze tegelijk liggen voor het slaapje dat ik even snel wat aan de kant ruim. Zodat ze na het wakker worden weer bende kunnen maken. Na het avondeten ruimen we altijd gezamenlijk op.
donderdag 9 januari 2020 om 08:16
Zoon gaat normaal zo'n 3/4 keer per jaar logeren, maar dat gaat dan maar om 1 nachtje. Deze keer 4 nachten dan. Ik zie er totaal niet tegen op om weg te gaan. Zal zoon vast missen maar weet dat hij het naar zijn zin heeft en wij zijn heel de dag ook druk bezig.
Ik denk dat vriend er meer moeite mee heeft, die gaf gister aan er de laatste dagen veel aan te moeten denken
Speelgoed opruimen: afhankelijk hoeveel rotzooi zoon heeft gemaakt. Meestal is dat veel dus ruimt hij (of wij samen met hem) eerst op. En voordat hij s avonds naar bed gaat ruimen we alles met zn 3en goed op.
Ik denk dat vriend er meer moeite mee heeft, die gaf gister aan er de laatste dagen veel aan te moeten denken
Speelgoed opruimen: afhankelijk hoeveel rotzooi zoon heeft gemaakt. Meestal is dat veel dus ruimt hij (of wij samen met hem) eerst op. En voordat hij s avonds naar bed gaat ruimen we alles met zn 3en goed op.
donderdag 9 januari 2020 om 10:01
@nijntje museum: is OV een optie? Wellicht lopen vanaf station Vaartsche Rijn?
@logeren: zoontje logeert een paar keer per jaar bij opa's en oma's, vindt hij erg leuk, opa's en oma's ook. Heel soms ben ik een paar dagen weg voor werk, dan is hij gewoon thuis bij man, tot nu toe ook geen probleem.
@opruimen: wisselend. Ook hier wordt soms met meerdere dingen door elkaar gespeeld. Zolang dingen als klei en stempels etc maar niet te lang liggen uit te drogen. Verder ook voor het slapen even opruimen maar daar wil zoontje nog niet altijd mee helpen
.
@LasVegas: pittig hoor, hopelijk gaat peuter snel wat meer uitslapen...
@logeren: zoontje logeert een paar keer per jaar bij opa's en oma's, vindt hij erg leuk, opa's en oma's ook. Heel soms ben ik een paar dagen weg voor werk, dan is hij gewoon thuis bij man, tot nu toe ook geen probleem.
@opruimen: wisselend. Ook hier wordt soms met meerdere dingen door elkaar gespeeld. Zolang dingen als klei en stempels etc maar niet te lang liggen uit te drogen. Verder ook voor het slapen even opruimen maar daar wil zoontje nog niet altijd mee helpen
@LasVegas: pittig hoor, hopelijk gaat peuter snel wat meer uitslapen...
happiness = reality - expectations
vrijdag 10 januari 2020 om 18:24
Zo hoe gaat het met iedereen?
Nog leuke plannen van het weekend?
Ik heb een super dag gehad met peuter en baby. Baby sliep vanmorgen bijna 3 u. Toen was het kwart voor twaalf en peuter was nog super wakker en leek niet van plan een middag dutje te gaan doen. Prima, want ik had al bedacht dat ik een uitje wilde doen, als hij niet te moe zou zijn na slaapje van baby. Tas was dus al ingepakt. Baby een fles en gaan met die banaan. Met de bus, naar de trein, en met de trein naar Den Haag. Aldaar een pannenkoek gegeten (peuter, ik had een poke bowl) en door naar het Kinderboekenmuseum. We waren er van de zomer al eens en toen vond hij het ook al leuk maar nu hij wat ouder is, was het helemaal feest. Vooral het land van Kikker. En tot mijn grote verbazing vond baby het ook fantastisch. Ze tijgerde de hele ruimte rond, over dingen heen, ergens op en weer. Nou echt geweldig. Ik had geen kind aan ze werkelijk waar. Na 2u in het museum toch maar een terug richting de trein. Baby sliep al snel en peuter was irritant van vermoeidheid. Naar huis gelopen vanaf station en peuter viel op het meerijdplankje in slaap. Dus maar even een extra blokje om gereden, hihi. Voor herhaling vatbaar!
Ben nu onderweg naar een etentje met collega's /vriendinnen. Morgen mag ik uitslapen. Daarna peutergym en 's middags zien we wel. Man gaat morgenavond de hort op en zondag heb ik een meet m'n viva groepje van de zwangerschap van baby. Heb er helemaal zin in!!!
Ik heb een super dag gehad met peuter en baby. Baby sliep vanmorgen bijna 3 u. Toen was het kwart voor twaalf en peuter was nog super wakker en leek niet van plan een middag dutje te gaan doen. Prima, want ik had al bedacht dat ik een uitje wilde doen, als hij niet te moe zou zijn na slaapje van baby. Tas was dus al ingepakt. Baby een fles en gaan met die banaan. Met de bus, naar de trein, en met de trein naar Den Haag. Aldaar een pannenkoek gegeten (peuter, ik had een poke bowl) en door naar het Kinderboekenmuseum. We waren er van de zomer al eens en toen vond hij het ook al leuk maar nu hij wat ouder is, was het helemaal feest. Vooral het land van Kikker. En tot mijn grote verbazing vond baby het ook fantastisch. Ze tijgerde de hele ruimte rond, over dingen heen, ergens op en weer. Nou echt geweldig. Ik had geen kind aan ze werkelijk waar. Na 2u in het museum toch maar een terug richting de trein. Baby sliep al snel en peuter was irritant van vermoeidheid. Naar huis gelopen vanaf station en peuter viel op het meerijdplankje in slaap. Dus maar even een extra blokje om gereden, hihi. Voor herhaling vatbaar!
Ben nu onderweg naar een etentje met collega's /vriendinnen. Morgen mag ik uitslapen. Daarna peutergym en 's middags zien we wel. Man gaat morgenavond de hort op en zondag heb ik een meet m'n viva groepje van de zwangerschap van baby. Heb er helemaal zin in!!!
vrijdag 10 januari 2020 om 21:44
Oh wat klinkt dat heerlijk teckeltje. Gaat het ook beter met je nu? Zo leest het in ieder geval!
Ik ben vandaag het dorp in geweest met peuter en baby. Baby slaapt dan lekker in de wandelwagen en zoon vind het heerlijk.
Verder spelletjes gespeeld, duplo gebouwd filmpje gekeken.
Morgen date avond, vriend gaat bedenken wat we gaan doen.
Verder geen plannen.
Zoon vraagt al wekenlang om te zwemmen, maar door de bevalling, kon ik dat nog niet.
Misschien gaan we het weekend wel.
Ik weet alleen niet meer vanaf wanneer babys mogen zwemmen, weet iemand dat nog?
En ik zie wel wat het weekend brengt.
Kinderboekenmuseum ben ik nog nooit geweest, woon redelijk in de buurt. Moet ook maar eens gaan. Krijg vriend steeds niet mee, miss maar zonder hem dan.
Ik ben vandaag het dorp in geweest met peuter en baby. Baby slaapt dan lekker in de wandelwagen en zoon vind het heerlijk.
Verder spelletjes gespeeld, duplo gebouwd filmpje gekeken.
Morgen date avond, vriend gaat bedenken wat we gaan doen.
Verder geen plannen.
Zoon vraagt al wekenlang om te zwemmen, maar door de bevalling, kon ik dat nog niet.
Misschien gaan we het weekend wel.
Ik weet alleen niet meer vanaf wanneer babys mogen zwemmen, weet iemand dat nog?
En ik zie wel wat het weekend brengt.
Kinderboekenmuseum ben ik nog nooit geweest, woon redelijk in de buurt. Moet ook maar eens gaan. Krijg vriend steeds niet mee, miss maar zonder hem dan.
vrijdag 10 januari 2020 om 22:19
Vanaf 3 maanden is het advies, ivm temperatuur vast kunnen houden. Met zoon hebben we dat destijds al eerder gedaan, met 2 maanden. We waren langer bezig met aan en uitkleden dan we in het water hebben gezetensneeuwball schreef: ↑10-01-2020 21:44
vrijdag 10 januari 2020 om 22:24
Klinkt als een fijne dag, Teckel!
@ opruimen: soms ‘s avonds pas..
@ logeren: hier dus vanaf dat ik geen bv meer geef, minstens 1x per maand, maar dat vinden beide partijen (ze is dan bij m’n ouders) fantastisch. Ik vond het sowieso belangrijk om het iig jong te proberen, zodat ze er al aan kon wennen. Onze nichtjes van zus van man zijn 5 en kwamen laatst voor het eerst een nachtje bij ons, maar dat was dus met schoonzus erbij, ging helemaal niet, in no time lagen ze bij haar in bed.
Naja, tuurlijk kan dat ook gewoon in de kinderen zelf zitten, maar ik vind het iig fijn dat dochter er geen problemen mee heeft.
@ slapen: we hebben haar nu 4 avonden om 19:30 naar bed gedaan ipv 18:30-19:00 en ze werd steeds tussen 5:15-5:45 wakker. Voor nu acceptabel
@ opruimen: soms ‘s avonds pas..
@ logeren: hier dus vanaf dat ik geen bv meer geef, minstens 1x per maand, maar dat vinden beide partijen (ze is dan bij m’n ouders) fantastisch. Ik vond het sowieso belangrijk om het iig jong te proberen, zodat ze er al aan kon wennen. Onze nichtjes van zus van man zijn 5 en kwamen laatst voor het eerst een nachtje bij ons, maar dat was dus met schoonzus erbij, ging helemaal niet, in no time lagen ze bij haar in bed.
Naja, tuurlijk kan dat ook gewoon in de kinderen zelf zitten, maar ik vind het iig fijn dat dochter er geen problemen mee heeft.
@ slapen: we hebben haar nu 4 avonden om 19:30 naar bed gedaan ipv 18:30-19:00 en ze werd steeds tussen 5:15-5:45 wakker. Voor nu acceptabel
vrijdag 10 januari 2020 om 23:52
Nog steeds vroeg LV....
Maar over het logeren zit ik er wel hetzelfde in. Ik vind het belangrijk dat onze kinderen ook elders fijn de nacht kunnen doorbrengen. En daarnaast vinden vooral beide partijen het fantastisch. Zoon heeft met grootouders van beide kanten echt een hele goede band. En bij baby begint dat ook al te komen. Ik vind dat heel fijn.
Volgend weekend gaan ze allebei logeren. En man en ik een dagje op hotel met wellness.....
Maar over het logeren zit ik er wel hetzelfde in. Ik vind het belangrijk dat onze kinderen ook elders fijn de nacht kunnen doorbrengen. En daarnaast vinden vooral beide partijen het fantastisch. Zoon heeft met grootouders van beide kanten echt een hele goede band. En bij baby begint dat ook al te komen. Ik vind dat heel fijn.
Volgend weekend gaan ze allebei logeren. En man en ik een dagje op hotel met wellness.....
zaterdag 11 januari 2020 om 06:42
Wat leuk teckel, dat klinkt echt heel gezellig! Het boekenmuseum staat ook nog op mijn lijstje.
Ik zag dat je nu met Etos voordelig naar de Efteling kan gaan het weekend van de 25ste. Helaas kunnen wij dan niet.
Hier was gisterochtend een uitdaging, moe en continu boos als het net anders gaat. Het begon al bij niet willen aankleden. Voor het eerst in maanden heeft ze 2 uurtjes geslapen. In de middag hebben we een monchou taart gemaakt en zijn naar de speeltuin geweest.
Vandaag jarig, er komt familie taart eten vanmiddag en we gaan met z’n drieën een hapje eten.
Ik zag dat je nu met Etos voordelig naar de Efteling kan gaan het weekend van de 25ste. Helaas kunnen wij dan niet.
Hier was gisterochtend een uitdaging, moe en continu boos als het net anders gaat. Het begon al bij niet willen aankleden. Voor het eerst in maanden heeft ze 2 uurtjes geslapen. In de middag hebben we een monchou taart gemaakt en zijn naar de speeltuin geweest.
Vandaag jarig, er komt familie taart eten vanmiddag en we gaan met z’n drieën een hapje eten.
zaterdag 11 januari 2020 om 07:00
Vind het wel jammer dat voor ons zulke dingen niet even s' middags te doen zijn.Teckeltje88 schreef: ↑10-01-2020 18:24Zo hoe gaat het met iedereen?
Ja, ook zin in de meeting morgen!!